Jméno: Dominik
IP: uživatel6827
Posl.aktualizace: 14. září 2009 22:05
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Nesměju se ti. Ale nějak se nemůžu zbavit dojmu že tě vůbec nezajímá co ti píšu. Chtěl jsem v tobě probudit zvídavost jak danej problém efektivně řešit i bez zásadních znalostí z elektroniky. Takového textu abych ti vysvětlil jak je to s energetickou bilancí u pionýra (a to jsou jen kupecké počty) a jaké existují varianty řešení a ty nic.. Mělo mě nakopnout že článek na webu co jsem psal ti nic neříká že to je marný, jen píšeš něco o tom že nejsi zběhlej v elektrice (což mě je ukradený) a o kapacitě baterky. Mimochodem v autě má 12V 44Ah a je to pořádnej kus olova, normální autobaterie (a to patří mezi ty menší).. 30Ah baterka.. Hm to bude pořádnej macek, nevím kam to chceš dát... Jinak k tý kapacitě akumulátoru a je to poslední věc, primitivní jak sviňa, představ si elektrický proud jako proud vody a kapacitu baterky jako nádobu kterou tím chceš naplnit. Inu tedy pokud ti poteče proud jako mírně puštěnej kohoutek a ty si zvolíš meganádobu v pobodě 30Ah baterky, tak věz že ten čůrek má hodnotu řekněme 4,5W (a to je velmi optimistický předpoklad) to je tedy zhruba hodnota 0,375 A. Otázka zní za jak dlouho ten čůrek naplní ten megasud... takže 30 děleno 0,375 A je 80 hodin... Věř mi že v praxi tu baterku stejně nikdy nenabiješ, protože pokud se ti samovybíjecím proudem a spotřebičema vybije, nikdy se za řídítkama neudržíš 80 hodin v kuse abys jí dostatečně nabil... Navěs si třeba na motorku lampionovej průvod. Howg domluvil jsem
Datum: 14. září 2009 22:05
Jméno: Dominik
IP: uživatel6827
 ale ja bych rek ze mam dost silne magneto pac mi to sviti hodne dobre a takhle porad mi nejsme v elemtrice zbehli chci si dat na tu baterku svetla brzdovy svetlo neony a alarm zvladne to baterka 12V 30AH ?? pokud ne porad jaka jo a nesmej se mi nejsme v el. zbehli
Datum: 14. září 2009 20:00
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Hele já tam mám baterku 12V/1,5Ah. To je zdánlivě málo, ale já tím zálohuju pouze elektronické zapalování, takže to bohatě stačí. Ale v zásadě jde o jinou věc... jde o to, jak veliký rozsah úprav plánuješ. Potíž je totiž v tom že příkon alternátoru musí být o malinko větší než průměrný odběr. Pokud tedy necháš zapalování v původním zapojení, tak máš k dispozici pouze 30W (jeden pól dodá cca 15W) a podle toho musíš nakládat se spotřebiči. Tedy spotřebičem je ti přední světlo, zadní obrysové světlo a také ikdyž se to nezdá i baterka. Mezi ně musíš těch 30W rozdělit. Takže když dáš dopředu 25W, dozadu 5W žárovku, tak ti pro baterku nezbívá ani slepičí prd. Ale popravdě, pokud budeš mít silné magnety rotoru, tak ten výkon na pól je o drobek vyšší. Naměřil jsem střední hodnotu (stanovil jsem běžné provozní otáčky motoru) a vyšlo mi cca 18W. Takže potom by ti to i dobíjelo. Kapacita je vcelku jedno, je to jen o tom že ti jen bude dýl trvat to nabít a i vybít. Ten malej akumulátor jsem volil také proto, že jsem nechtěl motorku hyzdit držákem baterky, tahle se v pohodě vešla nad kaslík pod sedlo. Každopádně jestli máš slabé magnety, nebude ti to dobíjet ikdyby čert na koze jel, takže nejdřív si nech nabudit magnety (dělá to pán z Velimi za pár korun plus poštovný) a pak řeš zbytek. K té konstrukci.. je výhodné udělat elektronické zapalko (tyristorové, nebo také se mu říká CDI), protože narozdíl od klasického (indukčního) zapalka žere cca třetinu výkonu ( 5W ) a přitom generuje nádhernou jiskru . Tím získáš proud ze zapalovacího pólu s stoupne ti využitelnej výkon magneta na 45W. A tady jsou kupecký počty zajímavé... Když dáš dopředu 35W lampum dozadu LED (abys ušetřil 5W za zadní žárovku), to je 0,5W, zapalko 5W, tak ti tychází odběr 40,5W... tímpádem ti zbývá 4,5W na dobíjení a to ještě ke všemu budeš svítit 35W žárovkou! A co teprv když tam vrazíš haogenku  . Já to takhle mám a musím říct že to svítí naprosto nádherně.. ale jak jsem psal bez silných magnetů rotoru jsou veškeré úpravy naprosto k ničemu!
Datum: 14. září 2009 10:19
Jméno: Dominik
IP: uživatel6827
 a dobijelo ot a jakou baterku si tam mam dat aby to stihalo dobijet ?
Datum: 13. září 2009 21:28
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Hele, fungovalo to, ale nebyl to šťastnej nápad cpát to do motoru. Je tam příliš vysoká teplota, aby to dlouhodobě vydrželo. Nějakej čas jsem to odjezdil, ale uznal jsem že se tam ty zejména kondenzátory pekli jak v grilu a to je špatně. Takže doporučuju na stator dát jen usměrňovací diody a regulátor dát samostatně nějak jinam, hlavně ale tam kde není moc teplo.
Datum: 13. září 2009 21:05
|



|