 Čau draci řeknetěmi prosím někdo přesně co znamená ten kompresní poměr a co to je přesně. a jak si ho změřím u pincka čím je větší tím to je lepší žejo...děkuju za odovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. května 2009 12:02
Jméno: standa
IP: uživatel6257
 moc to dramatizujete. thomas77: Jestli se nemýlim,tak si tu psal,ze mas 8.vybrus. To je vrtání 40mm. Objem valce spocitas snadno Objem=pí*vrtání^2/4*zdvih,kde zdvih je 44mm a to dosadis do vzorce pro orientacni kompresni pomer a to je (objem valce+objem hlavy)/objem hlavy. Objem normalni hlavy je 6.1-6.2ml ....jinak ja to pocital a pro 8.vybrus to vychazi kompresni pomer asi 10.1:1
Datum: 31. května 2009 12:02
 oprava - cim min oleje se ti vejde do hlavy tak tim mensi spalovaci prostor a tim vyssi potencionalni komprese...
Datum: 31. května 2009 0:22
 kompresni pomer vlastne lidove receno rika, na jak se stlaci smes ve spalovacim prostoru...cili pokud ma valec 50ccm, objem spalovaku hlave (pri nejvetsim stlaceni je smes jen ve spalovaku v hlave) 5 ccm tak teoreticky kompresni pomer je 55(obsah valce + obsah spalovaku):5(obsah spalovaku) a vyjde ti teda 11 cili 1:11...zmeris to jedine tak ze do hlavy strickackou budes lit olej a budes pocitat kolik se ho tam vejde, cim min, tim vetsi spalovaci prostor (jak uz sem naznacil vyse, jinak pist je v HU)...jinak ze cim vetsi tim lepsi je polovicni pravda...vetsi kompresni pomer - lepsi rozptyleni benalu ve smesi, lepsi spalovani, mene splodinovych plynu, tim padem vyssi vykon, vetsi exploze...ale je to do urcite miry, pokud se preleze hranice (u benzinoveho motoru konkretne fika, u dieselu to na tomdlec pomeru zacina) 1:12 tak diky tomu ze motor se vice zahriva se bude blbe chladit stale narustajici teplo, je pak tvrsi chod motoru, vetsi tlaky na ojnici, loziska na klice a kliku samotnou a tim se odrovnava podstatne rychleji, celkove rychlejsi opotrebeni motoru...cim vyssi komp. pomer tim musi byt i vyssi oktanove cislo paliva aby se zabranilo predcasnym detonacim jelikoz s narustajicim komp. pomerem i pribiva prave techto nezadoucich detonaci...rozumny pomer se pohybuje negde mezi 1:10 - 1:12, 1:14 uz je opravdu hodne a pouzivaji se na zavodni motory gde hraje vykon a ne zivotnost...takze asi tak
Datum: 31. května 2009 0:21
|



|