Jméno: Tulda
IP: uživatel2418
 zdar draci.chci se zeptat jestli by šlo dat na fechtla 6V baterku a udělat tam nějak dobijeni,chtěl bych si taqm přidělat třeba blinkry nebo tak,,jestli mate někdo skušenosti..a ještě se chci zeptatt jestli tu bude ještě někdy na prodej ta hvězdicova hlava....diko moc za všechny odpovědi...
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. února 2010 16:16
 Kdo to smazal?
Datum: 05. února 2010 16:16
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 No a kdybys s eznalostma pokročil i do dalších ročníků, tak zjistíš, že aby jsi měl rezervu na nabíjení, musíš dát do přední lampy slabší žárovku, protože tak jak je navržený systém elektroinstalace u pincka, tak je vyrovnaný, tedy nic nepřebývá. A druhá věc, kterou ti zapoměl Mor říct.. na každé usměrňovací diodě se efektivně ztrácí cca 0,7V a prootže v graetzi jde vždy proud dvěmi diodami, ztrácí se ti průchodem usměrňovače cca 1,4V (to je procentuelně dost je-li to ze 6V). Takže tím se ti zhoršují podmínky při nízkých otáčkách. Proto se vyplatí přeladit zapalko na 12V a jako usměrňovače použít Shottky diody, které mají menší úbytek na polovodičovém přechodu. Regulaci nabíjení bych dal vždycky, bo pokud by ti praskla žárovka a ty jsi o tom pár kilometrů nevěděl, tak hrozí i totální zničení baterky. Jinak ta úprava na 12V/45W je možná, ale souvisí s celkovou a dost náročnou úpravou elektroinstalace, na kterou rozhodně dva ročníky střední školy nestačí. A lze upravit i na 60W, ale to je náročnější ještě o mechanickou výrobu jiného statoru pro čtyři cívky (póly). Mor by se mohl ještě pochlubit jaké zapojení s dynamickým řízením předstihu používá, bo já znám všechna zapojení pouze pro 12V rozvody...
Datum: 05. února 2010 7:00
Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 S tím mám bohaté zkušenosti. Já jsem si udělal na svém mustangu kompletní přestavbu elektroinstalace. Předstih řízený podle otáček, otáčkoměr, blinkry, brzdové světlo, upravený klakson aby troubil i při rozsvícených světlech... Pokud tedy chceš si zapalování upravit tak, abys mohl připojit blinkry a baterku, stačí udělat těchto pár jednoduchých úrprav. Usměrnit jednotlivé čívky alternátoru. To uděláš pomocí graetzova můstku - na každou cívku dáš jeden a výstupy pak spojíš paralelně. Pokud budeš často jezdit po silnicích, vyplývá pro tebe povinnost svítit. To znamená, že není třeba dělat stabilizátor napětí. Pokud ale jezdíš často bez světel doporučuji ho. Pro první možnost připojíš baterku přímo na výstup usměrnovače, ze kterého povedeš i ostatní rozvody ke světlům a blikrům. Pro druhou, postavíš si stabilizátor a na jeho výstup připojíš baterku a ostatní rozvody. Chce to ale nějaké znalosti o elektrice (úroveň prvního až druhého ročníku na střední škole), čili přeji hodně zdaru. Stojí to ale za to
Datum: 04. února 2010 22:46
Jméno: a.dd
IP: uživatel8610
 to zapalování se dá upravit na 12v a 45w asi nebo neak tak videl sem na netu, byl tam k tomu i návod
Datum: 04. února 2010 19:26
Jméno: fikus
IP: uživatel1506
 fichtl ma stridavej proud jednou je minus v kostre a jindy zase v dratech, ale jde to usmernit uz jsem to chtel udelat ale bylo by to drahy navim fichtl ma malo stavy na dobyjeni to bys nesmel moc svitit kdybys tam dal silnejsi zarovku nebo tam mel este blinkry a zapomen na klaxon!! chtelo by to tam dat lepsi zapalovani
Datum: 04. února 2010 19:04
|



|