Jméno: Adam
IP: uživatel13294
 Zdar, mam tu dotaz pro Chonga, nebo na nějakýho profíka přes elektriku  , nedávno jsem byl na brzdě, kde mi přes solidní hodnoty a 12 000 rpm naměřili i nefunkčnost originálního zapalování, prej si to pálí kdy se tomu zachce, i když to na jízdě neni znát. Nedalo by se vyrobit zapalování, který by nebrzdilo motor originálním magnetem, ale že by tam byla jenom malá magnetka přímo na klice ? Chci jenom aby to dávalo solidní jiskru i v nejvyšších otáčkách a vydrželo spolehlivě závod, jezdím v popředí, tak bych nerad, abych odpad kvůli banalitě, díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. září 2012 23:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Pro Chonga!Jak dúle píšeš rychlejší indučku, toš mě napadl ferit.A potom VN trafo z televizora Sekundár by se mohl použit a primár by se dal namotat.rnUž si nespomenu na výkon, ale PL 504 nebo 509 neco utlačit musela.Esli ešče dám dohromady tu moju 125 tak asi na rychlost bez magneta a otáčky ešče taky navrch.A to potom budu otravnej!
Datum: 22. září 2012 23:15
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Když už máš motor točící takové otáčky proč nejít do proveřeného PVL zapalování?
Datum: 22. září 2012 19:16
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 To standa: No řešením vibrací a upadávání součástek je to skutečně zalít to "formičky". Dneska už zalejvám trafa, a to hlavně aby se lépe rozlévalo teplo primárního vinutí, než když je jen nahatý na trafu. S vibracemi se jinak bojovat nedá. Někdy stačí i jen zakápnutí epoxydem pouze hnotné součástky na desce.
Datum: 22. září 2012 18:02
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 No kladívka jsou dosti problém, jde o to že se jedná o druh spínače. Ten pochopitelně s ohledem na pružné uložení trpí zákmity. Tím je problém na světě, páč se vlastně během sepnutí (vačka dole, tj. nabíjí induktivní akumulaci) rozeskáče a energie se nemůže hromadit v indukční cívce, čímž s otáčkami klesá energie jiskry. Napadlo mě že by se dalo inspirovat u nápravy, kde kmity tlumí tlumič, tak snad nějaký miniaturní tlumič... takovej tlumíček  . Pochopitelně si dělám srandu. Řešení pro otáčky na 8000rpm je použití bezkontaktního snímání. Ty jsou třidruhy. Indukční (viz. odkaz na jenca, myslím ale jen ten snímač ne zapojení), no to bych moc nedoporučovat (odpustím si vysvětlování, viz. níže), optické (optozávorou - specifická součástka za cca 30kč) a pak Hallovým čidlem (nejlépe průmyslově vyrobeným, experimentovat s tím nemá smysl). Nechci tady být skalním propogátorem CDI jen proto že se tomu tak věnuju, ale z principu že se musí hromadit energie v indukční cívce, tak s ohledem na statické parametry vlastnosti cívky je jasné že se stíhá nabíjet jen do určitého času, tj. otáček. Tedy pokud by se použilo zapojení s TCI (v podstatě klasické indukční zapalování pouze spínané bezkontaktně pomocí tranzistoru), tak by bylo nutné použít nějakou rychlou indučku, rozhodně ne origo pionýra. CDI, tedy DC-CDI (to má svůj měnič na vysoké napětí) má výhodu že se dá navrhnout měnič s takovými parametry aby stíhal potřebné otáčky. S trochou šikovnosti se dá doma vyrobit takové, které má mezní otáčky bohatě přes 20.000rpm (měl jsem na stole co zvládlo i 60.000rpm). Ovšem uznávám že ne každý je to doma schopen dát do kupy a osobně bych bez osciloskopu to dneska oživoval i já dost nerad.. Magnetka je OK, jedná se ve skutečnosti o CDI, tedy kapacitní zapalování bez vnějšího měniče, tedy vysoké napětí si vyrábí magnetka. Šloby se jít i touto cestou, osobně bych si ale zapojení upravil pro možnost použití optozávory, nebo hall snímače. Seřízení předstihu induktivního snímače se dá totiž spáchat pouze dynamicky, tedy odměrem nastavení předstihu pomocí stroboskopu, takže pak je nutný někde mít i stupnici na klice aby bylo co odečítat a mít i ten stroboskop. Další průšvih je indukce magnetického pole hlavního rotoru, který se vždy nepovede dokonale odstínit a s rostoucími otáčkami vliv jalových pulzů vlivem hlavního rotoru roste... což odhalí právě zmíněný stroboskop. Mám v hlavě takové jednoduché CDI, snímačem optozávora, či hall, trafo z "magneťáku" na zapalovací pól, můstkové usměrnění pro zvýšení účinnosti, pak ale k tomu je třeba jiskru sepnout ne tyristorem ale IGBT tranzistorem, takže ten bude potřebovat samostatné napájení. To je hrubý popis, ale musí se to pochopitelně otestovat. Ovšem takové řešení tě nezbaví rotoru. Pokud trváš na vyhození rotoru, tak bezkontaktní TCI, nebo DC-CDI a jezdit na baterku.
Datum: 22. září 2012 17:57
Datum: 22. září 2012 15:09
 do silikonového gelu jako se zalévají například řídíjí jednotky (v autech) ktere jsou u motoru nebo primo na motoru
Datum: 22. září 2012 14:06
Jméno: standa
IP: uživatel14494
 Noo Chong vyvinul CDI,který by ti pomohlo......veme se samotná deska CDI,baterie a halovo čidlo nebo jakékoliv jiné čidlo,které bude snímat otáčení klikové hřídele......nedobijí se to a chodí to....používal jsem to s halovkou na motoru co točil 10 000ot/min a co se týče snímání otáček,tak OK....spotřeba minimální....spíš to chce vymyslet,jak CDI zalejt do něčeho pevnýho aby se nic neuklepalo...na toto moje zapalování trpělo......
Datum: 22. září 2012 13:49
Jméno: Adam
IP: uživatel13294
 za pomocí mojich el. "znalosti"  jsem si tam dal malinký dvouramenný kladívko bosch, a celý jsem to sešteloval pootáčením jednotlivejch dílů tak, aby v okamžiku předstihu byly ty dva magnety, přesně v lícu s jádrem cívky. Ale teď bych chtěl buď, ty ostatní magnety nějak odmagnetovat, jestli by to ničemu nevadilo a jestli by to šlo, aby nežrali energii z kliky. A nebo udělat jiný zapalování z origo nosníku bez magneta, abych se mohl bez sundavání celýho zapalování dostat na gufero a namazat ho z venku, protože po závodě , když otočim s klikou, tak píská. To kladívko bosh má větší přítlak určitě, ale ten chlápek řek, že to prostě nefunguje tak jak má, že v těhle otáčkách to prostě už blbne, sice u jinejch strojů zapalko vydrží i větší točky, ale todle je hold pořád ještě fichtl no.
Datum: 22. září 2012 13:38
Jméno: standa
IP: uživatel14494
 12000 rpm na kladívkách,to ti gratuluju !! Nepřemýšlel si o bezkontaktu? A nyní už máš na kladívku dvě pružiny? Ostrou vačku? Nebo vše origo?
Datum: 22. září 2012 10:42
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Adame!No nevím?Dyby to pálilo jak se mu chce, tak to musí byt poznat na výkonu při tech otáčkách.Už je to dávno, ale měl sem zapalování ze starý Zetky 150, klasický magneto klasický kladivko jako na Pionýrech atd. a motor točil 11 000.A problémy nebyly.A když vezmeš Tatru 603 která je osmiválec a má jedno kladivko a točí asi 5000 i když je to čtyřtakt tak tech jisker tam bude 20 000.Aj dyby to točilo míň tak tech 12 000 je pro kladivko si myslím bez problémú.Nevím jaký motor, ale co teda jenom kladivko a baterku,Toš to sú moje zkušenosti.Určitě se tu nekdo najde.S elektronikú tady nemám zkušenosti.Ešče sem nepřečtl Stejskalovu diplomku.Tam by neco mohlo byt.Toš ať se Ti to podaří a hodně věncú ze závodú.
Datum: 22. září 2012 10:41
Jméno: L
IP: uživatel13665
 A co to je za stroj? Jestli to je kladivkovy zapalováni tak tam bude na vině při tak vysokych otáčkách odstředivá sila a kladivko se nevraci přesně
Datum: 22. září 2012 10:14
|



|