Tak konečně je to tady,,, PROFI kvalitní bezkontaktní zapalování,zejména pro Pařeza, Pionýra, Musanga. Stačí sundat vaše staré a zcela jednoduše ho připojit.
Jeden žlutý drát je zd. světlo, druhý je přední světlo a nebo jej spojíte dohromady a přivedete ho do přepínače. ( pokud se jedna o zavodní stroj co nebude svítí t,tak oba dva dráty se uzemní. Drát s očkem uzemníte na cívce aby byla jistota že to vše bude dobře fungovat! Červený drát s konektorem připojíte s cívkou a černobílí drát je na zkratováni, číli s tím to cele vypnete, tot vše. A předstih? Nastavíte při horní úvrati rysku k rysce a tím to celá končí.
Pokud Vapíčko budete montovat do normálního fíka s kterým chcete svítit,,tak musíte mít světla zapojena dle schématu tu dole,, jinak vám žárovka okamžitě shoří,, nebo vás čeká dát do zd. světla žárovku 12V-5w,,což je blbost
Dobrý je si přikoupit držák civky vape, který je přimo na pio/musntang ram,, lebo vám to ušetři práci a čas
Několik výhod:
Volitelný předstih bez ohledu co je to za motor, stačí v horní úvrati ve válci, namířit šipku proti šipku a předstih je hotov.
To vše je díky tomu že jiskra hází i ve spodní úvrati!
Zapalování má postupný předstih, čím více otáček tím se automaticky přidáva na předstihu, postupný předstih začíná se pomaličku měnit již od 5tis/otček. A pokud uzemníte světla tak křivka jde nahoru již už od2500tis/min.
Může se to nasadit i na motory co točí obrácenou stranou kliky, stačí když se zapalování přetočí k druhé rysce.
Zapalování je schopné sice se roztočit i na 18tisíc otáček za minutu ale je důležité mystlet ny chlazeni již od 1000ot produdem vzduchu, tak jak je uvedeno v návodu použítí.
Celková váha včetně zapalovací cívky je 1,2 kg, což pro odlechčovače je to paráda.
Světelný zdroj v motokrosu je luxus a 20W při 6V je opravdu krása, teda pokud jezdíte i k večeru.
Důležité informace pro závodníky co brodí potoky, trhají silniční rekordy a krosujou na tratí
vznikne ve uvnitř v zapalovacím prostoru 160C začne plast měknout a při 185C se plast promění tekutou hmotu a pří teplotě 190C dochází u rotoru odmagnetizování!!! Proto výrobce doporučuje pro spolehlivější provozování v extrémních podmínkách ( závody atd.) je nutno zajistit chlazení alternátoru proudícím vzduchem.Teplota okolí A92 1,nebo styčných ploch kovových povrchů nesmí překročit 90C.
Další problém je voda, kdo brodí potoky,,, nebo jezdí za deště,, mělo by se víko a víčko zasilikonovat a otvory v bužirce zaizolovat izolační páskou,,aby voda po drátech ve uvnitř v kabeláži nestejkala po kapkách dolu k zapalování. Indukční cívku je dobré přichytit k rámu přez silenbloky a nebo podložit gumou,,aby rám nepřeváděl tvrdé vibrace přímo do indukčky,,lebo je to už elektronika. Na závěr pro svářeče, pokud svařujete rám,,tak indukční a stator vyjměte z moto,, jistota je jistota
super zapalování plné elektrononyky,, od značky Vape, super jiskra, super starty, docela dobra křivka předstihu, do 10 000tis otáček to v poho točí, od 10 000tis je třeba proudem vzduchu chladit, lebo v uzavřeném prostoru při velkých točkách kdy motor v terénu dosahuje výkon ale né zas rychlost kterou by se přiměřeně chladila komora zapalováni.
-
krátký test Zdravím všechny co zvažují výměnu původního zapalovaní jawy 50 za Vape. Předem popíši co všechno se změní : Plus číslo jedna jsem našel při prvním startu,ano napoprvé po přeplavení karburátoru, dokonce ani není třeba vyvinout velkou rychlost startpáky. Plus číslo dva najdete při jízdě večer, světla opravdu svítí a otáčky motoru mají opravdu jen malý vliv, na kolísání svítivosti. Plus číslo tři - Vape má optimálně nastavený předstih,tím je až neuvěřitelný, že motor táhne odspodu stejně dobře jak