Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Nezabýval jste se někdo podrobněji magnetem? Zajímalo by mě, zda je lepší (pokud nepotřebuju světla) vymontovat světelnou cívku, nebo jí tam nechat, a pak jestli ji mít zapojenou nebo nezapojenou (jenom přišroubovanou). Slyšel jsem už několik názorů. Světelná cívka rotor vlastně brzdí, ale slyšel jsem, že kvalitnější jiskra je s namontovanou světelnou cívkou.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2012 14:55
 chong... reterdér složený z 8 velkých cívek a 2 talíře kolem cívek, přišrubované na unašeš ze skříně je trošku něco jiného  .. .. jinak jo.. železo X magnet se přitahuje.... ale je to uplně zanetbatelné
Datum: 18. září 2012 14:55
Jméno: standa
IP: uživatel14480
 Nezbývá než souhlasit...samozřejmně že i nezatížená cívka brzdí motor (železo x magnet se přitahují ) ..... Se sílou jiskry ti neporadím...moje zkušenost...od 10 let sem měl motokáru s motorem pio a měl jsem tam jen jednu cívku na zapalování a dokonce snad byla světelná,měla konektor na fastona...a dokonce bylo jedno jestli sem tu cívku měl nahoře a nebo dole..
Takže možný je všechno
Datum: 18. září 2012 10:12
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Tak za prvé... nevím kde berete tu jistotu že soudruzi vývojáři něco zanedbali. Měli na to ve své době potřebné vzdělání (což většina z váš rozhodně nemá), měli na vývoj dostatek prostředků a technologií a hlavně měli zkušebnu. Takže nepředpokládám že by si nevšimli že pól určený pro světelný okruh dává lepší jiskru. No a že dynamo, nebo alternátor v zátěži brzdí je snad jasná věc.. jednak to nejni perpetum mobile, takže asi si někde tu práci musí vzít, aby jí na druhém konci (po odečtení ztráty účinností) odevzdal, v tomto případě odevzdal v podobě elektrické energie a druhak Ti všímavější z vás asi budou znát elektrodynamickou brzdu jíž mívají kamiony, nebo autobusy, také se jí říka retardér...
Datum: 18. září 2012 8:11
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Praktická zkušenost - 2 zapalování 30W z mustanga, u jednoho bez svět. cívek (nezapojených) se dočkám bídné jiskry, vrátím světelné cívky a jiskra jako kráva, u 2. je to úplně fuk... A teď babo raď. A ohledně "odporu" magnetů stačí udělat jednoduchý test, pokud máš otáčkoměr, zkus zatížit světelné cívky (např. připojená světla), volnob. otáčky poklesnou. A 2. test se svět. cívkami (bez odběru), po vyhození cívek se volnoběh zvětší, takže i nezapojené svět. cívky "brzdí" motor. Tolik k praktickým zkušenostem z mládí, kde jsme hledali koně tam, kde nebyli .)
Datum: 17. září 2012 23:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No toš ešče taky neco přidám!S tú jiskrú je to asi blbost.S tým bržděním to úplná hovadina néni.Ale poznat to taky moc nebude.Šak tech 20W se nekde stratit musí.A byly doby kdy se ve dňe nesvítilo a za tmy moc nejezdilo.Toš to by se pořád musely měnit ložiska na klice.Ale stejně si myslím, že ten první příspěvek je nejlepší.Nebo všechny cívky spoit dohromady přes diody a potom to pustit do baterky a to bude pořádná jiskra!Ale toto je největší blbost.Ale šlo by to!
Datum: 17. září 2012 22:36
Datum: 17. září 2012 22:27
Jméno: Fo
IP: uživatel14478
 To co napsal Jiřin je nesmysl. To co napsal péro ještě větší! Je to jako kdyby ovlivňoval cenu vystaveného zboží za výlohou počet čumilů před výlohou. Kliku to za 10000 km poškodí asi natolik jako jedno puštění spojky naráz. Jinak doporučuju zkoušet, vždyť chybama se člověk učí !
Datum: 17. září 2012 22:24
Jméno: péro
IP: uživatel14007
 no podle mě bude potom rotor přitahován jen k jedné straně a to by se asi moc nelíbilo ložisku na klice
Datum: 17. září 2012 21:02
 že to ty cívky brzdí je hovadina... to že když ji tam budeš mít a bude lepší jiskra je taky hovadina.
Datum: 17. září 2012 19:35
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Jiříne!Nejlepší bude dyž si to sám vyzkúšáš.Dyť to néni tak strašná práca.Sundat, namontovat, připojit, odpojit a dycky zkusit.No a potom možeš aj radit z vlastní zkušenosti!Toš tak.
Datum: 17. září 2012 18:03
|



|