 Zdarec draci, Mám odtaz... když už sem si myslel,že mě žádná závada nepřekvapí.. tak se mi stalo tohle ....mám tyristorový zapalko a to se napojujě na 2 cívky... jenže mě to kvuji tomu prd svítilo... tak sem to zkusim napojit na jednu.. a nastartovat to ško jen to nějak začalo z ničeho nic blbnout.. chcipalo to... a nechtělo do otáček.. vynechával... tak se si myslel,že sem tentyristor asi podělal... tak sem ho odpojil a nechal normálně orig zapojení...no a ono to blbne pořáád..  už nevím co s tím...svíšku..kladívka..kondík sem měnil....myslíte ,že by to mohlo být indučkou?? díky za rady....
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. března 2010 7:08
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Kouknul jsem na zapojení toho tyristorového zapalka co máš a pokud ti to blbě svítilo, tak to rozhodnbě nemohlo mít na svědomí tyristorové zapalko. Odběr tvarovací a napájecí části kladívka (to co jsi připojoval na světelný okruh) musí být naprosto zanedbatelný. pokud ti to blbě svítí, hledej chybu jinde. Chybu v indučce bych nepředpokládal. Co se týká zapalka, tak pro správnej chod, krom nabíjení kondenzátoru C1 je kritické aby jsi na svorkách zenerovy diody DZ1 měl i při nízkých otáčkách cca 6,2V (tolerance cca 10%), to otestuješ při volnoběhu. Pokud tě napadla taková blbost jako na 20W verzi použít 25W žárovku, tak se nediv že při nízkých otáčkách je světelnej okruh zatlumenej, tedy nevyrobí dost energie (nízké napětí!) a pak máš pochopitelně nedostatečné napětí i na zenerově diodě a tudíž i malé skokové napětí kterým se budí tyristor a pak se pochopitelně tu a tam nesepne. TIC106M je tyristor který je ochotný se sepnout i na dobrý pohled (tj. je dost citlivej). Takže bych nevylučoval že jeho necitlivost na správné napětí může pramenit z jeho částečného poškození... bohužel polovodiče tuto nectnost mívají že jsou Ko, ale přesto ještě jakžtakž chodí. Pokud něco budeš měřit, tak doporučuju ručkovej multimetr, digitální mají nectnost že jim vadí rušení od zapalování a pak měří kraviny...
Datum: 24. března 2010 7:08
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To kabys - nezlob se ale ne. Vede mě k tomu hromada důvodů a dřívějších zkušeností proč ne.
Datum: 24. března 2010 6:55
 Hele Chongu.. a ty by si mi deuděla za poplatkek to CDI?? já s tím žádný zkušenosti nemám.. taky sem viděl na nějakým webu nějaký s řídící jednotkou za 800kč ,to se mji zdá dobré,ale drahé... díky za odpověď
Datum: 23. března 2010 20:40
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Standa má na mysli elektronické CDI, ne to co mám na webu pod názvem LightCDI. Popravdě osobně bych vždycky dal přednost elektronickému  . Nemusí se zrovna kvůli tomu zrovna předělávat celá elektronika. Nemám to sice ozkoušené, ale stačilo by usměrnit energii ze zapalovacího pólu, pak stabilizovat pomocí 7812 a za to dát elektronické CDI. Takhle by to mohlo být schopné pracovat i bez baterky... ale jak píšu, nemám to ozkoušené. K tomu se může ale nemusí zapojit bezkontaktní snímání. Ale na kladívko to chodí také. V takovém případě tipuju náklady tak na 200kč (tedy bez baterky), ale znamená to že světelný okruh zůstane jak je bez úprav.
Datum: 23. března 2010 20:29
Jméno: standa
IP: uživatel9014
 hele ja si toho nechal dost udelat od kamarada,takze leccos bylo zadarmo,naopak tistaky se priplacely.....rekneme do 500,- + malá baterie kdyz si to udelas sam tak myslim ze do 500,- se vejdes i s baterkou.......je to paradni vec.....to light cdi se mi nelibi....je to takova napul prasarna....znamej to delal a moc to nechodilo..... to klasicky CDI je paráda,fakt doporucuju!!!
Datum: 23. března 2010 20:18
 A čistil si třeba trysky? Může to být jen, že je špatný přívod paliva.
Datum: 23. března 2010 20:11
 já bych chtěl konečně něco s tím zapalkem udělat...... origo není špatný.. ale chtěl bych nějakou inovaci..
Datum: 23. března 2010 20:01
Datum: 23. března 2010 19:53
 no jo jenže já nejsem nějaký elektrotechnik..  vůbec netuším...jak na to.....což o to návody by se našly...,ale udělat to?? nezvládám ana koliik tě to Chongovo CDI vyšlo?? a i s tím zadním LED.. taky u tom LEd přemýšlím...
Datum: 23. března 2010 19:47
Jméno: standa
IP: uživatel9014
 kašlete na tyristorový zapalování,postavte si Chongovo CDI,to je masáž!!! Bezchybnej chod motoru a starty,s pouzitim LED na zadni svetlo vepredu svitis 35W! Dosavadní skušenost-nový kladiva bez problemu dávaj cestovní úpravu do max otáček
Datum: 23. března 2010 19:39
 no možná ta indučka, já taky stavím zrovna teď taky tyristorové zapalko
Datum: 23. března 2010 19:30
|



|