
Nevím co by jsi tím změřil, maximálně teplo na odporu. Potíž je také v tom že by se jednalo o rezistor velikého ztrátového výkonu a velmi malém odporu. To doma sice vyrobíš, ale s normálním vybavením nezměříš. Tudy cesta nevede.Dělal jsem testování dynama naposledy v létě tak jsem už zapoměl značení vodičů, ale test se dá udělat jinak než odporem... Takže odpojíš všecko z relátka (rega) aby elektricky nebylo dynamo spojeno s ničím v motorce, volné vývody dynama spojíš dohromady a na silový výstup dynama (nyní uzlový bod i s budícím vinutím) připojíš žárovku např 12V/45W (nediv se napětí, pro test je to OK) a nadlábni motorku. Zatím se neděje nic, protože do budícího vinutí neteče nic a zároveň zbytkové magnetickou indukci spolehlivě zatlumí žárovka. Vezmeš drát a v tuto chvíli spojíš živý pól baterie (nepíšu + nebo minus, každej to má jinak) a brkneš o uzlový bod kam je připojená žárovku.. píšu že jen brnkneš! Tím dostane z vnějšího zdroje (baterka) budící vinutí impulz a do pracovního vinutí se následně naindukuje pracovní napětí, to zase hned teče i do budícího a furt dokola.. a nyní se stane malý zázrak, dynamo samo dokáže živit žárovku... pochopitelně jas kolísá s otáčkami, ale svítí a bez baterky. Pokud dynamo dokáže udržet být činné v celém pracovním pásmu otáček a žárovka definitivně nezhasne je nepochybně OK. A protože v tomto testu jede dynamo jen samo za sebe a není připojeno k baterce, lze zodpovědně říci že je to průkazný test funkčnosti dynama