slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 
 
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Reklama       
Zboží:
























 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Zdar, jaký bude lepší píst do teréního fíka při úpravě 2K dle jawy 05, (Výf. 28,5, Sání54,69) jednokruh či dvoukruh ??? Primár origo, sekundár bude 11 - 13/65. Radši bych tam nechal dvoukruh at to něco vydží, budu to mít na odreagování do lesa na drapákách. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 20. března 2015 6:30
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17951    
Souhlasím. Bacha kde je druhej zámek ...
 
 
Datum: 20. března 2015 6:30
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Myslím, že jsi si odpověděl sám.
 
 
Datum: 19. března 2015 20:07
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Ahoj SESO !!! Máš na skladě tuto pneu ? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/enduro_pneu_2_75_16.html\\\\r\\\\nPotřeboval bych vědět výšku vzorku ?\\\\r\\\\nDíky moc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. března 2015 23:43
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
fuha draku nemam,, sice je pekna guma ale ja jsem prodal jednu za rok,tak to ani neberu ale jsem schopny ji mit v pondeli na skalde,, ale musi se objednat do odpoledne,, jinak co si pamatuji asi tak 0,5mm :-) ale to uz je doba ++
 
 
Datum: 18. března 2015 23:43
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/enduro_pneu_2_75_16.html
 
 
Datum: 18. března 2015 21:47
 
 
 
 
Jméno: jagi      IP: uživatel17947    
zdar mám dotaz jakej je rozměr pneu na babetu ??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. března 2015 8:18
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel14122    
2,50 mám na zadku a v poho..........přední 2,25
 
 
Datum: 19. března 2015 8:18
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17946    
2,25 Sirsi ani nezkousej nejni to mozny narvat na rafek...
 
 
Datum: 18. března 2015 12:58
 
 
 
 
Jméno: jawa,cz      IP: uživatel13743    
cus chci se zeptat jak bych musel změnit uchycení když bych dal do rámu 175/450 motor kulatou 350.. vím že když se tam dává z 250 tak se ty držáky musí trochu prodloužit ale nevím jak u 350 díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. března 2015 18:55
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
je to blbost... musel bys rozřezat a posvářet celej rám... dát do toho bez úprav půjde akorát dvěpade motor z čz 455
 
 
Datum: 17. března 2015 18:55
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17946    
Nikdy nerikej nikdy ale do cezety jawacky motor nenarves ...ikdyby si urezal drzaky uplne nedostenas ho mezi jekli...a to vubec nemluvim ze cz ma sirsi kyvku ktera taky zavadzi ...za me sezen ram 353 a vymen ze 175 tlumice a instalaci ....
 
 
Datum: 17. března 2015 16:01
 
 
 
 
Jméno: cuckar5020 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar tuneři, mám dotaz ohledně válce. Jak tenké můžou být přepážky mezi výfukovým kanálem a pomocnými výfuky?? Je 1,8 mm hodně málo ?? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. března 2015 14:41
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17945    
Teď řeknu něco,za co to asi schytam. Teorie je teorie,někdy má zajímavé výsledky,výpočty jsou taky fajn,ale v reálu muže bejt všechno jinak ... navíc mi tu furt vyvstává otázka,kdo donutí ty vejfukový spaliny,aby se hrnuly i do těch malejch direk,když největší množství půjde středem,kde bude i největší spád (ty študovaný tomu možná řikaj největší gradient)... navíc to co píše Marek je taky logický... a z jinýjho soudku - kdyby se výfukový plyny tlačili stejně velkou silou do všech dir a otvorů tak by auta nemohly mít tak primitivní EGR ventily,protože by do sání šlo tolik spalin,že by se turbo sotva točilo a auto by sotva jelo protože kyslík ... nevim no,třeba někdo študovanej řekne,že píšu kraviny,,, ,myslim že zrovna Mito 125ccm má ze všech těhle 2T silnic nejvyšší výkon i nejvyšší dosahovaný rychlosti a člověče ono zrovna má myslim že jeden brutální vejfuk...
 
 
Datum: 18. března 2015 14:41
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
Jenže takové uspořádaní jak popisuje tom je nereálné právě kvůli propojení kanálů, šířce šteftů i samotnému vrtání vložky. O víření kolem přepážek a tím přiškrcení kanálu už jsem taky mluvil
 
 
Datum: 17. března 2015 22:39
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17946    
Ja jen budu zvedavy a optam se jake maximalni hodnoty tlaku ve valci dosahujete na valcich takto upravenych....jde mi jen o zvedavost sam navyseni vikonu resim 250 motorem :-)
 
 
Datum: 17. března 2015 21:47
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel9389    
Tvar výfuku na válcích RS je hodně podobný tvaru výfuku s pomocnýma okýnkama na novějších motorech. Někdy je k vidění i výfuk ve tvaru hříbku a to má tu výhodu, že je jednodušší na výrobu. Frezou rozjedeš vrch výfuku a spodek necháš původní.... Nějak se nemužu dopočítat tomu abych měl jeden výf. kanál větší než kanál s pomocnými okny. Nkreslil jsem si hlavní kanál 24mm s rádiusy r4 a k tomu okýnka 5mm r1,5 se spodní hranou 1mm nad přefukem. Pokud k samotnýmu výf. kanálu zvolím šířku 31mm bez zaoblení jen s rádiusy r5, tak mi plocha nad přepouštěcíma kanálama vychází o 6% menší u samostatnýho kanálu. Nehledě na to, že s pomocnýma okýnkama to může jezdit litinu a s velkou životností, což u jednoho kanálu už raději ocelový kroužek
 
 
Datum: 17. března 2015 21:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17945    
To je jasný. Proto jsem zastáncem jednoho velkýho kanálu kterej má max šíři už od poloviny přefuků až nahoru,pak vhodný zaoblení a radiusy protože kroužek.... atd...
 
 
Datum: 17. března 2015 15:56
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Mam za to, ze nejde ciste jen o plochu kanalu, ale hlavne o plochu kanalu po uzavreni prefuku. Schvalne se juknete na vyf. kanaly RS kategorie, jaky maji tvar.
 
 
Datum: 17. března 2015 15:16
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
přesně, můj názor je obdobný jako Standův, když si zpočítáš plochu pomocných kanálů tak zjistíš ze stačí hlavní kanál nepatrně rozšířit a jsi na stejné ploše. Navíc si kanál uměla nepřivřeš vířením v okolí přepážek. Účinnost bude u jednoduchého kanálu při stejné celkové ploše jistě vyšší. Když vezmeš maximální šířku vč. pomocných kanálů dostaneš se kvuli omezení svorníky a tak kvuli propojování výfuku s přefukem skrz čep pístu na maximální šířku kolem 36mm. Když od toho odečteš přepážky 2x2mm jsi na 32. Když uděláš pomocné kanálky 5mm tak ti vyjde že šířku hlavního kanálu musíš prakticky zachovat seriovou.
 
 
Datum: 16. března 2015 16:47
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel9389    
1,8mm je ještě v pohodě, jezdil jsem 1,5mm a drželo to.
 
 
Datum: 15. března 2015 21:12
 
 
 
 
Jméno: cuckar5020      IP: uživatel16318    
Ok , díky
 
 
Datum: 15. března 2015 20:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17940    
No je to dost málo,ale mělo by to vydržet... lepší by bylo 2,5-3mm...já osobně ty "pomocný" vejfuky nedělam vůbec. Když chci velkej vejfuk,tak prostě udělam velkej vejfuk,nějaká díra šestkou vrtákem vedle vejfuku asi moc význam nemá,ale je to jen muj názor...
 
 
Datum: 15. března 2015 10:29
 
 
 
 
Jméno: kenadys      E-mail:      IP: uživatel17411    
Jaká je orig. jawácká modrá a bílá. Prosím napište číslo barev. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. března 2015 21:24
 
 
 
 
Jméno: stefan ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Přesně nevím ale vybíral jsem si je sám a myslím si že se poved .Pošli na E-mail tel. č. Já ti pošlu MMS jestli se ti bude líbit tak ti můžu zjistit čísla barev čau.
 
 
Datum: 28. března 2015 21:24
 
 
 
 
Jméno: Ondra      E-mail:      IP: uživatel13313    
čus draci, nevíte někdo jak to má udělaný že mu to hází plameny z výfuku? https://www.youtube.com/watch?v=TN8Pcis8gnk Pište díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. března 2015 14:59
 
 
 
 
Jméno: Hiperik      IP: uživatel16886    
Čau, nejspíš to dělá tak že mačká dekompresor :-)
 
 
Datum: 11. března 2015 14:59
 
 
 
 
Jméno: jikar      E-mail:      IP: uživatel15063    
Zdar draci, chci se zeptat, stojan na stadíka S23 je stejnej jako na S22 nebo je jinej. Případně neměl by jste ho někdo v červenej barvě origo? díkes :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. března 2015 20:26
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Zdar draci ! Jezdíte někdo na serii převodovku 17/21 ??? \\\\r\\\\nPo dlouhej době pouštím do fíka prachy - pořádná GO a líbí se mi ta dlouhá jednička, páč mám přes metrák a některé kopce jsem i při 12/55 musel jezdit na 1 RS.\\\\r\\\\nJak je ta jednička dlouhá když bych měl převod 12/55 ? to by byla +- jako když tam budu mít 15 z ?\\\\r\\\\nDíky\\\\r\\\\n odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. března 2015 22:39
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel16758    
Já mám 80kg a 17/21 si nemůžu u "sériáka" vynachválit, konečně se nemusím rozhodovat, jestli do tý zatáčky podřadím až na jedničku. A taky se mi líbí, jak jdou kvalty za sebou...
 
 
Datum: 09. března 2015 22:39
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel17931    
No,z části souhlasim, není to šťastné řešení. Alespoň mě to nevyhovovalo. Vážim 96kg. Kopce jsem vyjížděl na roztočenou jedničku a nesmělo to spadnout z otáček jinak hořela spojka. Řek bych že serie nemá sílu na tak tvrdej převod. Ovšem pro váhu typického 100kg čecha jsem vyvinul lehce upravenej seriovej válec v 60ccm (41mm) + nějaké sounáležitosti,origo převodovka,speciálně upravená hlava z j05 (speciálně proto,protože je upravena na snížení kompresního poměru) a to funguje!! Tam kde jsem jako 60kg kluk jezdil do kopce za 3 jedu zas za 3 i se současnou vahou... kde jsem na seriovym motoru řadil z dvojky jedničku tak teď teprve řadim z trojky dvojku...jezdim 12z... bez problému dokonce i 13z. Mohu ti to udělat,na podrobnostech bychom se domluvili. Se vším pomohu a poradím. Kdyžtak mail ;-)
 
 
Datum: 09. března 2015 20:15
 
 
 
 
Jméno: linhi ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
S rychlou ten kopec nevyjedes vůbec ;-) budes rad kdyz se rozjedes na rovine :-D
 
 
Datum: 09. března 2015 19:20
 
 
 
 
Jméno: Pablos      IP: uživatel16820    
Zdarec, chci si vyrobit novou vložku do válce Jawa 50/21. Jaký materiál byste použili? Přemýšlím o šedé litině 42 2425. Máte někdo s tímto materiálem zkušenosti? Díky :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. března 2015 20:28
 
 
 
 
Jméno: milanxx      IP: uživatel3080    
Nejrychlejší je NIREZISTnebo EN-GJS-700-2 tj:ČSN 42 2307 oboje se musí opatrně obrábět a po obroušení se povrch honuje jen lehce.Materiál je výborný ale dražší.
 
 
Datum: 29. března 2015 20:28
 
 
 
 
Jméno: Lukáš Bartoň      IP: uživatel17917    
Dobrý den chtěl bych se zeptat, jaké označení měla světle zelená barva (tyrkysová, originál z výroby) na Jawě 50/20, rok výroby 1975. Prosím poraďte ČSN, popřípadě nejpodobnější RAL. Děkuji. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. března 2015 18:15
 
 
 
 
Jméno: Rypicong ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čau draci, Mám dotaz ohledně renovace Jawy 50/21 V jaké barvě byl z fabriky stojánek ? ( černý nebo v barvě kastle ? ) V jaké barvě byl z fabriky kryt řetězu ? ( v barvě kastle, nebo v barvě prsíček - bílá, šedivá.. ) díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. února 2015 22:02
 
 
 
 
Jméno: danekod ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jawa 20 origo - stojánek v barvě kastle, kryt řetězu barva prsíček (bílá..), nádrž v barvě šedivé, stejně jako třeba objímka indučky a myslím že i podsedadlový plech a vrchní díly tlumičů .. prostě to co nešlo moc vidět .. http://www.jawa-50.cz/clanek/monografie-puvodni-zachovale-renovace-pionyry.html
 
 
Datum: 19. února 2015 22:02
 
 
 
 
Jméno: Rypicong ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
+ ještě jeden dotaz, v jaké barvě byla nádrž ? v hlavní barvě plechů, nebo v barvě prsíček ?
 
 
Datum: 19. února 2015 21:11
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel17880    
čau chtěl jsem se zeptat jestli tento drapák pasuje na ráfek z pionýra. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pneu_90_100x16_drapak.html odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. února 2015 20:02
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16943    
stavím fichtl cross blatník neřeším budu tam mít crossovej.
 
 
Datum: 19. února 2015 20:02
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Měl jsem to na speciál-delší kyvka jak jsem psal a blatníky jsem neřešil. Na origo asi né je o dost větší a vypadá to vůči přednímu origo o kus větší. Jináč je super. Nepsal jsi na co to máš
 
 
Datum: 19. února 2015 19:49
 
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel15802    
Ale vepředu Ti asi bude drhnout o blatník- má zkušenost s mitas E06
 
 
Datum: 19. února 2015 10:46
 
 
 
 
Jméno: ja      IP: uživatel16483    
Myslím že je to fortune pneu a ta tam jde i do kyvky
 
 
Datum: 18. února 2015 22:59
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Na ráfek pasuje ale změř si kyvku kde ten drapák bude jestli se ti tam vejde. My jsme měli kousek prodlouženou takže vpoho ale změř si to. Na origo nevím
 
 
Datum: 18. února 2015 19:20
 
 
 
 
Jméno: linhi ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdarec, dotaz na Sesu: Možná že sem slepej, ale nemůžu na eshopu najít 9z primár na fichtla? Budou ještě? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:02
 
 
 
 
Jméno: linhi ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Díky moc za info
 
 
Datum: 17. února 2015 18:02
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
oci mas dobre, jen sesa jak nema neco na skalde a nema jistotu kdy to bude,tak to ani neprodavam,nerad pak niko dlouhodobe vodim za nos,, zatim se delaji,,nevim kdy budou
 
 
Datum: 17. února 2015 9:58
 
 
 
 
Jméno: D.J.      IP: uživatel7691    
Zdar draci mám dotaz na ladiče. Mám babetu 207 koupil jsem k ní upravený válec z 210. Má sfrézované horní a dolní žebro. Upravené přepouštáky a zvětšený saní i výfuk. Bohužel tam mám jen hlavu z 207. Vyrobil jsem k němu krátký koleno jak na sání tak i na výfuk. Karbec je 19 mm z motorovky a výfuk vykuchanej z mustanga je tam pouze poslední zátka. Do spojky jsem přidal pružiny aby brala od vyšších otáček. Celý sem to odladil a podle radaru po rovince něco přes 70 km/h. Ale horší jsou rozjezdy i do mírnýho kopce motor potřebuje hodně otáček než se chytne a začne táhnout. A právě se chci zeptat jak bych mohl posunot výkon do nižších otáček? Jestli stačí jen prodloužit koleno výfuku nebo musim i sání. Chci skusit dát koleno z pionýra jak to pojede. Nebo by to mohlo být jen tou hlavou ? Mám sehnat hlavu z 210 ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 16. února 2015 17:10
 
 
 
 
Jméno: D.J.      IP: uživatel7691    
Asi teda padne rozhodnutí na 210 už jsem o ní uvažoval hlavně kvůli těm rozjezdům. Měl jsem stellu s motorem 225 a jezdila pěkně ale zbytek byl v špatným stavu tak jsem ji prodal. Takže seženu tu 210 tam by ten válec mohl jet pěkně. Když zabere spojka ta má celkem dost využitelnejch otáček ale ty rozjezdy sou špatný.
 
 
Datum: 16. února 2015 17:10
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel9389    
chceš toho po tom motoru moc. Originál převod na 207 je 12/35 což by při 70km/h bylo asi 10400 ot/min. Dá se sehnat 13z kolečko takže budu brát to, že ti to točí 9600 ot/min. U upravených motorů se použitelnej průběh dá dostat z asi 1/3 rozsahu otáček. Ve tvém případě to je 6400-9600 ot/min. Originál spojka zabírá při 2500 ot/min a pokud ji přitvrdíš jinýma pružinama tak, že čelisti rukou rozevřeš jen stěží tak jsou rozjezdový otáčky asi 6000 ot/min. Ale to je ten menší problém, protože i když rozběhovou spojku přitvrdíš, tak ti to toho bude kecat spojka startovací, která už od malé rychlosti sepne a sníží ti rozjezdové otáčky. Přitvrzení této spojky má ale své meze, kdy jsi schopný při startování roztočit spojku tak, aby sepla. Trochu se to dá zlepšit zmenšením plochy obložení na cca 10mm, spojka se pak při startování zakousne. Takže máš na výběr tři možnosti, buď to udělat motor který má dost kroutáku v nízkých otáčkách, ale zárověn jde roztočit. Nebo přitvrdit víc spojky a nebo nejlepší řešení je pořídít si dvourychlostní motor, u kterého díky krátké jedničce jsou rozjezdy daleko lepší
 
 
Datum: 16. února 2015 16:09
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
jinak jak myslíš, že ti někdo poradí jaký použít výfuk, když jsme nikdo ten válec neviděli ani nevíme jaký má parametry?? myslíš, že tu půlka lidí vlastní věšteckou kouli??
 
 
Datum: 16. února 2015 14:53
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
Fechtl nevím co je, jinak výfuk je třeba vyzkoušet, ale tak aby to dávalo smysl a ne tam nasrat vykuchanou rouru
 
 
Datum: 16. února 2015 14:23
 
 
 
 
Jméno: D.J.      IP: uživatel7691    
Takze jakej vyfuk bych tam podle tebe mohl dat a jakou dylku kolena stacilo by dat z fechtla ?
 
 
Datum: 16. února 2015 13:53
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
no vzhledem k tomu, že na 2T je výfuk hodně důležitý tak to prostě nemůže fungovat a karburátor ani hlava to nezachrání
 
 
Datum: 16. února 2015 13:13
 
 
 
 
Jméno: D.J      IP: uživatel17869    
Ja jsem ten valec koupil za 700 kc i s pistem. Prave sem chtel vedet jestli by to slo nejak kompenzovat vyfukem nebo hlavou ? Ja myslim ze karbec mam naladenej celkem dobre.
 
 
Datum: 16. února 2015 10:21
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
hlavně s popsanou úpravou výfuku se divým, že to vůbec jede. To je přesný návod jak z motoru s potenciálem udělat nefunkční bastl :-(
 
 
Datum: 16. února 2015 8:51
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17177    
Proste jsi postavil pilu ktera. Jede je v otackach...resil bych to upravou prevodu
 
 
Datum: 16. února 2015 7:33
 
 
 
 
Jméno: Dan      IP: uživatel7691    
Zdar draci chci jse zeptat co říkáte na snížení hlavy na čz 175/477 o 1,5 mm. Je to moc ? Kolik to bude mít kompresi ? A nesníží to moc životnost motoru ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. února 2015 8:03
 
 
 
 
Jméno: MIlan      IP: uživatel11232    
Zdar, rozdíl prakticky nepoznáš, bez úpravy výfukuvého kanálu nemá skoro smysl, co radím já je jen perfektní těsnost, nové těsnění pod válec a mezi karb a motor, vyhodit těsnění mezi válcem a hlavou, pečlivě na sebe zabrousit brusnou pastou, do kříže dotáhnout a fertig. Je to nejrozumější co můžeš pro to udělat.
 
 
Datum: 14. února 2015 8:03
 
 
 
 
Jméno: Dan      IP: uživatel7691    
Takze bez problemu jo ?
 
 
Datum: 13. února 2015 22:21
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17177    
Dej to do kupy a uvidis je to na stredu ...jeste muzes dat do spalovaku modelinua dotahnot ji na svornikya udelat otisk jak to sedi
 
 
Datum: 13. února 2015 22:04
 
 
 
 
Jméno: Dan      IP: uživatel7691    
Sry vidim že sem to uže psal ale jen chci vědět jestli to neni moc :-)
 
 
Datum: 13. února 2015 21:49
 
 
 
 
Jméno: jawassss      IP: uživatel16252    
Zdrar, dělám bakalářskou práci o motoru jawa pionýr (typ 20,21,23) Hlavním cílem mé práce má být dosažení co nejmenší možné spotřeby paliva. Upravy mám jak popsat tak prakticky provést. Proto se chci zeptat jestli někdo nemá nějaké návrhy jak by se dala spotřeba paliva snižovat. (vím že to závisí aj na stavu kol, ložisek, tlaku pneu atd. ale to neberme v potaz myslím jen čistě motoricky. Pokud by někdo měl nějaké rozsáhlejší info tak dyštak napište na mail. doctus@email.cz díky jawasss odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 20. února 2015 20:26
 
 
 
 
Jméno: marian      IP: uživatel17701    
určite by som volil dvojkrúžkový piest. Pri jazde na spotrebu sa jazdí v nižších otáčkach kde jednokruh "nedrží" tlaky. Použil by som kludne klasické liatinové a masívne by som na nich zrazil hranu- zúžil. Snažil by som sa maximálne znížiť hmotnosť posuvných častí, ich zotrvačnosť je jednou z hlavných mechanických "bŕzd" piestových motorov. Kluka a aj jej uloženie v blokoch musí byť perfektne vycentrované. No jej vyváženie je pre spotrebu NEPODSTATNÉ, to má vplyv iba na komfort jazdy a životnosť. Použil by som karburátor ktorý má minimálne nastavenie volnobežnej zmesy alebo tri trysky /ak taký pre 50 ccm vôbec je/ K tomu výkonejšie zapalovanie čo zvláda zapáliť aj chudobnú zmes. Pre takúto aplikáciu by sa mi osobne pozdával viac valec z pio. 05. Kedysi ked som na pionieri chodil do školy, tak som pri jazde na spotrebu bežne dosahoval 1,5 l/100 km. Ak to postavíš ako ekošpeciál myslím že je šanca dostať sa spotrebou tesne pod liter. Ešte nápady ktoré neviem či by niečo usporili alebo iba skomplikovali konštrukciu : labirinty miesto gufier, elmag. zatváranie volnobehu pri zvýšených otáčkach
 
 
Datum: 20. února 2015 20:26
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
No když už, tak musí počítat s nějakými investicemi :-) a zas tak drahé to není a s ohledem na skutečnost, že ušetří cca 10-15% výkonu.... kde je najdeš a na spotřebě se taková výkonová úspora hodně projeví.
 
 
Datum: 16. února 2015 8:49
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17866    
To je zas dost drahá záležitost. Bude rád,když mu zainvestujou alespoň něco.
 
 
Datum: 15. února 2015 20:07
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13276    
No mnoho tu už bylo řečeno, ale pokud bych u pionýra šel po snížení ztrát tak bych se v první řadě věnoval náhradě primárního řetězového převodu
 
 
Datum: 15. února 2015 19:49
 
 
 
 
Jméno: jawasss      IP: uživatel16252    
jo ještě se chci zeptat jestli někdo neznáte nějakou knížku ve které by byl důkladně popsán motor jako všechny jeho části třeba válec zapalování atd.
 
 
Datum: 15. února 2015 15:59
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel12828    
Vše z toho jsem psal až na ten jednokruh. Tomu nevěřim,nechal bych dvoukruh,možná bych dal dvoukruh na slabý kroužky,sesa umí sehnat.
 
 
Datum: 14. února 2015 16:26
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kámo nechci ti do toho kecat, ale když se podíváš na nový spalovací motory, tak zjistíš že dochází ke snížení počtu pístních kroužků , takže bych volil 1k píst s 1mm kroužkem... s origo karbcem bych se rozloučil jako první, Jikovy vždycky žrali a nikdy nejeli, ať v motorkách nebo automobilech, originální airbox si troufnu říct že nenahradíš ničím co by fungovalo líp...ještě bych zauvažoval nad tvarem spalovacího prostoru.. ty máš sice dobrý teoretický nápady, ale v praxi by ten motor měl s poloviční spotřebou i poloviční výkon
 
 
Datum: 14. února 2015 13:50
 
 
 
 
Jméno: jawassss      IP: uživatel16252    
díky za příspěvky, já to měl vymyšlené tak že bych první udělal všechno do 100% tzn nechal vyvážit kliku ale ted kldyž píšete že klasické vyvážení neni 100% tak nevím, pak jsem chtěl dát 3K píst (myslím že stím by to mělo dobrý tah od spodu tím pádem by to mohlo jezdit v nišších otáčkách = nišší spotřeba. Samozřejmě válec na výbrus a zajetý. pak samozřejmě všechna nová ložiska místo bronzových pouzder jehly. spojkový koš a převodovky ve 100% stavu. Bezkontakt zapalko si myslím že určitě udělá hodně. Pak co se týče karbecu jsem chtěl nechat origo, jen zajistit aby co nejmenší množství benzínu protíkalo. pak dát menší trisku a snížit hladinu atd. toje asi cšecko co mě tak napadá. možná by ještě pomohlo dát jiný filtr
 
 
Datum: 14. února 2015 8:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17862    
Dobře,ale tak zběžně jsem nejednou četl,že pio klika ty výchozí hodnoty serie nemá úplně top a navíc to muže slušně rozhodit i těžká ojnice a blbej těžkej píst (některé CKR to údajně způsobovali)... takže myšlenka byla taková,jestli by tedy nebylo od věci i vhodně vyvážit kliku jako celek - jak píšeš ty přidat/ubrat v jednotlivých kmitajících prvcích aby se dosahlo nějaký rozumný hodnoty...kliky dělá dost lidí...výběr má ... toť vše z mý strany ... klikař nejsem,vim zběžně to co asi každej,co se zajímá aspoň trochu o motory... možná jdu zbytečně do detailů,ale dotaz byl na dosažení nejmenší spotřeby...a nejmenší spotřeby dosahneš když vše bude top... seriová klika bude dostačující pro rozmezí 4000-6000 ot/min,to asi jo,ale třeba tam je rezerva? Poraď...mě se tohle téma moc líbí a byl bych moc rád,kdybys nás Jawassss informoval jak se to vyvijí ... já už "opravenou" serii totiž donutil jezdit za tech cca 2,5-3L/100km s mými 93kg jen vylepšením továrního provedení válce,vyladěním karbecu a sání + zapalování ... a ty rezervy tam furt jsou ... karbec a plnění válce má rezervy určo ... možná by bylo dobrý třeba použít kratší píst z babety a zkrátit k němu válec...k tomu přizpůsobit časování válce...třeba do 05 vložky udělat přefuky alá simson,sací kanál by tam byl vhodnej pro píst babety,jen by se doladil,vejfuk by se doladil...možná bych nechal 30mm od HU jako má simson... lepší karbec,dotryskovat,sání ... musí to jít ... vycházim ze Simsona,kterej relativně jede a žere prd...
 
 
Datum: 13. února 2015 17:15
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel9389    
standa. Každá nevyváženost způsobuje nějaký odpor. Ale při vyvážení kliky nemůžeme odebrat hmotnost ojnice a pístu, ale musíme ji doplnit další nevyvážeností která bude kmitat proti té první (proti ojnici a pístu). Takže u vyvážené kliky nám vlastně kmitají dvě hmoty.
 
 
Datum: 13. února 2015 16:28
 
 
 
 
Jméno: carodak      IP: uživatel12545    
doporucuju chodit behat,potom se dostanes na hodnoty 0/100km :-D :-D jinak ti samozdrejme preju hodne stesti
 
 
Datum: 13. února 2015 15:53
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17861    
Právě že základ bude spodek motoru a pak další související odpory,tření a kmitání,tim bych začal,válec a věci kolem je až na druhym místě. Nebo jinak...mužeš mít dobrej válec,ale je ti to prd platný,když část výkonu sebere vyrachtanej primár a malinko šmajdavej koš (na oko "v cajku";-)...něco se ztratí v převodovce,protože už je vydrbaná ( zde by mohli pomoct jehly na předloze)...dál ušmajdaný sekundární kolečko a nakonec zuby rozet a řetěz ... vzadu upět kolmost kola,dření náhonu,házivost rozety... hafo je toho a vše jsou nemalé ztráty - ale v součtu to udělá hodně.... a třešnička na dortu - párový kartery! Pak válec,hlava,karbec,vejfuk atd...
 
 
Datum: 13. února 2015 15:40
 
 
 
 
Jméno: mustang 23      IP: uživatel15205    
* se správnouvůlí
 
 
Datum: 13. února 2015 15:10
 
 
 
 
Jméno: mustang 23      IP: uživatel15205    
Základ bude dobrej válec ze správnou (vhodnou pro tuhle discíplínu), volej udělá taky hodně . Největší loterie bude plnění protože origo karburátor asi nevyhovuje. Klika musí být top. Rozmyslim jestli jednoukrouzkovej nebo dvoukrouzkovej pist. Dal je taky zajimavy popremyslet pri jaky rychlosti ma mit motor idealni spotrebu aneb 45 khm pul plynu se rovna spotrebe 65 kmh 3/4 plynu.
 
 
Datum: 13. února 2015 15:09
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17861    
Tom: Zajímavý,to jsem třeba vůbec nevěděl. Ale pointa je určo v tom,mít tu kliku TOP...ne jen vycentrovanou,některý kopou i když jsou vycentrovaný skoro na nulu,nevim proč,ale je to tak ... co bys teda radil ty?
 
 
Datum: 13. února 2015 9:49
 
 
 
 
Jméno: Franky      IP: uživatel16565    
jedina spravna odpoved je provrtat dekl a navarit slapky. nasledna spotreba - cigaro/hodina
 
 
Datum: 12. února 2015 23:31
 
 
 
 
Jméno: David      IP: uživatel12679    
Aj soráč to mělo bejt jen k motoru.....
 
 
Datum: 12. února 2015 21:46
 
 
 
 
Jméno: David      IP: uživatel12679    
Čus, souhlas s tím níže + zaměřit se na vnější jízdní odpory vozidla. (Odpor do stoupání a setrvačný s tím moc nic nenaděláš), ale určitě mít třeba na paměti odpor valení. Dobře vycentrovaný paprsky, snažit se aby ti kola moc neházely (a přední vidle mít taky ok). Z vlastní zkušenosti to vím. Největší problém je s odporem vzduchu. Je docela nepříjemný když jedeš na 20 a fouká ti vítr proti. Řešením může být i nějaký plexištít a určitej předklon jezdce udělá taky dost, ale u plexi bacha na to aby jsi nezvětšoval celkovou čelní plochu.
 
 
Datum: 12. února 2015 21:42
 
 
 
 
Jméno: Tom      IP: uživatel9389    
standa: a co když řeknu, že s vyvážením kliky se pasivní odpor zvětší. Co ty na to?
 
 
Datum: 12. února 2015 21:03
 
 
 
 
Jméno: standa      E-mail:      IP: uživatel17860    
Snížit pasivní odpory jak na motocyklu tak v motoru,vyvážená - ne jen vycentrovaná - klika - tzn.výroba nové kliky,na které by se dalo dosahnout lepšího vyvážení než u serie - nejlépe s plnými a silnými setrváky - zlepší se spodní komprese a plnění. Další rezervu má motor v zapalování - určo bezkontakt co dává 100% - ní pravidelnou silnou jiskru. Svíčka - jiskřiště,tepelná hodnota. Sací koleno - lepší tvar,jiná délka. Karburátor nové koncepce - řekněme Dellorto 17,5mm nebo simson 16mm + vhodně zvolit sání a trysky. Opravit/upravit válec,odstranit výrobní nepřesnosti,100% nastředit vložku,vylepšit odfláklá provedení sacího kanálu z výroby,dorovnat vejfukovej kanál... dokonale vypucovat přefuky (nepíšu leštit) .... lepší hlava s lepším chlazením,možná spalovák krapet menší..... výfuk jedinej asi ok ...... dle mě se dostaneš na 2L/100km .... klidně mail
 
 
Datum: 12. února 2015 20:41
 
 
 
 
Jméno: Jaromír      IP: uživatel16565    
zdarec chalani. Má cenu pořizovat si něco takového ? http://aukro.cz/somet-300mm-digitalni-posuvne-meritko-suplera-i5067651382.html odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. února 2015 15:06
 
 
 
 
Jméno: Jaromír      IP: uživatel16565    
To je právě to. Ta šuplera je velká a zatím nevim na co bych ji použil. Ale zas na druhou stranu jsem kupoval klasickou malou za stejné peníze. Myslim že somet je kvalita a že by se to vyplatilo koupit. Přeci jenom člověk nikdy neví co bude muset měřit. V předchozím dotazu mi nikdo neodpověděl a než jsem se rozkoukal tak byla pryč. http://aukro.cz/somet-300mm-digitalni-posuvne-meritko-suplera-i5006762331.html . Omlouvám se pokud to někdo bere jako spam.
 
 
Datum: 11. února 2015 15:06
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jenze ona je 30cm,,coz pro normalni mereni kdy staci do 10cm, je to strasne neohrabane a tezke ale za tu cenu gut, ja jen doufam ze je to tu naposledy :-)
 
 
Datum: 11. února 2015 7:15
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel17855    
bezvadně se s tím nastavuje předstih, třeba u j 350 dam oba válce stejně a je to pěkně vidět
 
 
Datum: 11. února 2015 5:50
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17852    
Za me pokud dobre vidis bez bryli nema...co doma potrebujes merit na setiny milimetru? A staci s 1 klepnout a je presnost ty tam...obycejnou posuvkou si musis bezne vystacit ...pokut umis merit. A jediny duvot proc todle mit doma me napada ze na klasiku uz nevidin,.
 
 
Datum: 11. února 2015 1:23
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
to má bejt reklama či co? Mam pocit, že už ses na to jednou ptal... pro tebe evidentně cenu nemá, když nevíš, k čemu by ti byla,,,
 
 
Datum: 10. února 2015 14:08
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Zdravím, dotaz primárně dotaz na SESU: Uměl by jsi sehnat případně nechat vyrobit písty na hranatou ČZ 175/487 v nestandartním vrtání tzn. 60 - 63 mm ??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. února 2015 22:10
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Bakoun: máš to tam ;-)
 
 
Datum: 11. února 2015 22:10
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel16758    
Jj, FK mu radil... Hoď mi to kdyžtak do mailu: AgentSmyth(zavin)seznam.cz
 
 
Datum: 11. února 2015 21:40
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Jo je to myslím on, ted jsem to ověřoval, kdysi to bylo volně na netu .... je tam podepsanej FK racing ??? víc nevím, stejně to nebudu dělat, tak je mi to k ničemu.
 
 
Datum: 11. února 2015 15:37
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17852    
Psal jsi do te ahry?
 
 
Datum: 11. února 2015 3:57
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel16758    
Milan, od koho to máš? Nepřezdívá se tomu týpkovi Mr. Freeze?
 
 
Datum: 10. února 2015 23:56
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Na tuhle čízu mám výkres pro 3 K s klapkou, ale není můj a nemám na to strojní vybavení to provést, jestli chceš tak ti to pošlu :-) aspon bych rád viděl, jak to bude fungovat
 
 
Datum: 10. února 2015 18:34
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Milan: a co jít jinou cestu? Místo zvětšení vrtání, jít cestou většího zdvihu - excentrický čep .)
 
 
Datum: 10. února 2015 17:33
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
A TKmoto už to nedělá - spousta problémů se zadíráním. Nedávno jsem jim psal.
 
 
Datum: 10. února 2015 17:32
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel11232    
Píst z JW 250 nechci, nejsem blázen 1,76 mm stěna vložky + - by zbyla, to se brutálně kouše, díky :-)
 
 
Datum: 09. února 2015 20:35
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17852    
Ahra hradec kralove je to vyrobce pistu...anebo tam proste namastit pist z panelky nic noveho pod sluncem co by tk moto neumelo
 
 
Datum: 09. února 2015 20:27
 
 
 
 
Jméno: ASTRATIX      IP: uživatel16213    
Přeji hezký večer, má zde někdo zkušenosti s umísťováním magnetického tachometru na kolo. Odešel mi originální tachometr a přemýšlel jsem, zda by šel nějak zužitkovat právě zmiňovaný tachometr ? Děkuji za odpovědi ! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2015 18:27
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel10952    
Záleží jaký to má snímač.Ty laciný mají v tom snímači ocelový plíšky těsně u sebe a magnet když okolo projde, spojí se a okruh se uzavře a hodí to impulz.Takže pak když se nastartuje, motor se chvěje a tím i rám a kola a ty plíšky se dotýkají což potom hází chybný ůdaje.Odzkoušeno.Dávali jsme to na pitbike a na místě když jsem dal do plnejch tak to na místě ukazovalo třeba 80 km.
 
 
Datum: 22. února 2015 18:27
 
 
 
 
Jméno: Jawař      IP: uživatel16773    
Já jsem dal snímač na vidlici k ose předního kola, na buben kola jsem nalepil vteřiňákem magnet a funguje to naprosto suprově!!! Když máš snímač na vidlici a magnet na drátech, tak ti při každým propružení přestane ukazovat nebo ukazuje nesmylsly. :-)
 
 
Datum: 08. února 2015 21:14
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj ASTRATIX! Teda esli možu aj já poradit, toš s tým většinú nejsú problémy. Enom u tech nejlacinějších by mohly vzniknút. Gdysi sem splašil nejakej levnej. Na kole fungoval perfektně. Na motorce psal furt nesmysle. Aš sem si fšimnul, že ukazuje už gdyž běží motor a ešče nejedu. Toš šel spátky na kolo! Při měření obvodu kola je dobrý na motorce sedět a ujetú vzdálenost zadat. Toš tak.
 
 
Datum: 08. února 2015 20:35
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel10282    
namontovat ten tachometr není nic složitého. píchneš ho někam na řidítka, ten snímač někam blízko k drátům od kola. Ten magnet nasadíš na jeden drát toho kola aby se při každý otáčce dostal co nejblíž k tomu snímači. Ale aby fungoval, jak má tak se do tachometru musí nějak zadat (nejspíš) obvod kola. většinou se do toho leze podržením nějaký kombinace tlačítek a bejvá ta hodnota v milimetrech.
 
 
Datum: 08. února 2015 12:09
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

   

 

   

     
 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) Radek Šešín, K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 71146466; DIČ: CZ7808190159; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 29.07.2015 4:36:07 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu