Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Had
IP: uživatel6747
 Cabas draci co mam delat kdyz nemuzu vubec vyradit furt tam mam rychlost a s radickou muzu hejbat jak chci a na nic se to neprehodi..
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2009 16:04
Jméno: frcinek
IP: uživatel820
 skus na to tak netlacit musis jemne a jestli to nepomuze tak musis se kouknout do motoru jak se to spojuje a trepa vycistit
Datum: 19. července 2009 16:04
 Ahoj, draci. Jak často měníte olej v převodovkách svých 2t miláčků? Mám těch strojů několik (srdeční záležitost), takže o výměně rozhoduje spíš roční interval výměny a ne najeté kilometry. Ale teď si uvědomuji, že časové omezení životnosti oleje překračuji. Na něčem se jezdí víc na něčem málo. Teď čtu, že minerál by měl vydržet více let. Jakou máte zkušenost? Měníte olej maximálně po roce? Mám dojem, že i po roce ten olej pořád maže dobře. Ale asi je rozumné to na začátku sezony měnit.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. července 2009 21:51
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Třeba u auta jsou vstupní otáčky u převodovky stejné jako u motoru, ale o ty otáčky ani tak nejde. Hlavní rozdíl je v tom, že v motoru jsou podstatně vyšší teploty než v převodovce. Naopak v převodovce jsou zase podstatně vyšší tlaky. Jinak ovšem motorový olej degraduje podstatně rychleji, hlavně vlivem produktů spalování, čím více studených startů a jízd na kratší vzdálenosti tím rychleji. Ale také vlivem vysokých teplot. Proto také v motorovém oleji jsou jiná aditiva než v převodovém.
Datum: 19. července 2009 21:51
 L - ty otacky jsou samozrejme priblizne ale gdyz to vemu kolem a kolem, tak nejenze je to dvakrat dokola ale gdyz si vezmes kolikrat ti vykona otacek klikovka za minutu, kolik tam mas valcu, gdyz si vezmes ze kupr. 4 valce - 4 ojnice - 8 loziske na ojnici + loziska na klice + treni pistnich krouzku, pistniho cepu, ventilovych vacek a to vse je pri kupr. 4ooo ot. tak to ma uplne nesrovnatelne podminky nez ty co panuji v prevodovce, tam mas akorat loziska, hnanou a hnaci hridel, synchrony, kolecka a pakr dalsich drobnosti a tim to hasne, zadny extremni tepelny namahani, zadne kovove necistoty (v mire vetsi nez male), karbon (nebot motorovy oil rozpousti usazeniny, viz. zkratka oleje M6AD - D - detergent), a mnoho jinych...navic klika ti udela tech 4ooo ot., preleze to pres primarni obeh do spojky, zmeni to otacky a sila jde do prevodovky, takze v prevodovce pak je kupr. "jen" 1ooo ot....v motoru je to hlavne nasobene tou teplotou, tlakem, narocnosti atd...
Datum: 19. července 2009 13:35
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 V podstatě máš celkem pravdu, motorový olej má mnohem kratší životnost než převodový. Jak jsi ale přišel na to, že v motoru jsou 100x větší otáčky než než v převodovce? A o té celoživotní náplni do převodovek aut se také vedou nekonečné diskuse, třeba na http://www.oleje.cz
Datum: 19. července 2009 13:15
 no ze se motorovej u 4T oilu meni co rok je pravda, taky to ma uplne jiny naroky a tlaky...gdyz si vezmes ze prevodovej oil ze i novejch aut uz nemeni a je tam stale jedna a tataz napln po celou zivotnost motoru tak je motorovej oil v motorove skrini naprosty opak...ma to tam tak 100x vetsi otacky, treni pistnich krouzku, mazani lozisek na klice, vstrikovani na pist, proudeni olejovymi kanalkami, cerpadlem vyhanene nahoru k rozpalenym ventilum (hlavne vyfukovy), to jsou podminky ktery v preovodvce nenajdes...proto je taky v motoru olejovy filtr (hruby i jemny) ktery se tez meni pac zachytava kovove necistoty treba z pisnich krouzku, z toho oleje se postupem casu stava oil nasyceny kovem, takova kolomaz, tam je jasny ze se to musi casto menit...a v prevodovce? akorat to maze prevodove ustroji, spojku (nejvice namahana cast) a chladi, to je vse...jak rikam, gdyz u dnesnich aut je tam jen jedna napln po cely zivot prevodovky, proc by PP80 ve fikovi nevydrzel 5 let a stale mazal, zalezi jak casto se s tim jezdi, jake tam panuji teploty a dalsi ale tech 5 let je zda se podle me je dobra zivotnost...
Datum: 19. července 2009 11:58
 Díky za uklidnění a hlavně info, které jsem ani nevěděl. Já se jen bál, jestli to nějak neoxiduje nebo nedegraduje nebo tak. Ale je fakt, že olej v obalu, taky vydrží pár let, tak proč by nevydržel ten v převodovce. Ale asi mě vylekal i fakt, že olej u auta, ikdyž ten motorový a ne převodový, se mění max. po roce. No provedu postupně raději kontrolu průhlednosti a jestli nepění a maže.
Datum: 18. července 2009 17:58
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 Já ho měním jen když půlím motor, čili tak jednou za pět až sedum let. Jinak stejně pořád dolívám, čili ta náplň se mění průběžně
Datum: 18. července 2009 16:27
 ten oil vydrzi klidne i 5 let stale mazat (PP80 - 90), zalezi jak moc se jezdi, jak uz zacina penit tak ztraci vlastnosti a je dobry ho vylejt (a vyvarit v nem retez pac cim vyjetejsi olej, tim lip namazanej retez v nem, takovej paradox), menit ani ne podle roku jako spis podle nalitanejch km, v prirucce je dokonce napsano orientacne kolik, v ty dobe ale byl jeste tzv. vyplachovaci olej takze to dost zkresluje a za tu dobu 50 let to taky pokrocilo nekam uplne jinam, cili gdyz uz je to takova kolomaz tak vylejt, gdyz se zda byt jeste pruhledny, nepeni a maze tak tam jeste vydrzi dlouho, jinak cim starsi oil tim vytahanejsi primarni retez a tim vic to taky odnasi spojka (treba se pripeka lamela, pripaluje atd) cili ani malo ani moc
Datum: 18. července 2009 14:59
Jméno: Petr
IP: uživatel1553
 Zdar draci nemate nekdo moznost vyfotit slozenou prevodovku u babetty dvourychlostni? díky ..
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. července 2009 18:59
Jméno: Terra-vari
IP: uživatel5546
 zdarec draci potrebuju poradit z timto strojem MF-70 halvne ty "L."odmontoval jsem starter a pod tim je vetreak a je tam uprostred matka na klic 27 a okoo jsou tri matky na klic 10 a ty nemuzu povolit protoze se protacijou aj z tim srubem nevim jak do rozdelat prosim poradte DIKY
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. července 2009 0:13
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Startér se demontuje tak, že vyšroubuješ tři šrouby M8 a jednoduše ho sundáš. Dále vyšroubuj matku M18, která by měla být zajištěna ohnutím podložky a sundej startovací buben, jde celkem dobře i bez stahováku, není na kuželu, pozor na klínek, abys ho neztratil. Sundáš ty sejtka a dostaneš se k větráku, ale tam ses už asi dostal, jak píšeš. Ty tři matky a šrouby řešit nemusíš, těma je sešroubován ventilátor s rotorem magdynama a tvoří jeden montážní celek. Vyšroubuješ další matku M18, ale nyní budeš potřebovat speciální stahovák na stažení rotoru, v náboji ventilátoru je závit M40-1,5 do kterého se stahovák našroubuje. Jinak to sundat nejde, je to na kuželu a někdy to tam drží velmi pevně. Je tam také klínek, přesněji Woodruf pero, takže také bacha na něj, lehce se ztratí. Potom už se k zapalování dostaneš. Včera jsem ti posílal na mě kontakt, mail, nevím, zda ti to došlo.
Datum: 17. července 2009 0:13
 Ahoj seso chcem si yakupit na jawu 250 predlohovy a hlavny hraidel do prevodovkz a ked pokukam aj kolecka tak aj tzch par bude chcem sa ta spztat odkial mas tento spominany tovar nerad bz som kupoval made in turecko alebo cina Dakujem
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. července 2009 17:54
 hlavni hridel je ceska a predloha indie,, ale je taky dobra ta predloha cr nebude jeste pul roku
Datum: 25. července 2009 17:54
Jméno: pepan
IP: uživatel6714
 Zdar všem,dá se nějak vyzkoušet volnoběžka na babetě 210 ? Myslím, jestli je OK.Mám problém, že se mi nerozjíždí babeta a stojí pořád na místě, jako když mám neutrál (2.stupeň je OK). CHtěl bych si vyloučit volnoběžku, zda půlit motor a nebo ne. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. července 2009 10:15
Jméno: pepan
IP: uživatel6707
 No jo, ale já mám dvojkovou spojku na 100% OK, protože jsem jí celou měnil, včetně gufera. A startovaní jde, nic neklouže a když to trošku roztlačím, tak se dvojka chytne a už to jede jako ďábel.....
Datum: 16. července 2009 10:15
Jméno: Hlade
IP: uživatel2775
 Mě přesně tohle udělal roztrženej malej unašeč ve dvojkový spojce.
Datum: 16. července 2009 7:18
 Ahoj draci.Dávám do kupy babatu 210 a vznikl problém. Nastartuju OK, ale rozjezd nejde, prostě při přidání plynu se roztáčí motor naprázdno. Když roztlačím, tak se chytně 2.stupeň a už jede normálně. Četl jsem tady staré dotazy v pokecu a někdo měl podobný problém, ale rada zněla, že kloužou rozběhové lamely ( ty 3 ). Ale u mě to asi není ono, protože když já stojím na místě a přidávám plyn, tak se mi točí i ten ozubený řemen (spolu z ozubeným kolem druhého stupně) a ten je až za tou rozběhovkou. Poradí mi někdo ? Moc děkuju.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2009 21:56
Jméno: pepan
IP: uživatel6714
 Tak čelisti jsou vyměněný, gufero nové, vše umyto. Právě ty čelisti převádějí podle mě jednak sílu při startování a jednak 2.rychlost. A jak jsem psal, když to trošku roztlačím, tak se 2.rychlost chytne a už to jede parádně, teda až do chvíle, kdy je nějakej kopec a převodovka chce přeřadit na 1.stupeň. V tu chvíli se zastavím, a můžu jenom přidávat plyn - motor jde do obrátek, ale stojím na místě.
Datum: 15. července 2009 21:56
 Podle mě se klužou řadící čelisti. asi netěsní gufero!! takže vyměnit gufero a pořádne ty čelisti a ten buben odmastit technicákem!! ten samej problém sem měl taky ale musel sem koupit nový čelisti !
Datum: 15. července 2009 21:19
Jméno: mustafo
IP: uživatel5336
 Zdravim mam problem nevim jestly ma mit nakou vuli kolecko z nabojem (23 zub) v lozisku (u pionira)? Kdyz snim zamelu tak ma vuli do stran
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2009 13:11
Jméno: standa
IP: uživatel6706
 vetsina fichtlů na to trpí i kdyz se tam da nove lozisko,je dulezite mit v poradku lozisko v deklu,aby se retezovy kolo nemohlo kvrdlat!!!!
Datum: 15. července 2009 13:11
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Kolečko s nábojem je usazeno v ložisku a proto se nesmí vychylovat.Asi je ložisko vadné.
Datum: 15. července 2009 11:50
Jméno: Filip
IP: uživatel4294
 Zdravím, mám dotaz, prokluzuje mi spojka u Jawy 555. Potřeboval bych lamely do spojky, tady jsem je nenašel, tudíž se chci zeptat, kde ji koupím. Předem děkuji. S pozdravem Filip
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. července 2009 21:22
 Já sem jí taky sháněl !! ale pak sem doma našel korky tak ty spálený korky z tej lamely vyndal a uvařil ty nový , narval je do tý lamely zabropusil smirglem a zabírá to parádně!!!
Datum: 15. července 2009 21:22
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Můžu ti poslat odkaz nebo tel.číslo,ale sem to nelze.
Datum: 15. července 2009 12:07
Jméno: Dealer
IP: uživatel5299
 U Jawy 555 se vyměňují ty korky, myslím, že tyhle lamely se už ani nevyráběj. Pak je ještě jedna možnost a to ta, že bys tam dal komplet spojku s pionýra tím myslím třeba Jawu 20 nebo 21.
Datum: 15. července 2009 7:28
Jméno: Nub.
IP: uživatel6682
 Nazdar sesáku, mám takovýto dotaz: jedná se mi o sek. kolecko na jawa 23 a spojkové tyčky. V originálu byly tyčky s kolečkem kalené. A já potřebuji vědět, jestli i tyto na e-shopu jsou kalené  Díky Jinač kdyby byl k sehnání pravý karter, beru jej  díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. července 2009 23:32
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 Kartery není dobré měnit jednotlivě, nemusely by být souosé díry. Při výrobě se kartery usadí v přípravku svrtají se a potom se tam vrazí středící kolíky, sešroubují se a díry pro ložiska se obrábějí najednou v obou, právě proto, aby byla dodržena přesná souosost a rozteče.
Datum: 13. července 2009 23:32
 no draku,,,vse na sebe ma povrch upravu,,,proto neni vdet kalani,,ale je to ok,,zada reklamace  kertr ani nahodou
Datum: 13. července 2009 18:31
 Zrar draci. rozbila se me prevodovka u dandy a potrebuju se do ni dostat ale za prase me nejde stahnout retezovka  nevite jak tam ta retezovka drzi na hrideli ze nejde stahnout?? uz fakt nwm co s tim
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. července 2009 20:31
 Já jsem si udělal vlastní stahovák a jde to s nim zždycky celkem dobře, jen za potřebý dva lidi... Jeden aby držel motor se stahovákem a druhej aby zabíral za golu
Datum: 14. července 2009 20:31
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 U tohoto stroje jsem zatím kolečko nesundával, ale jestli je to na kuželu tak to někdy může držet opravdu velmi pevně. Třeba u Jaw primární řetězové kolečko na klice drží tak pevně na kuželu, že ho není možné někdy urvat ani kvalitním stahovákem a musí se nahřát. Ale jinak to většinou celkem jde.
Datum: 14. července 2009 10:15
 no prave stahovakem sem to delal a proste mrte silou a ubec to nechce dolu
Datum: 13. července 2009 21:04
 u padesatky to kolecko je narazeny na kuzelu vem ho stahovakem, i kdyz me vzdycky slo docela dobre dolu...
Datum: 13. července 2009 19:05
Jméno: Kraken
IP: uživatel6676
 Cau draci chtel sem se zeptat na spojku u jawy 20 moc sem jí nepochopil musí tam být taky kulička jako u 05...a nákej spešl šroubek
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. července 2009 11:58
Jméno: Kraken
IP: uživatel6676
 aha takže ta spojka ani fungovat pořádně nemuze kdyz tam nemam ten šroubek ani kuličku nevědel sem jestli to tam vůbec patří..takže jak tam dam toho červíka tak do tý díry mam dát kuličku a když se nasadí to víko tak na tom je ta dlouhá tyčka..?
Datum: 13. července 2009 11:58
 proste mas dve lamely. ty kdyz se odtlaci tak nepohnai hridelku. kdyz se povelej a pruziny ji pritlacej tak topohani hridelku a ta de přes převody až na zadni kolo. a u nawa 20 je to pořadí od víka dlouhá tyčka (11) kulička (0,5) kratka tyčka (2,5) kulička, kratka tyčka . ten šroubek bejva červik. nejlepsi je tam mit červíka s imbudem. ale ja tam mam jen křížovej šrobek dokola obroušenej aby pres nej prošel trubkáč...
Datum: 13. července 2009 11:41
 Čau draci mám Jawu 250/353 a kliouže mi spojka, přišel jsem na to, že mám křivej koš. Čim se to stane že se zkřivý? Dá se to zpravit? Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. července 2009 9:37
 lidi pls poradte fichtl mi vubec nechce táhnout nezabírá na jednicku ani na dvojku poradte mi co mam udelat nevim jstli to je tim ze nesaje vzduch nebo necim jinym
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. července 2009 20:16
Jméno: Dave's
IP: uživatel2215
 zkus dekarbonizovat pist hlavu valec vyfuk
Datum: 12. července 2009 20:16
Posl.aktualizace: 12. července 2009 14:59
 ne to nikdo nedela
Datum: 12. července 2009 14:59
Jméno: martinn
IP: uživatel1411
 Zdarec v sobotu 27.6 jsem byl na zavodech v kasave a videl jsem tam 4rychlostniho pionyra mate nekdo zkusenost s upravou prevodovky? dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. července 2009 18:26
Jméno: lump
IP: uživatel6502
 a kolikátý skončils? vyhráls?
Datum: 12. července 2009 18:26
Jméno: martinn
IP: uživatel1411
Datum: 12. července 2009 10:18
Jméno: Mirek
IP: uživatel4226
 Zkušenosti s tim nemám ale na jawa-50.cz je nějaký návod.
Datum: 12. července 2009 9:32
Jméno: lupm
IP: uživatel6502
 zdar, máš nejaké fotky ze závodu?
Datum: 12. července 2009 8:21
 hoši mam takovej dotaz....jak je to teda u pionýra se čvrtym rychlostnim stupněm,někdo řiká že to de někdo že ne,podle mně je tio t eda zbytečný ale zajmalo by mně to
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. července 2009 20:19
Jméno: Dave's
IP: uživatel2215
 4 stupen se da u fichtla udelat jenze je to but o penezich nebo o znamich na dobrym miste...
nejakymu silenci se podarilo dokonce udelat i 5kvalt
Datum: 12. července 2009 20:19
Jméno: zéma
IP: uživatel2817
 to mě by se spíš hodila 5 pro 477 páč se mi 4 moc vytáčí ale to este nikdo nevymyslel
Datum: 12. července 2009 6:57
 draci, kdyz sem v prevodovce (u 21ky) vymenil 18ti s 20ti zubym koleckem a jen sem se tak snezil start pakou to nakopnout divne to klapalo a hridele se nehli...mam neco spatne?Diky (ted si uz neodpovim)
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2009 21:31
 no to nevim...ja to udelal,slozil a jede to nadherne..a co vsude pisou ze na trojku to chce vytocit-podle me to neni pravda,ja dvojku vytocim normalne,jako kdyz sem to nemel prohozeny,a na trojku to jede suprove...dvojka je oproti puvodnimu silna !!! zkus to rozebrat a uvidis...takhle to nepoznas..moh si ho dat treba obracene to kolecko (vzhuru nohama)
Datum: 11. července 2009 21:31
 draci, kdyz sem v prevodovce (u 21ky) vymenil 18ti s 20ti zubym koleckem a jen sem se tak snezil start pakou to nakopnout divne to klapalo a hridele se nehli...mam neco spatne?Diky (ted si uz neodpovim)
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2009 17:33
 Zdravim davam ted po mesici a pul motor do hroamdy rozpupil jsme ho protoze my uplne vodesla spojka . tak jsme vzal jinou v hromady.. ale ted nevim jak to ma presne byt .. pak takove pochybnosti ale co kdyz to pak udelam spatne a zase pulit motor ..  poradte my stim nedko popripade kdyztak kdyby bylo nejake foto .. byl bych moc rad .. dekuji ..
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. července 2009 18:19
Jméno: Dealer
IP: uživatel5299
 kdyžtak se ovzy na icq 449-624-338
Datum: 11. července 2009 18:19
|



|