Jméno: Pavel
IP: uživatel5307
 Zdarec,mam problem když jsem naposled jezdil s babettou tak jezdila v pohodě.Když jsem jí po zimě vytáhl tak jela jen na 1/4 plinu a pak se dusila a chcípala.Vyměnil jsem benzín ale dělá to stejně.Pak jsem zkusil poštelovat volnoběh atd.a pořád jede velice pomalu a když se drobet rozjede hrozně drnčí a klepe sebou.Nenuže to bejt vyběhaným válcem,pístem?Předem všem díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2010 23:06
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Úplně jsem zapomněl, že i výfuk je potřeba občas perfektně vyčistit, zvláště výfukový kanál ve válci a ohyb v koleni výfuku. V plášti tlumiče je přepážka se dvěma otvory, na které se při čištění zapomíná.
Datum: 11. července 2010 23:06
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Webster: teoreticky máš pravdu, ale drážka pro aretační kolíček je v rotoru vyfrezována s velkou vůlí, která se na vnějším průměru rotoru projevuje možností pootáčet rotor asi o 1,5mm. Hodně babetistů má zkušenost, že babetta nepotřebuje přesné nastavení předstihu a že funguje v celém rozsahu, který umožňuje natočení statoru. V knize Eduarda Ďurkoviče o konstrukci a opravách babett se na stránce 83 píše:"K nastavování předstihu zapalování se přistupuje vždy po demontáži rotoru nebo statoru alternátoru".
Datum: 11. července 2010 22:02
 Lexa: s touto větou nemohu souhlasit:,,Budeš-li sundávat rotor alternátoru (při výměně gufer), budeš muset znova seřídit předstih zapalování." Pokaždý, když jsem to dělal, tak jsem na stator vůbec nesahal, stáhne se rotor, gufero vydloubneš šroubovákem, nové tam namlátíš nástavcem gola a kladívkem, zpátky tam dáš rotor. Se statorem nic nedělaš, tudíž netřeba nastavovat předstih.
Datum: 11. července 2010 20:18
Jméno: Lexa
IP: uživatel9421
 Nádrže u babett reznou a rez ucpává sítko na dně nádrže, palivový kohout a hlavně karburátor. Pro dlouhodobou spolehlivost stroje je potřeba tyto díly vyčistit. Přes zimu z důvodu nepoužívání a stářím ztvrdla a vyležela se gufera těsnící klikový hřídel, tyto bude potřeba vyměnit. Dalším slabým místem u babett je těsnost mezi karburátorem a kolenem a mezi kolenem a válcem, těsnící plochy nejsou obrobeny s potřebnou přesností nebo jsou stářím pokřivené. Tyto plochy je jistější těsnit tmelem (např. Paulin), papírové těsnění nemusí těsnit po celé ploše. Budeš-li sundávat rotor alternátoru (při výměně gufer), budeš muset znova seřídit předstih zapalování.
Datum: 11. července 2010 18:16
 samozřejmě karburátor, jak radí podemnou, pak bych také přetěsnil klikovou skříň
Datum: 11. července 2010 17:26
 seřídit karbec a předstih
Datum: 11. července 2010 17:16
 vyčisti karburátor,
Datum: 11. července 2010 16:42
|



|