Jméno: kozel
IP: uživatel1859
Posl.aktualizace: 15. března 2010 9:22
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Nejsem odborník na vlastnosti magnetů, ale dá se říct že i u magnetů platí ono známé rčení ,,nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně,, což zjevně platí i pro magnety rotoru a jejich magneticitu  . Určitě jim vadí nevhodné skladování bez usměrnění magnetických siločar zkrtaeovací plechovou páskou) a kdovíco ještě...
Datum: 15. března 2010 9:22
 ty divej ja furt jaksi nechapu jak to je stou silou magneta ja sem mel za to že to je furt stejne že se to nejak nemeni sem slyšel o tom že se to dava nabudit atd prosimte vysvětliš mi to ja jeste uvidim kdybych mel čas na blbosti tak skusim neco vyrobit
Datum: 14. března 2010 21:07
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 To lukas - mechanický úpravy bez strojařského zázemí jsou naprd. Takže úpravy typu že se naroubuje jiné zapalko na pionýra mi přijde buď náročné, nebo i zrůdné, pokud jsou pak zásahy do skříně motoru (i takové úpravy jako řezání do karterů aby zapalko šlo dát jsem viděl). Proto vzniklo zapalko viz. http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm . Je to v podstatě ,,tyristorová,, klasika co se často dává na pionýra s tím rozdílem že vstupní část snímání polohy kliky (náhrada kladívka) díky induktivnímu snímači se značně zjednodušila. V posledí verzi mám na vstupu od pólu (nebo trafa) paralelně transil, abych chránil tyristor proti špičkám. Nemám to ale otestované, bo to bylo právě na kejvačku a jak jsem psal tam tyhle věci na našlápnutí nefungujou, tak jsem to hodil do šuplíku To Light CDI má jen nevýhodu že se musí ze statoru vyřezat čep kladívka a držák vačky. Takže se tím zničí.. Co se týká zapojení.. tišťák je tak jednoduchej, že se dá vyškrábat i nožem do tišťáku. Při pečlivé práci, nových součástkách a silném magnetu rotoru to musí makat na první zapojení. Neumím si představit co by tam mohlo zlobit  . Hybrida babeta s indukčním snímačem bych nedělal. Kdoví jak by si to spolu rozumělo
Datum: 14. března 2010 18:42
 no chongu obdivuju tvoje romany co pišeš na fk a mysliš že to zapalovani bude stat za to nebo to bude nejake heblo mam namysli na pionyra me ted asi odešlo moje ale tak to spravim ja mam spolehlive zapalko sem tam updl dratek bo sem se oto nestaral a spravoval na rychlo tak se mi to vymstilo ale posledni dobou toužim po nejakem bezkontaktu prymyslim ze asi predelam z babety jelikož pochybuju o tom že bych sestrojil to tvoje jak mas navod asi bych nesehnal vsechny součastky ale už mam snimač mysliš kdybych sehnal nejaky ten magnet s cd mechaniky a napojil to na tyristor a indučku z babety nebo bych musel cely stator a rotor
Datum: 14. března 2010 17:36
 súhlasím s chongom i ja som si staval tyristorové zapaľovanie s kladivkom a slúži už pár mesiacov k maximálnej spokojnosti motorka stojí vonku na mraze. Tým bez kontaktovým doma zbastlením zapalkam len toľko že pokiaľ to robí skúsený elektroník a nieje to dostatočné overené neznamená to že je to hyper super preto sa radšej držím 100 rokami overeným kladivkovým prerušovačom samozrejme pokiaľ to je už nejaké vape tak to je už o inom
Datum: 14. března 2010 11:05
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Podle fotek soudím že se jedná o klasické CDI s transformátorem doplněné pouze světelnou závorou. Trochu se pozastavuji nad řemeslným zpracováním, protože to je prostě hnus... a vzhledem k mým letitým zkušenostem vím že platí ,,jak to vypadá tak to funguje,, a za tohle bych nedal ani zlámanou grešli. Docela mě zaujalo video s kejvačkou. Škoda že jsi nám neukázal jak se to startuje když, jak tvrdíš, je to bez baterky. Momentálně totiž elektronické zapalko na kejvu vyvíjím a vím že je tam jeden zcela zásadní problém. Totiž na rozdíl od pionýra se tam startuje startovacím segmentem který se zasouvá do koše spojky. To má jeden neblahý důsledek že je našlapování zpřevodováno do pomala směrem na kliku. Takže při našlapování se klika otáčí pomalu a nejde našlápnou, aby se vyrobilo dost energie na start startpákou. Ano lze to roztlačit, ale tím už konstrukce ztrácí svůj půvab. Zkrátka co funguje na pionýru už tak dobře nefunguje na kejvě. Na čytřpólovém statoru se mi podařilo startovací pákou vyloudit tak 4V a to ještě bez zátěže. Další tvůj problém je infrazávora. Potíž je v tom, že infrazávora, nebo jakákoli světelná závora je citlivá na znečištění. Když se podíváš k zapalku kdejakého pionýra, nebo i větší jawky, tak uvidíš poměrně dost špíny, mastnoty a prachu. To kladívkové zapojení je spolehlivější v takových pracovních podmínkách. Jediný bezkontakt který má smysl je hallovo čidlo, nebo indukční snímání. Indukční snímání však v malých otáčkách startu kejvačky také efektivně nefunguje, takže zbývá jen hall a kladívko. Vím že je to tvoje know-how, ale poděl se o řešení napájení infrazávory. Docela by mě zajímal způsob napájení a stabilizace pracovních podmínek. Dost by to vypovídalo o spolehlivosti zařízení.
Datum: 14. března 2010 10:35
Jméno: Láďa
IP: uživatel6801
 Tohle si doma udělám za pár hodin sám a za třetinovou cenu
Datum: 13. března 2010 18:45
|



|