 Dobrý večer ve spolek. prosim o zodpovezeni na par dotazů. rozhodl jsems e zgenerálkovat motor na skůtříku čz 175 typ 502 protože už byl vyhrkaný jak hrkač. Zatím jsem ve stádiu rozebírání. 1) v jednom karteru jsou 2 ložiska pro klikovku a mezi těma ložiskama je labirynt. Je ten labirint jako celek s karterem nebo ho mám taky vyrazit jako ložisko? Kdysi hodně dávno jsem generálkoval motor na kývačku 175 tak bud tam nebyl nebo si to už nepamatuju. nevim no. 2) proč vedou do alernátoru takové strašně tlusté dráty? Takové snad nemáme ani na hlavním svodu uzemnění v rozvaděčí  takové nové dráty nemám,co když tam dám klasické jako třeba ty které napájí přední světlo? 3) Jaktože pod řetězovým kolečkem prim. přeodu neni gufero? To má těsnit ten labirynt? 4) poslední dotaz. V převodovce jsou 2 řadící vidličky,jedna je dole,druhá nahoře. Co se stane když je vyměním? Kdyby se mi náhodou pomíchaly proože pouhým okem jsou shodnéale envim jestli nejsou rozdílé v nějakých desetinkách tak aby to pak nedělalo neplechu. díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. srpna 2010 0:25
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 No samozřejmě obojí provedení má své plus a mínus, ale třeba u třistapadesátky středový kruh funguje zároven jako labyrint, jinak to ani nejde a také to funguje. Samozřejmě, že pokud mezi ložiska použiješ pořádné gufero, že to fungovat bude, to ti neberu. Jiná byla ovšem situace u třeba u Trabantů nebo starých Spartaků a Octavií, tam se vedly nekonečné spory o tom, zda labyrint či gufero a prováděly se i různé pokusy. V některých případech ani nebylo možno labyrint nahradit guferem, ale tam je situace poněkud složitější a bylo by to na dlouhou diskusi, ale to už sem myslím nepatří. No a k různým konstrukčním nedostatkům nejen motorek, ale i různých strojů se snad nemá cenu ani vyjadřovat
Datum: 01. srpna 2010 0:25
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Kolik jsi měl rozdělaných motorů Jawa a ČZ a jak dlouho tyto motory opravuješ, jestli se mohu zeptat?
Datum: 31. července 2010 23:01
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 S labyrintem mezi ložiskama nikdy problém nebyl, guferem se to nahrazovalo, když jednu chvíli nebyly labyrinty k sehnání. Jinak ale v guferu žádnou výhodu nevidím, spíše naopak. Když ti odejde gufero pod dynamem, tak není problém ho vyměnit, ovšem na druhé straně mezi ložiskama to je horší. Je nutno rozpůlit motor, vylisovat kliku a ložiska. Prostě zbytečná práce, už jsem několikrát tento problém řešil. Po výměně za nový labyrint nikdy žádný problém nenastal, že by třeba prosakoval převodový olej do klikové skříně nebo naopak benzín do převodovky.
Datum: 31. července 2010 22:17
 Jo díky už je mě všechno jasný... Až budu chodit do školy tož si ten labirynt vysoustružím na gufero. to mě ani nenapadlo s tím guferem ale určitě ho tam dám protože jak se na to tak dívám tak temu labiryntu moc nevěřím...
Datum: 31. července 2010 14:18
 jo jde použit ve fechtlovi.dávala se do pařezů. jinak vono to podfukovalo všude kde se dalo  ale celkem je ta klika v dobrém stavu
Datum: 30. července 2010 23:47
Jméno: radar
IP: uživatel7044
 Pěkná klikovka to ti muselo asi hodně podfouknout.
Datum: 30. července 2010 23:25
Jméno: termix
IP: uživatel10065
 co ta cerna zapalovaci civka je hezci nez co je na feklovi da se bouzit ?
Datum: 30. července 2010 23:21
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Labyrint lze vyndat jako ložisko. Ty silné dráty tam jsou proto, že dynamo funguje i jako startér a při startování je velký odběr proudu z aku. Labyrint mezi ložiskama v levém karteru těsní dobře a je prakticky bezporuchový na rozdíl od gufera. Vidličky jsou stejné, pokud nejsou poškozené, když je přehodíš nic se nestane.
Datum: 30. července 2010 23:09
Datum: 30. července 2010 22:15
|



|