|
 Zdar Chlapi..\r\ntak už na to došlo...\r\nu nás u pumpy již od začátku prosince nevedou speciál, vím, že na těchto stránkách toho o tom problému padlo již mnoho, ale raději ze zeptám a budu za trubku!\r\nMám dva dvoutakty (dvakrát Jawa). Benzín speciál s olejem jsem v předepsaném poměru kupoval, ale co nyní?\r\nJasné naturál s olejem - nezapomenout mazat to je důležité. Ale uvažuji a přemýšlím o tom zda ten naturál - bez-olovnatý benzín našim dvoutaktům neubližuje. Je bez olova moc "suchý" tudíž je opravdu důležité mazání v předepsaném poměru, ale nemůže se díky vyšším teplotám při pálení více-oktánového benzínu udát něco s motorem - třeba vypalování prostoru hlavy válce nebo tak? Olovo asi do naturálu lít nebudu považují to v tom systému za sajr..., který tam lít nechci - ale přeci v normálním benzínu bylo součástí, tak nevím.. Řekněte Vaše zkušenosti prosím-poraďte. Díky Jawař JuBr
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2010 20:22
 všem Vám věřím ! ale mě to jede furt stejně jak na speciál tak na naturál jediný co mi na něm vadí je to že ten speciál s asi M2T měl nezaměnitelnou vůni kterou naturál s novějším olejem nemá a už to nesmrdí jak fichtl  teda spíš voní
Datum: 27. prosince 2010 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 no mně právě pérák jel líp,když jsem začal přidávat benadit do benzinu dle návodu....u RS válce benadit zase způsoboval,že kroužek nevydíral válec o přehnaně širokej výfukovej kanál,ale místo toho v místech,kde bylo největší "drtění" válce kroužkem byla pouze taková šedivá kašička...když jsem přestal přidávat Benadit,tak se to vydřelo... a je teda hrozně zvláštní,že jeden polochcíplej pařez mi na naturál začal upalovat a to skoro nemá kompresi a naopak ten pařez co má motor ve 100%stavu nechce bez roztlačení vůbec chytit....na speciál chytal na druhý i s otevřenym vzduchem..... zlatej klid,když člověk na pumpě natankoval starej dobrej speciál a všechno chodilo....ted mi prijde ze ty motorky jedou podle toho u jaky cerpaci stanice jsem palivo tankoval.....když jsem bral od 12 let benzin na jedny ty a samy benzince,tak byl furt stejnej....
Datum: 27. prosince 2010 20:13
 Já si nemůžu pomoct, ale číza mi na naturál nikdy nejela tak dobře jako na speciál, a neřikejte mi že je to nastavenim, nějakej čas jsem s tim strávil, ale prostě vždcky to jelo se speciálem líp...
Datum: 27. prosince 2010 19:28
Jméno: johny
IP: uživatel9547
 Ano, jsou i jawy 4t,,, každý motor je navržen na určitý druh paliva, a pokud do něj naleješ neco odlišneho tak na tovární nastavení muže fungovat jinak,, určitě existují nejake tabulky a normy podle kterých se to dá zjistit, a tak nastavit motor na nejvyšši výkon- oktanove čislo, teplota, kom. poměr, rychlost hoření atd atd,,, anebo placebo efekt? ,,,
Datum: 27. prosince 2010 19:06
 Jo, tak na to já v tomto směru nemám! Tam až mé znalosti nesahají!
Stando, klobouk dolů!
Datum: 27. prosince 2010 18:32
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 Johny: 2T Jawa ventily nemá,4T Jawa ventily má  K věci.....to omýlané že olovo(dnes náhražka olova) je na sedla ventilů škodovek vim,ale proč 2T motor odlišně funguje na benzin olovnatý a benzin bezolovnatý? Samý chytrý hlavy,tak sem zvědavej kdo mi odpoví? Proc mi otevřenej motor jede líp na naturál s olovem? Proc mi starej blbej pérák konstruovanej na benzin s oktanovym číslem pod 80 jede na bezolovnatej benzin s aditivem líp? proc na naturál bez olova se musí všemožně štelovat karburátor aby to aspon chytlo? o chodu motoru na naturál bez aditiva nemá význam diskutovat,je to tragedie.... Proč? když je tam to aditivum na ochranu ventilových sedel?? Nikdy nikdo nebyl schopnej odpovědět a vždy to zahrál do autu.....
Datum: 27. prosince 2010 18:24
 Děkuji,
vím, že příměs olova zlepšuje mazání motoru směsí a hlavně u sedel ventilů motorů...
to /n nebo /r mi tam nějak skočilo po potvrzení odeslání příspěvku tak to sorry..
prostě mi to čas ukáže! zkusím to i to...
Mám 175/356 z roku 1958 a 350/634 z roku 1981
Datum: 27. prosince 2010 18:16
 Nic se tomu nestane jezdím na to už kolik roků kolik tisíc kiláků a žádné známky toho že by mu to nějak škodilo. Je potřeba to vyskoušet jak ti to pojede s olovem a jak bez něj... Ale to olovo je tam jen pro staré 4T motory které potřebují ochranovat sedla ventilů přísadama v palivu. Já osobně jsem poznal s přidáním olova nepatrný lepší tah odspodu
Datum: 27. prosince 2010 17:33
Jméno: johny
IP: uživatel9547
 olovo je tam kvůli lepšímu dosedání sedel ventilu na starých 4t motorech (škoda 120)... má jawa ventily ?
Datum: 27. prosince 2010 17:31
 co je to lomítko r lomítko n?přidává se to do benzínu?
Datum: 27. prosince 2010 17:25
Jméno: standa
IP: uživatel10895
 Postřeh č.1) Na naturál mi seriovka jela blbě,muselo se přeseřídit zapalování a karburátor , postřeh č.2) ač na aditivum nadáváte,mě se osvědčilo,konkrétně muj pérák je tak náladová svině,že sem ho ze speciálu na naturál přeučoval pár dní a domluvili mu až zmíněná aditiva,od té doby zase šlape jako předtím,prostě paráda,žádný střílení,škytání,prskání,klidnej tichej chod s maximálně nízkym volnoběhem....
Datum: 27. prosince 2010 17:07
|



|