Jméno: standa
IP: uživatel4553
 Co říkáte na tuto jiskru?? Je to jiskra elektronického zapalování ktere momentálne vyvíjí Chong a budu ho mít od nej také. .....+ dotaz pro frikulina: o kolik mam snizit hlavu z 05(spalovák bez rantlu) aby jeji vnitrni objem byl zhruba 6ml -5.5ml ?? Vim ze by to urcite slo nejak spocitat,ale ja na to moc nejsem a ty budes mit urcite s timto uz skusenost...diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2008 7:06
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 To frikulin - Co máš za zapalko? Počítám že když se sníží napětí měniče z 250V na 160 že by měla také výrazně klesnout spotřeba, ale 350mA jako máš ty to nebude  .
Datum: 13. listopadu 2008 7:06
 Výborně....nejsem úplně blbej...  Jinak já mám spotřebu na zapalku 350mA při 6000...
Datum: 12. listopadu 2008 15:53
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 A ještě zájemce potěším.. tohle CDI se chýlí ke konci a rozhodně jej zveřejním, ale čekám na praktické testy spolehlivosti na silnici.. teyd abych byl přesný, až se s tím projedu a bude vše Ok, tak to půjde na web... Ale každopádně ať každýkdo do toho půjde počítá se zcela zásadním překopáním elektroinstalace motorky, plus nutnost akumulátoru.. ten však bude jistit jen zapalovací větev...
Datum: 12. listopadu 2008 14:31
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 K poslední větě... přebytek zapalovací soustavy se dá převést do světelného okruhu, takže pokud dnes mám 25W vepředu a energie mi přebývá (rádi se bez regulace pálí vlákna), tak dodáním přebytku ze zapalovací soustavy bych si mohl dovolit vepředu mít 35W... no a to byl v podstatě záměr vzniku téhle konstrukce... No není to nádherný nápad mít vepředu 35W a nemuset nabíjet v garáži nabíječkou?
Datum: 12. listopadu 2008 14:28
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 To CDI využívá standardní indučku pionýra. Fígl je v hlavně v tom, že obsahuje elektronickej měnič se zpětnou vazbou (píšeš správně frikuline - tvrdý zdroj) a blokací, takže podmínky pro jiskru jsou v podstatě stálé. Tedy jak píšeš Frikuline. Kvalita jiskry se zlepší pokud je spínána rychlým spínacím prvkem, což tyristor rozhodně splňuje, pak (a to není ale z mé hlavy) stačí i poměrně slabá jiskra (míněno v Joulech) a spolehlivost zážehu se zvýší. Další věc je že jsem zvýšil nabíjení kondenzátoru na 250V (myslím že by stačilo 160V) a tím se energie jiskry také zvýšila. Možná napětí nabíjení snížím protože mám obavy, aby u starších induček nebyla tendence k průrazu výboje uvnitř indučky (zažil jsem s klasickým zapalkem a je to dost záludná závada). Spotřeba je zajímavá... naprázdno 140mA, při vysokých otáčkách, kdy mi srdce pukalo na seriovém motoru pionýra to bylo 700mA. Na stole jsem testoval 12000 ot/min a spotřeba už byla jen mírně vyšší. Ta jiskra je ze simulace zmíněných 12tisíc otáček za minutu. Nejzajímavější na celém projektu je to, že je možné získat z původního zapalovacího pólu odhadem 15 až 20W energie a tudíz je dvoj a trojnásobnej přebytek příkonu nad spotřebou CDI, takže je možné jen ze zapalovacího pólu udělat předimenzovanou soustavu akumulátor - regulace nabíjení - CDI
Datum: 12. listopadu 2008 14:25
Datum: 12. listopadu 2008 14:21
 Jinak to zapalování...jiskra je opravdu brutální ALE. A to mi možná Chobng vyvrátíé nebo potvrdí. Ono energie jiskry, dejme tomu standartní zapalovácí modul má cca 20KV, což je paráda, ale já mám zapalování který má 12KV a když sem vznesl dotaz jestli by nešla zvýšit bylo mi odpovězeno že neni problém třeba 30KV ale stejně to napětí jen ionizuje vzduch ve spalovacím prostoru a samotný zažehnutí probíhá při 1KV nejde prý o to aby to tam bylo na začátku třeba těch 30 ale aby ta jiskra měla natolik, jak to říct, "tvrdej zdroj" (soory Chongu vim že pojem tvrdej zdroj je úplně něco jinýho...  ) aby tam byla ta potřebná jedna KV....! Takže nejde o to mít tam kotel KV ale mít spíš stálou energii jisrky v otáčkách...! ale řikám teřab se pletu...jak sem koupil tak prodávám ale vim že mi to takhle vysvětloval borec co mi zapalování dělal....!
Datum: 12. listopadu 2008 12:53
 Spalovák se necháý elegatně namodelovat v CADU...  Ale chce ho to mít a umět to...! Jinak nedávno sem dělal hlavu z 05 ale přesně si napamatuju už jak jen vim že vyšla ještě líp než z novějších typů. Standartně to dělám tak že se odsoustruží výstupek (vznikne rovná plocha) a dosedací plochu 2mm od této hrany ale u 05 to tušim bylo víc a musel sem zapíchnout i prostor pro hliník válce. Pak ještě samozřejmě antidetonační štěrbina...! Jinak kontrola po obrobení probýhá vždy kapalinou...rychlí přesný...s integrálama mě ani neserte..  Dělám semetrální práci na matiku...to je humus že bych blil...
Datum: 12. listopadu 2008 12:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Máš tam už odpověď... no snažil jsem se.. ale znáš ty moje romány
Datum: 12. listopadu 2008 12:37
Jméno: standa
IP: uživatel4553
 no prave hlava z 05 je kus koule a pres nejake objemove integraly by se to dalo spocitat,ale me se nechce...urcite skusim zkusím nalít objem 5.5ml oleje ze strikacky,ale pokud nebudu mit hlavu na uplne rovine,tak vysledek bude +/-zkreslený....proto se ptám,ale diky. Koukam nejsem jedniny komu obcas kolabuje mail
Datum: 12. listopadu 2008 12:22
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Koukal jsem že jsi mi psal, ale nějak teďka stávkuje mailovej server, tak jsem to nestihl přečíst... Hele s tím spalovacím prostorem... podle mě je to moc složitý tvar aby se deal empiricky spočítat.. co takhle do něj nalít nějakou kapalinu (neříkám zrovna vodu) a tu pak odečíst v odměrném válci? PS jiskru to fakt umí nádhernou a taky jak to kopne a zabolí když do jiskřiště dáš prst
Datum: 12. listopadu 2008 12:04
Jméno: standa
IP: uživatel4553
Datum: 12. listopadu 2008 11:19
|



|