slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 
 
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Reklama  |  Reklama  |  Pravidla       
Zboží:


























 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  2  3  4  5  6  7  8  9  10  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: 5021SPORT      IP: uživatel17483    
Čau lidi, chtěl bych se vás zeptat: Mám starého Pincka 50-21 Sport která funguje ale docela dlouho se na ní nic nědělalo. KDyž neni rozehřátej motor tak nechce nakopnout, nefunguje tachometr atd. Ale teď k tomu problému na co se chci zeptat. Řadící páka je taky taková nic moc jelikož jednou tam mám N a chci tam dát 1 tak to nejde tak popojedu a už to tam jde. Když to roztlačim a rozjedu se tak se bojim přeřadit na 2,3. Asi se vám to zdá vtipné ale já mám trochu strach protože se mi třeba může stát že tam přeřadit dvakrát ale vlastně třikrát takže místo 2 tak 3 takže jestli by se něco nestalo. A dále kdyby mi to přeřadilo z jedničky na neutrál tak jestli by se něco neposralo? Dík odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2017 14:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19033    
To že tam na místě občas nejde nějakej kvalt je normální. Tim se nezabejvej. Pokud se ti řadička nějak zadrhává tak ji vyčisti,promaž a zkontroluj zda je dotažený řadící automat na motoru a zda řadička třeba nezakopává o šroub víka motoru a nebo třeba o plechy nad... nemáš se čeho bát,nemuže se stát nic... maximálně ti to zdechne... asi tě autoškola teprve čeká co ;-)
 
 
Datum: 05. března 2017 14:38
 
 
 
 
Jméno: dodo69 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdravím,prosím o info jakej dávate olej do benzínu? Mi bylo řečeno že je dobrej Still co se dáva do motorových pil,co vy na to Jawa 21 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. března 2017 13:34
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19041    
Nejlevnější co seženeš to umaže. Je pravda,že s klasickým starým M2T jsem dobrý zkušenosti neměl,ale trochu to bylo i špatnym nastavenim,horší stavy motorů atd... od doby co jsem objevil relativně dostupný m2t s normou Api TC tak to leju do všeho. Jen do pily leju nějakej levnej zahradní olej. Na lištu hydrauliku. Když dojde benzin do pily dam benzín do motorek a opačně. Nou stress... na holou seriovku bych neplýtval penězi ... nic nezkazíš a ani si nijak nepomužeš...kdyby se líp mísil motorák 10W40 s benzinem tak jezdim na něj,protože ho mam na dílně sud...
 
 
Datum: 10. března 2017 13:34
 
 
 
 
Jméno: JAWA 751      IP: uživatel14145    
Jo a do motorovej pile bych nic jinýho nenalil neš Still. Tam tolik odvahy nemám. Ale nejni moja!!!
 
 
Datum: 09. března 2017 21:00
 
 
 
 
Jméno: JAWA 751      IP: uživatel14145    
Ahoj kluci! To sú pořád dohady. Jakej olej do Pionýra? Dyť tehdá žádnej M2T nebyl. A jezdilo se na M6A! Před padesáti rokama sem jezdil motor 125ccm kerej točil 10500 aš 11000 otáček a na trénink sem stejně používal M6A. Enom na závody M2T, protože se nedal lehce sehnat. Aspoň u nás!. Poměr uš si nepamatuju, ale asi 1:33! A nigdy žádnej problém!!! To aš fčíl ste pořád nejací opatrní! Tenkrát u JAWY 350/360 se sidecarem se závodní motorkú místo skořepiny, olej enom M6A 1:40 a jezdil sem co to jelo, esli bylo 35 stupňú nebo zima!A fčíl u 250/592 enom M2T 1:40 a po nekolika desítkách tisíc žádnej problém!!! Gdyš se negdo optá co tam leju, toš odpovidám, že mám čtyřtakt a každýmu je hneď jasný, že M2T! Toš tak.
 
 
Datum: 09. března 2017 20:57
 
 
 
 
Jméno: dodo69 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
A jakej olej tam tedy dávaš prosím tě,je to těžký 100 lidí 100 názoru
 
 
Datum: 09. března 2017 17:19
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ono u olejů nejde jen o třídu/normu. Bohužel dnes se oleje schválně dořeďují, aby bylo možné je použít i u motorů s oddělenou nádrží, tedy mazání za pomocí čerpadla. To je případ i toho Stihlu, ale třeba i TSFka. Záleží jak moc je ten olej z výroby naředěný. Pionýru chutná spíš olej hustší. Proto ne všechny vysokootáčkové oleje jsou to nejlepší co do Pincka můžeš nalít. Třeba olej co jezdím já se táhne jak med. Ale taky maže jak má :-)
 
 
Datum: 09. března 2017 10:44
 
 
 
 
Jméno: dodo69 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Co tím myslíš že naopak Stando
 
 
Datum: 07. března 2017 17:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19035    
To neni úplně pravda,spíš je to naopak ...
 
 
Datum: 06. března 2017 10:30
 
 
 
 
Jméno: dodo69      E-mail:      IP: uživatel19031    
díky za poznatky,je pravda že za mnou není ani kapka čoudu,a když motorová pila točí 16tis otáček tak by měl bejt dobrý i do pincka
 
 
Datum: 05. března 2017 18:42
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19033    
To nebude nijak echtovní olej takže bych se ho nebál. Bude to ovšem dost naaditivovaný proti úsadám karbonu takže bacha ať ti to nevypláchne poctivě zakarbonovanej motor ;-)
 
 
Datum: 05. března 2017 14:31
 
 
 
 
Jméno: Panel      IP: uživatel19032    
Jojo já ho Dávám do svojí krosiny zatím výbrus a klika drží dříve jsem dával normál m2t ale po kompletní generálce motoru jsem přešel na stihl.
 
 
Datum: 05. března 2017 6:06
 
 
 
 
Jméno: homolka      IP: uživatel13386    
vývoj stroje probíhal na v tu dobu české oleje takže žádný still nebyl, leju do 555 stále M2T, čudí ale stále jezdí.
 
 
Datum: 04. března 2017 23:14
 
 
 
 
Jméno: dodo69 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdravím,mám dotaz dnes jsem jel provětrat Jawa21,při normální jízdě mi začala spomalovat až se kousla,myslel jsem že jsem zadřel,asi po 5 minutách jsem opět nastartoval a dojel v klidu domů.ale začali mi vypadávat rachlosti a teď už tam nejde žádna,nevíte někdo prosím kde se stála chyby? Moc děkuji za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2017 18:38
 
 
 
 
Jméno: dodo69      E-mail:      IP: uživatel19031    
dnes jsem dotáhl a opět jede jako čert,díky za pomoc
 
 
Datum: 05. března 2017 18:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19033    
A skutečne se to kouslo? S těma kvaltama - nepovolil se ti šroub v řadicim automatu?
 
 
Datum: 05. března 2017 14:40
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
brisk n15 yc ytrium na jawa 50/21 moze byt??????? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. března 2017 17:15
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
nie je to klasika seriovka jedine po go a neprehrieva sa to
 
 
Datum: 05. března 2017 17:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19033    
Jestli to nemáš nějaký rozladěný že by se to přehřejvalo nebo to bylo chudý tak se nestane nic. Jezdil jsem na ně taky a nikdy se nic nestalo. Jen pokud bys měl hvězdicovou hlavu tady z FK tak ji použít nesmíš.
 
 
Datum: 05. března 2017 13:16
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
tak ako jeden povie ok druhy nie mam este jednu nanu to ide paradne ngk bp6h ta ma tusim tiez vysunute tak ako??????????
 
 
Datum: 05. března 2017 12:18
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
vystavuješ se riziku díry v pístu... mám doma jeden takovej píst....
 
 
Datum: 04. března 2017 23:35
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
može
 
 
Datum: 04. března 2017 19:32
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
ano je to cista seriovka a viem ze y znamena vysunute len ci moze teda byt?
 
 
Datum: 04. března 2017 19:21
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Y zde neznamená Ytrium ale vysunuté jiskřiště. Správně by se používat neměli,údajně mohou přispět spolu s jinými okolnostmi k propálení pístu. V reálu ji klidně použij,nestane se nic. Mluvíme tedy o čisté seriovce.
 
 
Datum: 03. března 2017 21:14
 
 
 
 
Jméno: lukas      IP: uživatel19030    
Zdarec, mám dotaz ohledně 30 W zapalování na pionýra. Zajímá mě uspořádání cívek na statoru. Hlavně teda té zapalovací. Nejsem si pořád jistý, jestli patří doleva nahoru nebo doprava dolů :-D Prošel jsem už hodně fotek a schémat, ale pokaždé je někde jinde. Popřípadě může to mít vliv na jiskru ? Jinak stator i rotor odpovídají 30 W. Díky moc. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
U 30W jsou na pravé straně světelné cívky v serii a nalevo nahoře zapalovací pól. Jiskru to ovlivnit muže (z mé zkušenosti ne úplně vždy). Naskládej to tam jak to má bejt a bude to ok.
 
 
Datum: 03. března 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: Pavel      IP: uživatel19028    
Ahoj, tece mi nadrz u mustanga dole u hrdla kohoutu. Pravdepodobne to prorezlo vodou shromazdenou na dne anebo roztrhlo mrazem - v garazi v zime mrzlo. Co jsem cetl tak varuji pred vylevanim epoxidem zevnitr. Pry nevydrzi mechanicke pnuti a deformace plechu nadrze zacne se loupat a bude po nadrzi. Tak zvazuju opatrne to objet zvenku kolem zavitu hrdla, udelat epoxid ridky (pryskyrice + aceton) a dukladne to steteckem odmastit. Snad by to zateklo dovnitr a utesnilo se to? Dira neni videt, prusak je mikroskopicky. Anebo nejaka lepsi rada? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2017 21:06
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
dost často to tam praská,a proto co nevydrží metal tak nějaký dvousložkový lep a tomu podobný to nezachrání...to je jen dočasný....lepší pájet cínem ,mosaz,metal...nebo ve finytu novou nádrž
 
 
Datum: 04. března 2017 21:06
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
přesně to se mi stando stalo u té 05... :-D akorát jsem to odmastil tetrachlorem a mám nějaký lepidlo od UHU, jednosložkový odolný vůči rozpouštědlům a drží to... tím lepidlem jsem lepil i dírky v plovácích na větších jawách a čízách a zatím plavou :-D nicméně mi dochází, tak jsem koupil od Patexu dvousložkovej epoxid a ten teda čeká ještě na vyzkoušení... :-D
 
 
Datum: 03. března 2017 12:41
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Dobrá rada. Děkuji také. U j21 mi to rosí u kohoutku. Hůř těsnil v závitu,tak jsem ho zarval dlouhejma kleštěma začlo to právě prosakovat vně závitu,asi prasklinka. Za noc to dá tak 10 kapek,ale když ho nevypustim tak je po tejdnu louže v garáži a čtvrt bandy pryč :-D
 
 
Datum: 03. března 2017 8:09
 
 
 
 
Jméno: jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
shrek &#174; mě to třeba nehapalo :-D :-D
 
 
Datum: 02. března 2017 22:25
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tam to praská většinou při nějaké deformaci z venku- např. pád přímo na kohoutek nebo neopatrný dotáhnutí a ohnutí tak toho hrdla... u 05 to mám zalepený nějakým lepidlem a drží to... na pár strojích mám nádrž vylitou epoxidovou barvou a za dva roky se nic neloupe :-) jo a taky to tam jde dobře zavařit nebo tvrdě zapájet v krajním případě... :-)
 
 
Datum: 02. března 2017 20:54
 
 
 
 
Jméno: jenda ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj měl jsem to samé taky mi tam praskla nádrž...zkoušel jsem vše možné např. dvousložkové lepidlo přímo na kov odolné vůči benzínu a chemickým látkám a stejně nevydrželo i když jsem to měl obroušený až na plech a odmaštěný. Pak jsem si koupil toto http://www.vintage-replica.cz/400..htm kreem rot. Vše jsem udělal podle návodu a zatím nádrž drží. Ono to nemuselo prasknout mrazem už to mohlo být načatý. On se ten rám od fichtla různě kroutí a ta nádrž to docela schytává. Tak jsem si udělal takový malý silentbloky z duše od kola, který jsem dal mezi hlavu šroubu a nádrž a mezi nádrž a rám. Nádrž krásně drží a přitom na ní nic nepůsobí z rámu, který se kroutí.
 
 
Datum: 02. března 2017 19:55
 
 
 
 
Jméno: kj      IP: uživatel16502    
Potřeboval bych poradit jestli někdo nemá zkušenost s odstínem tmavožlutý barvy na pio z poloviny 70.tých let tadyhleta http://www.sesa-moto.cz/galerie/fichtl_pionyr/id_16128.html jaký odstín to je odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. března 2017 18:04
 
 
 
 
Jméno: hanz      IP: uživatel19040    
no je to nejblíž v ral 1027
 
 
Datum: 09. března 2017 18:04
 
 
 
 
Jméno: j      IP: uživatel16502    
1023
 
 
Datum: 03. března 2017 14:37
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
zdravím chci se zeptat mohl bych dát místo osy zadního kola závitovou tyč? unese to? díky za odpovědi :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2017 19:36
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
vše jde,i místo motoru můžeš dát i parní kotel
 
 
Datum: 04. března 2017 19:36
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel3590    
Zhruba tak nějak jsem to myslel...
 
 
Datum: 02. března 2017 19:42
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
to je tak na dojetí z vedlejší vesnice,,,
 
 
Datum: 02. března 2017 18:40
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
dle mě se velmi rychle ohne a budeš ji mít problém dostat ven potom.. :-)
 
 
Datum: 02. března 2017 12:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Jako dočasný řešení ano. Dlouhodobě ne. S velkou pravděpodobností se omačká závit a osa začne být volná.
 
 
Datum: 01. března 2017 20:18
 
 
 
 
Jméno: SCOOTERBASTARD      IP: uživatel18098    
AHOJ MLÁDEŽI. JAKÝ JE VÁŠ NÁZOR NA PŘIDÁVÁNÍ PB (OLOVO) ADITIVA DO BENZINU? PŘÍPADNĚ ZKUŠENOSTI S JEHO POUŽÍVÁNÍM? ZVAŽUJI POUŽITÍ PRO STADION S22 NA TUTO SEZONU. ZA ODPOVĚĎ PŘEDEM DÍK odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. března 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Já protože toho se seriovkou moc nenajezdím tak většinou vyjíždím namýchaný benzín zbylý ze závodů... sice mě vyjde na 65kč litr, ale co se dá dělat. Seriovka si mlaská :-D
 
 
Datum: 06. března 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jsem mladé,nevybouřené...a jezdím co to dá... a nerad bych na grossglockneru řešil zadřenej motor... rukama mi prošlo si myslím dost olejů, od těch levných do zahradní techniky, přes nějaké opravdu motorkové pro běžné použití, zrovna u Valvoline jsem narazil... upravenej motor pio zadřenej, sériovej přidřenej s nataveným pístem okolo zámků...tak jsem vyzkoušel závodní oleje , no a ono to funguje... stojí víc... nadruhou stranu kuřák ten rozdíl ceny vykouří za dva, tři dny... což teda když se hecnem, tak flašku oleje taky dokážu vyjet za tu dobu...ale za normální situace mi vydrží mnohem dýl :-D problém byl s kroskou... motohodinu to najelo rychle a těch 5 litrů se tam taky během té mth ztratilo...takže olej ubýval... ale to už vůbec nešlo mazat něčím "obyčejným"
 
 
Datum: 04. března 2017 23:52
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
podívej, řeknu ti to tak,celejch 48 let tam leju,to jak se říká co je mastný a nikdy jsem neměl zadřený motor,prostě starý motory jsou stavěný na "retro oleje" a prostě nevyžadujou spešl oleje,pouze když to honíž a dřeš na max tak si myslíš že na vyso točkové motory jsou lepší oleje ,ale to jsou motory.....tzv prd....prd nic
 
 
Datum: 04. března 2017 20:49
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Skoro vše mi umaže M2T , beru to co má specifikaci API TC,motory víceméně čistý,vejfuky neřešim. Teď na něm chci odladit i cestovní 3K. Za ty prachy ... tak to holt trochu hulí než se ohřeje ... to aditivum olova jsem taky zkoušel protože mi to nedalo a nepocejtil jsem NIC. Výhledově mám v plánu i rozjet něco zajímavějšího a slyšel jsem samý dobrý info na oleje Denicol,takže otestuju.
 
 
Datum: 03. března 2017 16:32
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
na to jsem koukal a docela respekt vůči němu :-) já si kdysi nadběhl s jedním olejem... a od té doby si teda dávám sakra bacha co do toho liju... :-D
 
 
Datum: 02. března 2017 21:04
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Ne že bych chtěl rozjíždět asi miliontou diskuzi o olejích, ale Sucháč dokázal, že u těchnašich starých pleček záleží spíš na množství oleje než na kvalitě.
 
 
Datum: 02. března 2017 19:34
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no vidíš to karbec, já tam liju motul za 500,- a maže to líp než m2t, asi teda dělám někde chybu :-D
 
 
Datum: 02. března 2017 12:12
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
řídil bych se podle toho co se píše v příručce pokud tam je benzín + m2t tak bych to tam dal, nějaký aditiva tomu motoru akorád uškodí, nehledě na to že si tu kupa lidí myslí že když tam dají olej od castrol za 300 že se prodlouží životnost nebo že to líp maže apod, je to jen otázka za jak dlouho budeš čistit výfuk což tě stejně čeká tak jako tak
 
 
Datum: 01. března 2017 19:53
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Ad1) to co dnes prodává jako "aditivum"nahrazující olovo není olovo. Ad2) máš u stadiona nějaký ventily či ventilový sedla? Litinovou hlavu ? Já bych volil klasicky N95 + 2T olej ... už tak je ten benzin drahej ...
 
 
Datum: 01. března 2017 14:47
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
da sa dajako usposobit zapalovanie z skody favorit na pioniera 50/21??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
ANO ,CO PROHLÁSIL STANDA...jedině vytesat do kamene............. a číst to 500 let
 
 
Datum: 04. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19029    
Jako jo,ale je taková "nemotorná" a všude se plete :-D a taky se daj použít fajfky,zapalovací kabely a snad i svíčky. Měli snad krátkej závit. Jako takovej motor z šáde byl vždy dárcem dílů pro zapalování pio. Já zjistil až někdy v 16 letech jak jsou vysoký kontakty novýho kladívka :-D do tý doby jsme furt orovnávali těžce přejetý kladiva ze šáde. Dlouhá fajfka nebyl problém,jen škrtal kabel o blatnik... na rámu přidrátovaná indučka z warťase a podobně ... duše se lepila záplatou z duše,urvanej ventilek se vypodložil většíma podložkama a utěsnil ztuhlou barvou ... to musíš znát ... co dům dal :-) proti dnešku mi to hlava nebere co jsme byly schopný vytvořit a dokonce na tom jezdit ... úplně NO FEAR :-D
 
 
Datum: 03. března 2017 21:31
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
aji indučka by měla fungovat :-D
 
 
Datum: 02. března 2017 21:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel3590    
Ze škody 120 pujde určitě použít kladívko a kondenzátor ;-)
 
 
Datum: 02. března 2017 19:44
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
mam přístup k dílům na Zetor 161 45, nešlo by z toho taky něco použít? Třeba přední náprava?
 
 
Datum: 02. března 2017 18:43
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Vždyť píšu,že potřebuješ baterku......
 
 
Datum: 01. března 2017 20:20
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19026    
ak by sa to dalo bez baterky tak popiste ako, mam pristup k suciastkam z skody 105-120 -favorit
 
 
Datum: 01. března 2017 17:23
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19027    
Všechno se dá. Ale co si tak pamatuju,tak v rozdělovači je 4 hrotová hvězdice a v těle rozdělovače asi nějaký mg čidlo pak asi zapalovací modul s tyristorem a dál klasika. To řeší jen jiskru. Co zbytek ? Baterka ? Dobijení ? To a samý je v podstatě bezkontaktní modul od vape pro j350/638-9-40. Furt je tam ta baterka.
 
 
Datum: 28. února 2017 21:44
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, když si doma si zapojím indukčku a svíčku na droj 5V zdroj DC. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky :-)
 
 
Datum: 28. února 2017 16:11
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19024    
Ono je to krapet složitější. Zápalko z 550, 555 a ze starších 05 (tam kde se uvádí 6V cívka) funguje jako klasický bateriový indukční zapalování. Tzn.že kladívko když je kladívko sepnutý takmagneto ve skutečnosti spíše alternátor) generuje napětí, to vyvolá proud v obvodu "magneto-primár indukčky(1-15)-kladívko". V momentě rozpojení kladívka dojde k přerušení toku el.proudu a indukování vysokého napětí v indukční cívce(na VN vinutí se tak generuje potřebné napětí pro jiskru). V případě novějších typů pionýrů je kladívkem uzavřen obvod "zapalovací pól-kladívko". Zbytek procesu je obdobný s tím že při přerušení obvodu (rozpojení kladívka) dojde ke generování napěťové špičky na zapalovacím pólu a ta je přes indukční cívku (která tu funguje jako transformátor) transformována na 50 násobek. Takže, pokud připojíš skokově na primár transformátoru 5V, dostaneš na výstupu max. 250V (to na přeskok na svíčce fakt nestačí). Pochopitelně po dobu co máš sepnutej tranzistor dochází k nárůstu proudu primárem cívky. V momentě kdy to ukončíš a tranzistor zavřeš dojde k ukončení průchodu proudu (jako bys rozpojil kladívko) a prudkýmu nárůstu napětí na cívce (a úměrně tomu na sekundáru) . Voila, vyrobil jsi klasický indukční (bateriový) zápalko.
 
 
Datum: 27. února 2017 22:59
 
 
 
 
Jméno: Moucha      IP: uživatel19023    
Indukčka je vlastně transformátor. Má dvě cívky. Pro indukci napětí v sekundární cívce potřebuju změnu magnetického pole od primární. Ke změně mag. pole dochází při připojení nebo při odpojení proudu k primární cívce. Fichtl hází jiskru, když se kladívko rozepne a od indukčky odpojí proud. Ale teoreticky by se mělo něco naindukovat i při připojení.
 
 
Datum: 27. února 2017 18:53
 
 
 
 
Jméno: Pukasinek      IP: uživatel19020    
Zdar draci, nevíte co by se dalo použít narychlo místo tohoto klínku ? https://www.skutry-levne.cz/nahradni-a-originalni-dily/154480-klinek-spojky-minibike-polini.html Díky ! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. února 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
podložka odpovídající tloušťky a průměru a doopracovat (ne pérovka)
 
 
Datum: 24. února 2017 20:33
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
FICHTLkramku se podarilo po tolika letech spracovat jednoho vele draka co vydava kazdy rok ty nejhezci motokalendare Jawa, jak na vlikost,tak na kvalitu, Tak aby uz konencen udela kalendar s fichtlama a ze on jo :-) lebo mu dosla uz fantazie co tam ma dat za jawy kdyz uz to dela uz kazdy rokem uz 20 let. http://www.sesa-moto.cz/galerie/fichtlkalendar2018/ takze kdo ma zejem bez naroku na cokoliv jen s tou moznosti kdyz to bude extra,,tak bude mocct usilovat o jednu stranku v kalendari :-) pro zejemce, ulozte 4 fotky max velkosti 1000x 800 z ruznich uhlu, na peknem pozadi (zed, zahrada, atd)) vyplnte meil pro pripadnou kominikaci(tento meil uvidi jen administrator) a kdyz neuspejete, budete mit fika v te nejvetsi FOTOGALIRI NA FIKY NA SVETE :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2017 12:25
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
fuha draci fichtlkramek prejde s lozisek SKF, ktere se vyraberji dle rozmeru, bulharsku, italii atd na Japonske loziska co jsou fakt s japanu a to znacky NACHI,,, jedna se o levnejsi loziska uplne stejne kvality,,, takze kdyz to nabastlite vse do motoru,tak to nebude takova raketa jako s SKF ale kazdopadne kdo dobre slozi, vymezi patricne vule a dobre maze,tak ZVL slovenske ho prezijou :-) jaky je vas nazor? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. února 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
Nene,se to blbě sešlo,to bylo k přízpěvku níž...
 
 
Datum: 23. února 2017 18:39
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19019    
Vždyť ty víš či to byl motor... Tam kliku nedělal žádný amatér a navíc nebyl to jediný případ....
 
 
Datum: 23. února 2017 18:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
To muže způsobovat i nevhodně zvolená vůle dole mezi setrvákama. On je repas a repas ... kliku na seriovku dam udělat komukoliv,kdo ji dokáže správně přelisovat a vycentrovat v patřičnejch mezích,kliku do rychlýho motoru ne...ta si žádá svoje ... to už je jiná kapitola... stačí ... mlčeti zlato ... podzim ukáže ...
 
 
Datum: 23. února 2017 17:52
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19019    
https://m.facebook.com/groups/936051573097289?view=permalink&id=1264155170286926
 
 
Datum: 23. února 2017 17:52
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
u me jeden zakaznik zas vzal dve rocekty,, ze mu ckr poradsipe dole na kleci,,takze nevim rovnez
 
 
Datum: 23. února 2017 16:26
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
No tak u nás měli s Rocketem kluci zrovna problémy.Věčně vysypaný klece a nebylo to jen na jednom motoru. Tak těžko říct.
 
 
Datum: 23. února 2017 15:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19018    
Bohužel do doby než 10 lidí řekne,že Rocket je kvalitní držák a vydržela mu dvě sezony tak já musim brát CKR,to lidi znají,je ověřená a žádaná. Rocket nikdo nezná. Už mam trochu rozhozený sítě a po sezoně budu sondovat komu se dole vytahla či vylágrovala. CKR je ověřená. Pokud to neni speciál co točí 13000 tak u CKR jen preventivně měníš horní klec,spodek vydrží neskutečný věci... a tuhle informaci potřebujeme potvrdit i pro Rocket... ta cena není zas tak zajímavá ... a když lehne klika muže lehnout i motor za desetitisíce... proto je každej opatrnej .
 
 
Datum: 23. února 2017 14:42
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
prave ze rocet ojnice se paci jencovy,, je o 10g lachci a dava si to do sveho specilau a tak jsem zvedavej,jinak zatim nic spatneho mi nikdo nepsal o rocketu,, jinak eviduji ze ojnice CKR se dela tam kde se dalji i ojnice YOKO,GING rood, DUELLS ale roket se dela va sva fabrice kde se dala jen rocket
 
 
Datum: 23. února 2017 9:04
 
 
 
 
Jméno: Marquee      IP: uživatel19017    
Rocker bych zrovna nezmiňoval... Ani to s tou kvalitou zrovna nevyšlo
 
 
Datum: 23. února 2017 7:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
JJ,to je muj testovací model,TP i STK,pojízdný je,teď je v něm 70ccm motor,kterej budu na jaře předělávat a poputuje tam nazpět "seriovej" motor s 3K "seriovym" válcem ;-) takže vlastně trvale nepojízdnej :-D
 
 
Datum: 22. února 2017 22:34
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
u lozisek u kteryxh je madi in bulgarie a italie lidi uz vahaji,, pekny fik, je na technicky?pojjizdny?
 
 
Datum: 22. února 2017 20:07
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
Bohužel pro mě je to stejnej případ jako Rocket. Neznam. Pro lidi budu muset brát to co znaj,takže CKR a ZVL nebo SKF.
 
 
Datum: 22. února 2017 19:25
 
 
 
 
Jméno: Vašek      IP: uživatel18111    
Seso to víš že když bude kvalita za rozumný peníz tak není co řešit.
 
 
Datum: 22. února 2017 15:32
 
 
 
 
Jméno: Tomáš      IP: uživatel19009    
Zdravim mam dotaz jak dlouhy zavit je pro vedeni lanka a jak je dlouha pružinka šoupatka karburatoru u babety 210 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 9:36
 
 
 
 
Jméno: Daniel Höfer      IP: uživatel19008    
Zdravím všechny milovníky Jaw a babett... Chci zeptat vlastním babettu 210 a při zařazení 2 stupně co docela rapidně cukne a při zastavení občas ta dvojka nevypne jen tehdy když popojedu vpřed a zpět tak potom vypne jinak ne. Byly všechny spojky vyčištění tech.benzínem a bubny vyčištění (vybroušený) smirglem. Spojky fungujou ale prostě to cukne při řazení dvojky... Děkuji za každou radu jak to řešit a vaše názory rád přijmu děkuji Daniel Höfer odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 19:01
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel18778    
volnoběžka v háji
 
 
Datum: 21. února 2017 19:01
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19010    
Mě u jednoho motoru doslova bouchaly těžký lamely když se motor rozmejšlel,jestli dvojku dá a nebo vrátí,poté co jsem odladil rozběhový buben + předstih + bohatost směsi tak tento problém úplně vymizel. Řazení nahoru i dolu proběhlo hladkým "prospojkováním" a najednou frčela dvojka v plný síle - jako volný přechod bez ran. Skoro jak skůtr. Zkontroloval bych,zda nějaký ten unašeč či rozpěrný kus nemá nějakou nevhodnou hranku a nebo zda není něco nepatrně přiohlé. Nevim jestli to neovlivňuje to volnoběžné samosvorné kolečko v převodovce. Na to by to taky sedělo.
 
 
Datum: 21. února 2017 17:18
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
zdarec lidi mám takový dotaz co se nejdená uplně fichtla ale někdo třeba tyto motorky má/měl doma.. no mám doma přidřený motor z cagiva 125 elefant ale když jsem se podíval do válce byly tam ještě místy stopy po výbrusu( každý asi ví jak vypadá válec po výbrusu) no ale jedná se o vysokootáčkový dvoutakt tak nevím jestli se dělá výbrus nebo nikasil(ani nevím co to vlasně nikasil je) takže kdyby někdo náhodou něco o tom věděl nebo věděl o někom kdo by to věděl či kam to poslat tak prosím napiště budu rád za každou radu odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2017 22:36
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19015    
Brácha to posílal taky někam do Strakonic. Pokud by bylo potřeba,mužu se poptat,známej má větší motoservis.
 
 
Datum: 22. února 2017 22:36
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
O těch nikasilech u nás jsem taky slyšel. Údajně je dělá někdo kolem Strakonic nebo se válce posílají do Rakouska. Ale možná byc hradši zkusil sehant jetý válce s pístem na inzerci. Těch motorek bylo dřív relativně dost a díly na to stály pár šupáků.
 
 
Datum: 22. února 2017 17:06
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jojo je tam nicasil. Někdo mi říkal, že nicasily v CZ nedělá nikdo pořádně, takže nejkvalitnější (ale asi i nejdražší) bude sehnat v CZ firmu, která to pak vozí do zahraničí .. písty na hodně Cagiv dělá myslím že Wiseco, případně mrknout na německý ebay, nebo zkus ještě napsat do motorobert - jsou schopni na Cagivu sehnat běžnější spotřební díly jako světla, blínkry, páčky, zrcátka ještě i v origo obalech, pístní sady by tam možná taky mohli splašit ..
 
 
Datum: 22. února 2017 16:32
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel18943    
Tuhle Cagivu jsem kdysi měl. Je tam nikasil. Podle prospektů "gilnisil". Píst se sháněl blbě. Nakonec jsem tam napasoval z Yamahy TZ 125. Nikasily dělal třeba Oulehla.
 
 
Datum: 21. února 2017 20:43
 
 
 
 
Jméno: karbec      IP: uživatel13743    
díky za radu válec je celohliníkovej, takže mě čeká nikasil
 
 
Datum: 21. února 2017 16:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
Ad1) je tam litinová vložka? Pokud je tam vložka tak to není nicasil. Na litinový vložce se udělá výbrus. Pokud je to celohlinikovej válec tak novej nicasil. Určitě ti to zajistí nějaká nejbližší moto firma - opravna - servis. Bežně se to dělá,písty jsou. Nicasil je dražší,výbrus je za pakatel.
 
 
Datum: 21. února 2017 6:52
 
 
 
 
Jméno: Vencaa      IP: uživatel19006    
Ahoj draci prosim o radu ohledne stadika s 11 nastartovat jde v pohode krasne ale kdyz chci pridat plyn chcipne. Pokud drzim zmackle cupovatko bezi spolehlive cim to muze byt??? Uz nevim plovacek jsem pretesnil jehla tesni a do plovaku netece. Diky za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. února 2017 6:54
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19007    
Nejspíš tam bude v karbecu trochu bordelu. Rozebrat do šroubku a vyčistit.
 
 
Datum: 21. února 2017 6:54
 
 
 
 
Jméno: Filip      E-mail:      IP: uživatel19003    
Zdarec ogaři, chtěl bych se zeptat dělal nekdo z vás dobijeni telefonu na origu zapalku na fichtlu (23) ať tam feli 5V a min 1A nejlip 2.1A.Nejlip kdyby mel nekdo schema odskouseneho. Moc tomu nerozumim. Dik za kazdou odpovad. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Jinak si neumim moc představit,jak donutim zástrčku nabiječky aby otřesy nevypadávala z mobilu/tabletu ... podvozek pio je tak "vymakanej" že bys ten mobil měl mít k držáku přitaženej aspoň dvěma zdrcpáskama. Když fichtla vyvinuly,jezdili ještě lidi do neznáma s papírovejma mapama... často si pokládám otázku,v čem všem je ten podstatnej konstrukční rozdíl mezi fichtlem a simsonem... na simsona sednu a o nějakejch vibracích nevim,na volnoběh a při rozjezdu jentak zašimrá a jak se točí tak je klid,nevíš že máš pod rámem motor. Podvozek žehlí standartní český tankodrom. To musí bejt díra,že bys do ní dal nohu po kotnik aby drcli vidle... Tam bych si dal mezi řidítka i notebook. A nebál bych se že to zlikviduju. U fichtla ne...
 
 
Datum: 25. února 2017 14:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Supr. Dík moc. Zjistim jakej drát tu máme a asi dokonce i tenhle,myslim že si ho kolegyně brávala na věnce. Necham to udělat na nějakou mrtvou cívku. Díky.
 
 
Datum: 25. února 2017 13:20
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Ahoj Stando, musel jsem pohrabat v archivu... mám tam přepočet z 6ti na 12V. Výsledek je CuL 0.6mm 33 závitů na řadu v 7ti vrstvách. Tedy 231závitů.
 
 
Datum: 25. února 2017 12:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19022    
Dopředu dáš žárovku 15W,dozadu ledku (prodává se toho mraky) eventuelně se prodávaj velmi zajímavý diodový žárovky s paticí Ba20d dokonce pro 6V a pak honíš pro změnu,kde ty watty utopit aby to nehořelo a zůstává ti možnost volné druhé cívky (a tu si tam mužeš dát libovolnou). S druhou volnou cívkou si mužeš dělat co chceš... mimojiné dotaz na tebe Chongu - uměl bys říct kolik závitů jakým drátem aby se ze solo světelný cívky dalo dostat víc? klidně ve 12V. Předpokládam slabšim drátem víc závitů. Mám možnost si ji nechat převinout v práci. Dík za případný info.
 
 
Datum: 25. února 2017 8:49
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel18729    
Zapalko Pionýra není perpetum mobile, takže pokud si z něj někde vezmeš 5 až 10W, někde Ti to bude chybět.. no někde.. je jasný že na světlech. Takže pokud nechceš dráždit policajty tím že nesvítíš, ale hlavně že se ti dobíjí mobil, tak si dej na přední kolo dynamo ze šlapacího kola, za to flákni graetz a stabilizátor LM7805, podepřené kapacitama s pořádným chladičem a máš v tu ránu 5V/1.5A k dispozici...
 
 
Datum: 25. února 2017 7:22
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
Jen pár výhrad: když už usměrňovat, tak dvoucestně (graetzovým můstkem), jedna dioda zbytečně zahodí každou druhou půlvlnu napětí generovanou magnetem.. pak moc nechápu tu 12V baterku a souvislost s 5W (údajně 6V 0,83A), protože buď je ta cívka nezatížená a těch 12V v otáčkách ve špičkách dá, nebo je zatížená zadním světlem, který jí spolehlivě ořízne napětí na něco kolem 6V a baterka se bude jen vybijet.. V tomhle případě bych teda doporučil zadní světlo (ať už LED nebo žárovku) připojit k přednímu a vyčlenit jednu cívku jen pro dobíjení té 12V baterky, pak je šance, že nějakou enerigii do baterky dostane, a mobil připojit přes ideálně spínanej stabilizátor k baterce. Na závěr bych dodal, že já bych si připojit drahej mobil k elektrický síti fichtla netroufnul, kvůli množství rušení a napěťových špiček, šířených jak přímo po drátu, tak i kapacitní vazbou při souběhu drátů. Baterka sice možná něco vyfiltruje, ale telefon v hodnotě několika (občas i desítek) tisíc bych proti tomu určitě nevsadil (jako nejbezpečnější se tak jeví powerbanka nebo jinej akumulátor střídavě nabíjející se ze sítě a poté napájející mobil).
 
 
Datum: 21. února 2017 20:24
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19002    
Taky tomu moc nerozumim,ale napadlo mi tohle - malá světelná cívka z prvních j20/21 dává 5W při 6V což je asi 0,83A - to bych usměrnil jednou diodou a připojil to na co nejmenší olověnou 12V baterku odkud bych vytáh klasickej kabel na mobil co je do zapalovače do auta. Dozadu do světla bych si dal ledku s odběrem pár desítek miliampérů. Mělo by to cca vycházet. Na nabiječce na samsunga mam 5V a 0,7A ... a tohle by mělo dávat 6V 0,83A ... reálný to je, někdo znalej ti snad poradí přesný součástky. Rozhodně bych to udělal nějak co nejjednodušeji,nepřekopával bych zbytečně celý pio na baterku... takle když ti odejde tahle blbost tak mužeš jet dál,jen nebudeš dobijet mobil...
 
 
Datum: 19. února 2017 21:16
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Zdravim, jaké napětí dává originální zapalovací cívka na fichtlu (30W) při nakopávání a jakou zátěž snese? Nevíte někdo kde by šel najít průběh napětí na této cívce v závislosti na otáčkách popřípadně zátěži? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: Okno      IP: uživatel14157    
Díky za odpověď ale ještě bych potřeboval něco vysvětlit. Doma si zapojím indukčku a svíčku. Zdroj 5V. Proud do indukční cívky pouštím přes výkonový NPN tranzistor, takže pustím proud do báze, takže zároveň do indukční cívky (+ na 1 a - na 15) ale nic se neděje, jiskra přeskočí až v momentě když přeruším proud do báze tranzistoru. Jak je to možné? Přece fichtl jako takovej, se řiká, že hází jiskru v momentě, když se začne otevírat kladívko = do indukčky začne téct proud.
 
 
Datum: 25. února 2017 15:51
 
 
 
 
Jméno: tony      IP: uživatel19021    
Asi by se mělo nejdříve ujasnit co je zapalovací cívka protože podle všeho je na pincku zapalovací pól a pak indukční cívka.\r\nPokud se tu jedná o pól tak je to náramě jednoduchý. Průběh napětí je takovej že během sepnutýho kladívka je blízko nule (tak trochu daný tím že to kladívko tu cívku zkratuje, překvapivě). V momentě rozpojení dochází k prudkému nárůstu napětí,ovšem v případě 30W zápalka záporné polarity. Dosahovaná hodnota je v podstatě daná hodnotou přeskokového napětí na svíčce děleného cca 50 (čili zhruba 80 - 250V). Po skončení doby trvání jiskry a během dalšího otáčení je po dobu rozpojení kladívka generováno cca pilové napětí, během nakopávání v řádu jednotek, v otáčkách už si nevzpomínám ale bylo to tam možná kolem 15V (měřil jsem to asi před rokem).\r\nVýkon jednoho pólu je 15W, 30W dávaj dva ve světelným okruhu (ostatně pro jiskru je u neupraveného motoru v max.otáčkách potřeba cca 7W).\r\nDo šlusu u kladívka se počítá zhruba 2-3A a od toho se dá odvozovat dimenzování vinutí pólu.\r\nJinak platí co psal hh.\r\nNo a pokud je dotaz na indukční cívku (což je vlastně špatný název protože v tomto případě je tato cívka použita jako transformátor) tak na primáru je napětí stejně jako v předchozím případě a na sekundáru je to krát 50 víc s tím že v momentě kdy hoří jiskra to spadne na napětí daný poměrama pro hoření oblouku (což je teplota, míra ionizace..... a asi x dalších faktorů), takže to lítá podle toho od desítek V do jednotek kV.
 
 
Datum: 24. února 2017 21:43
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel19012    
To záleží na stavu rotoru (nabuzení magnetů). Nevim že by to někdo měřil, ale neni to zas tak těžký, takže ti v tom nikdo nebrání, neni to zas tak složitý. Maximální zátěž určuje oteplení vinutí, vzhledem k provozní teplotě (cívka je ohřívána od motoru) to o moc víc než jmenovitých 30W nebude, ke zvýšení by pomohlo převinutí vodičem s nějakou vysokoteplotní izolací... Průběh závislosti výkonu cívky na otáčkách je vzhledem k velké reaktanci cívky přibližně konstantní (s rostoucíma otáčkama sice roste napětí, ale i reaktance, takže proud skoro neroste)...
 
 
Datum: 21. února 2017 20:08
 
<  2  3  4  5  6  7  8  9  10  >

   

 

   

 

 




Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 23.06.2017 17:29:55 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu