Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: JAWA
IP: uživatel18307
 Zdar fichtlaři když mám u pionýra už kalnej olej v převodovce má se vyměnit je to důležité ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. září 2015 17:17
 Je jisté že zatmavne pokud v něm neni voda tak nemusiš.
Datum: 09. září 2015 17:17
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 ČAU  jen informativně.co je pravdy na tom,když do benzinu naliju panáka brzdovky,která má prej z lepšit pálení a vypalování karbonu.Mně se to zdá jako blbost.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2015 17:15
 Tak až budu chtít aby mi to vonělo po ricínu tak si koupím olej Eni racing nrbo Eni kart 2t a po ricínu to vonět bude ale nebudu lejt brzdovku do benzínu protože si maximálně skurvim motor.
Datum: 13. září 2015 17:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Miuda 555 a Honza05! Před 50ti a víc rokama gdo scel, aby spaliny trochu voněly po RICÍNU, tak tam nalil aj brzdovej kapaliny. Ta tenkrát obsahovala aj ricín. No a krásně to vonělo. Ricín sehnad je problém a gdyž tak drahej. Toš nech Honzo víš keho to može napadnút. Vy mladí ste teho ešče móóc neslyšeli a slyšet možná ani nebudete nebo nebude chcet slyšet. Toš tak.
Datum: 10. září 2015 23:01
 Tak karbon v motoru to byla dřív normální věc. Radši si kup syntetický olej nebo dobrý minerál a můžeš tam dát občas ekolube 2-takt, ale brzdovku do benzínu no nevím koho to může napadnout.
Datum: 10. září 2015 16:45
Jméno: tomino111
IP: uživatel18305
 zdar mam problem (jak jinak u fichtla) dneska sem čistil vejfuck,karbec sem nechal v octu vříít,palivovej kohout se sitkem sem vyčistil a furt nechce chytnout předstih a odtrh by měly byt ok pač svíčky házi jiskru mam 4svičky (Pal 14-8-2,Pal 14-7.BriskN15C,Brisk YTTRIUM N15C) no a ani při jedné mi to nechytne svíčka je tak akorát vlhká takže už si fakt nevím rady jak to rozhodit doufám že někdo poradíte s touhle pekelnou situací.Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. září 2015 23:55
Jméno: olous
IP: uživatel18138
 muze tam byt i nejaka prasarna v zapalovani typu, ze tam treba nemas aretacni kolik na hrideli magneta, nebo pootocena vacka a to muze mit za nasledek problemy s predstihem... popripade gufera na klice, nebo falesny vzduch. hodne stesti
Datum: 09. září 2015 23:55
Jméno: standa
IP: uživatel18309
 V nastavení. Buďto karburátoru a nebo zapalování. Vše učebnicově seřiď do příručkových hodnot. Dál se uvidí,respektive pokud není chyba jinde tak pojede.
Datum: 09. září 2015 19:43
Jméno: tomino111
IP: uživatel18305
 poradí někdo ?
Datum: 09. září 2015 12:51
Jméno: tomino111
IP: uživatel18305
 jo to jsem zapoměl řict že jsem pod svičku trošku střikl a trochu škytl no takže problem bude asi někde v tom palivovym systemu ale kde když sem vše pročistil ?
Datum: 08. září 2015 17:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 to že to háže jiskru neznamená, že je správně nastavenej odtrh a předstih... tzn. zaměř se na to... prvně teda ještě zkus přímo do válce stříknout štipec benzínu, když to alespoň slíbí, tak bude chyba v palivovém systému, pokud ani neškytne, bude to dělat zapalování...
Datum: 08. září 2015 17:12
Jméno: mv
IP: uživatel17577
 Ahoj, koupil jsem klukovi Jawa 125 Sport ( dříve značená Dandy ), r.v. 2006. Vše se zdá zatím v pohodě, úměrné stáří. Jen mi vadí, že když se přidá prudce plyn, motor se jakoby zahltí a chcípne. Někde jsem tu zaznamenal zmínku o akcelerační pumpičce. Co to je a jak se to seřizuje nebo čistí? Díky za radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2015 14:03
 čau draci, kdysi jseviděl někde na netu návod jak změřit funkčnost indukční civky ale ted to nemužu najít, můžete mi prosim někdo poslat odkaz? Odepište díky Ondra
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. září 2015 18:44
 http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/vsechno_mozny/#DSC00562.jpg
Datum: 09. září 2015 18:44
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 zkouška indukční cívky je popsaná v jawabibli od Dočkala, ovšem pracuje se tam s 220V, resp. 230V, proto jsem se do toho radši nikdy nepouštěl, neni to muj obor...
Datum: 08. září 2015 17:15
 zdar draci, mam problém s airboxem u mustanga. když mám sundaný víko a airbox přímo na karbecu tak jede dobře, Ale jak dám na airbox hadici a dam ho pod nádrž tak se dusí. a když nandám víko tak nejde skoro vůbec do otáček. Díry v airboxu mám, nicméně jejich zaslepení/otevření nemá snad žádný vliv na chod motoru. Na motoru je 7. výbrus tryska hlavní 68, volnoběžná taky klasika. Předem děkuji za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2015 7:29
Jméno: standa
IP: uživatel15320
 Dej níž hladinu a nebo použij menší volnoběžnou trysku (32-35).
Datum: 08. září 2015 7:29
 Zdravím! Potreboval by som pomôcť z Jawou 21. Motorka ide krásne nakopnúť, problém nastane až pri vození, keď motor naraz zhasne - nie je to také cukanie, ako keby dochádzalo palivo (to som už samozrejme kontroloval), ale proste akoby som vypol zapaľovanie. No keď pri tom chcípaní stlačím spojku, tak motor naskočí pri voľnobežných otáčkach ale pri pridávaní plynu zase zdochýna. Keď si motorka trochu odýchne, tak zase prejdem normálne asi 100m a potom zase to isté. Podobný problém tu mal včera aj Marian, avšak mne to kontakty kladívka "nezvára", tak neviem, kondenzátorom to asi nebude. Ďakujem za každú radu!
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2015 22:01
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Mě se taky něco podobného stalo u fichtla ani nenaskočil motor jenom když sem to pustil s kopce tak to na chvíly chitlo a jak sem dal dvojku tak to chcíplo je to palivem buď bude přicpanej palivovej kohout takže bordel v nádrži ale když už je v kohoutu smeť tak vyčistit celej palivovej systém takže kouknout na hlavní trysku a pročistit jí pak i palivovej filtr prostě jak budeš mýt v nádrži bordel tak to je jedno s druhym bordel ti de do kohoutu ,filtru do plovákový komory a do karburátoru a tryska se ti může ucpat
Datum: 14. září 2015 22:01
 Tak pozriem ešte raz ten karburátor, ale doteraz vždy keď bol problém s palivom tak to zdochýnalo postupne, proste vynechávalo, ... a teraz to chcípne naraz. A k tej prestávke - no je to viac ako pol minúty - proste motor musí vychladnúť , tak to bude asi skôr ten prieraz. Pozriem a dám vedieť. Vďaka za rady !
Datum: 08. září 2015 8:26
 aha. trochu mi to nenahrává... pokud si jseš opravdu jistý, že to není palivo(pokud motorce na oddech stačí půl minuty a míň je to palivo, taky to dokáže naráz chcípat a tvářit se jako zapalování, vlastní zkušenost se stadionem), tak tipuju zapalovací cívku, která se ohřeje a dojde v ní k průrazu(nebo kondík). V kladívkách by jsem to neviděl. Pak, že by byl někde nějakej zrezlej spoj.
Datum: 07. září 2015 12:47
 Za sebe tipuju přicpanej přívod paliva. V kohoutku nabotnalá gumička, nebo bordel v jehlovým ventilu na plováku.
Datum: 07. září 2015 12:38
Jméno: jirka
IP: uživatel18304
 dobrej fichtl draci chci se zeptat mam mustanga a vypadava mi jednicka cim to muze bejt..?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. září 2015 17:30
Jméno: standa
IP: uživatel18303
 Cokoliv. Kolečko,vyjetá futra,vada automatu či jiná vada... zvenku nepoznáš ... rozhoď motor,naskládej si do pravýho karteru převodovku,toč si,řaď a koukni co se tam děje,kam to řadí,mezery,zda to nelítá moc ve futrech atd... online toho víc nevykoumáme
Datum: 06. září 2015 17:30
Jméno: Foonze
IP: uživatel17476
Posl.aktualizace: 09. září 2015 13:57
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Jenom doplním - typy 63x už jsou i v původních vydáních Dočkala (pokud mě paměť neklame, tak ve 3. vydání z roku 1976).
Datum: 09. září 2015 13:57
Jméno: foonze
IP: uživatel17476
 ahá , a jinak je to to samé ?
Datum: 07. září 2015 19:24
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 V té nové by měly být navíc motory 634.
Datum: 06. září 2015 23:51
Jméno: Marian
IP: uživatel18302
 Čau draci mám takovej problém a nemůžu ho rozlouskmonou lital jsem včera na fichtlovi a postupně přestával mít do otáček tak jsem koukl na zapalování a mezi kladívky to jiskří jako svářečka říkal jsem si to bude kondenzátor vyměnil jsem. ho ale problém stále trvá fichtl jede ale nejde do otáček a kladívka svařují svíčka hází jiskru bez problému ficht v pohodě chytne ale nejde moc do otáček prostě se začne dusit i když kladívka opiluju stejně nejede ano chvily dobře než se vytvoří njaka odpálená vrstva vůbec nevím čím by to mohlo být za řady děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. května 2016 3:18
 Je to kondikem
Datum: 23. května 2016 3:18
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Toto dělá indukční cívka. Vyměň ju a zkus.
Datum: 06. září 2015 8:50
Jméno: standa
IP: uživatel18303
 Je to j05 ? Že? Tohle dělaly starý kulatý zapalování. Rada na to neni. Částečně to šlo odstranit přebroušením vačky aby v jednom bodě hodně otevřela a po zbytek otáčky byla úplně sevřená,ale to bylo takový jen "aby se s tim dslo jezdit" ... pravděpodobně stator v háji,vinutí jsou do sebe prošlehlý.
Datum: 06. září 2015 7:45
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ahoj. Kolik zubů má originální babetová rozeta? typ 210. S kolika zubama má být na babetě 210 originální rozeta a po kolika kilometrech by se měl měnit olej v převodovce? Děkuju.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2015 20:19
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Díky já má nejspíš 51 zubů
Datum: 08. září 2015 20:19
Jméno: Ondra
IP: uživatel13313
 Originál rozeta má 51 zubu, jiou i menší
Datum: 08. září 2015 9:46
Jméno: jawaka
IP: uživatel15847
 zdarec mám čz 250 455 jak zapojit bateriji slišel jsem že se u tohoto stroja dává + na kostru
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. září 2015 5:40
Jméno: huhly
IP: uživatel18301
 Ahoj, ve své podstatě je to jedno, záleží na polaritě dynama. Zapoj baterii plusem na kostru a několikrát krátce stiskni kotvu relátka a dynamo se napóluje souhlasně s baterií. Jde to udělat i obráceně, výjimku tvoří pouze ty relátka jež mají regulační kontakty z wolframu; u nich musí být plus na kostře.
Datum: 05. září 2015 5:40
 Čauky, koupím platné přepsatelné doklady na jawa 50/23 mustang a jawa 50/20 pionýr. Nepotřebuji malý TP, SPZ ani štítek. Určitě dohoda dobře zaplatím, nechci šaškovat s veteránskými doklady...
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 10:44
Jméno: klan
IP: uživatel15847
 zdarec jak se otvírá praví kastlík na čz 250 455/05 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. září 2015 22:12
 musíš sundat sedlo a zatlačit takovej jazýček dolů, kterej čouhá s toho kastlíku, je dobrý ten kastlík trošku přimáčknout
Datum: 03. září 2015 22:12
Posl.aktualizace: 03. září 2015 21:46
 vsechno otázka času, kterému chceš tomu věnovat.
Datum: 03. září 2015 21:46
Jméno: jirka
IP: uživatel18295
Posl.aktualizace: 04. září 2015 19:53
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Já ho na ráfek dostal vpoho
Datum: 04. září 2015 19:53
Jméno: jirka
IP: uživatel18295
 Dobře. Děkuju a bude mi pasovat tan drapák 90/100x16 na ráfek z fichtla?
Datum: 04. září 2015 16:41
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ten 90/100x16 je dobrý ale změř si kyvnou vydlici jestli ti tam těch 10cm vleze a nebude škrtat o řetěz
Datum: 03. září 2015 19:41
 Na pole je to jedno jinak já jsem svoje polní jízdy odjezil na mitasu
Datum: 03. září 2015 16:59
Jméno: Hanz
IP: uživatel18294
 Má tu někdo zkušenost s rozebýráním zapalování typu Jawa 555 co bývalo i na o5 rok 62-63? Potřeboval bych si tam dát nový vinutí odvrtal jsem po bokách takový dva nýtky ale magnetický obvod stejně pořád nemohu vyndat, nebo je to nerozebiratelný ale stejně to musí jít vyndat jinak bych to nebyl schopný sešít. Protože bych potřeboval jedno převinout to co svítilo nádherně odešlo sehnal jsem jiné a to svítí jak světluška že se s tím blbě jezdí když je tma.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 14:26
Jméno: míra
IP: uživatel16502
 volačo kýbačo?
Datum: 04. září 2015 14:26
 bohužel jsem ho nikdy nerozebíral, přeju ti hodně štěstí. Netuším zda to vůbec jde.
Datum: 02. září 2015 18:21
 čau, prosím vás, nenašel by se tady někdo, kdo by mi popsal (popř.vyfotil) jak má být správě rotační šoupátko na jawě 90? na netu sem našel jen diagram z kterýho prd rozluštím, nějaká jednoduchá rada jak pro blbečka ať to pochopím. A taky další věc do válce se mi po pár prošlápnutí dostává nějak sakramentsky moc benzínu. Až tak že mi po pár dalších šlápnutí vytíkají doslova pramínky benzínu skrz koleno ven. Díki za každej poznatek.
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2015 10:47
Jméno: FK Racing
IP: uživatel13006
 To Zdenek: Pokud by ses zamyslel nad diagramem, tak bys snadno pochopil, že sání se začne otevírat v okamžiku kdy ještě nejsou uzavřené přefuky. To znamená, že tento motor SAJE a PŘEPOUŠTÍ současně. (Po dobu cca 4st). Abys zjistil kdy se uzavírají přefuky nemusíš ani sundavat hlavu (výhoda J90), úplně stačí vytočit svíčku a sundat výfukové koleno (a posvítit si do válce baterkou). Napsal jsem to /v souladu s tvým požadavkem/ jednoduše ?
Datum: 04. září 2015 10:47
Jméno: standa
IP: uživatel17128
 Šoupátko otvírá 125 st. před HU a zavírá 50 st za HU. Z toho vyplívá,že když si dáš píst do horní úvrati tak šoupátko je ještě otevřené,zhruba tech 50 stupňů před úplnym zavřenim. A to snad jako laik vidíš. 50 st. je zhruba čtvrt otáčky... to vidíš jestli si to tam dal dobře nebo obráceně
Datum: 04. září 2015 8:33
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Už to moc nepamatuji aůe myslím že z jedny strany něco bylo. Skuz to vyčistit třeba něco najdeš.
Datum: 03. září 2015 19:47
Jméno: Zdenek
IP: uživatel18296
 No jde o to, že to šoupatko jde aji obrátit na druhou stranu a hned se zase změní doba kdy má sát.
Datum: 03. září 2015 9:43
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Co vím o šoupátku tak tam je takový zářez který se nasazuje na klikovku na které je čípek. Nebo alespoň myslím je to dávno co jsem měl 90ku. S těma šoupátkama se dost laborovalo všelijak se brousili aby šlo více směsy. Ten benzín je asi karburátorem protože to saje do klikovky přez to šoupátko. Jedině rozdělat a vše zkontrolovat. Asi jsem moc nepomohl
Datum: 02. září 2015 20:20
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdravím. Mám J250/559 a chtěl bych se zeptat, jak je možné že úplně nová baterka (YUASA), která je na motorce co má najeto 1500 km, úplně vyschne, místo 6V tam je 2,5V a zůstala tam jenom kyselina. Docela často se mi stávalo, že motorka po chcipnutí nechtěla naskočit a pálila pojistky. Není možné, že je na motorce nějaký zkrat, do kterého jde více proudu a tím pádem se baterka vybíjí? Nebo je to něčím jiným? Diky za tipy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 22:14
 Osobně bych to tipoval na podělanou regulaci dobíjení, která nereguluje a láduje tu baterku co může - ta se "vyvaří" a zůstane jen ta kyselina. Ty pojistky by tomu nasvědčovaly, pokud i ta regulace je přes ně.
Datum: 01. září 2015 22:14
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 je tady nějaká dobrá duše, která má možnost nafotit a oměřit originální (původní) krycí gumu co je chycená na podsedadlovém plechu na J 555? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2015 17:33
|



|