Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Rider
IP: uživatel15124
 Mám babetu 210 a svíčka mi neháže jiskru. Můžu šlapat jak chci ale prostě neháže jiskru. Koupil jsem novou indukční cívku a novou svíčku a prostě pořád nic. Překontroloval jsem i elektriku jestli je všechno v pohodě.
Možná je tam jen nějaká malá chyba ale moc tomu nerozumím.
Nevíte někdo co s tím?
Budu rád za každou radu.
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. února 2016 8:27
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Prohlédni zkratovač (chcípák) a vodič až k napájecí cívce na statoru alternátoru. Může to někde zkratovat.
Datum: 29. února 2016 8:27
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Obecně je známo,že největšim kurvítkem v eletrice u babety je tyristor,šel bych po něm.
Datum: 29. února 2016 6:26
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Caute borci , ako sa prosim vas prejavuje chybna indukcna cievka na pionieri ?  Diki
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2016 20:52
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
  vazne mi to tam malicko iskri , kludne to mozme nakamerovat a dat sem video  a este by som sa uz chcel rovno spytat co sposobuje ze mi pionier ide len na roztlacenie ... na paku neche chytit ... karbec je presne nastaveny ako ma byt , a este ked sa na nom par krat preveziem po ulici a zohreje sa tak ide stale slabsie a slabsie , proste cim je motor viac horuci tym horsie ide :/
Datum: 26. února 2016 20:52
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Asi seš moc nabitej  tomu nerozumim ... aby někde něco jiskřilo tak se musí jakoby uzavírat okruh ... musí být rozdíl potenciálů ... jako pŕi blesku ... mraky nabitý a země tvoří nulu (kostru,mínus,či jak to nazvat...) ... nevim co by se ti tam muselo dít abys jiskřil šroubovákem v ruce o karbec
Datum: 26. února 2016 19:04
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
 Diki  teraz som tam prehodil dalsiu inducku a konecne to chytilo ale isiel som este nastavit volnobeh a ked som prilozil srobovak k volnobeznej tryske tak sa mi medzi srobikom a srobovakom slabsie iskrilo ... moze to byt aj induckou ci je niekde skrat ?
Datum: 26. února 2016 18:30
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Svíčka nehází jiskru. Svíčka hází slabou jiskru ale nejede. Svíčka hází jiskru,motor běží,ale vynechává. Z toho vydíš,že nelze jednoznačně říct : je špatná indučka ... ale alespoň mě se z 2/3 případů stalo,že jak přestala dávat indučka tak začlo nesmyslně jiskřit kladívko i při nakopávání,ale nevim proč. Jindy to nepoznáš vůbec.
Datum: 26. února 2016 17:53
 Zdar všem. Řešim zapeklitou věc. Potřebuju změřit napětí na baterce,zda dobijí. Jenže se mi nedaří,ať měřim AC či DC tak mi na displeji multimetru lítaj hausnumera od -18 po 14V v takový rychlosti,že to nejde ani přečíst. A ty a samý bludy mi tam litáj ať dam hroty na baterku,před i za nabíjecí zařízení i přímo na kontakt dobíjecí cívky. Konkrétně je to Simson 6V bez tyristoru i bez ELBY,dával jsem dohromady komplet eletriku. Dotaz zní,zda netušíte,zda používam blbej multimetr a nebo jestli to třeba nedělá neodrušená fajfka (svíčka?) Cívka se mi zdá zdravá,zadní světlo svítí a nepraská,brzdovka z druhýho vinutí cívky funguje. Samozřejmně mi napadlo použít nějakej analogovej ručičkovej voltmetr,kterej na okolní šumy nereaguje,ale nemam ho a ani nikdo známej. Simsoňácký fóra jsem pročítal,každej to měří na baterce a nebo na cívce a nebo za usměrňovačem a nikdo se nezmiňuje že by měl takovýhle problémy ... měřák mam opravdu levnej,ale plně funkční. Napadá mi ta fajfka. Je tam nejobyčejnější krátká s hrotem a svíčka N14C. Píšu jsem jen proto,jestli by někdo neporadil kde dělam chybu ? To že je to simson zde nehraje ani roli ... Dík všem. Elektrikář zrovna nejsem.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2016 14:56
Jméno: standa
IP: uživatel18571
 Tak to vyřešila oplechovaná fajfka. Vše jde proměřit. Krásně to dobijí. S mojí jetou baterkou drží na volnoběh krásně 5,82V a při přidání plynu jde krásně 5,94 - 5,96 a nahoru... jinak moje zvláštní baterka drží kapacitu na 5,8V ... asi už ji pérák počechral desky
Datum: 24. února 2016 14:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tohle rušení se děje u nekvalitních digitálních měřáků. Paradoxně jsem koupil jeden měřák z Číny za asi 300kč a ten rušením netrpěl. Po chvíli odešly kabely, dal jsem z 2. měřáku a začaly se tam objevovat nesmysly. Na tyhle věci kolem motorek, který jsou dost zarušený (a ani odrušená fajfka/svíčka nepomáhá), je zlatý analog. měřák.
Datum: 23. února 2016 11:02
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Holt to chtělo klidnou hlavu a víc se zamyslet. Jak mam vymytej mozek ze simsona v iglů a všech schémat,problémů a upadlejch koster tak už jsem myslel,že maj oba usměrňovače (starej a novej) proraženou diodu ... tak sem je rozhodil ... starej sem poopravil,z novýho mi vypadali matičky,oba pípali jen v jednom směru,což je dobře. Vytrh jsem po dvacátý magneto (mam atypickej "sundavák"  a už jsem zas přeletoval kostru na cívce,vytrhal jsem zas všechny kabely a vše řádně překontroloval a znova zapojil a přitom se stačilo zastavit,sednout si,dát cigáro a vyměnit fajfku za dlouhou  Dík za potvrzení. Byl jsem z toho na prášky. Už jen přebouchnu gufero pod zapalovánim,vyměnim prasklý žárovky,zkontroluju dobijení a odjíždí  a kluci nevíte někdo baj oko jakej předstih má mít kladívkáč simson? Jako výchozí bod beru ustavení jaký tam bylo vymáčklý držákama na statoru,na kladívku musim mít aspoň 0,5mm jinak nechytá a když chytí má divnej měkkej chod ... teď už má teda chod jen jeden ... chytí a drží tak 3000 ot  šílený ...
Datum: 22. února 2016 18:58
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tipuju to na tu fajfku,,, odrušit a mělo by to chodit...
Datum: 22. února 2016 18:27
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Multik chodí. Když chcípnu motor tak normálně naměřim 5,85V (baterka neni TOP). Rozsah jsem používal 20V i 200V. Zkoušel jsem jak měřit DC na baterce,tak AC na cívce,před usměrňovačem a AC i DC jak na baterce tak za plechovym dobijecim monstrem. To je nějakej divnej šum,protože multik blbne byť připojim jen červenej hrot na plus baterky a nebo na cívku,druhej hrot volnej v ruce a už tam ty nesmysly lítaj ... a je jedno jestli AC nebo DC ... jinak kvůli přisávání vzduchu mam volnoběh tak 3000 ot/min ale to je fuk,to budu taky řešit... to s brzdovym světlem je dobrej nápad,ale není to nutné,funguje to skvěle i teď. Ono šlape úplně všechno. Majiteli to navrhnu,je to jen přepojení jednoho kabelu. Ještě jsem nezkoušel zapojit do okruhu multik jako ampérmetr,to by mělo prej dávat max 2,5A v max otáčkách za tlumivkou a pod 1A na volnoběh by to nemělo padat... ještě nějakej nápad? Že by byl vadnej multik se mi nezdá,měříme a propípáváme tim všechno,auta,motorky ... vesměs teda altiky,baterky,žhavení atd ... vše ok ... a nemuže vadná cívka vytvářet takovýhle frekvenční nesmysly? Vim že u pio kvůli krátký fajfce nejde třeba otáčkoměr na VN kabel ... taky pak píše bludy...
Datum: 22. února 2016 17:59
 Tipl bych to na KO multimetr, na jeho ověření bych udělal experiment, že bych změřil baterii (třeba trochu vybitou) vyndanou z motorky, pak ji nasadil, nahodil, nechal to chvíli brblat a zastavit, vyndat baterii a změřit .. pokud na ní bude vyšší napětí, motorka by měla nějak dobíjet. Jinak jsem elektriku dělal na 6V Simsonu, měl už ale tyristor, ale bez elby (přerušovač bimetal + takovej ten hnědej regler), a co si pamatuju, tak napětí i při běhu nebyl problém změřit a hýbalo se to v okolí 7,2V .. fajka nevím jaká byla ale nerušilo mi to .. samotná dobíjecí cívka by měla jít proměřit na AC, akorát bych dal pro sichr větší rozsah. Jinak z dobíjecí jde myslím že zadní brzdové světlo, co si pamatuji, být tebou to předělám na baterii na spínačku, protože je pak světlo citelněji vidět při nízkých ot. a funguje opravdu jako brzdové světlo .. a cívka je pak jen čistě dobíjecí .. zkus, uvidíš
Datum: 22. února 2016 17:08
Jméno: Honza
IP: uživatel16977
 Zdrar chlapi, koupil jsem zapalování vape. Podle nákresu se žárovky zapojí ve stylu 05 ky. Já to chci ale zapojit tak, jako to má 21. A otázka zní - mohu ty dva žluté dráty spojit do jednoho a tím napájet obě žárovky najednou? Děkuji .
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2016 12:20
Jméno: standa
IP: uživatel18564
 Žlutý dráty spoj,v tom není problém. Jen bacha na jednu věc. Pokud nezapojíš zadní žárovku jako u mustanga (z jednotlivých svorek přední) tak ti bude praskat zadní světlo a následně i přední .A nebo za jízdy nepřepínat
Datum: 22. února 2016 12:20
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel16403
 můžeš je spojit bez obav
Datum: 21. února 2016 19:08
Jméno: wimer
IP: uživatel18392
Posl.aktualizace: 22. února 2016 18:56
Jméno: švanda
IP: uživatel18566
 Teď jsem koukal na to schéma a tam je vidět že ty světelné cívky jsou oběma konci připojený k usměrňovačům takže ukostřený nejsou takže žádný problém
Datum: 22. února 2016 18:56
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Cokoliv naměříš, je vztaženo ke kostře. Proto můžeš říct, že na baterii je stejnosměrné napětí, protože vůči kostře nemění polaritu. Polarita napětí se na cívce oproti kostře mění, tudíž je tam střídavé napětí. Je to jen o tom, co se k čemu vztahuje. Snažil jsem se ti vysvětlit, že se nebude nic tlouct ani zkratovat, pokud budou oba obvody spojeny ke kostře jako ve schématu.
Datum: 19. února 2016 1:43
Jméno: wimer
IP: uživatel18392
 Od kdy je na neusmernene cívce pouze minus?
Datum: 18. února 2016 20:26
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Kostra je jen jedna a napětí na baterii i na na zapalovací cívce měříš právě vůči ní. Barák taky měříš od země, střecha je +, sklep -. A jak rychle se to střídá, je fuk.
Datum: 18. února 2016 17:10
Jméno: standa
IP: uživatel18557
 Nejsem elektronik,ovšem nevim,proč by se měl prát mínus s mínusem (laicky řečeno) ... to by to asi němcum přes 30 let nefungovalo
Datum: 18. února 2016 16:33
Jméno: wimer
IP: uživatel18392
 Tak asi střídávej proud ma podle frekvence +nebo- takže by se pri jedne periodě zkratovalo ne?
Datum: 18. února 2016 15:06
Jméno: standa
IP: uživatel18557
 Jestli se to bude a nebude tlouct nevim.Ani nevim co by se tam tlouklo. Víceméně starší 6V simsony bez ELBY to maj stejně,ba ještě hůř. Není to zrovna ideální řešení ale "nějak" to funguje ...
Datum: 18. února 2016 14:44
Jméno: wimer
IP: uživatel18392
 ano není na baterii to jo ale jde o to zda se nebudou tloct kosty když dám usměrněný mínus na rám a neusměrněnej vývod jedný civky s rám tak se to musí potkat a zkratovat v půl vlnách
Datum: 18. února 2016 6:04
 Cívka ení zapojená na baterii, tzn: je kasicky přes kladívko a bateriový obvod ji nijak neovlivní. Takže se to tlouct nebude
Datum: 18. února 2016 2:31
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravím, prosím o radu kolik se má nastavit předstih u jawa mosquitto 585. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2016 14:09
Jméno: standa
IP: uživatel18557
 Přesnou hodnotu neznám. Jako výchozí hodnotu bych bez starostí zvolil 1,5mm před HU. Když se ti bude zdát že je motor moc tvrdej tak ubereš na 1,2-1,3 a kdyby to naopak bylo líný a chcíplý tak opět 0,2-0,3mm přidáš ... nou stress
Datum: 18. února 2016 14:09
Jméno: Poliš
IP: uživatel18392
 Zdar lidi chci se zeptat mám na fichtlu usměrňovač a baterku a chci se zeptat zdali je možné že když jsem měl baterku připojenou na usměrňovač a propojil kabely před usměrňovače odpojené od zapalování zda dojde k zpětnému průchodu proudu z baterky a mohl by se můstek prorazit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2016 16:13
Jméno: homolka
IP: uživatel13386
 no když baterku na usměrńovač připojiš opačně + bat. na - usměrńovače tak to poteče do těch zkratovanejch drátů34
Datum: 19. února 2016 16:13
Jméno: zapalovani
IP: uživatel17657
 Zdar draci poradil by my někdo kde sehnat transformátor nebo čím ho nahradit vše je v odkazu děkuji za odpoved...........odkaz: Jencomoto.wbs.cz/Tyristorove-zapaovanie.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2016 9:22
Posl.aktualizace: 14. února 2016 13:29
 Dobře díky
Datum: 14. února 2016 13:29
Jméno: standa
IP: uživatel18550
 Zdar. Tohle ti pomuže při praskání žárovek (typický problém u vape). Kolísání světla nevyřešíš. Je to prostě fichtl.
Datum: 14. února 2016 6:28
 Zdarec draci prosim o pomoc. Schanim prepinac svetel na čz 175/450 De+ luxe nevite nekdo kde ho sehnat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2016 22:10
Jméno: Jawapioner
IP: uživatel11670
 Zkus se podívat na bazoš,motoinzerce atd.
Datum: 08. února 2016 22:10
Jméno: jawa 250
IP: uživatel18535
Posl.aktualizace: 12. února 2016 14:45
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Tipnul bych že zdechlo spíš rego. Dynamo je echt nadimenzovaný, navíc smrt dynama se projeví typickým zápachem spáleného vinutí. Pokud nesmrdí, jednoznačně odešla elektronika rega.
Datum: 12. února 2016 14:45
Jméno: jawa
IP: uživatel18503
 čau kluci menší problém jawica 250 nedobíjí nové polovodičové relé to vyřešilo jen asi na týden zápalko 75w uhlíky ok a druhá otázka jak to zapojit netvrdo bez bošáku svorky 51 a 61 na baterku? dííík
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. ledna 2016 14:05
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 zažil jsem i zapalko, které zlobilo i s elektronickou regulací... ukázalo se že je vylítané ložisko kliky u dynama a tak měly problém s kontaktem uhlíky a následně stálo samotné dobíjení na dvě věci... inu i neelektronická závada může mít vliv na elektriku
Datum: 25. ledna 2016 14:05
Jméno: jawaka
IP: uživatel18422
 zdarec koupil jsem tady vape a nesvítí mě zadní světlo žarovku 6v když z měřím volty tak tam jdou jen 2v když odpojím přední světlo tak tam jde 7v a ani tak to nesvítí žlutý kabel mám napojený napřímo ke světlu bez přepínače už si opravdu nevím rady dík za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. ledna 2016 6:12
Jméno: standa
IP: uživatel18507
Datum: 25. ledna 2016 6:12
Jméno: jawaka
IP: uživatel18422
 promin už je to vyřešené bylo to špatné ukostření
Datum: 24. ledna 2016 21:01
Jméno: standa
IP: uživatel7496
 Asi moc složitá otázka .... tak nic no ....
Datum: 18. ledna 2016 15:23
Jméno: standa
IP: uživatel18494
 Popiš jak to máš zapojený ??? Hodnoty žárovek? Vape většinou žárovky pálí. Někde budeš mít chybu.
Datum: 17. ledna 2016 12:05
Jméno: šimon
IP: uživatel289
 Zdar řeším problém do čz 175/477 sháním baterku podle manualu ma byt 6v 11ah ale všechny s touhle hodnotou se mi nevejdou do kastlíku. co tam dáváte vy za baterku? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2016 5:58
 Ahoj. 6V 11Ah tam podle mě určitě být nemá, taková byla až na 175/487. Sem podle manuálu patří 6V 4,5Ah. Já tam mam 6V 6Ah.
Datum: 11. ledna 2016 5:58
 Zdravim všechny mám problem ze simsonem a to že je eletrika komplet venku a nepoužitelná. Proto bych potřeboval poradit něaký servis v okolí Kladenska či Kralup který se věnuje těmto strojům. Z velkých servisu mě vetšinou posílají do háje že prskolety nedělaj atd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2016 21:00
 Ahoj jsem z Loun a simsony, pionyry a ostatni moto delam, majaka elektrika neni problem. Sam osobne vlastni nekolik techto stroju, pokud chces tak napis nebo zavolej. Zdar Petroldies. Tel 724993014
Datum: 08. února 2016 21:00
 Ahoj. Simsona jsem nikdy nedělal,ale kdybys na to nepospíchal a dal mi čas tak bych ti tu eletriku asi udělal. Díly na simsona jsou dostupný,schemata snad taky,tak by to neměl bejt problém. Jsem z Hradečna. Napiš mi kdyžtak na mail. Standa
Datum: 19. prosince 2015 16:47
 Čau draci, nemáte někdo prosim vás schéma na babettu s tyristorem GYT? já jsem ho nikde nenašel, jestli někdo máte, pošlete mi to prosim na mail: onpavelka@seznam.cz Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. prosince 2015 0:26
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Schema zapojeni babeta zadat do googlu... Bylo to tezke?
Datum: 15. prosince 2015 0:26
 Čau lidi, chci se zeptat budu kupovat čz 175 a majitek povýdá že nejde přední světlo že když ho zapojí spadne pojiska. Říkal že tam má aku baterku nemuže to bejt vono?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. prosince 2015 19:24
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Obavu mám naprosto stejnou, dokonce se bojím, aby ta čz (i pio do skoro kopců) nepřišla k újmě... "spadne pojistka" - to tam má jistič z domovního rozvodu ne? Nebo kam že mu ta pojistka spadne? A význam termínu aku baterka jsem taky nepobral. Hold se mám co učit.
Datum: 02. prosince 2015 19:24
 jestli ti jde opravování motorek stejně jako ovládání pravopisu, tak mám zlé tušení, že tyto banální závady co popisuješ, nezvládneš opravit...
Datum: 02. prosince 2015 18:06
 Prej ještě píše že nevý když se vymnění náhon tachometru jastlli pude tachometr de to nějak předem vyskoušet nebo něco takového bez náhonu tachometru nebo kolik stojí použitej ale fungujicí tachometr na Čz 175? Dík Václav
Datum: 02. prosince 2015 14:47
Jméno: standa
IP: uživatel18438
 Ne. Někde ve světelnym okruhu (spínačka,přepínač,kabely atd) je zkrat na kostru. Hledej ...
Datum: 02. prosince 2015 13:58
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Ahoj draci když mám přední světlo u jawa 50 typ 20 tak mám hlavní žárovku a ještě prej jedna tam musí bejt a to parkovačka je to tak ta dělá obrys světla ale nevim kam jí tam mám dát
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. prosince 2015 21:51
 Blbost, patří tam dvojvláknová žárovka. Ta malá byla na Pařezu
Datum: 08. prosince 2015 21:51
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Díky
Datum: 25. listopadu 2015 20:57
Jméno: Honza
IP: uživatel18426
 Kdyby to mělo baterku tak to má význam ale takhle je to k hovnu jen bys přepálil žárovky díru na parkovačku tam má mustang ale není zapojená
Datum: 25. listopadu 2015 18:34
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 neřeš, fichtl parkovačku nemá
Datum: 21. listopadu 2015 14:10
Jméno: jawa 2100000
IP: uživatel17133
 ahoj mam problém na jawa 21 mi svítilo jen přední světlo zjistil jsem, že zadní světlo není napojené na přední světlo do patice tak jsem to udělal a ted mi svítí na tlumeny zadní a na dálkový přední nevíte co je špatně?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. listopadu 2015 22:32
Jméno: Jenda
IP: uživatel18392
 Promiň jak říka Konny ® záleží taky na tom zápalku....
Datum: 20. listopadu 2015 22:32
 Máš tam 20W nebo 30W zapalování? U 20W zapalování má zadní světlo svoji malou cívku a přední světlo společně s klaksonem má svojí 15W cívku. Pokud máš 30W zapalování, tak z předního světla vedou 2 dráty (připojený na potkávací a dálkový kontakt žárovky) a v zadním světle jsou oba dráty přivedeny na kontakty žárovky. Podmínkou u tohoto zapojení je, že musí být sufitka v zadním světle odizolována od kostry!!!
Datum: 20. listopadu 2015 22:16
Jméno: Jenda
IP: uživatel18392
 Zdarec a nemáš to zadní ukostřený tu patici? musí to být od izolované. Většinou se patice přidělá přes šroubek k plechu a tím se to ukostří a pak to blbne...
Datum: 20. listopadu 2015 16:39
Jméno: Jeffrey
IP: uživatel18398
 Zadr chci se zeptat mám Fichtl 21 s 05 motorem a nechcem mi to jet více než 15 nebo 20 km/hh tak se chci zeptat čím by to tak mohlo být a střílí mi ještě z výfuku\r\n\r\nDíky za odpvěď
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. listopadu 2015 10:17
Jméno: Fechtlíkus
IP: uživatel18430
 To mi dělalo taky a měl jsem ucpanou hlavní trysku a špatný předstih
Datum: 27. listopadu 2015 10:17
Jméno: pepa
IP: uživatel18400
 Predstih
Datum: 13. listopadu 2015 9:43
|



|