Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Mám tu inspirace pro ladiče zapalek, aby neutráceli zbytečné peníze a úpravy kvůli roubování bezkontaktu z motorové pily. Tohle funguje na stejném principu a k tomu vám zůstane i světelný okruh, tudíž zůstanou i světla... http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm A podle mě to je schopnej dát průměrně šikovnej elektronickej analfabet
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. října 2009 22:53
Jméno: standa
IP: uživatel7683
 to Chong: neboj,az se zacnu dostavat od seriovyho fichtla k zavodaku,tak budu hrozne otravnej
Datum: 20. října 2009 22:53
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Standa - koukni na můj web, mám tam i podklady k regu. Osvědčilo se to fláknout do hliníkové krabičky. Ta uchladí fakt velikej výkon. Mám to sice furt v kebuli mustangího světla, ale těch 45W je limitních s tak miniaturním chladičem. Větší se zase do kebule nevejde, tak půjdu taky do hliníkové krabičky... Jo s tím časem to znám. Pytlíkuju co bych chtěl a musím jak to jde. Naštěstí odpůrkyně má docela pochopení  . Jakmile budeš cokoli páchat máš u mě expresní podporu, tak se klidně na mě se Zdenkem obrať...
Datum: 20. října 2009 19:15
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To vacin.. máš recht ten proud u TIC106 je 200uA to je tak zoufale malej proud že se na to chytá kdejakej bordel, proto jsem je tu měl v zásobách bo jsem je přestal používat do CDI. Osobně jsem si oblíbil TYN610, ale ten pro tuhle konstrukci není úplně vhodnej... Nenapadlo mě že z té samé řady (TIC106, TIC116,TIC126) už má jiner tyristor Ig v pohodě... Tedy máš pravdu TIC126N je určitě vhodnější pro tohle CDI, každopádně zatlumení tam bejt musí, akorát bude asi o výrazně větší hodnotě.
Datum: 20. října 2009 19:09
Jméno: standa
IP: uživatel7683
 zacnu to resit az pojede fichtl v serii.......zatim furt brousim plnič pod lak....zejtra mi ceka posledni a ten nejhorsi dil...rám  ....jinak vubec neni cas,prace,skola,pritelkyne....vidim to aktualni tak nekdy v listopadu,neli po novem roce  se zdenkem uz sme premejsleli ze ty kondy bud vyhodime nekam jinam a nebo celou desku vyhodime....
Datum: 20. října 2009 19:05
Jméno: vacin
IP: uživatel7611
 2 Chong-omluva se přijímá. Ale když už chceš prohlížet ty datasheety, tak se podívej na proud Ig. Pak třeba zjistíš, že bys eventuelně nemusel použít R1 na jeho zatlumení. CDI zdar.
Datum: 20. října 2009 18:32
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Standa.. ale napadlo mě že ty kondenzátory můžeš z tišťáku vyndat a dát je na výstupní drát (co se připojuje na faston) mimo motor.
Datum: 20. října 2009 18:18
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
Datum: 20. října 2009 18:15
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Standa - můžu ti navrhnout tišťák šitej na míru pro tvou potřebu a poslat ho Zdeňkovi k výrobě. Faktem je že to rego do skříně nedoporučuju už na svém webu. Když budeš chtít ten tišťák navrhnout tak dej vědět. Stejně mám takovej vlastní dluh že chci i tuhle varinatu zveřejnit pro ty co by chtěli dělat úpravu jako na čtyřpól ale pouze s třípólem.
Datum: 20. října 2009 18:06
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Vacine- omlouvám se uváděl jsi N...  Bohužel svůj jízlivý text nemohu vzít zpět, tak přijmi omluvu
Datum: 20. října 2009 17:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To vacin - ano vacine tvoje reakce mě pobavila. Je to jako v babettě, ale to bude tím že obě zapojení vycházejí ze stejného patentu, takže ještě bych dodal, je to stejný jako u čínskejch motorek s motorem Honda Monkey, čtařkolky a spousty jiných motorů, které mají označení CDI čímž se tu v diskuzi stanu moudřejším než ty  . Ale asi tak TIC106M a TIC126N se liší v jedné podstatné věci... 106 a 126 jen říká že že čím vyšší číslo tím vyšší spínací proud.. no jenže musím ti sdělit že ani 106ka je co se táýká proudu dostatečně předimenzovaná, na to aby se musel volit jinej tyristor. Zásadní rozdíl je však v tom co ty považuješ za nepodstatné a to je ono písmenko na konci... N totiž říká že tyristor vydrží svorkové napětí 800V, zato M říká že vydrží pouze 600V.. takže výměnou za tebou doporučovaný tyristor by jsi posílil dimenazci proudovou, kterou není třeba ale zato by jsi volil tyristor s měnší napěťovou odolností, což je ale zcela zásadní bo těch 600V se tam nakrásně vyskytnout může.. Takže před udílením takových fundovaných rad si nejprve projdi katalogové listy dotyčných součástek
Datum: 20. října 2009 17:49
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To Pejky - hele nevím, jestli zmákne 12tisíc otáček. Problém je v tom že neznám proudovou charakteristiku magnetta. Takže to lze zjistit pouze pokusem. Navíc záleží na síle magnetů rotoru, kvalitě navinutí pólu, nebo vhodnosti použitého transformátoru. Tím můžeš zkazit hodně. Ale popravdě včera jsem komunikoval s Firesnekem a on sám nepotřebuje CDI s otáčkama na11 tisíc protože podle jeho zkušeností se nad 11 tisíc spolehlivě trhá ojnice. Tedy bavíme-li se o pionýřím motoru. Přesto pokud chceš mít jistotu že CDI zvládne 12tisíc otáček, tak ti doporučuju buď http://btelectronic.sweb.cz/cdi2.htm nebo http://btelectronic.sweb.cz/cdi.htm u nichž spolehlivě vím že dokážou 33 tisíc otáček.. to by ti snad mohlo stačit  . Přesto můj soukromej odhad je takovej že 12tisíc by uváděné CDI zmáknout mělo. Vytočil jsem totiž motor na volnoběh na krev a stíhalo to pálit úplně v pohodě. Netuším kolik to může být otáček, ale rozhodně to bylo sakra hodně  .
Datum: 20. října 2009 17:42
Jméno: vacin
IP: uživatel7611
 Je to v podstatě to samý co na Babettě. Já ale používám TIC 126N, je silnější. Tak kdyby někomu ta 106ka při vysokých otáčkách odešla (mě odcházela orig. Babeťácká zapalka už při 7000RPM)
Datum: 20. října 2009 17:26
Jméno: pejky
IP: uživatel7686
 Ahoj, bude to fungovat i při 12 000 ot./min. v tomhle se nevyznám, a nechtěl bych to dělat zbytečně, dáky.
Datum: 20. října 2009 15:38
Jméno: standa
IP: uživatel7683
 tak ja uz mam jasno.....mam tvoje analogovy CDI na 12V.....uz jen resim,jak ukotvit hallku H01 od imsoftu na fichtlackou klec.....zatim jsem si ohnul kus pasoviny,na ktere bude mozno s cidlem jemne manipulovat......zjistil jsem blbou vec.....ze mi zavora od cidla naráží do kondenzatorů na plosnaku v zapalovani,takze plosnak s usmernenim bude schovanej nekde v plechách.....zatim vypada vse moc snadně,tak čekam co se vysere  Uz mam na plosnakach milimetrovou vrstvu prachu,tak doufam ze budou fungovat  ne ze by sme doma neuklizeli,ale zakazal sem matce sahat na veci,o kterejch neví,k čemu jsou
Datum: 20. října 2009 14:54
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Stando nejel, ale díval jsem se stroboskopem jestli do snímání neleze rušení a nespíná výboj i v jiných polohách (jednoznačně zamotanej signál z rotoru) a ani při vytočeným motoru div mi píst nevyskočil z motoru to házelo jen kde mělo. Takže pokud se nemíchá rušivej signál do vysokejch otáček není co testovat jízdou. Já měl potíž s tím že jsem to testoval na externí indučce a nechtělo se mi to izolepou roubovat na stroj
Datum: 20. října 2009 13:44
Jméno: standa
IP: uživatel7683
 prostě úžasný.....chongu uz si skousel jak to jede?? funguje to v celym rozsahu otacek 500-7500 ot/min......
Datum: 20. října 2009 12:00
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 To Bubak... to stínění je samozřejmě dobrá věc, takže když ho tam dáš zmenší se snímané rušení od magnetů rotoru. Osobně bych kruhovou výseč obyč železného plechu pod snímač uchytil pod jeden distanční sloupek a zajistil jiným šroubkem či dvěma jinde na statoru. Doma mi to nezlobilo, tak jsem ten plech tam nedával. Je ale fakt že jsem na testy neměl osazené světelné póly a ty můžou zdeformovat magnetické pole tak že se do snímače dostane větší bordel, takže bych pak ten plech tam byl také nucenej dávat. Jojo, použil jsem přípravek na uchycení pólu, akuvrtačku, na kterou jsem řilepil TLE4905 (hall čidlo) na sklíčidlo magnet a k tomu připojil počitadlo OMRON. Do svěráčku jsem uchytil špulku z rozebraného trafa, vycentroval jí kartonem zboku a ovory v kartonu jsem protáhnul šroub jako osu odvíjení.. no a pak jen reguloval otáčky vrtačky a druhou rukou rovnoměrně rozkládal vrstvy závitů co to šlo. Fotky mám, nasdílím ale až večer.
Datum: 20. října 2009 8:30
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Udělám ještě jasnější schematický zapojení... v průběhu dneška ho dám na web. Ale je to tak že ze zapalovacího pólu (z jeho výstupu vinutí) přivedeš u 555ky jeden drát na trafo u jeho svorek na 6V (trafo má dvě svorky.. jeden pár na 6V a druhý pár na 230V), druhý vývod 6V svorek se spojí s kostrou motorky. Z vinutí 230V oba vývody přivedeš do svorkovnice tišťáku a z tiš´táku vede faston za kterej se připojí jedna hnáta vysokonapěťového kondenzátoru a druhá hnáta se připojí na vývod 15 indukční cívky. Na zbytek elektroinstalace se nešahá a nechá se jak je. Takhle to samozřejmě platí i pro modely 20,21,23a a 23 pokud se ponechá původní zapalovací pól. Jo a samozřejmě že se odstraní kladívko a ten tesláckej kondenzátor. Nevím čím myslíš větší jiskru ale rozhodně je tenhle typ zapalka účinnější než klasika. PLus tímhle získáš bezkontaktní snímání, takže ti odpadne seřizování kladívka, mazání plsti a nastavování odtrhu. Pokud se ti nepohne unašeč a dobře ho utáhneš, tak už na předstih nemusíš do smrti šáhnout
Datum: 20. října 2009 8:21
 no... u 555 je zapalovací civka jako kdyby na 15, takze z 15 bych to musel navest do teho malyho CDI a z toho pak normalne zapojit jak to lezi a bezi s normal zapalkem?? ja jsem jaksi na tohleto levej...
a jiskra bude silenjsi?
Datum: 19. října 2009 22:17
 super, presne na tohle jsem cekal. jen dva doatzy - je potreba odstinit rotor odspodu, jako jsi mi to psal minule? ve clanku o tom nepadlo ani slovo, tak nevim. a dale, mohl by jsi vyfotit pripravek na uchyceni civky do navijecky? nepredpokladam ze by jsi ji pri tomhle poctu zavitu vinul rucne...
Datum: 19. října 2009 21:58
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Nejdražší je trafo, to netuším kolik, pokud si navineš zapalovací pól tak to je jen o šikovných rukách a trafo pak nepotřebuješ. Tyristor tak kolem 15kč, snímací cívka (relé) tak 25kč, kondenzátor 1uF/630V tak 50kč.. zbytek po koruně... Magnet můžeš koupit na aukru, viděl jsem ho za 1,50kč, ale cenu ti navýší poštovný, takže když ho vyndáš z vyřazený CD mechaniky je zdarma. Trafo se dá, jak píšu na webu, sehnat ze staré černobílé televize. V 70.a 80.letech se používalo na žhavení obrazovky i samostatně jako mám na fotce. Žhavení bylo jednotně 6,3V, takže se nesekneš.
Datum: 19. října 2009 21:50
Jméno: kross
IP: uživatel1250
 máte někdo spočítáné na kolik to zapalování vyjde?(když koupím všechny součástky nové)
Datum: 19. října 2009 21:40
 Yuri: to na slovensku nemáte autoservisy a autodíly?
Datum: 19. října 2009 21:17
Jméno: Yuri
IP: uživatel6452
 no ide o to že som so slovenska a platiť poštovné 290Kč = asi 10e kvoli 30 korunovému relatku sa sa mi neoplatí
Datum: 19. října 2009 21:15
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Tohle relátko je dost rozšířené, určitě ho najdeš pod jiným názvem i na slovensku. Má dost netipické pouzdro (vlastně žádné) a nedá se s ničím splést... je na 24V
Datum: 19. října 2009 21:11
Jméno: Yuri
IP: uživatel6452
 no ide o to že som so slovenska a platiť poštovné 290Kč = asi 10e kvoli 30 korunovému relatku sa sa mi neoplatí
Datum: 19. října 2009 21:03
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Snímací cívka je z relátka, typ a kde ho je možné kopit je ve článku. JInak ale lze použít libovolné relé na 24V, ale pak je nutné aby šlo mechanicky upevnit. Já prostě našel tohle. Jestli se ptáš na zapalovací pól, tak tam je navinuto nadivoko 3000 závitů drátu o průměru 0,1mm dá se to ale obejít použitím původního zapalovacího pólu a k němu připojit trafo. Pozorně si to přečti je tam všchno potřebné k reprodukci. Jen asi to trafo.. ale dá se použít i to dvojité co se běžně používá u tyristorka z amatérského radia.
Datum: 19. října 2009 20:35
Jméno: Yuri
IP: uživatel6452
 skláňam sa a padám pred vašou dokonalostou mohli by ste mi povedať kolko je na cievke závitou na akom priemere a aký má priemer drôt lebo nejaké 24V relatka mám tak možno nájdem niejaký ekvivalent
Datum: 19. října 2009 20:17
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jo na 555 to půjde, ale musíš použít trafo...  Samozřejmě tam asi pak bude jinej tišťák, ale v principu jde jen o uchycení toho snímače... zbytek může být mimo motor.
Datum: 19. října 2009 19:12
 doprčič... na 555 to pratikovat nepujde co?
Datum: 19. října 2009 18:32
|



|