česky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Co je Fichtlkrámek?  |  .  |  .       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
Hosi jak je to vlastne ted s jawou.Po 89 vyrobily par motorek a to jeste nejake motory nebyly jejich do 89 nemeli konkurenci bohuzel proc asi neli konkurenci ze dovoz byl zakazan a nejake ruske dnepry a uraly csssss.Hosi cetl jsem ze perak ve sve dobe predbehl vyvoj motorek o 5 let Myslite ze se jeste jawa vrati na svetouvou uroven nebo postupem casu zanikne.Piste vase nazory nebo i to co jste nekde cetli. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2008 14:53
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
43 - 9 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: dancic ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no 500 ohc byla trošku něšťastná uzkýma řídítkama a širokou nádrží.. taky řešením rozvodu pomocí královské hřídele.. to bylo dosti nedomyšlené;-)
 
 
Datum: 30. prosince 2008 14:53
 
 
 
 
Jméno: axo ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kdyby znova začala JAWA vyrábět 500 OHC nebo 350 ohv, tak to by bylo něco pro mne, asi bych nedokázal říct ne ikdyby byla zbastlená všema těma vymoženostma jako je kat. vstřikování nebo kotoučové brzdy, ale asi mohu snít dál...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 23:22
 
 
 
 
Jméno: dancic ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jawa měla své nejlepší období před 2. svět. válkou.. storje jako třeba Jawa 350 OHV jsou nepřekonatelné.. horovka je a vždycky bude nejlepší česká motorka... v roce 1935 vyrobili čtyřtaktní motorku která jela 120 a měla skvělé sportovní vlastnosti.. tomu se nic nevyrovná
 
 
Datum: 29. prosince 2008 20:23
 
 
 
 
Jméno: durmánek      IP: uživatel1210    
jinak si myslím že v současnosti je pořád drží nad vodou výroba 350/640, který jsou kvůli EU jen na vývoz, ale na východě furt dobrý to-protože tu 650 sem viděl snad jen jednou, takže by mě docala zajímalo jaká je prodejnost
 
 
Datum: 29. prosince 2008 18:42
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
no tak ja se za ni nestydim wim v jaky sou priblizny kasi...to ze nema co nabidnout neni zas tak pravda, gdo si treba pred dvouma letama myslel ze bude vyrabet tu jejich 650? pravda vetsina ji nemusi...taky nemaj vlastni motory a musej je kupovat ale co, hlavne ze je...a to mosquito nebylo od nich zas tak spatny, prece jenom na ni se par mladejch naucilo a 125 Dandy taky neni spatna, sic to neni evropska kalsa ale je to JAWA....
 
 
Datum: 29. prosince 2008 17:12
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to hlada:cz znamena ceska zbrojovka:-),jinak neverim ze by se jawa nekdy dostala zase poradne na trh,nema co nabidnout,skoro se za spolecnost jawa a.s. stydim,protoze to co ted vyrabeji je proste katastrofa,jinak se tomu rict neda
 
 
Datum: 29. prosince 2008 17:08
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
nezanikne jen ji to bude dlouuuho trvat a nebude uz na takove urovni...prece jenom zkusenosti se ziskavaj dlouho a s velkymi investicemi...a to s tema komunistama: jo i ne...oni to rozjeli ale i pohrbili...v kazdym pripade to ovlivnili a to se pak stalo Jawe osudnym...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 17:02
 
 
 
 
Jméno: Hlada ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Monty812: jo taky si to myslím.... tolik špica motocyklu a nepustili je do výroby... stále jo to stačí to ej dobrý nic nevyvývivejte (kua to je skomolenina) cely to šlo do háje... taková škopica po revoluci rozkvetla... tatra ta to schytala pekne... a Jawa se srala už dááááááávno... jiank co znamená čz?? české závoody nebo česká zbrojovka xD
 
 
Datum: 29. prosince 2008 16:48
 
 
 
 
Jméno: Mustang      IP: uživatel4411    
Rád bych aby se na trh vrátili ale bouhžel vypada to že asi jawa brzo zanikne
 
 
Datum: 29. prosince 2008 16:31
 
 
 
 
Jméno: Monty812 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
za vsechno muzou komunisti
 
 
Datum: 29. prosince 2008 16:13
 
 
 
 
Jméno: lampan      IP: uživatel982    
Proste to posrali v tom že dávaly ty prospekty šikmovokejm a ty to kurv*** a **rvili az tim udelali špatnou pověst a neska si to nikdo nekoupí. Me nevadí že novej pionyr je 4T me vadí(myslim ze nejsem sam) jak je to vsechno plastovy a ze to pucili vietnamcum a ty to celý zbastlily kdyby udelali treba 550 akorát neco trošku poupravily aby to vypadalo ze to neni z padesátejch let ale ze uz do dostalo čuchnout podstivymu českymu 21. století udelaly by hliníkovej rám lehky aby to bylo a neska by na tom jezdila mladá generace a zase za 30 let se s tim budou delat fichtlkapy a to jako neska se starejma DOBREJMA fichtlama .Toť muj nazor
 
 
Datum: 29. prosince 2008 15:35
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Pohřbil a nepohřbil... veškeré výnosy z takových firem šly do sociálního systému ale investice na rozvoj se kvůli tomu škrtili... takže bylo zdarma zdravotnictví, důchody byly taky celé ze státního, školství zdarma aj. bejkárny.. dneska tohle všecko přestává být, nebo to už není, zato si můžžeš koupit a vyvíjet co chceš.. každej systém má své pro a proti...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:51
 
 
 
 
Jméno: durmánek      E-mail:      IP: uživatel1210    
Podle mě to celý pohřbil bolševik, přičemž jawa nebyla jediná firma, která na minulý režim doplatila. Jawa byla po válce celosvětová špička a nebýt komunismu, mohla být dnes na úrovni značek jako KTM, BMW, Honda atd. Bohužel tím že jsme spadli pod vliv sovětského svazu otevřel se nám jediný trh a to byl ten východní, který bral všechno. Vývoj se zcela zastavil-vždyť téměř veškeré změny byli jen vzhledové, sem tam se něco na konstrukci pozměnilo, ale prakticky zůstaválo vše stejné. Jediný čím se na kostrukci motoru podepsal vývoj jsou tak možná hranatý kartery, vyšší otáčky, vyšší výkon ale koncepce zůstavala celé půlstoletí pořád stejná!! A východní trh nic jiného nepotřeboval-jednoduché bezúdržbové stroje vyznačující se vynikající spolehlivostí, které neměli konkurenci. Ale ta přišla s přístupem na západní trh a 50 let zanedbaného vývoje se během pár let dohnat nedá... toť můj pohled na věc
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:46
 
 
 
 
Jméno: lukasholub      IP: uživatel4663    
Je někde muzeum jaw,ale tím myslím státní muzeum,ne nějaké soukromé ve stodole?
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:20
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
tot problem...je Jawa a.s. co se zabyva plochodraznima strojema a pak Jawa jako firma...mam za to ze se sloucila s nejakou firmou nebo ji negdo koupil ale nwim...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:16
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
Hele hosi jeste dotazek komu ted vlastne patri jawa nejakymu potomku Janečka nebo nejakymu tuzemskymu prachaci
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:11
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
bud se vyhodily a nebo sou v nejakym archivu Jawy (pravdepodobne ale zverejnovat je nebude sejo...)
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:10
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
tomudle rikam kvalita (az na ten cinskej vyfuk) :http://www.jawa-50.cz/filesystem/galerie/21/jawa-50-typ-21-sport_29.jpg bo http://www.jawa-50.cz/filesystem/galerie/21/jawa-50-typ-21-sport_30.jpg
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:08
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
Jeste by mne celkem zajimalo kam se dostaly navrhy vsech motorek a prototypu taky by mohli skusit nejakej podle tech nakresu vyrobit treba nejakej zajimavej jen na nejaky vystavy veteranu atd:-)
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:08
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
gdyz sme u te odbocky asi ste nevideli vcera ve zpravach jak kopirujou mobily a IPody sejo?
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:06
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
ta posledni serie...byly zakazany pac to byly 2T a vydavali dle EU moc velke skodliviny...myslim ze jeste dneska se vyvazi a vyrabi...ale vim ze gdysy kolem toho byl velkej poprask navic se uz doma nesmi prihlasovat mam ten pocit...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 14:01
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
hele steve jaky myslis 350?
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:58
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
je tu opet Jawa pionyr...udelal to Motoscot a Jawa tomu jenom propujcila jmeno (pozn. Povazske strojirny platily Jawe za uzivani znamky takze se dnesni marketingove praktiky pouzivali uz gdysy...:-D) jinak si myslim ze ta Jawa New paskvil se dlouho neudrzi, prodavala se jen ze zacatku gdy to byla bomba ze vysel "pionyr" po tolika letech (to vite reklama a lidi co si to koupi nez se prijde na to ze je to akorat tak do garaze a oprasovat z toho prach nebo lidi co si to koupi aby se tim mohli chlubit ale jinaci vyznam to u nich nema...) jinak napad to bylo Cecha ale vyroba je v Cine - cili kvalitu videli jen z rychlovlaku ale zas to je za "lidovou" cenu jako gdysy byl Parez (tam to bylo dano jednoduchou konstrukci a genialne vymyslenym motocyklem, ne jak dnes levnou vyrobou a setrenim na nekvalitnich materialech)...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:58
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
Hosi ted trochu odbocim -- ale kuprikladu firma blata vymyslela ty minibike a zse china vse kopiruje a tdy jde o poznani vydet i ta cena kdyz srovnate minibike china a blata!!
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:57
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
chyba to nebyla...2T je motor jako kazdej jinej...dneska se taky vyrabi 2T a do urcite kubatury sou proste silnejsi nez 4T (kupr. ted newim kery to sou Hondy ale 2T 125ccm ma skoro 2x vetsi silu nez 125 4T...)...to je na kazdy fabrice co si jak zvoli skoda ze se u nas nesmi diky EU prodavat ty jejich 350 z Jawy a musej se vyvazet...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:52
 
 
 
 
Jméno: lukasholub      IP: uživatel4663    
Co třeba Jawa new pionýr,jak se to dneska prodává a přišel na to čech,kdyby to neokopírovala Čína,ale začala s tím Jawa,tak se jich prodalo ještě víc,sice by jim to nepřineslo hodně peněz,ale nemusí pršet,stačí když kape.A taky by byla určitě jinačí cena,ale jak tady říkal Steve,jsou i bohatí,kteří by jsi to určitě koupily.Starý pionýr 550,555,05,20,21,23 kolik kusů ještě dnes jezdí a jezdit bude.No jo je to veliká škoda a věřím tomu,že se jawě povede udělat díru do světa a znovu začne naplno vyrábět.
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:52
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
No jo bohuzel ale hlavne je podle mne ted udelat nejakou super motorku ktera by sla hodne na odbyt a firme by to prineslo nemaly penize.Pokud se budou drzet porad u nejakych dandy apod.tak s tim diru do sveta neudelaj musi prijit s necim co by lidi zaujalo.Vzdyt i ten automat vymysleli cesi bohuzel HOnda jej okopirovala,a Jawa by byla na svetovy urovni i dnes jenomze sovetsky svaz to utlumoval potrebovali aby byl odbyt i ruskych motorek,jenze osudna chyba byla panelce a bizon tomu zrovna 2x nepomohl potom uz ty 634 atd to uz celkem slo jenze porad se drzeli u 2 taktu a to byla podle mne taky zasadny chyba
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:45
 
 
 
 
Jméno: kalda      IP: uživatel2971    
No jo bohuzel ale hlavne je podle mne ted udelat nejakou super motorku ktera by sla hodne na odbyt a firme by to prineslo nemaly penize.Pokud se budou drzet porad u nejakych dandy apod.tak s tim diru do sveta neudelaj musi prijit s necim co by lidi zaujalo.Vzdyt i ten automat vymysleli cesi bohuzel HOnda jej okopirovala,a Jawa by byla na svetovy urovni i dnes jenomze sovetsky svaz to utlumoval potrebovali aby byl odbyt i ruskych motorek,jenze osudna chyba byla panelce a bizon tomu zrovna 2x nepomohl potom uz ty 634 atd to uz celkem slo jenze porad se drzeli u 2 taktu a to byla podle mne taky zasadny chyba
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:43
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Náskok měla, protože narozdíl od západu se za války v závětří protektorátu v jawě vyvíjel motocykl na příkaz samotného Janečka. Takže na západě se po válce vyráběly v podstatě pouze předválečné modely. První rána přišla s nařízeným sloučením ČZ a Jawy, ke kterému v podstatě nikdy nedošlo, mělo ale za následek zánik motorárny v Jawě a vzhledm k nechuti v obou továrnách se to projevilo i na konzervaci konstrukce motorek. Druhá rána byla koncem 60tých let orientace v podstatě výhradně na SSSR a pak nebyla síla, která by nutila vedení fabrik aby se dál rozvíjeli, když to vydělávalo, tak proč to měnit že... podinvestování výrobních prostředků a podkapitalizace celé výroby vedlo k tomu že po revoluci přijde nějaký snílek, či neschopný blb a fabriky dorazil... (to platí obecně pro celé strojírenství, vyjma snad škodovky). Jinak k zmíněným modelům... vývojové modely, nebo studijní nejsou ukázkou co by mohlo být... prostě se někdy v praxi ukáže že se to buď nepovedlo, nebo je to příliš drahé. Krásným příkladem jsou poslední vyvinuté aerovky (Ponny a Rekord), které prostě nemohlo být ani možné v poválečně zdevastovaném hospodářství s omezenými surovinovými zdroji vůbec rentabilně možné vyrábět....
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:42
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
Cina mozna vyrabi levno ale nekvalitne...a znate to porekadlo ze cesky rucicky sou zlaty...a sme vynalezavi (kupr. kolik napadu a patent ma Jawa) a pokud vyrobime kvalitne a perfektni stroj tak ten pujde i pres vysokou cenu nadracku (je dost bohatych lidi kery chcou velkej luxus za velky penize)...a navic jak uz tu treba rikal Chong - dobra vec si nepotrebuje delat reklamu, dobra vec si ji udela sama mezi lidma...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:30
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
gdyz to co se stalo z Jawy nebylo ani tak zastaralyma motorkama kery se vyrabeli ale ve vedeni...po valce si vybrala orientaci na Vychod, gdo taky ne v ty dobe ale pro Zapad tez vyrabela a musim uznat ze vubec ne spatny kusy (kupr Jawa 250 Californian)...meli i novy plany na novy stroje (kupr. Jawa Mistral kera mohla jit do vyroby, 7 konovymi 50ccm coz vam muzou pracovnicici dosvedcit ze byly na papire a nebo treba obycejna 4kvaltova prevodovka mela byt naharzena 5kvaltem atd atd...) jenze tehdejsi vedeni to zamitlo (MIstral se nevyrabel trebas byl hlavnim duvodem vysoka cena a melo to byt dalsi "lidovy" vozitko, motory zustavali skoro porad stejny s jistymi obmenami ale melo to stale skoro stejnej zaklad, zastaravaly...), v tom byla chyba a Jawa stala na rozcesti - bud bude vyrabet pohodlnou vyrobu pro SSSR nebo se bude zdokonalovat a vyrabet vice pro Zapad, vybrala se na Vychodni stranu coz byla prvni osudna chyba (neni ji co vycitat)...po revoluci dostala debilniho reditele kerej mel polnou hubu reci jak zvyssi platy pracujicim, jak udela super stroj a naridil dal vyrabet stroje i gdyz odbytiste do SSSR bylo zavreno a na Zapade to nechteli...cili louky kolem tovarny byly posety poskladanymi stroji ale nemel je gdo koupit, to samozrejme brzdilo i vyvoj novejch...dalsi chyba byla privatizace ktera se tahla nesmyslne dlouho a byla is nesmyslne delana, to ji tez nepridalo...v ty dobe byla Jawa na dne a an vrcholu byla jenom jeji plochodrazni jizda...od tydlec doby se topi ale pomalu se z toho dostava (gdo vi jestli dostane a bude zas na spici)...ma ovsem velke renome ve svete a musime doufat aby na ni svet nezapomnel...tot vse:-)
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:28
 
 
 
 
Jméno: lukasholub      IP: uživatel4663    
Řeknu ti to takhle na trh se už nevrání :-( budou už jenom pořád čínské napodobeniny,protože to co číňan vyrobý za 8000,- tak čech za 18000,- tak proč by to čech vyráběl,když to může levně koupit od číňana a draho prodat čechovi.Akorád už se nehledí na to,že kvalita spracování o proti českému stroji je nulová.
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:20
 
 
 
 
Jméno: Steve      IP: uživatel4096    
perak, parezy atd atd...secky byly revolucni...co treba Jawa Mistral? to byla spice v Evrope, jak na V tak na Z, skoda ze se nevyrabel...a plochodrazni stroje sou dodneska na vrcholu...myslim ze Jawa se z thoo vyhrabe ale krize ji rozhodne nepomuze...stroje vyrabi dobry (v ramci svych moznosti a kapitalu na vyvoj), po revoluci se sotva drzela na nohou, ted uz je to o neco lepsi ze si muze dovolit i konstrukci 650 ale stale se ode dna moc neodrazila...podle me nezalezi ani tak na Jawa ale na nas jestli si radsi koupime nejakou Yamahu nebo jinou z dovozu a nebo budem vlastenci a koupime si Jawu...tim jim nechci delat reklamu ale cim vetsi bude mit obrat, tim lip se jim povede...ma tuhy korinek, ted jde o to jak obstoji v konkurenci s milionovymi a levnymi kusy z Ciny, kera zatim prevalcovala secky a bud si udela dalsi zarez na pazbe nebo se ji Jawa postavi a ubrani...
 
 
Datum: 29. prosince 2008 13:17
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 30.04.2025 11:21:12 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu