Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Jan
IP: uživatel19722
Jak se u vás pohybuje cena mogulu ts kupoval jsem léta a v kamený prodejně tahne ke 140-150kč za litr tak jsem přešel na ekolube m2t super api tc jaso fc za 75kč a kupuji to po kanystrech
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. srpna 2021 18:48
Jméno: Krtina
IP: uživatel19619
Tak TSko se pohybuje okolo 120 jinak tyhle klasický oleje minerály je do těch Jawa a ČZ nejlepší na ty poměry 25-30 a ty motory drží a jedou furt jinak je zoufalost to vydírat extra hogofogo syntetika na a hovno hovno je to za chvíli vydřeny jen u těch fichtlů má možná význam něco lepšího a u babet že to má kanálky ve výfuku průměr 6mm že se brzo zanesou jak to hůř pálí ty motory ale ty motorky pálí dobře že je tam struska 0nic
Datum: 24. srpna 2021 18:48
Jméno: Jirka
IP: uživatel19712
Zdravím, mám dotaz kolik doporučujete mazat když je v pionýru ojnice CKR? Měníte poměr oleje/benzín nebo stáje origo hodnoty mazání díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. července 2021 19:39
Jestli máš motor zajetý tak 1:40. Jinak dle návodu pro záběh 1:25.
Datum: 05. července 2021 19:39
Ahoj, koupil jsem olej Mogul SAE 30 do fichtlu, muzu to tam nalit? Diky za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. dubna 2021 19:48
Jméno: jirka
IP: uživatel19482
Do motoru patří motorový 2T olej. Akorát že u dvoutaktu "do motoru" znamená do benzínu, protože 2T motor je mazaný směsí oleje a benzínu. "Dovnitř do motoru" myslíš asi do převodovky. Tam patří převodový olej, například PP80. SAE 30 je viskozita, nedá se říct, kam je vhodný. Tuhle viskozitu může mít např. tlumičový olej a ten nepatří ani do motoru ani do převodovky...
Datum: 23. dubna 2021 19:48
Jméno: martin
IP: uživatel19705
ja leju Mogul PP80 - převodový
Datum: 23. dubna 2021 19:46
Myslim dovnitr do motoru.
Datum: 21. dubna 2021 19:07
Jméno: Jawapiomyr2201980
IP: uživatel19629
Zdravím všechny chtěl bych se zeptat jaký opravdu kvalitní olej do převodovky by jste mi doporučili ? A jaký vyplachový olej ? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. dubna 2020 6:47
Jméno: motoprochy
IP: uživatel19652
Máš jiný důvod než je výměna oleje v převodovce použít proplachový olej? Nenapsal jsi do jakého stroje ten olej potřebuješ.
Datum: 28. dubna 2020 6:47
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
Na blbou otazku je to perfektni odpoved ..... Co chces vic ??
Datum: 25. dubna 2020 23:17
Hmm fakt děkuji za komentář opravdu na hovno to jsem fakt potřeboval vědět 🙄 no jo už to tady stojí za starou bačkoru.
Datum: 25. dubna 2020 22:06
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
Tak pro F-18 Hornet bych doporucil AeroShell Turbine oil 560 ... Pripadne pokud mas Gripena tak AeroShell Fluid 41.... Na vyplach muzes pouzit vytazek brzke ranni moči predehrate na 36.5 *C......
Datum: 23. dubna 2020 1:39
Zdarec, dotaz kolik oleje do zadnich tlumiču na mustanga.
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. března 2019 10:51
Jméno: Vašek
IP: uživatel16246
Do každého 30 ml.
Datum: 10. března 2019 10:51
Jméno: Jan
IP: uživatel19370
Ahoj mam dotaz k mustangu - vyfuk. Za kolinkem v prostoru velkeho tlumice vyfuku jeste pred prvni prepazkou se mi prubezne tvori cerne specene kaminky, troufnul bych si tvrdit ze vypadaji jak meteority. Syte cerna ohlazena hmota velikosti nejjemnejsi frakce sterku. Vzdy jich tam je nekolik (cca 10ks) a jejich vyskyt se prijevi chrastenim a sramotenim pri zastavenem motoru a staveni na stojan. Zajimalo by me jestli je to normalni? Motor je v dobrem stavu, nic na nem nepozoruji, jezdi na obyc olej M2T (posledni generace) anebo Mogul TSF. Jen zminim, ze jezdim velmi casto ve dvou, takze motor ma zejmena do kopcu dost nalozeno a tak tahne co muze. Co s tim, mam to resit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. března 2018 11:35
Jméno: vašík
IP: uživatel19374
Nedáváš moc oleje nebo nežere olej z převodovky?
Datum: 15. března 2018 11:35
Jméno: Jan
IP: uživatel19370
A dela to spolujezdkyne (tj zatizeni motoru) anebo je to o nahodu? Jinak k reseni staci vyjmout ten dil s prepazkami, zacpat si usi a nastartovat Jen se to furt vraci... Sedne na to dozadu baba, trochu to semtam prozeneme ve dvou uhnany do kopce na plnej a za 200km muzu cistit zas
Datum: 13. března 2018 22:44
Jméno: vašík
IP: uživatel19374
Už jsem je tam taky měl. Asi to jsou kousky karbonu. Rozdělat vysypat složit a jezdit dál.
Datum: 13. března 2018 22:24
Jméno: standa
IP: uživatel19371
Já bych ten vejfuk celej vyčistil,pak bych se zaměřil na množství oleje v benzinu a bohatost směsi,zda ho tam prostě nejde moc a takle se to nenapejká. S tim souvisí i ta čistota a průchodnost vejfuku. Špatně průchozí vejfuk se víc hřeje. To jsou koule jako blázen viděl jsem už ve vejfuku i půlcentimetrový nánosy karbonu oleje a marastu,koleno s průchodností 12-15 milimetrů,napečenej vejfukovej kanál že měl poloviční průchodnost,ale koule ne
Datum: 12. března 2018 14:11
Jméno: Jan
IP: uživatel19370
Ja nevim jak ty meteority popsat. Tvrda ohlazena hmota (nemastna jen syte cerna) velikosti treba 2x2cm pochopitelne ruzne kriva, jako malej kaminek. Kdyz to hodne prezenu - kdyz se vlozi zrnko pisku do perlorodky obali se do perly. Takze je mozny ze se tedy neco spejka dohromady ze to zacne na nejakym zarodku a nabaluje se to na sebe. Vejfuk je pruchozi dobre vepredu v kolinku je bezove sedej nebo hnedej rekneme trochu jako svicka. V tom doutniku uz je cerno mazlavo. A tohle se vali dole v doutniku a kdyby tam nebyly ty prepazky tak to motor pochopitelne vystreli okamzite ven. Prijde mi to jak kdyby tam byly nejaky vireni nebo tak a v tom se to nejak vychytava. Anebo predstih...?
Datum: 12. března 2018 13:40
Jméno: standa
IP: uživatel19371
A vejfuk je dobře průchozí - čistej? Nevim co to je za meteority. Já je nikdy neměl. Mě akorát tekl šmant od kolena dolu .
Datum: 12. března 2018 6:39
Jméno: MZetz
IP: uživatel13743
zdarec lidi měl bych takový dotaz, tentokrát ani ne ohledně jawy nebo čz ale spíš o vysokootáčkovejch 2t jako např KTM apod. kždycky když kolem mě něj projede tak je to uplně jinej smrad něž ze starejch fechtlů kam se leje m2téčko. A mě zajímá co to je za olej že to má uplně jinej smrad něž všechny oleje co se lejou do 2t motorů. majtelé KTM a jiných crosových motorek s 2t by mohli vědět co to je zač a na kolik to zhruba příde
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2018 10:13
Ještě k té vůni, jen samotný typ oleje ti nepomůže. Tak jde i o to za jakých podmínek je spálen, to jest teplota a tlaky.
Datum: 14. února 2018 10:13
Jméno: standa
IP: uživatel19356
Do starýho dvoutaktu nevymyslíš nic lepšího jak M2T (lépe API TC),ty stroje potřebujou kvantitu oleje a ne kvalitu. Kvalitní (a také drahý) olej nemusí motoru činit dobře. Obvzláště opatrný bych byl u starých motorů se "stoletým" karbonem ve válci a všude okolo. Syntetické složky ho začnou narušovat a rozpadávající se starý tvrdý karbon muže postupně zadřít válec i kliku..... ale zpětně chválím nevšední dotaz,vůní spalin jsme se tu v tomto podání ještě nezabývali
Datum: 13. února 2018 12:47
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
Futro bych 1:50 určitě nemazal, to je smrt se sebelepším olejem.
Datum: 12. února 2018 23:32
Jméno: milanxx
IP: uživatel18477
kvalitní koupíš kolem 300 Kč za ty peníze se zbavíš karbonu a spousty dalších problémů a při 1:50 to není moc
Datum: 12. února 2018 22:52
Jméno: standa
IP: uživatel19355
Polosyntetický a syntetický oleje. Závoďáky mužou jet i plně esterový oleje (jejich příměsí je někdy ricin). Kup si ricin a přikápni do bandy,bude to házení perel svinim,ale budeš spokojenej
Datum: 12. února 2018 20:18
Jméno: Martin
IP: uživatel10988
Zdar, chci se zeptat. Mám problém u tatrana motor mi žere převodak. Motor jsem dával na červený silikon,kartery byli zabroušeny na skle. Bych se chtěl zeptat jak zkusit netěsnost v klikovým ústrojí. Prostě kudy to žere převodový olej. Díky za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. října 2017 16:53
Jméno: standa
IP: uživatel19263
Pokud motor nekape tak bude těsnit i na klice. Šel bych spíš po poškozenym a nebo špatně namontovanym guferu. Klika byla ok? Seděla dobře v ložiskách? Neměla projetej rantl od starýho tvrdýho gufera?
Datum: 21. října 2017 16:53
Ahoj draci. Jaký je nejlepší 2T motorový olej na pionýra, aby se neusazoval, nenapaloval karbon? Díky za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2017 14:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
Ano mám ji stále a čeká až na ní bude čas
Datum: 30. června 2017 14:18
Jméno: KJ
IP: uživatel19165
Dotaz pro Marquee máš ještě tu světle zelenou 05ku co je nafocená na rajčeti? Hodila by se do pajkovy monografie
Datum: 29. června 2017 14:25
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
Stando, trochu tě doplním.... ono rezivění koleček v převodovce umí způsobit červený Dextron, na který někteří jezdí. Kdybych neviděl na vlastní oči tak neuvěřím.
Datum: 05. června 2017 14:17
Jméno: standa
IP: uživatel19140
Kupříkladu v nově vyvíjenym 70ccm motoru používám v převodovce dieslový motorový olej 10W40. Vše funguje přitom tam nemá co dělat. Vše dokonale čisté. Jak jsem psal níže,u seriovky bych se nezabýval ničím a nevymýšlel nic,co už je vymyšlené. Akorát zvyšuješ cenu provozu motocyklu,životnost zanedbatelně. To bych si za ty prachy radši dal kus pořádnýho 300G hovězího a dvě plzně k tomu
Datum: 02. června 2017 19:15
Jméno: standa
IP: uživatel19140
Je řečeno,co mělo být řečeno. Již jsem nechtěl do tématu vstupovat,ale musím reagovat na Honzu. Proboha nerezavý kola v převodovce a čistej motor uvnitř snad musíš mít vždy když je tam olej. Náplní v převodovce především ovlivníš životnost primárního převodu jako celku (ozubení,řetěz,lamely) a zajisté i ložisek. Dále schopnost oleje vše umazat a udržet funkční spojku i na horkém motoru. U sebedražšího či levnějšího převoďáku nemuže nic reznout. To jedině to celý odmastit techničákem a nalejt vodu...
Datum: 02. června 2017 19:01
Jméno: PetaK
IP: uživatel19142
A Repsol 2T tedy...?
Datum: 02. června 2017 17:55
Jméno: Honza
IP: uživatel19141
Jezdím na eni i-ride scooter a pohoda motor čistej nekouří to a všichni řeší olej do benzínu ale i do převodovky dávám lepší např. total syntetický 75w-90 a otevřel jsem víko a vše čisty absolutně netklý bez koroze.
Datum: 02. června 2017 9:29
Jméno: Marquee
IP: uživatel19138
Litr TSFka za 120? Tak to je super cena. Každopádně hádat se nehodlám. Jak už jsem x krát řekl. Ano TSF je dobrý olej, ale prada je taková, že jsou lepší oleje za ceny, které nikoho nerozhodí.
Datum: 30. května 2017 5:44
Jméno: Bakoun
IP: uživatel18943
TSFko jsem vždy kupoval v podnikové prodejně za 120kč. Ohledně čistoty motoru nemám problém s TSFkem ani u fekála ani u 175/487 nebo 250/471. A to s tou 250 mám najeto přes 30k km. Teď mám u obou strojů oilmastera, tam liju Lavio MOTO SYNT, ten kupuju kolem 80kč/l. Je to řídká sračka, ale nekarbonuje, nehulí.. Najeto kolem 15 000 km. API TC/JASO FD.
Datum: 29. května 2017 20:13
Jméno: Marquee
IP: uživatel13627
No podle parametrů je nejobyčejnější Denicol za 165kč srovnatelný s TSF za 180kč, nicméně v čistotě motoru je prostě lepší. Navíc už několikrát jsem tu zmínil, že když už bych chtěl něco dobrého, lepší je A1ka, která už stojí téměř 300,- Sám jezdím v "seriáku" Denicol S2 a v závoďáku a poměrně často i v seriáku Syn100
Datum: 29. května 2017 16:01
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
Marquee: porovnávám jen ten Denicol Super s Mogulem TSF, o ostatních typech se nebavím. A nevěřím tomu, že ten Denicol bude v tomhle případě lepší, když podle parametrů (viskozita, flush point atd.) jsou téměř shodné. Navíc u sériovky to bude téměř jedno, pokud tam člověk nelije nějaké homeopatické poměry a do závoďáků jsou zase "lepší" oleje. Osobně jsem jezdil řadu 800 od Motulu, měl jsem ji stáčenou za necelé 300kč.
Datum: 29. května 2017 9:20
Jméno: Marquee
IP: uživatel13627
Tím nechci říct, že by TSF byl blbej olej, to vůbec ne. Sám jsem na něj dlouhý roky jezdil. Postupně jsem, ale přešel na Denicol, protože ten je úplně někde jinde. Ono taky nejde jen koukat na normy. Stačí se podívat na Dieselgate. I normy pro oleje jsou stanovovány v laboratorních podmínkách a ty nemusí odpovídat nárokům při provozu.
U Denicolu je hlavní výhoda, že tam lze koupit i oleje neředěné. To prakticky nikdo jiný nenabízí. Základní Super2 je také ředěný, ale třeba A1 Competition už ředěný není. Kdo zkusil, ví o čem mluvím.
Datum: 29. května 2017 8:31
Jméno: Marquee
IP: uživatel18088
Porovnávat Denicol a TSF je hodně mimo mísu.
Datum: 28. května 2017 19:56
Jméno: standa
IP: uživatel19134
A co mam rodinu tak se svezu tak párkrát do roka,většinou vezmu benzin co mam do pily. Jedinej rozdíl proti m2t je v tom,že to studený "smrdí" jinak... a naopak pile m2t s api tc vůbec nevadí,studená chvíli zavoní a pokouří pak bez rozdílu... do pily leju to nejlevnější pro zahradní techniku (api tc). Naopak jsem si všim,že při používání m2t pila líp chytá po třeba půlroční odstávce.
Datum: 26. května 2017 19:36
Jméno: standa
IP: uživatel19134
A má u seriovky význam řešit JASO F-něco? Tý je to podle mě šumák,hlavně když je toho oleje dost a neni to takovej ten předředěnej řídkej. Ani m2t s normou API TB mi nepřesvědčilo. Denicol jsem zmínil proto,že jsem viděl pár válců jetých na denicol po celé sezoně (polozávodní i závodní motory) a většinou jsou ještě vidět stopy po honování a vše čisté. To jsem nikde zatím neviděl ani po Motulu,ani po TSF ani po jiných "řidších" olejích tohoto typu. Takže medový hustý oleje asi vedou. Moji seriovou šedesátku střídavě mažu m2t s api tc a api tb. Po roce občasnýho ježdění na api TB již byl povlak karbonu na pístu,v hlavě a trochu ve výfukovym kanálu. Brusným hadříkem to šlo dolu. Při používàní m2t api TC to tam bylo taky,ve slabší vrstvě a šlo to utřít hadrem s benzinem. Když jsem používal Motul 100 do cesťáku tak to tam bylo taky a šlo to utřít hadrem. Když jsem jezdil na Motorex a Motul polosyntetika tak bylo vše sice čistý,jen mastnej povlak,ale vejfuk stabilně plnej černýho řidkýho šmantu a studený to hulilo jak na m2t ... tak ať se v tom motam jak se v tom motam,vždy to levnější stejný normy (API TC) vyhrává. Teda pro seriovku a "seriovku". A jak to hulí a jestli to hulí je mi šumák. Do péráka jsem naopak začal ládovat m2t s API TB aby hezky voněl a studenej hezky pokouřil jako starej dvoutakt
Datum: 26. května 2017 19:18
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
Za ty samy penize jako ten Denicol mam Mogul TSF s API TC a JASO FD. Viskozita, bod vzplanuti apod. jsou dost podobne viz. technicke listy u tech oleju.
Datum: 26. května 2017 10:52
Jméno: standa
IP: uživatel19134
Tvl tak si to vypni Já s tim nenapíšu nic.
Datum: 26. května 2017 7:46
Jméno: Marquee
IP: uživatel19133
A ten telefon brzo rozšlapu... Prostě sorry za překlepy nebo lépe řečeno za debilní T9.
Datum: 26. května 2017 6:42
Jméno: Marquee
IP: uživatel19133
Denicol Super 2t je sice podle normy JASO FB ale má taky normu API TC. Krom toho z praxe vím, že má lepší výsledky než oleje s rodinou by FD. Jinak denicol dělá čelo řadu olejů. Já osobně bych u Pionýra šel aspoň do A1. Sám jezdím ještě vyšší řadu, ale chápu že pro spoustu lidí jsou 2kč na litru namíchané snědý s benzínem hodně.
Datum: 26. května 2017 6:40
Jméno: standa
IP: uživatel19132
Řek bych to takle - ačkoliv jsem byl leta přesvědčenej,že motor seřídit umím,tak až upravené a hlavně výkonější válce mi přesvědčily,že vše je jinak. S přesnějším citem pro seřízení dokážu nyní i seriovku posunout jinam. Jak pio tak j250. Když je to seřízený dobře,tak to po startu skoro nejede,musí se to nechat minutku blafat,protočit. Pak to jede v celym rozsahu. Dobře seřízenej stroj skoro nekouří ani s tim lepšim m2t. Hůř seřízenej stroj třeba trochu pokuřuje odspoda,většinou je to bohatý.
Datum: 24. května 2017 21:50
Jméno: lk
IP: uživatel5732
TS ovšem v porovnání s jinými oleji docela kouří... i přes to ho do jaw pro jeho vlastnosti používám...
Datum: 24. května 2017 21:18
Jméno: jawa22
IP: uživatel18388
Díky za rady.
Datum: 24. května 2017 14:38
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
Ten Denicol má normu JASO FB, to i "obyčejný" Mogul TS splňuje JASO FC normu, která je dost zaměřená na kouřivost.
Datum: 24. května 2017 10:55
Jméno: Vašek
IP: uživatel18111
Já dávam DENICOL SUPER 2T je dobrej nehulí a motor nezasírá.
Datum: 23. května 2017 19:11
Jméno: standa
IP: uživatel19131
Mohu doporučit v top poměru cena/kvalita/využetelnost kvality oleje tak klasické M2T s normou API TC. Pak jsou výborné oleje (zde minerální) Denicol. Ten je taky jako med.
Datum: 23. května 2017 9:03
nema nekdo obrazek kde je vypustak, nalejveni a kontrolka oleje na prevodovce trabant ja na to nemam cas to hledat po netu
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. května 2017 12:32
Jméno: karbec
IP: uživatel10357
Zdar lidi mam problem nejedna se sice o jawu ani cz ale treba nekdo poradi, mam cagivu 125 elefant 2t a hrozne se mi lepi spojka olej jsem dal pp90 asi tam ma byt jinej, co byste tam daly vy? Diky za kazdou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. května 2017 11:06
mám v Cagivě 125 olej 10W50 od Panolinu (podle příručky) a celkem ok. Při delším stání je první zařazení trochu rána do řetězu, ale jinak v pohodě. Lij tam to, co je doporučeno v příručce, přecejenom je to italský a tedy docela choulostivější
Datum: 04. května 2017 11:06
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
Skoro libovolný olej pro motocykly, jedno jestli 4T nebo Transoil od Motulu. A pred startem vdycky zaradit jednicku a se spojkou cuknout, alemely se utrhnou a radi to bez pocitani zubu.
Datum: 24. dubna 2017 15:24
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
zdar lidi na mé jawě 250/353 začíná být hlučnější převodovka při řazení. v zimě jsem to měl taky a měl jsem olej pp90 tak jsem v zimě tam dal pp88 a přestalo to a na ten olej jsem ujel max 300km víc ne a zase je to hlučnější tak jestli tam zase nemám dát tu 90.. nevím poradte prosím
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2017 19:38
zdar draci potrebujem poradit 50/21 20w zapalko po go kluka prevodovka sa tocila lahucko pred nasadenim gufer vyfuk cisty vypaleny manualne vycisteny hladina nastavena ihla 2 zarez klukovka s ojnicou nova ckr-aky pomer riedite???? mne to dymi jak bulo nakopnut ide volnobeh drzi no po 10minutach zdocne sviecka cierna co stym???predsih odtrh som nastavoval asi 5krat inducka 6v cievky stare ,ramienko vacka kondik elektro instalacia kabel vn nove aj som to skusal jednotka ide dobre taha dvojke trva nez sa rozbehne trha takisto trojka.valec 38 novy aj piest kruzky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. ledna 2017 9:26
tak kupim nove stare vyberem a dam po hranu lenze mne to robilo aj pred tim tak som ich doklepal asi to budem muset rozpolit a nanovo ale dam aj jemne tmelu-bo sa mi aj zda ze to zere prev.olej-akym systemom sa to lepi naniest a spojit ci naniest nechat zatuhnut a spojit???uvidim este bo dymit to dymi sviecka je cierna no ide to aj volnobeh drzi no pokial sa nezahadze sviecka n15c
Datum: 31. ledna 2017 9:26
Jméno: standa
IP: uživatel17342
Vadí. Musí být zamačknutá jen po hranu karteru. Tutíž tvůj problem je zde. Gufero je přimáčklé k ložisku a propouští olej.
Datum: 30. ledna 2017 20:47
Jméno: michal
IP: uživatel18951
doklepal som ich pokial sli vadi to???inak kartre mali papir tak som dal tiez len papir
Datum: 30. ledna 2017 12:54
Jméno: čz
IP: uživatel18677
Nemáš ta gufera moc hluboko ?
Datum: 30. ledna 2017 8:29
Jméno: KJ
IP: uživatel18978
Stalo se vám když jste jezdili na moderní oleje nějáke polosyntetiky že jste úplně zasraly výfuk mazutem? Stalo se mi to za rok ježdění a dával jsem to ku40 a výfuk úplně v píči zasranej mazutem že mě to odradilo od těchto olejů a dal jsem nový výfuk a kvalitní madit m2t to jistí protože tohle zalepení už nechci
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2017 21:39
Jméno: standa
IP: uživatel17342
Já si to myslim taky. Ad 1 polosyntetika rozpustí usazeniny a ty logicky musí zkončit ve výfuku,po mnoha letech na někdejší M2T (API TA - tvoří karbon a usazeniny) se to teď prostě vypláchlo, navíc nespálený olej neshoří.... a pokud ti to žere olej tak je to jasný Jinak já jedu M2T s API TC (což je aditivum rozpouštějící bordel) a nic se mi v motoru ani ve výfuku neděje (motory 50ccm,60ccm seriový i upravený).
Datum: 30. ledna 2017 21:39
Já jezdím s pinckem na stejný olej jako v ostrým enduru v poměru 1:33 a žádný olej mi nikam neteče, jen je výfuk lehce mastný jak má u 2T být. Je to olej MOGUL MOTO 2T FD. Polosyntetika nerovná se automaticky dobrý olej. Rozhodně tu ale nechci začínat diskusi na téma olejů jak to tu bylo už 2156165416x.
Spíš bych to viděl na moc bohatou směs a/nebo předstih a/nebo moc studená svíčka.
Datum: 30. ledna 2017 11:00
Jméno: ja
IP: uživatel16483
nežere ti to olej ze skříne
Datum: 29. ledna 2017 18:43
Jméno: standa
IP: uživatel18979
Asi blbej olej. Polosyntetika do seriovky = nesmysl. Vypláchlo ti to bordel z motoru
Datum: 29. ledna 2017 13:01
Jméno: Strelec
IP: uživatel18873
Zdar, má někdo dlouhodobě ověřeno použití oleje M6AD do benzinu? Mám pár litrů k dispozici zadarmo ale nechci si zlikvidovat motor. Jestli to vydrží delší dobu a ne jen pár tisíc a výbrus...\\\\r\\\\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2017 10:26
Jméno: Hanz
IP: uživatel16502
Když měl někdo trafáč zadarmo jinak slušný lidi to tam nelili radši si koupili
Datum: 19. září 2017 10:26
Jméno: HKK
IP: uživatel19245
Nejsi blbej rumun ty debile vylízanej to bych chtěl vidět trafo olej jinak v 60tých byl m5mix a někdy od roku 70 se jezdí na m2t a jinak a jinak je tu řeč o 2taktu a to bych tam chtěl vidět to ad
Datum: 18. září 2017 9:46
Jméno: Honza
IP: uživatel18520
Jezdili jsme běžně M6A, když byla bída tak se tam třeba namíchal i trafoolej, M6AD už byl pro nás kluky drahej. Jinak M6AD proti M6A vytvářel méně karbonu. Do motoru, který má 6tis. ot to bohatě stačí.
Datum: 15. listopadu 2016 22:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
Panel250: jde právě o tu charakteristiku motoru, totiž paradoxně ten řídkej olej do motorovky je pro ty vysokootáčkový čtvercový a podčtvercový motokrosy vhodnější, než do převalujícího se stabiláku v Panelce, kde je důležité hlavně množství a kin. viskozita oleje,,, Dle tabulkových hodnot mi z běžně dostupných olejů vychází jako nejvhodnější Mogul TS, jediná nevýhoda oproti například TSF je jeho větší kouřivost, ale ani ta není na dobře odladěném zahřátém motoru nějaká extrémní... Jinak lejt M6AD do 2T v dnešní době mi přijde jako šetření na špatným místě,,, Nalej to do kamen, 3l 2T oleje stojí pár korun,,,
Datum: 25. října 2016 14:27
Jméno: Panel250
IP: uživatel18882
Jo takle stim Bio to máš pravdu asi i stim ostatním ale ze svých zkušeností bych třeba stihlackej olej doporučil já to dávám do Panelky a kámoši to dávají do 125 crosek a vše v poho nikdo nezadrel nebo neměl problém
Datum: 25. října 2016 12:21
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
Panel250: Některé oleje do křoviňáků mívají přívlastek ekobio, dřív se rozkládají, aby byly šetrnější k přírodě a po delším skladování může naředěný olej ztratit své vlastnosti. Pily pracují v jiném režimu, jiný rozsah otáček, roztočíš je naplno a pak jedou víceméně naprázdno. A další důvod může být i teplota vznícení oleje - lepší nekouřivé oleje mají klidně i pod 90°C, což u vzduchem chlazeného motoru nemusí být vždy dobré. Olej co hoří, nemusí úplně dobře mazat. Nejsem olejář, takže cokoliv co jsem napsal, se dá napadnout. Ale proč používat olej do pily, když relativně dobrých 2T motorových olejů je hromada? I výbrusář mě varoval, ať do toho neleju nic extra a upozorňoval mě právě na tento typ olejů. Jinak M6A nebo 10W-40 je prašť jako uhoď.
Datum: 24. října 2016 8:40
Jméno: Panel250
IP: uživatel18878
jirko řekni mi proč ne nic do motorových pil a krovinaku já jezdím na olej od stihl mám 250 s novým motorem nezajetej jezdím sním takovej kros a všechno v pohode do fichtla ho dávám taky a věž problémů jinak m6ad bych nedával když už tak ten 10w40 jak už někdo říkal
Datum: 23. října 2016 13:16
Jméno: Strekec
IP: uživatel18873
Jasný, u TSka chci zůstat i nadále, jde mi o to že mám dispozici asi tři litry toho M6AD...
Datum: 21. října 2016 9:43
Jméno: Standa
IP: uživatel11109
Na druhou stranu Sucháč objel svět na Jawě na obyčejný 4T oleje. Sice to karnovovalo jako svině, ale objel to.
Datum: 20. října 2016 22:25
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
Šel bych zlatou střední cestou a zůstal bych u toho TSka. Leju ho do J555, jezdím s tím až nahoru na Ještěd a dobrý, při 1:25 skoro ani nekouří Lepší oleje jsou v tomto případě dle mého názoru zbytečné a ta M6 bude zřejmě dost karbonovat. Kdysi jsem dostal kejvu 57, nultý výbrus, vše původní, ale výfuky utemovaný tak, že to snad ani nemohlo jezdit. Tak proč si zbytečně přidělávat práci. Z jara jsem byl u Havelků v Jičíněvsi a nějak jsme na podobné téma narazili - mám dávat radši M6 než něco zdánlivě lepšího, hlavně ne nic do motorových pil a křoviňáků. Dřív brousili totálně vyjeté, ale nezadřené válce. Dnes prý mají dílnu plnou zadřených válců, co se ani nestačily opotřebovat...
Datum: 20. října 2016 21:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
no tak já mám kývačku,panelku.u tý kývačky si myslim uplně v pohodě.musí se potom dekarbonizovat opravdu podle příručky tzn.8000.no a taky byla uplně jiná dostupnost pístů a kroužků.než si udělal výbrus tak si dal A,B,C písty a kroužky.já jsem nezažil motorku co by měla víc jak druhej výbrus,akorá mojí panelku co jezdila autoškolu měla třetí a ta si musela zkusit.
Datum: 20. října 2016 21:39
Jméno: standa
IP: uživatel18875
No M6A se dávalo do benzínu před M2T. K tvrzení,že dřív se najelo 30000 na jeden výbrus bych byl skeptickej. Co já vim od pamětníků tak to bylo naopak. Když už byl benzin dostupnej a jezdilo se na benzín,tak měl málo oktanů,motory měli malej výkon,přehřívali se,až do příchodu motorů s vratným vyplachovánim měli motory píst s deflektorem (a stejně šla většina směsi do vejfuku) komprese žádná,výkon žádnej a nejlíp když to uvezlo pár lidí i žebřiňák se senem ,pak se to výrazně zlepšilo,ale věc druhá byla,že ty oleje byly mizerný a opravdu motorový pro 4T,ale nic jinýho nebylo. Když se tam toho dalo moc,tak to hulilo a hned se to nezadřelo,ale zas se to zapejkalo a kdo to nerozebral a nevyčistl píst a drážky kroužků tak brzo nejel... když se tam toho dalo málo tak se to zas moc hřálo a zadíralo... oni to měli rozebraný a "rozbitý" furt ... až tak ty kejvy a péráky na m2t začli mít slušnej nájezd na "první motor" ... takže bych byl opatrnej na tvrzení že na starý oleje M6A najížděli motory na jeden výbrus 30000 km ... uber nulu a bude to zhruba realita ... další věc je,že tyhle pradávný prskolety jeli dokud se motor točil ... předstihy a vzduch se honili rukou páčkama na řidítkách a když si byl šikovnej tak si rozjel i motor bez komprese ... jen se to třeba do kopce muselo tlačit ,víc to kouřilo,hrozně se to hřálo a nemělo to výkon ... ale jelo to ... až ta poválečná éra vynikala spolehlivostí,vyššim výkonem a lepšíma jízdníma vlastnostma ... a tam někam budou historicky šahat i první 2T oleje ... i ty napřed taky nebyly úplně dostupný ,takže spousta lidí si to prostě každej rok párkrát rozhodila,vyškrábli karbon,vyměnili kroužky a třeba i píst (místo A dali B) a dál se vesele jezdilo na M6A ... asi bych to M6AD nalil spíš do trambusu,tam patří,,,, když si dnes za pár kaček pořídíš potřebnej 2T olej ... ale klidně ho dej,já v pubertě jezdil i na 10W40 a dalo se to,jen si musel protřepávat pořádně v kanystru než si to nalil aby se to spojilo a pak nejlíp hned vyjezdit,což nebyl problém vyjeťák,nafta,ředidlo,aceton a jiný podivný směsi byly záludnější
Datum: 20. října 2016 18:57
Jméno: Strelec
IP: uživatel18874
Mám pionýra, 20 a 21. Normálně mám Mogul TS, který se mi osvědčil na dlouhé trasy (jezdím víc jak 100km ve vyšších otáčkách na jeden zátah, bez přestávky) ale teď na to ježdění okolo baráku, bych chtěl zkusit M6AD. Někde jsem čet, že jde použít M6A. M6AD prý obsahuje nějaké částice, které se po spálení přemění na popílek a vydírají válec.
Datum: 20. října 2016 18:16
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
jako míchat do 2t jo? vždyt je to ojel určený do 4t motorů
Datum: 20. října 2016 17:21
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
no vždyť na ten se jezdilo uplně běžně.podle toho co máš za moto.dneska se dělají jenom pořád dokola výbrusy,ale dřív co vím tak se nedělal skoro vůbec.nějakejch 30000 km no problem a to než najedeš.
Datum: 20. října 2016 17:02
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
jak zjistím že mi motor saje olej? (krom toho že hodně kouří)
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. září 2016 9:08
Jméno: standa
IP: uživatel18849
Tak to snad bude ok
Datum: 26. září 2016 9:08
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
skládal jsem zrovna motor po generálce na jawu 250/353 dal jsem všude silikon tak jestli to někde saje.. ale včera nic až dneska
Datum: 25. září 2016 22:08
Jméno: standa
IP: uživatel4524
To poznáš razdva. Zaprvý to hulí (šedobíle),hlavně teplý,napřed málo,potom víc a zadruhý to prd jede,většinou to nedrží volnoběh,ulejvá se to,v otáčkách se to naopak chová,jakoby to bylo chudý a svíčka je černá jak uhel. Některý motory,co maj už stoletý tvrdý gufera a těsnění žerou olej předevšim,když ho doleješ nad maximum,a dokud je ho tam dost tak vesele prolíná guferem do klikový skříně,jak klesne hladina zase pod minimum tak se někdy stane,že to kouřit přestane a nebo jen minimálně,ale furt tam blbne volnoběh a tak... pokud jsi vytáh nějakýho stodoláka co 20 let nejel tak o výměně gufer a těsnění vůbec nepřemýšlej a vyměň ho.
Datum: 25. září 2016 18:13
Pokud na to chceš jít vědecky, tak navrhuji nalít olej trochu nad kontrolní šroub a trochu to projet, následně na stejném místě, kde si to prve nalil a ve stejné poloze zkontrolovat hladinu oleje na STUDENÉM motoru. Je to trochu věda, je potřeba zapojit mozek a hlavně si uvědomit, že olej se teplem roztahuje! Možná jsou i lepší metody, tohle mě teď jen tak napadlo, každopádně potřebuješ prostě jen zjistit jestli ti enormě ubývá olej, jak to uděláš už je jiná věc...
Datum: 25. září 2016 16:38
Zdar draci, mám jeden neobvyklí dotaz a ten že se mi lepí spojka. Když je olej studený tak to chápu ale když už má provozní teplotu a spojka se stále lepí tak už to není v pořádku. Projevuje se to tak že se prostě lepí když jsou lamely déle k sobě přitlačený. Když nastartuji tak to nechám zahřát tak aby se s tím dalo jet pak musím hodněkrát zmáčknout spojku a pak zkusit zařadit no a když i po tomto jsou slepený tak to de přes zuby, dříve to nedělalo a když jo tak to bylo len takový že se hned odlepily olej sem tam dřív dával Paramo GYROL SAE 90 a cca před rokem a půl jsem začal dávat Mogul TRANS SAE 90 co jsem tak vyčet že je jako náhrada za Paramo. Až když sem začal lit Mogula tak se to začalo projevovat, měl bych se vrátit k Paramu???. Předem děkuji za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. září 2016 14:21
Jméno: standa
IP: uživatel18845
Já mam ferodový lamely v jednom motoru,ty jsem opracoval dle spojkovýho koše aby chodily volně,protože je to motor zkušební tak je každou chvíli rozebranej. Olej do toho leju takovej,jakej najdu,měl jsem tam pp80,pp90,pak i slitý zbytky pp80,pp90 a naposledy jsem tam nalil 10W40 primárně určený do motoru kamionu či bagru protože ho mam doma hafo a vše chodí hladce. Na ten motorák je spojka citlivější na přesný nastavení,resp nesmí bejt moc utažená. V druhym motoru mam ještě korkový lamely a ty musej mít pp80,pp90,na motorák klouže fest... když osadim na zkušební motor nějakou ostřejší kombinaci a motor víc peče tak musim dát motorák ...jinak jde do hajzlu řetěz a zuby ... asi tak ... za normálních okolností musí vše fungovat na pp80 i 90,jinak je někde něco trochu "špatně" ... teď jsem dal motorák i trochu proto,že nevim jak moc se bude hřát 70ccm motor...
Datum: 20. září 2016 14:21
Jméno: Jawapioner50
IP: uživatel18840
Mě se taky lepila spojka.Vyzkoušel jsem olej pp80 nebo pp90 a furt se lepila.Potom jsem se naštval a šel jsem koupit,kvalitní olej http://www.oleje.cz/p/valvoline-durablend-4t-10w-40-1-l--19623 .Tento olej je pro mokré spojky.Oleje pp80-90 se hodí do převodovky u automobil.Jo jinak mám spojku lamele mám ferodo.Spojka chodí jak po másle.
Datum: 18. září 2016 0:44
Tak jsem byl dnes na projížďce a lamely slepený nebyly ale pak sem přijel nechal jsem to zchladnout a zase se přilepily ale stačilo jen párkrát zmáčknout spojku a už to bylo zase OK tak nevím co a jak přes zimu to rozdělám a překontroluju. A lamele tam mám klasik korkový ale na to že to začalo dělat cca před rokem a půl tak to bude zřejmě něco ve spojce.
Datum: 17. září 2016 23:31
Jméno: karbec
IP: uživatel13743
jezdím na olej mogul 80-90 za studeného motoru to dělá jak píšeš. ale jestli si četl příručku tak tam píšou že při dlouhým stání motocyklu je dobré před startem zařadit 1 rychlost, smáčknout spojku a pohybovat s motocyklem dopředu a dozadu dokud se lamely nerozlepí. pokud to bude dělat i tak tak máš asi špatnou celou spojku, projdi od páčky, po lanko až k samotnému koši a prohlídni to třeba na korkových lamelách mi to nikdy nedělalo tak jestli tam máš jiný jestli to nebude náhodou tím?
Datum: 17. září 2016 17:12
souhlas se standou
Datum: 16. září 2016 17:52
Toš jo, přes zimu se na to podívám a dám do pořádku.
Datum: 15. září 2016 10:09
Jméno: standa
IP: uživatel18835
Jezdil jsem na pp90,pp80 (mogul) a nepoznal jsem rozdíl. Problém bude jinde - málo přitažená spojka,festový lamely na koši atd ... spíš bych to viděl v mechanický stránce
Datum: 15. září 2016 6:05
Jojo je to do Jawy 23 Mustanga to jsem zapomněl napsat. OK před zimou budu měnit olej na jaro tak tam dám už pp80, ale zajímalo by mě proč to s olejem od Parama nelepilo to tam byl taky pp90 a teť tam mám Mogula pp90 a s tím to lepí.
Datum: 14. září 2016 23:06
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
jestli je to do pionýra tak se dával pp80, do 350 jawy pp90. lepí to protože olej je pro daný motor nevhodný
Datum: 14. září 2016 22:09
Čao chtěl sem se zeptat mam babetu 207 po prvnim výbrusu a chtěl bych se zeptat jaky poměr dávate a nějaký kvalitnější olej na zajetí se kterým jste spokojeni . díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2016 18:02
ok dík za radu
Datum: 20. června 2016 18:02
Jméno: venca
IP: uživatel18111
Neřeknu ti přesně kolik benzinu maš projet ale chce to asi tak 100 kilometru zvolna a nevytačet motor Potom tak do 200 km to šetři.
Sice všude pišou aspon 500 km ale těch prvnich 200 je nejhoršich pak se to uvolni a pojede už slušně.
Datum: 20. června 2016 17:57
ano mam bronzové pouzdro zapoměl jsem to dodat . Děkuji za radu. Jěste jsem se chtěl zeptat kolik asi benzínu vyjet na to zajetí ??
Datum: 19. června 2016 22:21
Jméno: Venca
IP: uživatel18111
Zdar na to zajeti dej poměr 1:25 pokud tam maš bronz futro na ojnici. Jinak ja davam olej DENICOL SUPER 2T nebo CASTROL 2T oba jsou kvalitni mineralni a pro tyhle stroje dost dobry.
Jinak přeju trpělivost při zajižděni. Ja už mam to nejhorši za sebou teda na mustangou.
Datum: 19. června 2016 19:48
|
|