Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Čaute, mám problém s přerušovačem... Nechce přerušovat XD zapojený je dobře, ale prostě nefunguje tak jak má. Nevíte co by s tím mohlo být?? Předem díky za odpověď!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2008 0:40
Jméno: Danielito
IP: uživatel1276
No jo, klasická závada - je rozbitej.... moh by si taky napsat co přesně dělá nebo spíš nedělá.. svítěj blinky, nebo co? jestli nechceš kupovat novej, najdi si na netu návod jak to opravit většinou to jde opravit
Datum: 02. července 2008 0:40
Jméno: fikus®
IP: uživatel1506
 cau nevite nekdo na 100 procent jaka ma byt inducka na fichtloj mam 6 V me tvrdil v mototechne ze ma bejt 8 V
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. července 2008 22:12
Jméno: FidoBMX
IP: uživatel2767
ja tam mam i 12V z audiny.
Datum: 07. července 2008 22:12
Jméno: Js
IP: uživatel340
Má být 8V. Moc na tom nezáleží.
Datum: 02. července 2008 10:04
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
To Dracek - cívky na rotoru magneta z fechtla nejsou ve fázi, takže ať jsi je zapojil jakkoli, paralelně, nebo seriově, tak se vygenerované napětí určitě významným způsobem tluče. Nejlepší řešení pokud nevíš v jaké fázi cívky jsou (mě to dodnes nedokopalo brát vícekanálový osciloskop k pionýrovi) je každou cívku usměrnit graetsovým můstkem a až za ním spojovat... Na druhou stranu... pokud ti to funguje, tak to neřeš :o). Před rokem jsem koupil novou infučku z Magnetonu a měla 8V. Stroj jezdí normálně... u staších cívek hrozí jen že zdegradovala izolační vrstva a pokud praskne vnitřním pnutím, tak zpřetrhá vinutí. Takže na indučce bych nešetřil a koupil novou než ty bakelitový hrůzy :o)
Datum: 02. července 2008 7:17
Jméno: Dracek
IP: uživatel1108
Je jedno jestlitam das 8V nebo 6V ale fakt to pojede i na 12Vze skodovky. Mam ju na 175 je tamzapalovani z fechtla a sou do ni zapojeny vsechny 3civky, inducka se nespali a haze to lepsi jiskru
Datum: 01. července 2008 23:17
Jméno: ali_gi
IP: uživatel3369
haluz je ze mne to islo aj na 12V zo skodovky...
Datum: 01. července 2008 22:25
Jméno: Fojta
IP: uživatel764
zdar,ja mam na fechtlovy 8V,ale kamos i koupil 6-ti V a jelo mu to jen nekdy.tak si radsi porid 8-mi V.a dej pozor aby ty to taky zezral tu energii gondik
Datum: 01. července 2008 20:04
Jméno: salis
IP: uživatel2576
 zdravim, chong tady kdysi poposoval teorii tyristorového zapalka na fichtla, já nejsem moc přes eletriku, mohl bys mi prosim chongu nějak vysvětlit abych to pochopil? děkuji moc. nepochopil sem hlavně, jestli to má víc plusů nebo mínusů...
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. července 2008 7:43
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jo podle zlinkovaného obrázku mi může někdo oponovat, že je to hooodně jednoduché... což bude mít pravdu, ale u motoru pionýra není na navinutí cívky zapalování na 200 až 300V místo a na snímací cívku spouštějící tyristor jakbysmet, takže se k tomu musí dělat měnič a upravit signál z kladívka... no a to už seznam součástek roste :o)
Datum: 02. července 2008 7:43
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Výborně.. dvakrát dám omylem aktualizovat stránku a hned tu je odkaz 3x :o)))))))))))
Datum: 02. července 2008 7:40
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 02. července 2008 7:39
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 02. července 2008 7:39
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 02. července 2008 7:36
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Ahoj salisi... zásadní rozdíl proti jiným typům je u tyristorového zapalování dvoje... jednak se nábojem nabíjí kondenzátor (u klasiky se nabíjí indukční cívka sycením a kondenzátor je pomocná součástka vyvažující náboj) a náboj uchovaný v kondenzátoru se vybije přes indukční cívku, která v tomto zapojení tvoří jen prostý transformátor. Proto je nutné dodržet tranformační poměr napětí a na straně kondenzátoru se vyrábí napětí 200 až 300V. K vybití se využívá tyristor, což je lavinovitá polovodičová součástka.. tedy pulzem na Gate jí otevřeš a dokud skrze ní nepřestane proudit proud, tak je otevřená... Jednoznačně se jedná o spolehlivější způsob zapalování co se týká kvality výboje, to proto že má tyristor tak ostrý nástup otevření, nevýhodou je složitost a z toho vyplývající spolehlivost. Mezi konstruktéry platí základní poučka že čím je zařízení složitější, tím se zvyšuje pravděpodobnost poruchy. A to je hlavní důvod, proč jsem to nikdy pro sebe nevyráběl. Původní zapalování je dostatečné a nanejvýš spolehlivé při správné údržbě.
Datum: 02. července 2008 7:29
 Čau lidi, mám Jawu CZ 175 , vše na ní funguje. je 30 let stará ale jedna zásadní věc na ní nefunguje, nenabijí to baterku. Tak jsem si stáhl schéma elektriky a zjistil jsem že u ní není kostra jako u všeho - ale + tak to zkusim prohodit a snad to bude fungovat. Kdyby kdokoli měl nějaký nápad co ještě by to mohlo být, tak mu strašně poděkuju.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. července 2008 15:33
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Když chceš přepolovat dynamo, nezapomeň otočit nejdřív baterku, zapnout zapalování a na chvilku zmáčknout regulační relé aby proud tekl z baterky do budícího vinutí. Tímto zákrokem soustavu přepoluješ a můžeš mít na kostře -. Ale popravdě to podle mě tvůj problém nevyřeší, protože polarita zapojení je při ,,nedobíjení,, nesouvisející záležitost. Chybu hledej v regulačním relé, uhlících budícího vinutí, vyřízeném akumulátoru, kabeláži a tak... ale 55W dynamo ti stejnak dostatek energie pro běžný denní provoz se svícením, nestačí...
Datum: 01. července 2008 15:33
 zdarec,mam problem s odrhem.kdyz udelam odtrh tak to jede tak na 50krat nastartovani.a na 51.to uz proste nenastartuje.kdyz hoten odtrh udelam znovu tak to zase vali jak sviň!nevite cim to muze byt?
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2008 21:38
Jméno: kolecko
IP: uživatel162
nebo se ti obrusuje pertinax na kladivku,je to zpsobeny tim ze nemas namazanej mazaci polstarek,kapni na nej par kapek oleje,ale zase at ti to nezacaka kladivka
Datum: 30. června 2008 21:38
Jméno: Danielito
IP: uživatel1276
Určitě koukni na tu destičku, u mě by to byl problém kladívkem. Co je v zadu to pérko tak bylo trošku nakřivo a nějak tlačilo do tý plošky tak se to pořád
měnilo... Stačilo kleštičkama narovnat a od tý doby nebyl problém
Datum: 30. června 2008 19:25
Jméno: Standa
IP: uživatel3362
Mozna se ti povolujou kladivka...
Datum: 30. června 2008 19:17
Jméno: LoukotMAN
IP: uživatel1327
 hej, uš fakt neim, prostě když jedu, a najednou přededu nějakej šutr, hrbol, prostě to drncne, tak mi to chcípne, a uš to nenastartuju... nevíte někdo, čím to může bejt? někdy vodělám to víko na motoru, kouknu se co s tím může bejt, nic nevidim, a zachvíli zase jiskra dee, tak jedu, drncne to, a chcípne, fakt nějaký divný... dik za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2008 22:49
Jméno: LoukotMAN
IP: uživatel1327
dík za rady... kondik sem měnil, páč to neházelo jiskru nikdy, ale dal sem tam takovej, kterej sem našel doma, takže nevím, co je to zač, jak je to starý, jak je to funkční... dráty sem kontroval, takže to bude asi tím...
Datum: 30. června 2008 22:49
Jméno: Vaclav_50ccm
IP: uživatel2605
No me to delal kabel vod zapalovaciho polu(vytahoval se ven). Vzdycky kdyz sem vlitl do jamy tak mi fichtl prestal jet...
Datum: 30. června 2008 20:20
Jméno: buben
IP: uživatel770
tohle jsem mel taky jel jsem prejel jsem taovy vymol a motorka zdechla a nedavala vubec jiskru.bylo to kondenzatorem...ale nekoazu si vysvetlit jak na to ten otres mohl mit vliv....
Datum: 30. června 2008 19:58
Jméno: fojta
IP: uživatel764
mohl by ti to delat odtrh
Datum: 30. června 2008 19:10
Jméno: tomonick
IP: uživatel1198
kamos to mel taky, pak sme zjistili ze byl utrzenej drat, ale byl obalenej izolackou tak to neslo videt
Datum: 30. června 2008 18:45
Taky bych to viděl na chybu v el. někde špatný/volný drát...
Datum: 30. června 2008 18:36
Jméno: E$pectro
IP: uživatel2461
tak máš asi někde blbej dotek, skus všechno pořádně dotáhnout nebo přiletovat a skus dát jinej kondenzátor...
Datum: 30. června 2008 18:32
Posl.aktualizace: 30. června 2008 23:13
Jméno: ali_gi
IP: uživatel3363
s velkostou kolesa to nema nic,...tam je paradox uhlovej drahy,,,ale tie prevody to menia...
Datum: 30. června 2008 23:13
S tím, že při jiném zpřevodování to ukazuje špatně máš pravdu... Stejně tak i u kol. Vetší se bude točit o něco méně než menší. Tudíš je potřeba upravit i převod náhonu tachometru, aby to neukazovalo špatně. Myslím, že když se mění převodování, tak se musí vypočítat taky počet zubů na náhonu tachometru, aby to ukazovalo dobře. Jen ale podotknu, že na ty to tacho. i když jsou dobře zpřevodované se nedá moc spoléhat... viz. dotazy na jawamania.info
Datum: 30. června 2008 18:16
 cuss lidi proc kdyz mam pripojenou zarovku z civky do vypinace a do zarovky tak sviti ale desne malo nevim co s tim je..... poradte diky za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. července 2008 11:30
Jméno: Ozzy
IP: uživatel3144
Na jawe 21 muzu sundat celou pravou stranu motoru bez sundani celeho a pak se v tom hrabat ne ???
Datum: 01. července 2008 11:30
Možností je více: buď jak je tu již napsaáno slabý rotor (magnet) - pak vyměnit za jiný silnější nebo špatné cívky: pak koupit nové a vyměnit. Cívky mohou být taky špinavé - vyndat a dátěným kartáčem opatrně oškrábat ty kovové častí na které působí mmagnet (jsou nejblíže k rotoru) a opatrně očistit celou cívku. Nebo také můžeš mít cívky moc daleko od rototru¨- masatvit na vzdálenost cca 0,3mm - popsáno na wiku.ic.cz. Také zkontroluj žárovky u zapalování 20W mají být přední 6V 15/15W a zadní 6V5W u 30W zapalování mají být přední 6V25/25W a zadní 6V5W jiné nepoužívat nebo to pak bude špatně svítit a samozřejně zkontroluj, jestli už ty žárovky nejsou vysvícené (zašlé).
Datum: 30. června 2008 18:33
Jméno: mischelnike
IP: uživatel600
No hele ty civky kdyz budes sundavat tak nic jinyho sundavat nemusis civky ti drzej jednotlive na dvouch sroubech ty normalne povolis vytahne civku vezmes jinou das ji tam a utahnes... ale pozor!! na to aby ti ta civka nedrela o magneto!!! hodne zdaru
Datum: 30. června 2008 14:38
Jméno: OzZy
IP: uživatel3144
A kdyz je chci vymenit nemusim sundat cely motor ???
Datum: 30. června 2008 13:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Předpokládám že máš na mysli cívku-světelný pól magneta... tak pokud ti svítí málo, tak je to proto že má buď větší, než předepsaný výkon, nebo máš slabé, vyšeptané magnety v rotoru.
Datum: 30. června 2008 12:46
Jméno: LoukotMAN
IP: uživatel1327
 zdarec.. hej, nevíte někdo čím může být, že když dám do fajfky šroubovák, tak to kope jak svina, ale až tam dám svíčku, dotknu se válce, tak nic? svíček sem skoušel víc, ale nic..... (stalo se to tak, že sem přehlídl pár šutrů, přejel sem je, zadrncalo to jak svina, a najednou to přestalo jet) pls poradte, dík..
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2008 22:33
Jméno: J21
IP: uživatel1711
kondenzator
Datum: 30. června 2008 22:33
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel2070
zkontroluj izolaci kladivka (pertinax desicky)
Datum: 29. června 2008 18:48
Jméno: mira
IP: uživatel3138
 poradím i někdo jak mám zapojit elektriku na 175 tak aby mi to dobíjelo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2008 8:20
Jméno: 477
IP: uživatel1181
podle toho najakou masinu
Datum: 30. června 2008 8:20
Jméno: Dracek
IP: uživatel1108
 Cau chcu se zeptat jestli by slo na 175/356 zapojit otackomer treba ze skody 120. Kdyztak jak ho zapojit dik moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. června 2008 13:21
Jméno: mira
IP: uživatel3138
čau poradí mi někdo jak mám zapojit elektriku,aby mi to dobíjelo?
Datum: 29. června 2008 13:21
 Zdar bireři, chci se zeptat k čemu je u pionýry usměrńovač na svetla a jestli by to svítilo i bez nej. Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. června 2008 11:42
Jméno: Standa
IP: uživatel3345
Usmernovac se daval na typy 550,555,05 se starym kulatym zapalovanim kvuli usmerneni napeti (proudu). Nevim jak to presne fuguje,ale vim ze stary zapalovani maj ohromnej potencial a bez toho usmernovace ty zarovky praskaj. Mne praskla i 45 W zarovka z trabanta. S usmernovacem to sviti krasne i v nizkych otackach a ve vysokych otackach zarovky nepraskaj!!!! Jinak zapojeni je takovy ze na stredni kontakt usmernovace jde kabel ze svetelneho vinuti a z dalsich dvou vyvodu jdou predni svetlo a zadni svetlo.
Datum: 28. června 2008 11:42
Jméno: misiak
IP: uživatel2652
cau myslis tlmivku ? (vypada to jak trafko a idu stoho kabliky  )? lebo ak mas namysli to tak ti to pojde ale hned ti vyhori ziarovka a nedavaj tam silnejsiu ako 15w u 05
ak mas 21 tak tam neni nič a ma 25w ziarovku ... ak das do 05 25w ziarovku tak ti vyhori magnet
Datum: 28. června 2008 8:55
 Čus draci...potřeboval bych poradit. Mam ČZ 477 a mam ji nějak napojenou že jezdí bez baterky..ale zapalko z fichtla ani nic takovyho tam nemam...prostě origo. No ale nemam zapojeny světla a začina mi to celkem vadit. Takže se chci zeptat na kterou svorku u relatka mam napojit + kabel. NA elektriku sem celkem lama. TAkže dik za každou odpověd...
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. června 2008 20:05
Jméno: Maikel
IP: uživatel3317
 Zdar neznáte někdo nějakou stránku nebo nevíte někdo něco o tom jak udělat tranzistorový zapalko na 175 čízu?Nebo jakýkoli ale aby to mělo pořádnou jiskru...
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2008 18:24
Jméno: Maikel
IP: uživatel3317
a neznáte někdo nějakej návod?nebo kde se dá koupit?
Datum: 26. června 2008 18:24
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Nic tím nezískáš pokud to chceš naroubovat na klasické kladívko, pouze proudově ulevíš kladívku (což nemá význam páč jeho životnost stačí), naopak ti jiskra zeslábne, protože potřebuješ zapalovací cívku pro tranzistorové zapalování, která má menší vnitřní odpor. Lepší než tranzistorové je kapacitní zapalování CDI, takže když už chceš to zapalování vylepšovat, tak doporučuji CDI.
Datum: 26. června 2008 7:17
Jméno: aaa
IP: uživatel2090
 caute dneska jsem nastartonal pincka ujel jsem na nem 200m a najednou zdech... po chvili zkoumani sem zjistil ze svicka nehazi jiskru nevite nekdo co stim je (kontakty jsou OK , svicka je nova)
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. července 2008 19:26
me se to stalo taky a mel sem spatnou faju
Datum: 01. července 2008 19:26
Jméno: J-qak
IP: uživatel3318
myslím že nemáš ukostřenou indukčku. jeden drátek musí být nějak připevněný ke kostře. mě se to stalo jednou a uz si to pamatuju na furt
Datum: 25. června 2008 20:35
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Může to být hromada věcí, ale můj tip je že se ti dostal olej z plsti vačky mezi kontakty kladívka a spálením výboji vytvořil nevodivou vrstvu. Léčí se to jemným brusným papírem, pár pohyby mezi kontakty :o)
Datum: 25. června 2008 8:30
jestli jsi vycistil vsechny kontakty tak zkontroluj jestli ti nekde nyvypadl nejaky kabel,nebo se mi stalo ze se mi uvolnil vysokonapetovy kabel od inducky,a sesteluj odtrh a melo by to jit nebo vyzkousej jiny kondenzator.
Datum: 24. června 2008 19:50
Jméno: jirka
IP: uživatel2324
 Cau draci,prosim Vas nevite jestli by mohl delat kondenzator ze by to v nizkych otackach vynechavalo ale jen tak ze by to tak cca na pul vteriny prestalo palit,ale jak se to dostane do vysokych otacek tak to nevynechava pls je to tim?? nebo popripade cim by to mohlo byt.Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2008 20:06
Jméno: Maikel
IP: uživatel3317
Taky myslim že to tak neni chybu bych hledal jinde kondenzátor je tam na zhášení jiskry mizi kladívkama takže by ti to vynechávalo i ve velkejch otáčkách....ale zkus to za zkoušku nic nedáš....
Datum: 25. června 2008 20:06
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Nemyslím. Kondenzátor je buď OK, nebo proraženej... Každopádně si někde jeden půjč a vyzkoušej, zas tolik práce to není, ale podle mě je to nepravděpodobné.
Datum: 25. června 2008 8:33
Jméno: šnorchl
IP: uživatel2945
 čau,nevíte kde koupit svíčku champion l82c dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2008 17:59
Jméno: pavko
IP: uživatel430
poptej se v servisech sou hodne rozsireny nebo v autodilech jestli bydlis v ostrave a v okoli muzu ti rict obchody
Datum: 24. června 2008 17:59
 Čaute dracimám prosbu mám jawu125 sport a chi si tam dát otáčkoměr a nevím kam ho mám zapojit a jestli by jste trochu věděli budu rád zatim dík Puťas
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2008 19:57
Jméno: Maikel
IP: uživatel3317
měli by tam bejt tři konektory teda podle toho jakej máš...napájení +a - a ten třetí se dává na kladnej pol indukčky....jestli máš mechanickej tak si v....
Datum: 25. června 2008 19:57
Jméno: misiak
IP: uživatel2652
na kladivko
Datum: 24. června 2008 17:26
 cau draci poradite mi jakou svicku do mamety do210 but briskN14C nebo briskN15C diky za otpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2008 14:44
Jméno: T!cKer
IP: uživatel3307
N15C...je to zlatej stred....
Datum: 24. června 2008 14:44
 Čaute, měl bych dotaz. Mám Jawu ČZ 175 a mám s ní menší problém. Když zapnu blinkr, tak místo blikání jen svítí nevíte čím to může být?? Já sám se v tom moc nevyznám. Předem díky za odpověď!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2008 20:22
ahoj mel jsem ten samej problem ale prerusovacem to nebylo to neznamena ze to tym nemusi byt ani kostra nebyla spatna ale v jednym blinkru byla spatna zarovka a to jen o 2 waty a jedna strana svitila a druha normalne blikala
Datum: 23. června 2008 20:22
Jméno: MLanca
IP: uživatel1801
no je to přerušovačem je v masce
Datum: 23. června 2008 20:00
|



|