Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Čau,mam dotaz ohledně Vape,jestli půjde na Jawu 555?A nevím,které vape?To na stadiona nebo na J20,21?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2015 10:18
Jméno: standa
IP: uživatel18239
 Mě se sovědčili 12V/35W dopředu a 12V/5W dozadu. Pokud by to i tak praskalo,lze dozadu použít 6V/10W. A nebo klasicky použít žárovky předepsané 6V/15W a 6V/5W a ponechat tlumivku,ta by to měla udržet. Případně 6V stabilizátor z babety.
Datum: 02. srpna 2015 10:18
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Co doporučujete za žárovky?Aby nepraskaly?
Datum: 01. srpna 2015 22:13
Jméno: standa
IP: uživatel18238
 Jasný že ti tam půjde Vape určené na pionýra. Pro typy 550,555,05,20,21,23 je jedno to a samý Vape. Jediná podstatná věc je,že u j555 nedáš rysku na rysku (to je jen 2,1 předstih) , ale dle návodu pootočíš stator víc doleva,to se dočteš ,já teď z hlavy přesně nevim kolik je předstih pro j555 ... nějak okolo 3mm... Jinak dobrá volba,doporučuju. Tlumivku nevyhazuj,vape pálí žárovky.
Datum: 01. srpna 2015 17:43
 Mám babettu 210 po GO. Před tím jsem ji neviděl jezdit. Krásně chytá, v rozjezdu celkem dobrý,ale potom když držím stejnou rychlost, tak motor chvilku jde pěkně, chvilku brblá a občas jeko klepe jak kdyby pořád měnil předstih. Svíčka má černý elektrody a kroužek mokrej čistej.. neni to svíčkou ani tyristorem
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. července 2015 22:42
 Mám novej ventilek, hladinu jsem dělal, trysky by měli být OK Chytá teda bez sytiče.. Motor jde i dost tvrdě mi přijde.. Nemůže to dělat i větší poměr oleje kvůli záběhu??
Datum: 24. července 2015 22:42
Jméno: standa
IP: uživatel18221
 Ano,předně bych se zaměřil na palivový kohout...
Datum: 24. července 2015 21:34
Jméno: ondra...
IP: uživatel13128
 pravděpodobne bohatá směs. vyčistit karburátor a celou soustavu na přívod vzduchu a zkontrolovat trysky jestli odpovídají nebo do nich už někdo vrtal-zvětšoval
Datum: 24. července 2015 8:51
 Čau draci,zaboha nemůžu sehnat selénovou diodu na 20,není nějaká alternativa?Třeba 6V klakson z jiné motorky(uchycení neřešim to si zrobim sám),hlavně aby to dynamo utáhlo a fichtl nezdechl někde na křižovatce.Díky předem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. července 2015 6:53
Jméno: standa
IP: uživatel18230
 To je divný,máš to dobře zapojený? 12V zde ber jako označení,nic víc v tom nehledej,já ho mam taky,diodu žádnou nemam.
Datum: 29. července 2015 6:53
 Právě o to jde,koupil jsem novej klakson na pio ale bez diody jenom sepne(cvakne v něm) nic víc,stejně jako ten starej a mám obavy že 12V to neutáhne.Nechci zase zbytečně vyhodit 250Kčč
Datum: 28. července 2015 15:53
Jméno: standa
IP: uživatel18229
 Tak tam tu diodu nedávej,buď to bude "troubit" hůř a nebo vůbec,nic jinýho se stát nemuže  Pak jsou klaksony na pio a ty maj diodu v sobě ... maj snad označení 12V
Datum: 28. července 2015 11:11
 Čuste chci se zeptat jestli by mi někdo pomohl jak udělat podsvícení tachometru u jawy 50 nějaký fotonávod nebo weby fotonávod mi prosím odešlete na heczko439@gmail.com díky a dejte mi vědět do komentáře
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. července 2015 17:35
 Ty fotky jsou v tom druhém odkazu v DATECH...
Datum: 20. července 2015 17:35
 Před několika lety jsem si podsvícení tachometru u pionýra dělal a nic složitýho to není. Potřebuješ na to 2x 5mm vysoce svítivou bílou diodu s plochým čelem (ploché čelo má velký svítící úhel, tušíám 120° nebo 160°), 1x odpor asi 200 ohm a nějakou destičku, na kterou ledky uchytíš (já jsem použil kousek vystřihnutý z PET lahve). Jelikož má pionýr střídavé napětí, tak stačí použít jeden odpor a ledky zapojit antiparalelně, tzn. paralelně, ale jednu ledku otočit, tím se dosáhne, že díky střídavému napětí vždy svítí jen jedna ledka (střídají se ve svícení), ale ve skutečnosti svítí obě ledky stále, protože se napětí střídá tak rychle, že i při volnoběhu lidské oko nepostřehne téměř žádné blikání (viz odkaz na video). Tady máš odkaz na video, co jsem kdysi natočil http://uloz.to/live/xqfQG5u/podsviceni-tachometru-3gp a tady jsou nějaký fotky a schéma zapojení http://www.jawamania.info/masters/frames/default.aspx?content=userdetail&userid=3174 . Pokud máš nějaké otázky, tak se ptej, pokud budu vědět, tak rád poradím
Datum: 20. července 2015 17:33
 Zdar draci, mám zase problém se Staďákem, zlobí mi zapalování, jiskra je slabá, nepravidelná. Čím to může být? Kondík nebo to je cívka?
Díky za všechny rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2015 17:23
 Cauves, mam dotaz na Panelkare. Daji se jeste nekde sehnat stare Pal 14-7 RZ? Ekvivalent k teto svici je Brisk N17C, jezdite ji nekdo? Prece jen je o chlup teplejsi nez N15C tu momentalne jezdim ale byl bych rad kdyby se mi podarilo ziskat puvodni palky nebo spravny ekvivalent ale mam takovy pocit ze ta 17 v tomhle pocasi bude zlobit co myslite?
dikes za pripadne odpovedi zdurec
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2015 12:29
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Dobrý den, mam dotaz. Mam problém s babettou 210. Jede v pořádku, jen když mám zaplé světla tak obtížně startuje. Když nastartuju bez světěl(s tím není problém) a zapnu je, tak babetta chcípne. Jakmile ovšem nastartuju, přidám plyn, držím ho, zapnu světla, pustim plyn, tak babetta už nechcípne. Nebo když už jedu se zaplými světly, tak se mi stává, že občas se vypne zapalování(prostě přestane házet jiskru) ale jakmile vypnu při jízdě světla tak okamžitě zapalování začne fungovat. Stačí je třeba jen vypnout a zapnout a už jede zase v pořádku. Snad se mezi vámi najde někdo kdo mi poradí
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. července 2015 23:30
Jméno: ondra
IP: uživatel13128
 Proč to tak je nedokážu říct, co vypnutí nebo zapnutí světel ovlivnujě na chodu motoru až takovým zpusobem ale je to tak. Tyristory kupuju takový jaký jsou ale většinou beru k tomu aj zapalovací cívku, není to až taková investice a ten tyristor se musel zničit přepětím a kde jinde by vznikl než na cívce ono se pak muže stát že nový tyristor odejde během krátké chvíle
Datum: 22. července 2015 23:30
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Zkusim to  A jaktože by to mohlo být tyristorem, když vypnutí světel pomůže? Mě to zajímá jak to funguje a proč to tak vůbec je. Jsem takovej zvídavej klučina  A ještě jak je to s těma tyristorama co nabízí sesa? Jsem slyšel, že ty maďarský stojí za prd, tak jestli to opravdu tak je?  Já jestli by nebylo lepší a hlavně levnější si ho vyrobit a hlavně jak?  Nejlíp kdyby šlo jen rozkuchat původní tyristor a dát do něho nový součástky
Datum: 22. července 2015 22:41
Jméno: ondra
IP: uživatel13128
 Problém s ukostřením světel jsem ještě neměl, vždycky jak babeta ve vysokých blbnula a vypnutí světel pomohlo byl na vině tyristor ale zkus to ukostření třeba to bude zrovna ono.
Datum: 22. července 2015 22:29
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Tak jsem si četl pdf dokument od pana Ing. Pavla Majereskeho a podle toho co čtu tak by to mohlo být špatným ukostřením světel. Protože píše, že když babetta dosáhne vysokých otáček, chcípne a zase chytí při nízkých, tak je to tyristorem. Ale když mám vyplá světla, tak se toto neděje. Dále píše, že když motor při vypnutí/zapnutí světel chcípne, tak je na vině špatné ukostření. Pokud ne, tak magneto. Já mám právě ukostřený světla jen jedním drátkem z předního světla a konec drátku je upevněn na šroubku od tyristoru a kontakt není pořádně očištěn. Nemohlo by to být způsobené tím, že když motor dostanu do vysokých otáček, tak se začně vyrábět více proudu pro světla a ten drátek už dolik proudu do tý kostry nestačí odvést, tak začně bloudit tam kde by neměl?
Datum: 22. července 2015 20:23
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Vymešlim, to že každej řiká něco jinýho čím by to mohlo být
Datum: 22. července 2015 19:49
Jméno: standa
IP: uživatel18215
 Co vymejšlíš? Kluk kterej se v tom zřejmně vyzná ti radí ať vyměníš tyristor,tak nad čim furt spekuluješ?
Datum: 21. července 2015 17:10
 Tak dneska po projíždce, jsem zjistil, že při maximálních otáčkách při jízdě z kopce chcípá a nepomůže vypnutí a zapnutí světel, to pomůže jen když otáčky klesnou, ale při těch maximálních prostě chcípne a to vypnutí světel nepomůže
Datum: 20. července 2015 21:15
Jméno: ondra
IP: uživatel13128
 Babet sme už pár měl a spravuju je. Vymněn tyristor a bude jezdit zas.
Datum: 19. července 2015 22:36
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Tak jsem pročetl skoro celej google a asi to fakt bude tím magnetem  Nevíte o někom kdo dělá oživení(nabuzení) magneta někde poblíž Karlových Varů nebo někde v Karlovaským kraji?
Datum: 19. července 2015 22:23
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 A co má tyristor společnýho se světelným okruhem?  Když fachá vše bez problému bez zaplých světel
Datum: 19. července 2015 22:03
Jméno: ondra
IP: uživatel13128
 Odchází ti tyristor takže co nejdříve vymněnit.
Datum: 19. července 2015 20:17
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Já si právě myslim to samý co standa. Světelný a zapalovací okruh se nijak neovlivňuje. Jsou oddělený a když nezapnu světla tak se to neděje. Kdyby bylo slabý magneto, tak by to obtížně startovalo i s vyplými světly.
Datum: 19. července 2015 10:33
Jméno: standa
IP: uživatel18210
 Tomu nevěřim. To by to nejelo. Buď je něco blbě zapojené a nebo problém ve spínačce. Světla a zapalovací okruh se za normálního stavu nijak neovlivňují,jsou to dva různé okruhy.
Datum: 19. července 2015 6:18
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
Datum: 18. července 2015 21:29
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 to je fakt jen kvůli magnetu? protože i když jedu z kopce maximální otáčky, tak vynechá a vypnutím zapnutím světel to zase jde. Hele já tam teď mam vzádu a vpředu 12V žárovky  Ale to mi neřikej, že to neutáhne magneto, když ten motor točí třeba 6000tis otáček za min. a při nízkých otáčkách to dělá stejně s tim chcípáním. Ale nejsem odborník
Datum: 18. července 2015 17:38
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Tak to je jednoduchý.když jsou zapnutá světla,tak je větší odběr proudu z magneta.Nemáš tak nahodou už slabý magneto?Potom to nestíhá dávat požadovaní odběr proudu.
Datum: 18. července 2015 17:02
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Mám problém. Mám J559 a občas se mi stane, že motorku nastartuji (po tom co je zahřátá), po 3s chcipne a uplně spadne celej system elektriky, netroubí nesvítí ani kontrolky ani světla. po 2-3 min se to vzpamatuje a normálně naskočí. nepomohlo ani vyjmutí pojistky. nevím jestli to s tím něják souvisí ale OBČAS, když přepnu do polohy bez baterky tak jako bych motorku chcípnul. Díky za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. července 2015 12:28
Jméno: jawa@Dandy
IP: uživatel13743
 zdar prosímvás, mám motor z jawa dandy 125 ve svém rámu, a ted nějak řeším elektriku zatím jednoduchou abych to jenom nakopl.. tak sem to nějak z plánku udělal.. fajfka celkem kope když se šlápne ale jiskru to prostě nehodí i když šlapu jako blbec tak nic.. dráty jsem různě přehazoval ale nepomohlo.. zapalování je bezkontakt cdi - (to cdi je taky nové) jenom tam mám zapalovací cívku z motorky yuki 125 gy2 enduro a tu z dandyny tam nemám ale jsou to dá se říct shodné motory akorád ten z yuki je o 1kw slabší jinak se jedná taky o 4t a výfuk s karbecem + převodovka je to všechno shodné tak nevím jestliu to je tou cívkou nebo ne.. jinak předem moc díky za odpovědi a budu rád za každou radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2015 23:34
Jméno: Míra
IP: uživatel18203
 Jakou patici světla má babetta 210? zadní a přední světlo
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. července 2015 22:47
 b15
Datum: 14. července 2015 22:47
Jméno: kameraman
IP: uživatel16168
 Zdravím hoši, máte někdo zapalování z babetty ve větší jawě? 175,250 atd.(Nechci prosím slyšet že je tato úprava zbytečná , když elektroinstalace s baterií funguje.)Zajímá mě hlavně jestli jde potom motorka našlápnout na nakopávačku teplá i studená.Moc děkuji těm , kteří poradí.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2015 23:24
Jméno: jawa,cz
IP: uživatel13743
Datum: 15. července 2015 23:24
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
Posl.aktualizace: 25. září 2015 17:21
Jméno: Laik
IP: uživatel18329
 Já jsem měl podobný problém. nemohl jsem ji nastartovat. Svíčka jiskru házela, ale nechtěla chytit. Jako poslední pokus jsem zmenšil vzdálenost jiskřiště na svíčce na cca 0,5 mm a bylo po problému. Tak držím palec, ahoj.
Datum: 25. září 2015 17:21
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Tak problém je vyřešen. Vyměnil sem tyrystor GYT, zapalovaci pol,svicku,jiny karburator funkcni z druhe babetty a nejelo to.Jiskra šla pořád. Pak sem vyměnil ten snímač (nosník statoru) a jede to jak šlak. Byla totiž popraskaná jeho izolace.
Datum: 12. července 2015 9:10
 Zkus svíčku, ta m řeší všechny pochybný závady. Snímač je buď funkční a máš jiskru, nebo nefunkční a nemáš jiskru..
Datum: 11. července 2015 22:46
Jméno: standa
IP: uživatel18192
 Vždyť to píšu. Jede nebo nejede.
Datum: 10. července 2015 12:17
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 kdyby nefungovalo tak motor ani neškytne....................kapišto??? začni u karbecu...... u mě to dělal tyristor
Datum: 10. července 2015 8:50
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 No mě to pravděpodobně nefunguje. Co ta babeta dělá když tady toto nefunguje?
Datum: 10. července 2015 8:20
Jméno: standa
IP: uživatel18192
 Ne. To je čidlo. To funguje a nebo nefunguje.
Datum: 10. července 2015 6:12
Jméno: péro
IP: uživatel16168
Posl.aktualizace: 08. července 2015 17:08
Jméno: standa
IP: uživatel18188
 Sežeň si to zapalování z babety,oměř ho,oměř otvor v motoru a ať ti někdo vytočí mezikruží a to si doupravíš... žádná věda ... a nebo to holt kup od nich ... tywoe to je tu furt dokola,já si to snad oměřim a necham jich vyrobit serii a budu to prodávat (babeta,pio)... jediná věda je mít doma šupléru,papír a tužku ...
Datum: 08. července 2015 17:08
Jméno: pepa
IP: uživatel16530
 Sam ctes ze to je jejich vyrobek...toz tam napis zda ti tu sadu sprislusnym ziskem neprodaj....lacinejsi bude vit kuz zeleza pilniky a neco si spichnout\\r\\n
Datum: 07. července 2015 6:26
 mam dotaz nedělate někdo bezkontaktni zapalovani nebo teristorove nejsem vyučen v oboru takže mně to nejde diky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. července 2015 22:39
 umite někdo vyrobit teristorove zapalovani na jawa mustang a prodat mně ho dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. července 2015 22:37
Jméno: Raďas
IP: uživatel18172
 Malinko chytám nerva. Svíčka Brisk mi v ničem nevydrží. Dvě jízdy do práce na bábuše a další svíčka.. Denso je bez problémů.. Je to normální??
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2015 22:50
 A dnešní zajímavost,jen pokus.. Svíčka 19 co mi v 207 začal motor prskat střílet a nešel do otáček, vynechával, tak v 210 funguje.  ))
Datum: 11. července 2015 22:50
 Čti pořádně, píšu že v babetě 207 jezdim na 19ku. Mám podobnou zkušenost jako ,,standa,, Servisujem čínský skůtry a nestalo se mi, že by ta jejich svíčka bez značky odešla.. Nechápu.. A dneska taky dobrý.. Udělal jsem si GO na 210. Samozřejmě nová Briska. Našlápnu, babetta si vesele brblá a po 15 minutách začaly padat otáčky. Přidal jsem plyn a do otáček už nešla. Kuckala střílela až zdechla. Už jsem ji nenahodil, svíčka mrtvá.. Asi tu máme divnej benzín, nebo nevim..
Datum: 08. července 2015 22:41
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jestli jezdíš v Pionýru 19ky svíčky tak se nediv, že odcházejí
Datum: 07. července 2015 10:59
Jméno: standa
IP: uživatel18181
 A ještě jeden. Nedávno jsem jel na opravu takového malého skútru 4T asi 80-100ccm - ne čína - takový to provedení s robustníma kolama na pláž atd ... že na tom jezděj děti na poli a v lese a že už na podzim mu to blbě chytalo a teď na jaře už to jen párkrát prdlo a konec. A děti že otravujou že chtěj jezdit. Po složitym oddeklení všeho jsem vyndal svíčku - bez jiskry - mrtvola -ale kopalo to do prstu fest - svíčka takovej hubenej atyp s malym závitem - tak že ji objednáme ... ale nedalo mi to,tak jsem ji ještě oškrábal malym šroubovákem,přiklep sem ji tak o desetinku,ohřál jsem ji zapalovačem a škrtnul startérem...a světe div se,plná jiskra,zašroubuju,jede to ... a jede to už 2 měsíce ok ...takže zkus ještě o desetinku přiklepnout,třeba je to celej problém
Datum: 06. července 2015 12:55
Jméno: standa
IP: uživatel18181
 Holt maj vyšší zmetkovitost no ... co naděláš ... pamatuju si,že před 10 lety bylo taky takový období,že jsem koupil novou svíčku a ona po chvíli odešla ... dokonce se pak zjistilo,že ty svíčky maj buď modrej a nebo černej nápis a snad ty s černym drželi,modrý zmetky (a nebo naopak) ... pak to utichlo,nepamatuju za poslední roky,že by byly problémy se svíčkama... asi někde vyhrabali starý krabice tech svíček co zlobili a zas je pustili do prodeje  zkus svíčky kupovat v jinym obchodě ... Jen dodam poznámku - mám na motorkách neodrušené fajfky,klasické červeně VN kabely s měděnym vodičem a svíčky používám bez vysunutého jiskřiště a bez eRka (N14C) - neodrušené. Dobře si pamatuju,že když jsme jako kluci jezdili motokárou,tak to lidem rušilo televize,tak jsme pak koupili dlouhou fajfku s odrušenim,svíčky s eRkem,uhlíkový kabely ze šáde a bylo ticho,lidi neřvali,ale při každym druhym problému jsem tam musel narvat komplet nazpátek neodrušený kabel,fajfku,svíčku aby to zas jelo a pak zkoušet jestli odešla svíčka nebo fajfka nebo špatnej kabel ... a furt se něco sralo ... hlavně ty svíčky s eRkem ...a ty fajfky taky nic moc ...
Datum: 06. července 2015 6:30
 Tak já fakt nevim. Dřív s tím problém nebyl, jezdili jsme na všechno možný, motor nastavenej vod voka a svíčky šly dokud se neudělala pecka.. Nepovedlo se vám někomu na tohle přijít??
Datum: 05. července 2015 23:01
 s briskami je to zaujímavé, do Trabanta som kúpil a v jednom valci mi odišla po 5km... druhá vydržala až kým som ju preventívne nevymenil
na pionieri som mal problém že sviečka vydržala pár km a potom nič, motorka chodila len s jednou historickou palkou... po prerobení na batériové zapaľovanie zrazu fungovali normálne aj tie "zlé" sviečky
inak briska v porovnaní s inými je asi najodolnejšia voči zaliatiu
Datum: 05. července 2015 12:31
Jméno: Jezevec
IP: uživatel18178
 Čau na Jawe 350 jsem mel ten samy problém nova svicka Brisk jela tak 3km a prestalo to jet po vymene za staré vše ok vyřesil jsem to svíčkama do motrové pily a bez problemu. Jinak v Panelce a na fichtlu Brisk bez problému toš tak.
Datum: 05. července 2015 12:12
Jméno: Raďas
IP: uživatel18177
 Jo svíčka je taková cihlovka, chytý krásně, tahá pěkně. Odtrh svíčky je jedno, a´t jsem dal správnej nebo velkej, stejně se to stane. Dřív na starý svíčky jsem tohle neznal. Tak další možnosti??? Místo 19ky jezdim teď na 17ku a 30km drží. Ale je to znát na motoru..
Datum: 03. července 2015 23:07
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Musíš to mít pořadně seštelovaní.Karburátor,zapalování,odtrh svíčky (vzdálenost elektrody 0,4-0,5mm.Svíčka musí mít barvu světle hnědou,nesmí být mokrá nebo černá jak uhel.
Datum: 03. července 2015 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel18176
 Tvé problémy budou spočívat nejspíš v nastavení karburátoru. Moje zkušenost je opačná. Je až neuvěřitelné co svíčky Brisk vydrží oproti dražším "značkovým" svíčkám za dvojnásobné ceny.
Datum: 03. července 2015 6:16
Jméno: Raďas
IP: uživatel18175
 A já na ní najel 40km .. Tak co s tim mám dělat?? U mustanga mi odešla jen po pár zkouškách na stojanku. párkrát do plnýho a konec.. Odešla mi i ve stadíku. Tak není to tím že nedávám klasiku M2T?? Nic jinýho mě nenapadá.. Dokonce jednou jsem dělal psí kusy se simsonem, nejel, špatná svíčka. Dal jsem novou , neskutečně zlobil, nechtělo to pořádně chodit. Udělal jsem všechno co šlo a stejně nic... Po útrapách jsem dal další novou svíčku a bylo vyrešeno..
Datum: 02. července 2015 23:14
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Já na svíčku brisk s jawou 50/21.Najezdíl 3500km bez problému a furt drží.
Datum: 02. července 2015 16:50
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Těžko říct, mám z brisků také špatný pocit. Před lety jsem vypozoroval že mi nezlobily svíčky s černým nápisem, ale spíš to byla náhoda. Odcházely mi svíčky hlavně proto že se mi hlava a válec přehříval...
Datum: 02. července 2015 6:58
Jméno: JV
IP: uživatel17577
 Ahoj, omlouvám se za další blbý dotaz, ale nejsem z návodů na zapojení VAPE chytrej. Musí tam zůstat původní velká indukční cívka, nebo se nahradí tou "krabičkou", co je v těch sadách označena jako zapalovací cívka.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. července 2015 20:21
Jméno: milan
IP: uživatel18234
 Ja jsem trochu nechápavej,na vape jsou dva žlutý dráty,na prospektu je psáno jeden žlutej na přední světlo a druhej žlutej na zadní světlo,no pán tady píše že by se mel při vyplích světlech žluty drát skratovat.tak mě to prosím vás ještě někdo objasněte.Děkuji moc.
Datum: 30. července 2015 20:21
Jméno: standa
IP: uživatel18162
 Pokud to není používané závodně tak to ničemu nevadí a nutné to není,mám to tak několik let,především kvůli klaksonu  Když jsem to měl původně na motoru co točil 9500+ ot/min tak jsem samozřejmně světla ukostřil,jak z důvodu bezpečnosti,aby se vape nerozteklo,tak kvůli křivce předstihu,tak to má být,ale na seriovce co točí 6000-6500 ot/min (ve špičce) to není důležité,tam se to tolik nehřeje a změna předstihu je v tomto rozmezí tak zanedbatelná,že nemá význam se nad tím pozastavovat (o to tam jde) ... to jen okrajově ...
Datum: 26. června 2015 10:34
Jméno: fichtl
IP: uživatel18161
 Az na jednu drobnost - pri zhasnutych svetlech musi byt zlute zkratovany na kostru. Coz v zapojeni dle standy splneno neni a pri vypnuti svetel prepinacem na riditkach je to provozovano v rozporu s pozadavky vyrobce. To jen tak na okraj.
Datum: 25. června 2015 20:52
 Jasný,uděláme. Ozvi se na mail a domluvíme se.
Datum: 25. června 2015 15:00
Jméno: samek.filip
IP: uživatel14454
 Přesně jak říká Standa, ale bez něho bych to také nedal  PS: Stando můžu se ozvat na úpravu válce na seriovku?
Datum: 25. června 2015 11:39
Jméno: standa
IP: uživatel18159
 Je to lehký jak facka,vape musí zapojit i dobře vycvičená opice  Zapalování do motoru,indučku na rám,červený kabely spojit,žlutý napojit na původní kabel světel,bíločernej napojit na původní kabel chcípání od indučky,kostru na kostru... fertig ... za 5 minut jedeš
Datum: 24. června 2015 10:16
 nahradí
Datum: 24. června 2015 9:42
Jméno: JV
IP: uživatel17577
 Ahoj draci, asi blbý dotaz, ale šla by místo zapalovací cívky dát světelná?
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2015 10:44
Jméno: standa
IP: uživatel18162
 Jako jo,jde to,když je to straší světelná cívka ze starší verze zapalování,tak ta je vinutá užším drátem a řek bych že to má i víc závitů,dá se na polohu zapalovacího pólu a pak to většinou nějakou slabou jiskru dává,ale není to ono.... ovšem musím se přiznat,že v motokáře jsem to tam měl celé roky a ani jsem to nevěděl,vše fungovalo,jen se musela správně zapojit indučka (1,15) ... jiskra slabá ... ale fungovalo to ...
Datum: 26. června 2015 10:44
Jméno: Panel
IP: uživatel10693
 Jednou se učitel na elektro zmiňoval o fichtlu a prý na dojetí to jde a že když to vyhori tak se tam dá navinout jakej koliv drát tak to říkal ale jestli je to pravda to nevím toš tak
Datum: 25. června 2015 19:43
Jméno: JV
IP: uživatel17615
 Dík.
Datum: 23. června 2015 19:10
 ne nešla... respektive dát ji mužeš ale nebude to fungovat tak jak má ... pionýráka neřeš.. je to trouba
Datum: 23. června 2015 16:58
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ano šla.
Datum: 22. června 2015 22:53
 zdar! chcel by som sa opýtať aké máte skúsenosti s vape na pioniera. Doteraz som mal 30w zapaľovanie prerobené na 12v + batéria, no pokazilo sa... Tak rozmýšľam či venujem znova kopu času ho spraviť nanovo alebo zainvestovať do vape, preto ma zaujíma najmä ako to svieti, viem že tých 15w nieje žiadna sláva no ak žiarovka svieti stále na plno tak by to mohlo byť zaujímavé.
Takže otázka č.1 ako to svieti - teda kolíše intenzita svetla od otáčok alebo nie? Tí čo jazdia v noci, je to porovnateľné s pôvodným 30w zapaľovaním ktoré svietilo pri nižších otáčkach ako petrolejka? 
otázka č.2 oproti dobre vyladenému zapaľovaniu (realnych 65kmh) je toto lepšie? lebo síce si mení predstih ale pri motore s objemom pol deci to ale veľký vplyv nemá... (štartovanie ma nezaujíma, s akumulatorom tiež chytá na drc.)
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. července 2015 19:53
 ešte by ma zaujímalo z dlhodobého hľadiska používanie vape na 12v. koľko si natom nabehal? neprehrievajú sa cievky? nejaké medzizávitové skraty atd
taktiež čo nato zmena predstihu keď to beží na 12v
Datum: 28. července 2015 19:53
 standa, tak to asi teda skúsim, dnes začalo znova pôvodné dobíjanie štrajkovať. Vape som v ruke nikdy nemal ale pokiaľ je to tak ako som pochopil len čisto magnet a cievky, nemal by byť problém použiť ho do momentálneho zapojenia že mám usmernené cievky ktoré mi dobíjajú malú baterku a živia 12/25w v predu + 12/5w v zadu a trúbu
Datum: 22. července 2015 20:33
Jméno: standa
IP: uživatel18163
 Dnes jsem připravoval znovu pio na Stk a dával jsem žárovky aby svítil předek i zadek a nekecam,vepředu mam 12V/35W a vzadu 12V/5W a svítí to zabijácky a dokonce to ani neprasklo na zkušebním okruhu,kde jedu max na 3 rovina 70-75km/h a dvoják do jednoho kopce asi 50-55km/h... přijel jsem bez prasklýho vlákna,což je supr,protože předtim mi to praskalo,teď mam nějaký italský žárovky. Jen pro upřesnění - tyhle bezbateriový zapalování dávaj v otáčkách nějakej "proud" a na tobě je,jestli to osadíš ve 12V a nebo 6V. Pro představu 6V/22,5W odpovídá zhruba 12V/45W (v reálu je to něco okolo 42-43W)... takže si lze žárovkama vyhovět ... kdyby mi to praskalo,tak dam 12/35 a 6/5 a to je přesně 6V/22,5W (to dává Vape). Tak asi tak. Kdyžtak objasnim více.
Datum: 26. června 2015 18:16
 standa, 12v a 40w na vape? to sa mi nezdá, ja som pôvodné cievky tiež naučil na 12v ale viac ako 35w nepotiahli...
Datum: 26. června 2015 16:52
Jméno: standa
IP: uživatel18152
 Jsem s Vape spokojenej,svítí sakra líp jak obě verze origo zapalování a slušně svítí i v nízkých otáčkách. Jen některé pálí žárovky,chce to vychytat správnou žárovku a nebo použít stabilizátor z babety. První žárovka co mi neshořela je 12V/40/45W...zatim se mi nechtělo to řešit ... starty úžas,údržba žádná ... jen prostě některý dávaj moc a kombinace 6V 15W + 5W v otáčkách shoří ... tak jsem zkoušel různý žárovky co jsem doma našel až jsem zkončil u tý co píšu,je tam už dva roky,svítí to bombově (v rámci toho co mužeš chtít od origo paraboly u j21)
Datum: 21. června 2015 11:05
 Intenzita světla je srovnatelná s 30 w. Chytá na drc. Odpadá seřizování předstihu. Jak tocim tak tocim. Jede to stejně.
Datum: 21. června 2015 9:23
Jméno: ct
IP: uživatel18140
 Zdar, jak zapojit regulátor ze Škodovky tak aby jen reguloval napětí na 14V ale nezapojovat buzení? Je to ten z obrázku níže. Díky
http://www.autotypautodily.cz/_obchody/autotyp.shop5.cz/prilohy/3/regulator-dobijeni-skoda-105-120-orig-114-907040-0.jpg.big.jpg
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2015 12:41
Jméno: ct
IP: uživatel17233
 ok díky moc. zkusím a dám vědět
Datum: 20. června 2015 12:41
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 No ale to jsi nenapsal že máš altík s permanentními magnety  . No je-li tam skutečně výstupní stejnosměrné tepavé napětí zkus tohle http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif . Já to běžně bastlím na vrabčí hnízdo z toho co vyhrabu ze šuplíku. Samozřejmě se musí dioda D1 a tranzistor Q1 nadimenzovat na dostatečný proud.
Datum: 19. června 2015 8:50
Jméno: ct
IP: uživatel18146
 Protoze se jedna o altik s permanentnimi magnety. Podle osciloskopu to vypadá na tepavé napěti,ale když jsem před usměrňovač paralelně vřadil kondík tak mi pálilo pojistku...
Datum: 18. června 2015 7:29
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Hlavně napiš proč Ti tak vadí zapojovat budící vinutí alternátoru. Tedy předpokládám alternátor, protože dynamo měla naposledy škoda 100... ale taky škodovka  . Zkrátka napiš proč nezapojíš alternátor s regulátorem jak se má... nějak mi unikají souvoslosti
Datum: 18. června 2015 6:41
Jméno: ct
IP: uživatel18144
 na babetty jsou jen na 6V. Potrebuji tak 14V. Chongu slo by pouzit regler z Favorita? Nebo co by jsi doporucil? Diky
Datum: 17. června 2015 12:10
Jméno: standa
IP: uživatel18142
 Kup si 12V stabilizátor na babetu.
Datum: 17. června 2015 9:28
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Princip regulace (uvedeného rega) vychází z principu zpětnovazební regulace výstupního napětí buzením budícího vinutí alternátoru. Takže chceš-li po tomto regulátoru aby reguloval bez připojeného buzení je to jako bys chtěl někomu potřást rukou, rukou nemaje  . Řešením by bylo připojení budícího vinutí k aku (přes vypínač) a použít rego určené pro alternátory s buzením permanentními magnety.. ale to je úplně jiné rego než výše uvedené. Obvykle se jedná o ztrátovou regulaci.
Datum: 17. června 2015 6:49
|


|