 Zdar draci, nevíte kde by se dala sehnat TLUMIVKA? Mělo by to být "něco" v předním světle, nějak se mi přepalujou žárovky. Nikde na krámku jsem to nenašel.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. července 2009 13:40
Jméno: Kukis
IP: uživatel2849
 Standa: vyfocena mi moc nepomoze, kdyz mam skoro proslou technickou  provizorne na STK tam dam nejake silnejsi a budu doufat ze vydrzi a pak mozna neco splasim... diky vsem za odpovedi
Datum: 14. července 2009 13:40
Jméno: Standa
IP: uživatel6690
 Chongu s tou zamenou zarovek to na prvni pohled vypada,ze by to mohlo fngovat,ale z vlastni skusenosti rikam,ze to praskne!!! Kdysi sem mel jednu 05 a díky mým zásahům jel motor víc jak origo motor z 21 a tocil i stejné otacky a bez tlumivky to oddelalo i zarovku ze škodovky(12V/45W) s kombinací zadni zarovky 6V/10W...ty žárovky normalně stříleli  S tlumivkou to normalne fungovalo na klasickou kombinaci 6V/15+5W.....a kdyz praskne jedna zarovka,tak druhá ne!!! v tlumivce jsou dve civky,extra pro zadni svetlo a extra pro predni svetlo,klakson se zapojuje netlumene...... to Kukis: jednu tlumivku tu mám,mohu ti ji vyfotit
Datum: 14. července 2009 13:32
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Přepaluje se ti proto že ve vysokých otáčkách se natolik zvýší výkon tvého magnetta že stoupne výrazně napětí nad 6V a vlákno se rozžhaví natolik že na prvním drcnutí o díru v silnici ti vlákno ukápne... Zajímavé je že tlumivku se v typech 20,21 a 23 v Jawvě vykašlali... samozřejmě za cenu že v nízkých otáčkách (jak to popisuje Standa) poklesne napětí víc... Nejjednodušší řešení je že zatížíš systém silnějšími spotřebiči, metodou pokus-omyl... takže dozadu bych pro začátek dal sufitku 6V/10W. Když to nebude stačit, tak dozadu zpátky 5W a dopředu o 10W silnější žárovku... Nejlevnější, nejjednodušší (byť ne příliš elegantní) řešení...
Datum: 14. července 2009 11:58
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Souhlas, tlumivka do starších typů patří. Hodnotu netuším (nikdy jsem tak staré pincky neřešil, ale měl jsem v ruce tlumivku z ČZ150C), ale dá se nechat změřit její indukčnost a podle toho koupit jakoukoli moderní se stejnou hodnotou a proudovým zatížením více jak 3A. Tak jak to popisuje Standa to je správně, ale nesouhlasím že když praskne jedna žárovka že druhou to nespálí. Logicky se významně sníží odběr a to nezachrání ani tlumivka (nechce se mi to rozebírat podrobněji). Jinak tou regulací jsem měl na mysli spíš stabilizítor co tu Sesa má tuším v krámku určenou pro babety. Neber však autoelektrikáře s letitou praxí za polobohy.. měl jsem tu čes s nejedním a z komunikace s nimi je to tak že chápou o čem je principiálně řeč, ale pro ně jsou jednotlivá zařízení (váha vzduchu, čidla úvatí, lambda sonda, metody řízení) jen ,,black boxy,, o jejichž hlubším principu funkce nemají šajn  . Schválně se toho autoelektrikáře zeptej aby ti z patra vysvětlil proč zrovna tlumivku a nechtěj odpověď ,,protože se tam dávala,,
Datum: 14. července 2009 11:49
 Takhle, problém je tam takový, že když dám nové žárovky(přední a zadní sulfidku) tak po chvíli prostě prdnou, asi za nějakých 5 km jízdy. Elektriku jsem kontroloval, jestli náhodou není někde poručená izolace nebo tak něco a nic jsem nenašel, ani elektrikář ne. Tak mě pověřil sehnat tlumivku, a já vůbec nevím jak to vypadá, co to je a tak. Vím jen že to má byt na tom plechu jakoby z druhé strany světla.
Datum: 14. července 2009 11:33
Jméno: Standa
IP: uživatel6690
 Skus se poohlídnout nekde na burze,sezenes to za par korun a je to lepsi nez vytvaret slozitou elektroniku.......tlumivka je myslím frekvencne zavislá cívka,která podle rostouci frekvence zvyšuje svůj odpor a proto parezy a 05 tak krásně svítí na volnobeh i na plné otáčky.......plus další výhoda....kdyz nahodou praskne jedna zarovka,druhá nepraskne....
Datum: 14. července 2009 11:32
 Vím, že by to problém řešit nemuselo, ale když se mě na tlumivku ptá autoelektrikář s 20-ti letou praxí tak na tom asi něco bude. Co magneto to originál, to vím taky, do pionýrů se ale montoval 1 typ tlumivky, ne? Napiš tedy alespoň nějaké rozmezí použitelných hodnot
Datum: 14. července 2009 11:29
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Tedy správněji by bylo použít značení ,,proudy které potřebuješ omezit,,
Datum: 14. července 2009 11:29
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Je pár profláklejch technickej termínů, které tu stereotypně zní jako zaklínadlo Woo-Doo ... Stabilizátor, usměrňovač i tlumivka... inu věz že tlumivka tvé problémy vyřešit nemusí. Protože co kus magnetta to originál a proudy, které potřebuješ stabilizovat se liší. Nedá se tedy ušít jednotné kopyto na univerzální hodnotu tlumivky... Z mého pohledu tedy doporučuji elektronickou regulaci..
Datum: 14. července 2009 11:15
|



|