Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 zdar ako zaxojit el aby naraz svietilo zadne aj yredne teraz sa mi zayne v yolohe rovno zadne a ak gam doyrava syinacku tak aj zadne
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. ledna 2017 18:56
 to bude více písmenek, teď jsou všude slevy, doporučuji zakoupit novou
Datum: 03. ledna 2017 18:56
 dik moc vyskusam uvidim nejde mi na klavesnici jedno ismenko uz oznas ake xixi je to inak jawa 50/21 20W
Datum: 03. ledna 2017 17:34
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 píšeš jak já po 12ti pivech a ještě nenapíšeš u čeho,,, když budu předpokládat, že jde o fichtla, tak to stačí zapojit tak, jak je to uvedený ve schématech, kterejch je plnej net,,, jen tě upozorním, že musíš rozeznat 20ti a 30ti wattovou verzi alternátoru, ale o tom už tu bylo napsáno taky tisíc příspěvků...
Datum: 31. prosince 2016 22:08
Jméno: Jawa50
IP: uživatel18840
 Ahoj,seso.Budou ještě zde svíčky bosch W7AC?Dík moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 11:22
 tak za tyden bude zas
Datum: 30. prosince 2016 11:22
 draku ja na ty zahranicni prdim pokud brisk vydrzi prvnych 10 km,, tak je defakto nesmrtelna,, drazsi svycy denso a champion a bosch jsou tehani penez s kapec
Datum: 28. prosince 2016 0:57
 čau draci, už si nevím rady. stavim panelku 250 od zakladu ale mam problém s dobíjením. všechno elektro je zapojené. je pojízdná ale za boha nechce dobíjet. vyměnil jsem uhlíky ale pořád nic. na schématu není napsané zda je "+" kostra nebo je kostra "-". logicky jsem dal červený dát na plus.. napište nejaky tipy co s tim.. díky!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2016 7:54
Jméno: standa
IP: uživatel18949
 Zdar. Jseš hodnej. Mě se to tam válí v dílně snad 3 roky. Možná to někdy ještě využiju. V současný době mam vždy jeden kompletní motor a na něm vape. Mě se to na tom kostitřasu furt rozpadalo,každej druhej tejden Zděnek řešil co tomu je,ale to už jsem ti kdysi říkal ... šťastnej novej rok a hodně úspěchů ! Standa
Datum: 28. prosince 2016 7:54
Jméno: Chong
IP: uživatel18935
 Hele a víš že Stando jsem si na Tebe náhodou včera vzpomněl  . Jak jsi vždycky v opozici proti mýmu CDI a že zrovna budu jedno dělat , tak jsem přemejšlel jestli nevyseknu i jedno pro Tebe  . Super svátky, Chong
Datum: 23. prosince 2016 6:27
Jméno: standa
IP: uživatel18936
 Hele to origo rele neni zas taková tragedie. Chce to cit a trpělivost a stahni si příručku od Dočkala. Pak vše pochopíš. Jako elektrojelito jsem musel dát dohromady novej stator a do něj postavit jedno schopný rego ze tří,kde každý mělo nějakou vadu. Přečet jsem si letmo Dočkala a po pár prvotních neúspěšných pokusech jsem to dal. Pérák od tý doby dobijí jak víno. Až budu dělat GO motoru,tak samozřejmně počítám s rele AEV a asi seženu aspoň 55W dynamo,ale mechanika prozatím slouží. Spíš mi vadí její proudová "nenažranost"....
Datum: 21. prosince 2016 13:25
Jméno: Chong
IP: uživatel18935
 Mechanické rego není až tak snadné bez specifického vybavení opravit i nastavit. Nehledě na to že provozní podmínky regulace, které předvádí tato technologie není žádná hitparáda a odpovídá době vzniku. Nikdy nic neřeším a ve všech případech kdy zůstává dynamo ho nahrazuji výrobky společnosti AEV. A to i v případech, kdy rego reguluje správně. Protože relátková regulace způsobuje zákmity a špičky v regulační smyčce, tak se to projeví i na výstupu dynama. Pokud chci používat další elektroniku (bezkontaktní snímání, CDI, LED osvětlení), tak to na relátkovém regu ani s ohledem na životnost provozovat nemůžu. Tedy za mě.. ani nezkoumej jestli rego je OK a rovnou si kup potřebné rego od AEV. Tam máme vyzkoušeny tisíce kilometrů bez závady. Vybereš si typ podle výkonu rotoru (!), polarity, tedy jestli budeš provozovat akumulátor s kostrou na + nebo - a doporučuji model s proudovou ochranou. Ušetříš si pak zničení rotoru při zkratu, nebo přetížení elektoinstalace. Sice to tak či tak nebude dobíjet, ale aspoň se ti nepromění rotor v rotující uhel...
Datum: 21. prosince 2016 10:29
Jméno: Martin
IP: uživatel18929
 ok.. dik za rady.. zitra se na to vrhnu.. a kdybych to nabudil bez toho regulatoru a zjistil ze je v haji.. cim ho muzu nahradit?? nebo muze byt na nem neco haji? da se na nem neco znicit???
Datum: 18. prosince 2016 20:57
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Chong napsal vyčerpávající odpověď (za což mu díky), která ve zkratce znamená: nabuď dynamo  ... a pokud jsi jeho odpověď správně pochopil, tak už víš, že ho můžeš nabudit právě tak, jak chceš ty! To znamená podle toho, co ty chceš mít ukostřený! Třeba já si dávám na kostru to, co měl danej stroj origo.
Datum: 16. prosince 2016 21:57
 Ok.. zkusím to takhle.. Ale ještě poslední věc.. jakou kostru mám dát.. Jestli + nebo - na kostru
Datum: 16. prosince 2016 20:23
Jméno: Chong
IP: uživatel18729
 No vidím že tady soudruzi udělili dost dobrých, ale poněkud hraběcích rad... tedy.. doufám že nejsi úplný elektrojelito. Jde o to, že dynamo je za určitých podmínek schopné samo udržet napětí i bez baterky. To je ideální stav pro otestování případné závady na rotoru, nebo statoru. Pokud napětí udrží je všechno gut a následně může být maximálně chyba rega nebo jeho zapojení. Ale jako základ dělám tento test a nabuzení: Odpojím rego od dynama. Zůstanou dva čouhající dráty z dynama. Ty dva dráty spojím do jednoho a ještě k nim připojím žárovku 12V/55W (ano halogenka z auta), kterou druhým koncem ukostřím. Batrku zapojím tak, jak chci mít kostru (pro chytrolíny, je fuk co je napsané na štítku statoru) a odpojím pojisku. Řekněme že chci mít na kostře minus... nastartuju motor, vezmu drát, kterým tak 10 vteřin spojím s plusem baterky to místo kde jsou spojeny ty dva dráty z dynama se žárovkou.. ta se pochopitelně rozsvítí, protože jí v tu chvíli živí baterka, kouzlo ale je v tom, že v tu chvíli zároveň nabudím dynamo a pokud je vše OK, tak po odpojení pomocného drátu musí žárovka zůstat svítit... lehce vezmu za plyn a musí svit kolísat podle otáček, ale musí vždy zůstat svítit, ikdyby jen žhnulo vlákno. Tím je jasný že stator a rotor je OK. Odpojím tu šaškárnu, připojím zpět rego.. no většinou na relátkové kašlu, protože AEV je daleko lepší, hodím zpět pojistku a pokud není elektroinstalace přetížena, nebo nemá zkraty, tak to prostě musí dobíjet...
Datum: 16. prosince 2016 20:17
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 kašli na štítek na statoru a přepóluj/nabuď dynamo tak, jak chceš aby to bylo! ... to je jediný 100% řešení...
Datum: 16. prosince 2016 18:41
 kašli na schéma, koukni se na stator jakou má polaritu
Datum: 15. prosince 2016 21:34
 jen podotýkam že po změření napetí ma baterie okolo 5V a ve vyšších otačkach i míň
Datum: 15. prosince 2016 21:14
 zdar ako zapojit elektriku 21 sport aby sa mi zadne zapinalo rovnako ako predne cize naraz???dakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2016 18:53
Jméno: michal
IP: uživatel18951
 teoroticky to tak nieje retoze ked dam sinacku ulne dorava zaone sa oredne malo by sa aj zane no ono sa zaona hnej v olohe rovno.....tak ako to zaojit aby sa zaoli v olohe uolne voavoobe aj zagne aj oredne
Datum: 30. prosince 2016 18:53
Jméno: standa
IP: uživatel18923
 Když to zapojíš podle schematu tak se ti budou normálně světla zapínat spolu. Schemata jsou třeba na : sesa-moto.cz sekce Minulost,tam najdeš Pionýr a 20W nebo 30W zapalování.
Datum: 11. prosince 2016 19:52
 Čau draci, nevíte někdo jestli se dá někde koupit klínek starteru na Tatrana 125? pište díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. prosince 2016 11:17
Posl.aktualizace: 19. listopadu 2016 19:15
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ty stránky jsou dobrej masakr...
Datum: 19. listopadu 2016 19:15
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 Mimochodem, ty stránky jsou plné zajímavých informací. Třeba v sekci technycké údaje je uvedeno "Mazání směs 30 : 1"
aby o několik řádků níže bylo napsáno "Spotřeba oleje 1 : 25". No, a v sekci závady se píše:
"Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33)." To už jsou 4 různé hodnoty.
Datum: 19. listopadu 2016 15:33
Jméno: FK
IP: uživatel18330
 První a druhé schéma jsou zajímavé. Autor zřejmě správně pochopil zákon, že motorky mají povinost ve dne svítit. A aby nezapoměl rozsvítit zadní světlo, tak ho připojil tak,
aby svítilo trvale /ihned po nastartování motoru/ a nešlo vypnout.
Druhé schéma má (asi jako bonus) poněkud nestandartní počet drátů vedoucích z alternátoru.
Datum: 19. listopadu 2016 14:27
Jméno: standa
IP: uživatel18901
 Jojo,podle toho spodního. Zadní žárovku vytahneš z vláken přední žárovky a nebude ti praskat,bude to ok a nebo lze vytahnout přímo ze svorky 56,ale pak ti při přepínání světel bude praskat zadní žárovka. To jen takový doplnění informací.
Datum: 14. listopadu 2016 17:19
 Zdar, dávám dohromady Pionýra 21, koupil jsem k tomu renovovany motor a řeším problém s elektrikou. Na všech návodech jsou u magneta tři cívky, jedna na zapalování, druhá na zadní světlo a třetí na přední světlo s bzučákem (tak jsem to vydedukoval podle spínací skříňky). Problém je v tom, že u toho mého motoru jsou tři cívky, ale ta druhá a třetí (to je na světla a bzučák) jsou spojený drátem. Nevím, jestli jakoby do série nebo paralelně, v každým případě mi to přijde divný. Vyřešil jsem to tak, že jsem veškeré napájení světel i bzučáku napojil na tu prostřední cívku, protože je tam alespoň konektor. Z té třetí cívky vede jenom drát do té třetí a na ten vývod bych to musel připájet. Teď mi to ale vrtá hlavou, abych něco nezkazil a fungovalo to.
Předem díky za radu, kdyžtak jsem to vyfotil a můžu někam umístit. Díky Petr
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. listopadu 2016 13:13
 Díky za radu, už mi to funguje
Datum: 22. listopadu 2016 13:13
Jméno: standa
IP: uživatel18901
 Je to 30W verze zapalování. Najdi si schema pro mustanga. V podstatě je vše tažené z té jedné sdružené světelné cívky.
Datum: 14. listopadu 2016 6:10
 Ahoj všichni, potřebuji radu. Nevíte, co by mohlo být na mé 150 Kývačce příčinou neházející jiskry ? Všem již předem děkuji za odpovědi  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 21:56
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 Nohl by být problém v fajfka, přechodka mezy karterama(civkana napěťový kabel)kladívka kondik nebozapalcívka
Datum: 14. listopadu 2016 21:56
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nemá náhodou stopadesátka zapalování typu stadion? Jestli jo, tak bych po vyloučení základních věcí jako je ukepanej drát, či KO kladívko, tipoval vadnou zapalovací cívku,,,
Datum: 09. listopadu 2016 20:14
 mužou bejt i zaoxidovane kontakty mezi kladivkama
Datum: 06. listopadu 2016 21:09
Jméno: filip
IP: uživatel18895
 špatný dráty u kladívka.
Datum: 06. listopadu 2016 19:12
Jméno: Okno
IP: uživatel14157
 Zdravim, mám doma zapalování asi z pařeza? Možná to je 05. Má menší magneto a stator je vpodstatě vinutí. Slyšel sem, že je na pio lepší. Je to pravda? Včem? K tomuto zapalování patří 6V nebo 8V indukční cívka? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. listopadu 2016 20:55
Jméno: tony
IP: uživatel18898
 Ta tlumivka tam není kvůli regulaci (je to "regulovaný" zatížením) ale jako ochrana pro případ že se jedna ze žárovek přepálí, má to pak zamezit přepálení tý druhý. Patří tam 6V cívka. Jinej tvar vačky je danej počtem vinutí a pólových dvojic rotoru (má 2 , u novějšího zápalka jsou 3). Dle mého není v ničem, krom menší hmoty rotoru, lepší než novější typ (jiskra +- stejná, výkon do světel taky, spolehlivost je daná věkem a údržbou = +-stejná).
Datum: 09. listopadu 2016 20:55
Jméno: standa
IP: uživatel18897
 Je a neni. Ke svýmu stáří bejvaj v příslušnym stavu,jsou náchylný na mezizávitový zkraty a musí se správně trefit poloha destičky proti statoru aby v době jiskry již vinutí "dávalo"... jinak má toto zapalování lehčí a menší rotor,světelný okruh dáva jen 20W ale dává tech 20W skoro od volnoběhu a ve špičce musí být "regulováno" tlumivkou. Navíc úplně jiná vačka. Nevím zda má více plusů než "blbuvzdorné" zapalování z j21. Mě se to vždy s odpuštěním akorát sralo,hořely kladívky,střílelo to do karbecu a do vejfuku... byl jsem rád když jsem jel 50 a "rána" z karbecu mi nezahodila celý sání ... no ale já mam asi doma všechny už přejetý
Datum: 09. listopadu 2016 17:54
Jméno: parnik
IP: uživatel18086
 Mustang hází slabou jiskru . Co s tím ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. listopadu 2016 22:03
Jméno: bimbo66
IP: uživatel18902
 nebo máš špatnou idukční cívku jestly je zapalování ok.
Datum: 14. listopadu 2016 22:03
Jméno: standa
IP: uživatel18894
 A když ani to nepomuže tak nech nabudit magneto,nějakej chlap na burzách to dělá,ale co tu slýcham,tak je to s tim chlapem docela oser ...mě origo zapalování nikdy neházelo žádnou extra velkou jiskru takže jsem měl furt skleplou svíčku na 0,2-0,3mm a ještě jsem si povšimnul že jiskru zeslabovaly svíčky s R v označení (odrušené) , kupř NR15C . Naopak nejlíp fungovali starý PAL. Ale jelo to furt a dobře. Někdy se to ulilo,občas se tam udělala pecka. Z mýho pohledu je pio se silnou jiskrou spíš vyjímka. To je nekonečnej boj fichtla...
Datum: 04. listopadu 2016 20:13
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Je rotor se statorem kompatibilní ? Jestli ano, změř mezeru mezi rotorem a polovými nástavci statoru ( 0,3 mm ).
Datum: 04. listopadu 2016 16:07
Posl.aktualizace: 13. listopadu 2016 8:13
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 něvěřim, že to bude kloudně svítit právě kvůli bodovýmu světlu, který ta parabola nedokáže usmětnit tak, jako žárovku,,, za mě nebrat a radši natáhnout novou el. s eliminací přechodovejch odporů, nechat na 150 Kč napařit parabolu a když necháš i nabudit magneto, tak svítíš jako blázen,,,,
Datum: 13. listopadu 2016 8:13
 Musel by sis ideálně překopat celou elektroinstalaci na baterii, udělat dobíjení (usměrnit, stabilizovat a přidat regulátor dobíjení), a kdybys lad LED i zadní světlo, tak by byla koncová spotřeba cca 5w, což je krásná hodnota a měl bys tam v pohodě rezervu třeba na blinkry, brzdové, osvětlení tacho apod .. jinak jak píše standa, je to silně závislé na parabole, zde se nabízí spíš řešení dát výkonovou bodovou LED, někdo to měl tuším na babettě, místo paraboly tam byl hliníkový odlitek kvůli chlazení a svítilo to pěkně, jen by si to pak chtělo vyhrát s tím tak, aby to neoslňovalo .. almůže být problém na STK. Jinak já mám na cawě 10w blinkry, a svítí líp jak Simsonácké 21W, protože mají leštenou parabolku a žárovka není šikmo  ale nejjednodušší je sehnat asi 30w zapalování a dát dopředu 25w origo tesla žárovku a to na fichtlí rychlost stačí..
Datum: 12. listopadu 2016 22:57
Jméno: standa
IP: uživatel18894
Datum: 04. listopadu 2016 20:28
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 prosím o radu, už fakt nevím jak dál.. mám na jawě 250 dobíjení aev kroměříž všechno zapojené jak má být i ulíky mám nové ale kontrolka prostě nezhasne při jízdě pořád svítí takže to asi nedobíjí, nemůže to být tím že nové uhlíky jsou rovné a nekopírují přesně plochu komutátoru? dnes jsem tam přidal ke každému uhlíku ještě pérko z propisky aby se to rychleji ojelo.. jinak už fakt nevím.. nesetkal jste se s tím už někdo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. října 2016 12:07
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ono je hlavně potřeba v první řadě zkontrolovat stator a hlavně rotor,,, najdi si v dočkalovi jak na to a zkontroluj to! Jaké napětí máš na uhlíkách?
Datum: 22. října 2016 12:07
Jméno: standa
IP: uživatel18876
 Že by multimetrem? Pokud dobijí tak dává tušim 7,2V ... jako laik bych zkontroloval toto,,,,zda na volnoběh neklesá napětí pod 6,8V (pokud je pod 6V tak to nedobijí vůbec) zda se při přidání plynu napětí zvýší a když přidáš hodně plynu tak jestli tam nelezou nějaký hausnumera nad 7,5V to by značilo že to přebijí a nereguluje. Měřil bych to na baterce. V podstatě stejně to měříme u aut jen ve 12V. Uhliky by možná chtěli ubrousit dle komutátoru,ale musí to fungovat i s rovnejma,jen ty hodnoty napětí budou třeba o 0,2-0,3V nižší. Ovšem už tento rozdíl muže způsobit to,že žárovka na volnoběh svítí. Když tomu ale dáš kouř tak musí ve vysokých zhasnout. Pokud ne,tak máš někde chybu.
Datum: 22. října 2016 11:53
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 jak se to dá změřit? četl jsem to na jedné stránce ale už ji nemůžu najít..
Datum: 20. října 2016 17:22
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 zkus to ještě zapilovat.to se bude ojíždět ještě hodně dlouho.no a změř to a hned uvidíš.44
Datum: 19. října 2016 19:25
 tak to změř jestli to dobíjí...  mě to taky občas svítí v noci, respektive kontrolka mžourá neustále ale v noci to jde vidět velice dobře... nicméně mi to dobíjí takže to neřeším...respektive jsem se doslech že přes to elektronický relátko stále proudí slabý napětí na žárovku, který stačí aby to nažhavilo vlákno, tak proto to neřeším
Datum: 19. října 2016 18:54
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 no takhle to mam
Datum: 19. října 2016 18:42
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš ten elektronický regulátor , tak jde vodič ze svorkovnice 61 na dynamu na svorku D/61 ( 61) a od žárovičky pod šroubek D (D/61) .Druhý vývod od kontrolky na 54.
Datum: 19. října 2016 18:40
Jméno: jawa250
IP: uživatel13743
 myslíš zapojení kontrolky? ze zapalování (61) mám vedený do žárovky a druhý vývod z žárovky jde do spínačky na 54
Datum: 19. října 2016 15:38
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jak to máš řešené na spínací skříňce ( 61) svorka ?
Datum: 19. října 2016 6:37
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 zdar mám 250/353 a kupoval jsem tam nové dobíjení od aev + nové uhlíky, vše jsem správně zapojil normálně prostě po zacvaknutí klíčku kontrolka svítila ale když sem nakopl motor a rozjel se tak kontrolka pořád svítila.. (tohle mi dělalo i u 175/450 taky jsem kupoval stejné dobíjení a uhlíky a stejný problém ale zhruba tak po měsíci každodeního ježdení se to zničeho nic po cestě zhaslo a pak to fungovalo jak mělo) ale u 250 jsem jezdil asi 3 dny ale baterka se mi zdála pořád nabitá takže to asi nějakým způsobem možná dobíjí. no a já sem se pak podíval na uhlíky a když jsou uplně nové tak tu plochu (ke komutátoru) mají zcela rovnou tak mě napadá jestli ten uhlík nemá být "ošmajdaný" aby si přesně sednul na ten komutátor a pak by se to možná vzpamatovalo a zhasínalo to.. setkal jste se stím už někdo? jak jste to řešily vy? předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2016 21:56
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 no tak může to být jeden z důvodů a asi zásadní,protože to z dynama neodebírá tolik proudu kolik by mělo.
Datum: 13. října 2016 21:56
Jméno: jakub
IP: uživatel13743
 takže to je důvod že to nechce zhasínat?
Datum: 13. října 2016 20:12
Jméno: vitafiser
IP: uživatel18861
 No ty uhlíky by měly být každopádně upravený aby dosedaly alespoň 3/4 plochy na komutátor.
Datum: 13. října 2016 18:25
Jméno: Radek
IP: uživatel18855
 Babetta 210 De luxe EL. schéme. Nemůžu to nikde najít. Nemáte prosím vás někdo? Krabičky jen se 3 konektory.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. října 2016 15:37
Jméno: Radek
IP: uživatel18855
 Nikdo netuší kde sehnat schéma? :-/(
Datum: 25. října 2016 15:37
 Zdarte chlapy, nemáte někdo výkres na držák statoru Pio do vetší jawy? Řezat původní zápalko nechci a přes strejdu gůgla se mi to nedaří najít :-/ Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. září 2016 13:10
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 Překlep,to byla 12V. Ale to je fuk,za pár stovek koupíš baterku. Zkus GES či GM a podobný obchody.
Datum: 27. září 2016 13:10
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 To je z elektroniky na různý udělátka. Malou 6V 1,3Ah jsem měl k CDI zapalování.
Datum: 27. září 2016 13:09
 tak to čumím že dělají takové prcky  netušíš na co je to původně zamýšleno? skočím do krámu se zeptat jestli to dokáží sehnat
Datum: 26. září 2016 22:04
Jméno: standa
IP: uživatel18850
 Pokud chceš baterku jen na buzení ,tak koupíš i slabou 1-2AH 6V baterku (černá placka) ,kterou pak mužeš dobít...
Datum: 26. září 2016 21:31
 no mě šlo právě o tu výšku, když tam nasadím pio rotor, na to tak nějak přiložím stator tak to tak nějak asi půjde odhadnout no... já totiž kdysi viděl na jawamanii výkres... ale řekl bych že odkaz co jsem tam teď našel je už nefunčkní... nicméně možná budu používat 4,5V baterku na buzení... kéž bych nebyl tak nerozhodnej vocas
Datum: 26. září 2016 21:01
Jméno: standa
IP: uživatel18849
 Dam ti jednu radu. Prostě si to oměř,nakresli,a nech vyrobit. To nebude žádná věda. Vnější průměr je průměr zapalování z kejvačky,vnitřní průměr je průměr zápalka z fichtla,vejšku kroužku odměříš tak abys měl prostě zapalování tam kde potřebuješ...
Datum: 26. září 2016 15:42
 Ahoj draci. Potřebuji poradit. Nesvítí mi světla na pionýru 21, jak by měla. Mám nataženou novou elektriku, žárovky maji hodnotu jakou mají mít, mám to zapojeny podle návodu, zapalování mám VAPE i když jsem tam měl normální zapalování, tak to svítilo na prd, proto to VAPE a stejně to svítí málo. Mám jít na technickou, tak mám obavy, aby jsem kvůli tomu prošel. Díky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. září 2016 15:25
Jméno: standa
IP: uživatel18847
 Nevidím jediný důvod,proč by vape mělo dělat problémy na stk. Je to novodobá replika zapalování pro daný typ motocyklu. Žádnej bastl ani samodomo úprava. Vlastním Vape a jsem s ním spokojený. Jen ty světla by mohli svítit víc. Soudruzi v Kroměříži tomu mohli dát víc lásky.....
Datum: 23. září 2016 15:25
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 To dřív neprojdeš kvůli tomu vape než by si neprošel z důvodu, že to málo svítí. Jestli si tam původně měl 20W zapalování tak je úplně normální, že to SKORO nesvítí. Dej tam to co tam má bejt a to jim musí stačit, ty přece nemůžeš za to, že to je takto navržený a moc to nesvítí. Na to, že tam máš přesně to co tam má bejt, to pak musíš uhrát. Vždyť by úprava mohla protijedoucí vozidla oslňovat.
Datum: 22. září 2016 15:14
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel18846
 nebo na piču žárovka z dálného východu
Datum: 20. září 2016 20:42
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Mě vape pálilo žárovky. Máš to dobře zapojený? Žlutý kabely spojený a napojený na kabel co šel od světelných cívek (svorka 55 nebo 56) do přepínače v masce ? Zadní světlo vytažený z vláken předního? Nebo to máš jinak? Žárovky 6V/15W a 6V/5W ? Když dáš jen přední žárovku tak musí shořet ...
Datum: 20. září 2016 14:30
Posl.aktualizace: 30. září 2016 21:10
 to combus : Mám ho nastavenej na 7,2 V. Musím říct, že je to paráda mít baterku...v noci svítí parádně...a nevím co je prasklá žárovka...
Datum: 30. září 2016 21:10
Jméno: combust
IP: uživatel18858
 to Jenda: Zkus nastavit ten regler na 7,2 V. 6,8 má mít ta baterka po nabití v klidu, při dobíjení má mít těch 7,2V (2,4 V na článek je začátek plynování, ostatně jestli si dobře vzpomínám tak při tomhle napětí se měří výkon 6V žárovek).
Datum: 30. září 2016 11:56
 Zdar zde jsem dělal na svého fichtla baterku...http://jawa23.mablog.eu/viewpage.php?page_id=25 Snad jsem to vše dobře popsal. Jen v tom schématu je chyba. Regulátor musí být odpojen po vypnutí motoru jinak dojde k vytřískání baterie, protože regulátor v tu chvíly jak je zhasnutej motor funguje jako spotřebič...
Datum: 30. září 2016 11:27
Jméno: standa
IP: uživatel18845
 Nekoupíš nic. Musíš si to vyrobit. Proto tam máš to schéma. Možná by šlo použít dobíjecí monstrum (tlumivka,dioda) na simsona,ale při jeho ceně bych do toho nešel. Sežeň si někoho kdo umí plošňáky a vyrobí ti to (třeba v práci). Bude to za zlomek ceny.
Datum: 20. září 2016 8:53
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 A proč vlastně chceš na fichtla baterku? Pokud elektrice a elektronice nehovíš, nepouštěj se do toho. Hotové dobíjení pro fichtla - pokud vím - nekoupíš. Navíc každé zařízení navíc ti odebere výkon z již tak malého výkonu magneta...
Datum: 20. září 2016 8:29
 A jaký by byl teda vhodný regulátor ? Který by se dal normálně koupit.
Datum: 19. září 2016 22:30
Jméno: combust
IP: uživatel18844
 Ne, je to pro úplně jinej regler, leda by sis nabastlil do pionýra dynamo, pak by to bylo vhodný.
Nevím o tom že by někdo nabízel to co hledáš (ostatně proto to jsou ty návody na výrobu na tom webu).
Datum: 19. září 2016 21:27
Datum: 19. září 2016 20:02
 No, já to skládám poprvé a chtěl bych vědět co za usměrňovač a regulátor koupit třeba přidat i stránku kde se to dá koupit a hlavně aby to bylo jednoduché.
Datum: 19. září 2016 15:07
Jméno: combust
IP: uživatel18843
 Hodnoty a označení součástek stabilizátoru jsou ve schématu. Můstky třeba rovnou komplet B250C4000, nebo můžeš být preciznější a poskládat to z diskrétních (např. schottky SB560 nebo SB5100).
Datum: 19. září 2016 14:17
 No mě by stačilo vědět přesný typ usměrňovače a regulatoru, abych věděl co mám koupit.
Datum: 18. září 2016 21:43
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Oba typy popsané na stránkách fungují +- stejně. Druhý popsaný ("lepší"  má stabilnější parametry co se změny teploty týče. Pro použití na moto doporučuju použít trimr jen pro nastavení a po zjištění hodnot ho vyměnit za pevný odpory.
Datum: 18. září 2016 13:12
 Jo to jo, ale potřeboval bych vědět přesný typ.
Datum: 18. září 2016 12:47
Jméno: combust
IP: uživatel18841
 Vždyť to máš na těch stránkách hned pod tím schématem (stabilizátor napětí).
Datum: 18. září 2016 11:49
 ahoj draci mam dotaz.můžu dát na babetu 210 6sti voltovou cívku
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. září 2016 13:25
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Nedoporučuji. Babeta má tyristorové bezkontaktní zapalování .Když ji tam dáš, tak si "užiješ,,.
Datum: 14. září 2016 13:25
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Zdravim, proč mi fichtl za tepla nejde zhasnoust? Za studena de zhasnout normálně, elektrika je zapojená dobře. Může to dělat víc oleje (záběh) tsf, nebo nějak moc snížená hlava?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. září 2016 17:57
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Víc snížená - tvrdší kompresní poměr - tvrdá hlava
Datum: 12. září 2016 17:57
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Co znamená tvrdá hlava?
Datum: 12. září 2016 17:35
Jméno: standa
IP: uživatel18833
 Zdarec. Už jsem se s tim setkal. Tvrdá hlava,chudší směs,velkej předstih a hlavně studená svíčka a teplý to už nešlo chcípnout - detonační hoření. Stačilo dát svíčku N14C a ubrat dvě desetiny na předstihu.
Datum: 12. září 2016 17:20
Jméno: čz
IP: uživatel18677
 Jestli máš sníženou hlavu ,budeš potřebovat svíčku s jinou tepelnou hodnotou. Jde o samozápaly z přehřátého motoru. Příčinou může být i velký předstih, vysoká hladina v plovákové komoře i chudá směs. Též tvoření karbonu v hlavě válce (větší množství oleje).
Datum: 12. září 2016 17:17
Jméno: Panel
IP: uživatel18295
 Ahoj kluci mám otázku ohledně zapalka z fichtla neví někdo nebo měřil někdo kolik dává startovací cívka napětí nebo kolik je potřeba voltů aby to chytlo diky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. listopadu 2016 17:57
 Oprava k tý zapalovací cívce je to +- 8V.
Datum: 21. listopadu 2016 17:57
 Zdar, napětí na startovací cívce sem neměřil ale bude to taky tak nějak těch +- 6V (taky jde o to jak je cívka daleko od magnet měla by být cca 0,25mm +0,10/-0,05 podle mého zkoušení byla jiskra a seřízení nejlepší) a na to aby ti to hodilo jiskru a nastartovals tak u magnetových zapalování se napětí pohybuje od 18kV do 25kV. Záleží na tom v jakým stavu je zapalování (magneto, zapalovací cívka a indukční cívka) a pak v jakým stavu je VN kabel a typ svíčky a jestli popřípadě není svíčka znečištěná. K těm svíčkám i záleží zda je odrušená či ne páč už se neodrušený fajfky moc nepoužívají a jsou už s odporem a svíčka se dá taky sehnat s odporem nebo bez něho takže stačí když bude odrušená fajfka nebo svíčka ale obě dvě odrušené věci ti taky ubírají na kvalitě jiskry takže buť odrušená fajfka nebo svíčka. K tomu znečištění je myšleno znečištění karbonem na elektrodách ale to by muselo žrát olej. V reálu jiskra záleží i na kompresi a tlakách ve válci ale to už odbočuji od tématu.
Datum: 21. listopadu 2016 17:54
|



|