
Rád bych jen takový komentář ke všem těm změnám zapalování co tu probíhají. Myslím že by se mnohdy měl každý zamyslet nad smyslem záměny. Ono totiž co si budem povídat, spousty zdejších fichtlistů se drží 50ccm jawek čistě z ekonomického důvodu, protože prostě na dražší motorku nemají. Podle toho by se měla efektivně volit varianta úpravy, aby odpovídala záměru ale i pořizovací ceně. Je totiž nádherné pozorovat zde úpravy které kolikrát mnohonásobně převyšují cenu celé motorky, nebo dokonce vyžadují odborné, pro většinu náctiletých cenově nedostupné strojní zásahy. Potom takové zveřejňování úprav hraničí s pouhým chlubením a masírováním ega, protože ruku na srdce, potom pro drtivou většinu zdejší fichtlí populace je taková úprava nedostupná a to jak technologicky tak i cenově. Na druhou stranu některé úpravy postrádají hlubší smysl. A to je třeba příklad tohoto příspěvku.. ono totiž z hluboké neznalosti daného zařízení je dosti možné že se jedná o stejný princip tvorby vysokonapěťového výboje pro zapalovací soustavu jako má např. stadion, jawetta, nebo ČZ150 a do jisté míry i pionýr... tedy v podstatě o indukční zapalko, pouze rozšířené o bezkontaktní způsob snímání... potom takové zapalko nepřináší žádné výhody, protože má naprosto stejné nectnosti jako třeba ony zmíněné zapalka. Nejdená se o změnu systému, ale ponechání původní technologie, zabalené do moderních tvarů a navíc za cenu kdy se ztratí možnost využívat světel motorky. A přitom by třeba stačila u původního zapalka malá elektronická úprava a dosáhne stejných parametrů jako inzerované zapalko z minicrossu, ale za zlomek ceny a motorce ještě zůstane osvětlení... Navíc je docela kuriozní, že hodně fichtlistů si myslí že jim to málo svítí a pálí jen proto že jim někdo zapoměl říct že to také chce dostatečně silné magnety rotoru, které lze nechat tuším za 120kč znovu nabudit a je po problému... Zkrátka je hezké si tříbit svoje znalosti a dovednosti, ale chce to mít také drobátek smyslu