 Caute. Chci se zeptat. Mam jawu 250 cross. A chci si na ni upravit to zapalko z fichtla. Co je k tomu za potrebi udelat ? Co vse ? A kdyby někdo měl tak prosim zašlete foto toho zapalka na muj email. Mockrat dik.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2010 20:41
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 OK, může být. Netstoval jsem indukční zapalko (na kejvě bude CDI). Vycházím ale z toho co jsem naměřil. A rotor mám po čerstvém nabuzení. Pokud jiskru hází při startu, nelze než se jen divit  .
Datum: 20. března 2010 20:41
 Chongu. vim, ze s elektrikou mas vic zkusenosti nez ja, ale zapalko z fichtla sem mel ja na čz 356 i na JAWCE 559 a kamarad na 356 ani jeden nemel problemy s nakopavanim. chytlo to v podstate vzdycky. prvni, druhy slapnuti a frcelo to. jinak mezikus se da vyrobit normalne z pasoviny
Datum: 17. března 2010 20:56
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Inu je to tak... kužel sice větší je, ale kuželovitost je stejná jako u pionýra... takže jde rotor nasadit na hřídel, ale drážka kolíčku nedosáhne na kolíček hřídele. Není to ale žádná tragedie, protože stačí usadit ve vhodné poloze rotor a dostatečně utáhnout centrálním šroubem co drží vačku. Nebál bych se že se pak rotor posune oproti poloze kliky. Stator pochopitelně nepasuje, buď se musí vyrobit nový, nebo prostě vyrobit nějakou redukci, aby pionýří seděl dobře. Technický problém ale je to, že inženýři z jawy u pionýra vymysleli převod ze startpáky na kliku a magnetto motoru do rychla a to nebylo pro nic za nic.. bylo to proto, aby se při nakopávání vyrobilo dost energie na vznik jiskry. Nebyl to problém bo 50ccm i do rychla utáhne kdejakej podvyživenej chcípák. Jenže u kejvy už to je o dost větší objem a proto se rozodli konstruktéři zpřevodovat rychlost nakopávání do pomala... a v tom je ten oříšek, spíše však kokosovej ořech. Ikdyž budeš skákat po startpáce jawky či čezety, otáčky budou dost malé an to aby vznikla jiskra. Měření jiskry je obtížnější, tak jsem pokusně volil pro představu měření energie tří pólů dohromady. Ikdyž jsem energii tří pólů sečetl a ještě byly bez zátěže, tak stěžéí jsem nakopáváním špičkově vyloudil z alternátoru 4V. Z toho vyplývá že nastartovat startpákou se soustavou z pionýra bude obtížné, ne-li nemožné. Samozřejmě že jde taková motorka roztlačit, ale to už není podle mě to pravé ořechové. Zajímavé je že za ty leta co občas na tohle téma narazím se nikdy nikdo nepochlubil jak vlastně na takhle upraveném stroji startuje  . Asi vědí proč
Datum: 17. března 2010 20:04
 Vyvrtat si do magnetu větší kuželový otvor protože hřídel u 250 má větší průměr jak u fichtla a pak si musíš pod stator vyrobit nějaký kroužek (podložku) aby byl stator víc vysunutý a nedral o magnet... (ten otvor jsem zvětšoval na frézce)...snad všechno
Datum: 17. března 2010 17:02
|



|