česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Mates      IP: uživatel4990    
Vape vs pionýr krátký test Zdravím všechny co zvažují výměnu původního zapalovaní jawy 50 za Vape. Předem popíši co všechno se změní : Plus číslo jedna jsem našel při prvním startu,ano napoprvé po přeplavení karburátoru, dokonce ani není třeba vyvinout velkou rychlost startpáky. Plus číslo dva najdete při jízdě večer, světla opravdu svítí a otáčky motoru mají opravdu jen malý vliv, na kolísání svítivosti. Plus číslo tři - Vape má optimálně nastavený předstih,tím je až neuvěřitelný, že motor táhne odspodu stejně dobře jako v otáčkách a má neuvěřitelně pravidelný chod. neplatí tady laborování jako u kladívek, kdy je člověk rád, že to jede nějak. Údržba prakticky nulová,od chvilky co namontujete Vape už se pod víko není třeba dívat. Montáž je naprosto jednoduchá ,ale skrývá se v ní jedna jediná záludnost. U většiny motorů je takzvaně provalená přepážka mezi řetězovým kolem a prostorem zapalování, pak jde velice špatně namontovat držák statoru,takže se musí karter mírně přibrousit. Pro správný předstih je důležité najít horní úvrať motoru a pak otočit statorem,aby se jeho ryska kryla s ryskou na rotoru,utáhnout šrouby statoru a to je vše. Po montáži je dobré použít silikon nebo těsnění pod víko a víčko zapalování, tím se zabrání vniknutí nečistot k rotoru.Taky doporučuji překontrolovat přechod přepážky karterů a přepážky na víku aby nevnikaly nečistoty od řetězu do prostoru zapalování. U schématu zapojení jsem nenašel žádný problém a vše je řešeno naprosto jednoduše, Vape vyrábí tolik proudu kolik pionýr potřebuje,není tedy potřeba žádný regulátor , všechny dráty jdou přímo ze statoru,takže stačí jen opatřit konektory dva dráty pro světla , zbytek se jen zapojí k indukční cívce a jeden drát od cívky na přepínač předního světla jako chcípák. Patřím k lidem, kteří donedávna Vape odmítali,ale tento test pro mne naprosto změnil na něj.Jestli chcete mít opravdu pokoj od nekvalitních kondenzátorů,kladívek,indukčních cívek a věčného ladění předstihu tak můžu Vape jedině doporučit. Test proběhl za nepříznivých podmínek teploty pod nulou na vzdálenost 120km,po celou dobu se startovalo na první šlápnutí,tedy krom případů,když sem zapoměl zařazenej kvalt, nebo ze zvyku ,když sem si při startování zmáčknul spojku A motor začal jednou cukat, ale v případě že máte Vape můžete si být jisti, že vám dochází benzín , nebo se svíčka hlásí o výměnu. Další test bude stejné zapalování v mopedu Jawetta ale již bude delší ale za méně extrémních podmínek. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. února 2010 18:09
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
453 - 4 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel1115    
Steve: Nikde jsem nenapsal že mám averzi vůči řízenému předstihu. Evidentně neznáš sovislost mezi předstihem, otáčkama a kompresním poměrem, proto se (dost hloupě) vymlouváš na J500 OHC. Pokusím se Ti vysvětlit, tak jednoduše jak jen to půjde, jakým způsobem fichtlácké vape pracuje. Najdi si výkres - schéma zapojení tohoto vape. Ze statoru (to je ta pevná část, která se přišroubuje na karter) vedou 2 (SLOVY DVA) dráty do cívky. To znamená, že cívka (ze které vede VN kabel na svíčku) je propojena s motorem pomocí dvou drátů. Jeden z těchto drátů (žluto-zelený) je nakonci opatřen očkem - je to kostra, která se připevňuje pod šroubek uchycení cívky. Druhý drát (černý) má zásadní vliv pro celé zapalko. Když se rotor otáčí, tak ve statoru vzniká napětí, které se po tomto černém drátu posílá do cívky. A nyní bude to důležité. Když napětí překročí určitou hodnotu, tak cívka dá jiskru!!! A to je ten problém. Není tam žádný snímač otáček (jako je např. v simsonu nebo v babetě -vůbec nic takového zde není)! Bod zážehu je dán pouze hodnotou napětí ! Jak je napsáno ve schématu: Napájení a Impulz. Napájení a impulz jde současně po jednom drátu -tyto signály nejsou odděleny, a vlastně to ani nejsou signály, ale pouze jeden signál, který narůstá, a když naroste nad určitou hodnotu tak cívka pleskne jiskru ! Tento systém vykazuje menší přesnost ve srovnání se zapalky které mají snímač. A nyní k tomu, cos nazval řízením předstihu. Uvnitř statoru je světelné vinutí (určeno pro napájení žárovek). Při otáčení rotoru vzniká ve světelném vinutí magnetické pole. A toto pole ovlivňuje signál do ČERNÉHO drátu ! A tím dochází ke změně předstihu, něco jako rušení (indukuje se tam něco co by tam nemělo být). Jde o negativní vlastnost !!! (protože zapalko nemá snímací cívku, a nabíjení i impulz jdou současně JEDNÍM drátem). Výsledek je pouze ten, že ty hloupě koukáš na úžasnej graf křivky předstihu. A pokud bys tomu trochu rozuměl, nebo se podíval na hodnoty předstihu podrobněji, zjistil bys, že při 10 000 otáčkách je změna předstihu o dva (slovy DVA) stupně, oproti volnoběhu! Změna o 2 stupně, to není řízená regulace, to je výsměch. S tvým názorem, že to blbě nevymysleli, NESOUHLASÍM !
 
 
Datum: 12. února 2010 18:09
 
 
 
 
Jméno: Steve ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
navic si myslim ze tovarna Vape ma i sve mozkove kapacity kteri to nevymysleli "jen tak", a jelikoz zkusenosti maji na rozdavani v tomto oboru tak muj nazor zni ze to blbe nevymysleli...asi si nebudou zamesnavat ty, ktery tomu nerozumnej ci vymyslet zbozi, ktere pak bude sunt, to by si asi rychle odvratili klientelu k sobe zady...
 
 
Datum: 11. února 2010 23:06
 
 
 
 
Jméno: Steve ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
FK - na masine jsem ho nemel takze krom grafu nemuzu objektivne rict do jake miry toto Vape efektivne ridi predstih...pokud s tim mas zkusenosti, dobra, vis vic ovsem chtel bych vysvetleni proc to u tohoto zapalka je nevyhodne a proc mas averzi vuci rizenemu predstihu? a proc to tedy mely uz mely pultony OHC (odstredivy regulator predstihu tusim ze se tomu nadavalo, proc rizeni predstihu v zavislosti na otackach pouzivaji pak secky masiny az do ted)? pravda ty skokove rizene nebyly nijak zvlast dokonale ale byl to krok kupredu, dnes uz je technologie jinde a plynule rizeni je samozrejmosti...muzu jedine tipovat z tveho podani ze ta krivka ma tedy blbej prubeh...
 
 
Datum: 11. února 2010 22:59
 
 
 
 
Jméno: FK      IP: uživatel1115    
Steve: Napsat, že to má řízenej předstih, a ještě to považovat za plus, to dokáže jen ten kdo o tomto zapalku nemá ani páru. Kdybys věděl jakým způsobem je předstih (u fichtláckýho Vape) řízen, tak bys to nikdy řízením předstihu nenazval. Evidentně to nevíš, což takhle si to zjistit. Velmi lituji těch, jejichž vědomosti jsou na tvé urovni, a uvěří tomu cos napsal !
 
 
Datum: 11. února 2010 22:01
 
 
 
 
Jméno: Steve ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jen podotknu k tema udrzba a zastaralost - jak se o kone staras, tak te budou vozit a veteran je pro potechu oka a ducha (tim bych chtel vyvratit mylku ze je to levny stroj na vyblbnuti a upravy protoze je zastaralej atd! nezaslouzi si to), timpadem se do nej (uz jen) investuje a mel by se opecovavat (stejne jako se starymi lidmi)...Vape je pomerne paradni vec co se tyce "vetsich masin" nez je fik, tam ma opodstatneni nebot rozdil mezi nejvykonejsim zapalovanim z panelky 592 ktere ma 75W a elektrarnou od Vape je velkej, k tomu odpada problem s dobijenim ktery je jeden nejcastejsich diky tomu mechanickemu rele...tam to ucel splni 100 %tne, gdo pak s masinou nalita tisice km za sezonu to pak muze jen chvalit ze si na to za dobu provozu ani nevzpomnel...u pio bych to videl tak, ze je to sice bezkontakt, ma to rizenej predstih a relativni klidny chod motoru je taky nekde jinde, dalsi plus je vaha a renome tydlec znacky ovsem cena je vysoka i pro normalniho vydelecneho smrtelnika a tech 22,5 W co da nejvic oproti klasickemu posledni seriove vyrabene generace magneta pro pio (dejme tomu ze to tech 30W ma, podle magneticke sily rotoru, od roku 75 uz secky) je velkej minus...
 
 
Datum: 11. února 2010 21:22
 
 
 
 
Jméno: postul ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
když někdo sere na udržbu,kladívko vytáhne z nějakého starého rozdělovače a svíčku z tatovy 120 tak se nemůže divit že má pořád problém.ujel jsem za minulý rok asi 6000 km na 555 a 1 jsem kontroloval odtrh(mimo udržbu).a vape to nevytrne.ještě dost lidí jezdí na všechno a mažou vším.
 
 
Datum: 23. ledna 2010 8:50
 
 
 
 
Jméno: FK ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
TO Mates : co si mám myslet o člověku, který šteluje předstih podle krytí rysek ... ale třeba ti to někdo vysvětlí, mě to neba. Pokud jsou tvé vědomosti úměrné tomu cos napsal (rysky), tak se vůbec nedivím že toto vape jedině doporučuješ. Smutné.
 
 
Datum: 22. ledna 2010 18:13
 
 
 
 
Jméno: ondr      IP: uživatel7534    
Zdarec já mam názor na VAPE takový že to může být celkem dobrá věc i bych věřil dobré funkci ale tyto motorky už mají svoji historii a nepatří k ním VAPE ale klasické věci které patřili k jejich době a jinak na mojí kejvačce mam ještě plastovou indukční cívku a chodí pořád dobře
 
 
Datum: 22. ledna 2010 17:47
 
 
 
 
Jméno: bobacz ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
já ybch si to také koupil ale je to drahé. Ale zatím jsem spokojený. Když mám nově vyčištěné zapalko tak nejsem zvyklí že když kopnu trochu tak se to hned vrátí a zvlášť když to udělám rukou :-D ale vape bych chtěl. Pěkný sloh....:-D
 
 
Datum: 22. ledna 2010 12:13
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel7823    
No Matesi... asi tak, většina zdejší fichtlí populace má stroje jejichž stav i cena je zlomkem ceny vape. A co si budem povídat zdejší fluktuace návštěvníků je příčinou toho kdo na fichtlu jezdí, tak jen proto že jednak nemá dostatečný věk na silnější stroj a druhak to ruku v ruce jde se slabou kupní sílou že prostě na jinou motorku nemají. Takovejch matadorů, jako jsem já a Standa že i hluboko přes třicítku jezdíme na takových strojích jen pro zábavu je tu velmi málo. Takže co si budem povídat cílová skupina která má peníze na Vape jsou spíš (vaši) naši rodiče, kteří si z nostalgie fichtla pořídí (hlavně ale pařízky, jawety a stadíky). Jenže Ti se na to taky můžou vykašlat, protože na to naše poprdlávání na ryby, nákupy a cesty do hospody je to ztracená investice také, kor když originál při troše údržby je spolehlivý až až. Druhá věc z mého pohledu je že ti sice svítí žárovka jak sviňa, ale zapoměl jsi napsat že se jedná o 15W žárovku, což je proti 25W žárovce poslední verze originál zapalka dost podstatnej rozdíl a v podstatě se jedná stejně o bludičku. Chápu že pro spousty lidí je úprava, jakou mám já, kamarád, Wiku, nebo Standa, není dostupná technologicky každému, ale s mojí halogenkou 35W a možností mít vepředu 40/45W halogenku (po úpravě má alternátor 60W) je takové Vape jen smutné nedochůdče. A k tomu za cenu několikanásobku naší úpravy. A k možnosti 60W Vape... viděl jsem tohle ,,malé,, vape a musím říct že technologicky by muselo Vape jít úplně jinou cestou, protože rotor tak malé velikosti prostě 60W nedá ikdyby čert na koze jel. Rotor by musel být z vnějšku vinutí (jako to má dospělé vape), aby se zvětšila úhlová rychlost pohybu magnetů vůči snímacímu vinutí. Jenže firma Vape by tímpádem musela vyvinout nový věnec rotoru (stávající má 105mm a je tudíž veliký), nové magnety a podle mě oni sami tuší že segment pro který by takový výrobek měl být určen je velmi slabý, alespoň zatím, tak by to byl vývoj do prázdna. Prodejní čísla malého vape je v tom akorát utvrdí. Podle mě tedy vape 60W je záležitost která je velmi nejistá, nejméně v krátkodobém časovém horizontu. A co se týká narážky na veškerou tu nespolehlivou elektrovýzbroj... špatná pověst fichtlů pramení zejména z neochoty majitelů přiznat si že stroje dnes již 30 a mnoho let starší potřebují investici do oprav. Mě prostě nepřekvapí že indukční cívka věku vašich rodičů prostě někoho někde nechá mezi poli daleko od domova. Věř že tvoje Vape si o tak dlouhé době funkčnosti může jen nechat zdát :-D
 
 
Datum: 22. ledna 2010 8:06
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel8515    
rozhodně je to paráda pro závodní stroj......sám o tom zapalovani premyslim(lehky rotor,promenlivy predstih).......jináč ja testoval chongovo CDI a ma naprosto stejné výhody...zatím jsem ho testoval s kladívky.....ale stejnak .....chytá na první a furt,nemusi se na to hamtat jak u blbejch,parádní chod motoru,svítí to uplne stejne na volnobeh jako pri max optackach a svítí to fest hodně(zarovka 35W)!! Na me je to ale taky dost 3200,-........me by stacilo zapalovani z motorovky se světlama:-D:-D
 
 
Datum: 21. ledna 2010 23:09
 
 
 
 
Jméno: Hiry ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Měl bych dotaz Vape co tady prodává sesa je jen 20W? novější mustangy mají 30W zapalka 25W žárovku v předu a 5W v zadu=30W. Kdysik dávno jsem slyšel že pry se budou prodávat i zapalka 50-60W což by byla špica hlavně v noci.
 
 
Datum: 21. ledna 2010 22:14
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
k tomu len to ze Vape je made in Cesko a exportujú zapalovane do celej svete!! a ja z kazdej strany som pocul o Vape len dobré
 
 
Datum: 21. ledna 2010 21:50
 
 
 
 
Jméno: paja      IP: uživatel2970    
souhlas s matesem
 
 
Datum: 21. ledna 2010 21:50
 
 
 
 
Jméno: lukas      E-mail:      IP: uživatel6673    
pokud je origo v dobrem stavu dobře nastavene tak je taky dobre ja osobne nemam velke problemy ale kdybych mel prachy taky bych si ho koupil
 
 
Datum: 21. ledna 2010 20:41
 
 
 
 
Jméno: fikuss      IP: uživatel8427    
sice je to dobra vec,ale name moc draha a docela zbytecna me by stacil ten prectich jak se steluje to je suprovi ostatni veci jsou temer stejny pokud to zapalovani je 30W me s origo zapalovanim 30W pionyr sviti nadherne a chytaj me oba pionyri na prvni nekdy na druhy slapnuti takze to startovani je nastejno. Radeji zustanu u origo tomu vic verim to vape nevim kdo vyraby v jaky kvalite. A co se tyce stelovani neni tak hrozny staci obcas namazat filc kvalitnim olejem a to je asi vse co jsem zatim u miho pionyra udelal za 4000 km prectich porad stejnej ale asi ho na jare zmencim to co jsem nastavil se mi moc neliby
 
 
Datum: 21. ledna 2010 20:28
 
 
 
 
Jméno: Smajdalf ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Shreku Vape je to zapalování co tu prodává Sesa :-)
 
 
Datum: 21. ledna 2010 19:13
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Kde se dá to Vape koupit? Je to stejné jako bezkontaktní zapalování co tu má Sesa?
 
 
Datum: 21. ledna 2010 19:03
 
 
 
 
Jméno: dachl21 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
dobrej sloh,jinak k tomu zapalku,budu ho teda kupovat ale až v létě až budou prachy
 
 
Datum: 21. ledna 2010 18:35
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 04.05.2025 9:07:21 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu