 Ahoj nedávno jsem sem psal že mi fichtl vůbec netáhne a myslel jsem že to bude tím čepem na klice ale kdyz jsem zabral za vačku tak se ani nehla a kdyz jsem sundal rotor tak se ani čep vůbec nehnul...ale kdyz jsem vyndal svíčku tak byla úplně černá tudíž to nejspíš špatně spaluje... a svíčka mi hází strašně slabou jiskru (jak uz jsem psal v dotazu: http://www.fichtlpokec.cz/nejede-pomoc-defekt/id173271.html) tak jsem se rozhodl že ROTOR pošlu na zesílení ,ale myslíte že to pomůže? nemůže být ten ROTOR jinak poškozenej než vyšeptalý magnety? když svítí světla tak přední svítí celkem dobře ale zadní skoro vůbec. Díky za vaše názory
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2010 19:49
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 inducka nová, kondenzátor TESLA téměř nový (zkoušen i jinej) fajfku jsem zkousel jinou ale kabel ne...a ten původní rotor podle mě nebyl vyšeptalej ale cívky byly daleko od rotoru ale to jsem tomu moc nerozumel a nevsimnul si toho...ale ten puvodni rotor uz nesezenu  zítra posílám rotor k jakému si Liborovi Urbánkovi na dobití tak uvidíme....zesílení magneta stojí 100 Kč...
Datum: 22. listopadu 2010 19:49
Jméno: klikar
IP: uživatel7654
 tak by to asi chtělo natahat nový dráty aby se ti to v nich někde neztrácelo. taky může být zoxidovanej přepínač v masce. přiznám se že jsem ještě nepotkal vyšeptalej rotor z fichtla. a pravděpodobnost že by jsi narazil na dva špatný se mi taky nezdá.co indučka a kondenzátor? fajfka a kabel??
Datum: 22. listopadu 2010 18:41
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 to já nevím jestli tam je magnet protože nevim kde v rotoru magnet je.....a zapalovací pól tam mám původní z 20W a stator s rotorem sedí!! jenom světelné póly jsou nové a cívku 5W novou už těžko seženu když všude prodávaj jenom 15W+15W....já vás chápu ale rikam že póly mám správně...rotor mám na zápalko 20W a u tohoto zapalování je zapalovací pól dole vpravo...a ja to tak mám
Datum: 22. listopadu 2010 15:29
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 Když dochází k rozepnutí kontaktů (JISKRA) ,je magnet v rotoru pod zapalovacím pólem ?
Datum: 22. listopadu 2010 14:12
 30W stator je vyfocenej v krámku.tak se tam podívej jak jsou nasazený cívky vůči kladívku.
Datum: 22. listopadu 2010 8:23
 seš jak tatar!! vysvětluju ti že jestli máš u 20W statoru 30W rotor, tak musíš mít zapalovací pol tam kde má být u 30W zapálka. proč si myslíš že to má jinak aretaci na vačku??? poly se dávají na stator podle ROTORU!!!!
Datum: 22. listopadu 2010 8:20
 to je pěkný že ti světla svítí a háže to jiskru,i když blbě,ten proud se ti může strácet ve starých káblech,to dušení-filtr nový?výfuk čistý?karbec čistý?nastavený?asi moc ne když píšeš že máš černou svíci...
Datum: 21. listopadu 2010 21:59
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 zapalovací cívka je dole vpravo jak se to u 20W zápalek dělalo....ale podle mě je to také úplně jedno.....myslím si že je to vážně tim rotorem protože ten rotor co tam teď mám dlouho ležel mimo motor a to už se tu také kdysi probíralo...když rotor nebo jiný magnet lezi dlouho bez pusobeni nejakeho kovu tak ztrácí mnohem rychleji svoji magnetizaci...vím že se vám to mozna nebude libit ale reknu to takhle to schéma je zapojené správně protože světla svítí sice zadni nic moc ale svití klakson troubí a jiskru to háže (ikdyz slabou)....takže nevidím problém...všechno nasvědčuje tomu vybitemu magnetu...+chci se zeptat jestli je možné že muj fik jde do otacek a nedusi se jenom kdyz mam hladinu v plovakovce uplne nizouckou ze pri primacknuti plovaku ke dnu neni benzin skoro videt?
Datum: 21. listopadu 2010 21:39
Jméno: klikar
IP: uživatel7654
 když nejsi v elektrice zběhlej(stejně jako já) tak musí mít rotor i stator stejný číslo, a taky na správném místě zapalovací cívku!!! jinak by asi nemělo smysl dávat jiný rotory, nemyslíš??
Datum: 21. listopadu 2010 18:13
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 na statoru mám 20 W a rotor 05 je to obracene...ale stator je predelany na 30W+ jak tu psal Chong je uplne jedno jaky je tam rotor, protoze kazdy ma stejny vykon ale pouze jine drzeni na vačku....takže asi možna pravdu máte s tím schématem asi ho budu muset udělat na 30W ikdyz nevim jestli tak už je ale nevím jak to souvisí s jiskrou protoze ta se zapojuje na jednotlivy pól který se světly nemá nic společného a na obou schématech se zapojuje stejně
Datum: 21. listopadu 2010 17:37
Jméno: klikar
IP: uživatel7654
 pro klid v duši to natahej znova, na statoru i rotoru musí být stejný číslo. natáhni to podle schéma. pro 20W zapálko začíná číslo 20 a pro 30W 05. doufám že to není obrácene, on mě třeba někdo opraví. ve 30W jsou poly propojený ve 20W nejsou. takže jestli máš nejakýho kočkopsa a rotor jinej než stator, tak ti to bude dávat malou jiskru a spousta věcí souvisí se vším. takže si prostuduj co napsal standa a test, a udělej si nějakou analýzu. A bez urážky, když někdo tvrdí že je vše v pořádku, tak to většinou není pravda. vsadim se že v tom máš bordel a ani o tom nevíš.
Datum: 21. listopadu 2010 14:20
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 jsem si jistej na 100 % že mám v zápalku 2 póly 15W a 15W a to svetlo me tolik nestve jako to ze ten fichtl vubec netahne  a max rychlost je 40 km/h
Datum: 21. listopadu 2010 13:53
 25 a 5W a jseš si jistej že máš 30W altík?
Datum: 21. listopadu 2010 13:11
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 mažu 1:30 jiskra je malá ikdyž na start páku pořádně dupnu..v porovnání s jiným fichtlem by ta jiskra měla být větší...
Datum: 21. listopadu 2010 12:16
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 ano žárovky odpovídají 25W a 5W.....zapalování seřízené je odtrh mam 0.5 a předstih si nepamatuji ale je seřízený udělal jsem si tam rysku
Datum: 21. listopadu 2010 12:12
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 Odpovídá watáž žárovek ? U magnetového zapalování se otáčkami zvyšuje napětí i jiskra. Hledej závadu v seřízení. Může
být hodně oleje v benzínu, vadná svíčka ,odtrh zapalování měř měrkou 0,35 (výsledek O,4)
Datum: 21. listopadu 2010 10:49
Jméno: standa
IP: uživatel10719
 tak si znova a detailně přečti co jsem ti napsal,jsou tam všechny odpovědí.....nemam rád tohle argumentování podložený informacema typu nekdo to delal a melo by to bejt dobrý....ja rikam udelej to poradne a znova!!
Datum: 20. listopadu 2010 20:31
Jméno: Vlk01
IP: uživatel3522
 předstih mám udělaný,civky od rotoru jsou 0.3mm a odtrh mám 0.5mm, takže mě nenapadá co ještě v zapalování dělat, s plovákovkou jsem si hrál a lepší výsledek jsem získal pouze když jsem z ní vzal téměř všechen benzín a to tolik že plovák ani neplaval...pravda že filtr je tam původní a chtěl by vyměnit ale i tak by měl ten fichtl líp táhnout...to že je vybitý magneto si myslím proto že mám 30 W zapalování a zadní světlo skoro nesvítí a přední nic moc...elektroinstalaci jsem nedělal tu dělal ještě minulý majitel ale když vše funguje tak mi nepřijde že je něco špatně...jehlu mám novou a čistil jsem samotný výfuk kolínko jsem ještě nesundával...tak to zítra zkusím a ještě nutno říct že mi fichtl nedrží volnoběh a to je právě tím že špatně zapaluje směs kdykoliv svíci vyndám tak je svíčka fakt hodně mokrá a kdyz se motor zahřeje tak drží ale ikdyž mám šoupátko volnoběhu dotažené na maximum tak stejně běží ve strašně nizoučkých otáčkach..a volnoběh je nepravidelný. + nutno řící že pionýr sice jde za plynem ale když na neutral držím plyn chvili naplno tak to vytočí jenom do středních otáček a má to zvuk jako by se trošičku dusil...a ten čep kliky byl myšlen ten v zapalování že je špatný a vačka lítá do stran  a dneska jsem zjistil že se vačka a čep ani nehne
Datum: 20. listopadu 2010 20:05
Jméno: standa
IP: uživatel10719
 nedalo mi to a musel jsem si precist prvni dotaz na ktery se odkazujes. Pokud je motor opravdu v tom stavu jaký popisuješ,tak jediný problém bude v seřízení karburátoru,možná větší odpory způsobené starým vytahaným řetězem,vydřené ložiska v kolách,v rozetě,možná v deklu a pod rozetkou. Určitě bych se zaměřil na karburátor a jeho seřízení,určitě kup nové trysky a jehlu,protože ty způsobují tu černou svíčku....pokud to pálí aspoň trochu tak to musi jet....tu slabou jiskru jakou popisujes sem mel i na prvni verzi zavodniho motoru jeste s kladívky a s tou slabou jiskrou to umělo točit i 8500 ot/min....spíše tam vznikal problem v odskakujícím kladívku.....fakt pokud má motor kliku pevně v ložiskách,perfektní kompresi,kvalty nevypadávaj,spojka neklouže,tak se do nej hlavně nehrabej.....pripadne si sezen nekoho kdo umi seridit zapalovani a karburátor a uvidíš jak to ještě pojede....repasuj zapalování,repasuj karburátor,vymen vzduchovej filtr,pohraj si s ucpánim jednotlivejch dir na filtrboxu a ono se to někde ukáže....pokud jezdíš na nekvalitní olej tak doporučuju pečlivě vyčistit výfuk,možná se kouknou jestli neni zarostlej vyfukovej kanal....
Datum: 20. listopadu 2010 18:19
Jméno: standa
IP: uživatel10719
 a proc si od kamarada nepujčiš zapalovani a nezkusis jestli je to opravdu tim magnetem?? slaba jiskra muze bejt cokoliv od prechodovyho odporu v elektroinstalaci po spatnou izolaci kladivek,slaby draty od kladivka a inducky atd....čep na klice byl asi myslenej pistni cep ne? ty popisujes aretacni kolicek na klice....
Datum: 20. listopadu 2010 17:56
|



|