 zdarec draci, nemate nahodou nekdo nějakou zkusenost s pridavanim methylalkoholu do benzínu pro zvyseni oktanoveho čísla? rad bych to vyzkousel u sveho pincka ale nejsem nikde najit poměr miseni nebo tak.. diky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. února 2013 20:49
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj jawamaniak!Toš konečně negdo gdo mě poradil!Děkuju!!!Toš tak!
Datum: 18. února 2013 20:49
 zdarec udelal sem cca pred mesicem takej pokus ale nemisi se potadne s olejem po cca 10 minutach se olej usadi,proto davam pomer 0.5L benzinu a 1L metanolu.  jezdi to vyborne uz sem na tom najezdil 200 km a v plnym vykonu.Mozna by to chtelo jenom trosku predelat predstih.A jinak to nicremu nevadi
Datum: 17. února 2013 22:03
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Toluen taky  kdysi jsem ne něj jezdil s Kadetem GSi 16V to byl masakr, jen to chtělo v zimě ředit 1:1 s benzínem to už je, ale 15let
Datum: 12. února 2013 12:27
 Elf má 113, to už jsme ale od fichtla docela zabrouzdali jinam  jinak dost přes 100oktanů má i E85.
Datum: 12. února 2013 12:16
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 to sice vím, ale víc jak 107 jsem prodávat ani neviděl, ano taky proč, už 107 má dostatečnou odolnost proti detonacím i pro hodně natlakované turbomotory a u atmosfér taktéž protože i komprsní poměr má své hranice za, který nemá význam jít, účinnost za určitou hranicí kompresního poměru už stoupá tak málo, že nemá moc smysl jít za tu hranici vzhledm k dalším s tím spojeným problémům.
Datum: 12. února 2013 10:48
 Povolené pro závody a vyráběné není to samé, to že organizace FIA a jiné nesmysly něco nařizují pro závody neznamená že neexistuje nic jiného.
Datum: 12. února 2013 8:58
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 závodní benzíny májí 102 (max. povolené pro Rally) a 107 pro ostatní motoristické disciplíny
Datum: 12. února 2013 8:15
 Právě proto že není 4T je ten jeho kompresní poměr potřeba brát s rezervou, protože komprese vpodstatě začíná až po uzavření všech kanálů, což je jen část zdvihu oproti 4T která stlačuje směs celý zdvih. Taky hranice komprese u 4T benzínových motorů je 15:1, pak se musí použít jiný typ paliva nebo možná vysokooktanové závodní benzíny třeba značky Elf kde je např. 120oktanů (to je ale pouze odhad). U 2T jsem viděl kompres až 17:1.
Datum: 12. února 2013 7:57
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 hlavně plochodrážka je 4takt, což fichtl jaksi není, teorii spalování a paliv doporučuji nastudovat třeba zde: ing. Julius Mackerle - Motory závodních automobilů, Praha 1980
Datum: 12. února 2013 6:28
 Jo plochodrážky jezdí výhradně na methanol. Nevím proč dosahovat vyššího oktanového čísla u fichtla který má dost malý kompresní poměr, oktanové číslo není kvalita benzínu ale jeho odolnost vůči detonačnímu hoření. Proto ty plochodrážky jezdí na methanol, mají kompres až 16:1 navíc methanol má cca 2x menší výhřevnost ale zato 3x větší směšovací poměr (zhruba 6,45:1, benzín 14,7:1), takže sečteno podtrženo z motoru dostaneš větší výkon. Takže pokud už budeš takto laborovat předělej to zrovna na nitrometan  směšovací poměr je 1,7:1
Datum: 11. února 2013 22:49
Jméno: Štěpán
IP: uživatel12485
 Na čistej metanol jezdí některý plochodrážky ne?
Datum: 11. února 2013 22:03
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj kluci!No skoro každej máte v nečem pravdu!V době gdy většina z Vás ešče nebyla na světě, tak já uš s lihem jezdil!Asi byl úplně bez vody, protože sem nepozoroval žádnej rozdíl v rozpúšťání oleje v lihu oproti benzínu a teď se mě to nedaří!A ricínovej olej je drahej!Tehdy to bylo kvúli oktanom!Taky je potřeba zvětšit trysku!Že to nepatří do originál Pionýra je samozřejmý!!!A málo gdo si s tym poradí!Múj meil se dá taky dohledat!Toš tak!
Datum: 11. února 2013 21:23
 vzhledem k tomu že pionýr využije z běžně prodávaného N95 pouze nejakych 88 oktanu tak je vic oktanu uplne k nicemu.
Datum: 11. února 2013 20:41
Datum: 11. února 2013 19:45
 to je prvae to jedine co jsem na netu nasel ze methlyalkohol ma vyssi oktanove cislo nez benal, vyzkousim to v tomto pomeru, diky..
Datum: 11. února 2013 19:42
Jméno: ierk
IP: uživatel15110
 tak to vim naprosto přesně,je to 0,0l metylu na plnou nadrž,nevim kde jsi přišel na to že by se ti zvedlo oktanove čislo a i kdyby tak ti fichtl nepojede lepe...lih do dvoutaktu nepatři
Datum: 11. února 2013 19:23
 no prave to ze nevim misici pomer, protoze methylalkohol ma samozrejme jine vlastnosti a lit plnou nadrz methylalkoholem by me mohlo stat zadreni motoru apod. vim ze se methylalkohol daval drive nebo mozna i ted do plochodrazncich masin ale v kombinaci s benzinem...
Datum: 11. února 2013 19:13
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 nevymyslej ptakoviny  , jinak pokud to chces vyzkoušet tak nwm co ti brani
Datum: 11. února 2013 19:10
|



|