|
 Cus draci, prosim o pomoc.. moje jawa 20 jde nastartovat ale jen kdyz predtim vydnam svicku a utru ji.. nastartuje ale vydrzi v behu tak 10s..pridam plyn abych ho udrzel aby nechcipl ale nereaguje na plyn.. udelal sem vsechno.. uz nevim co s tim.. svicka je trosku mokra ale takhle jde aspon nastartovat..kdyz je sucha nejde a kdyz je uchcanej tak taky ne.. tak uz nevim diky za radu..
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. července 2010 17:41
Jméno: Kleed92
IP: uživatel10023
 tak a je to vyreseny.. pionyr uz jede jak hodinky  ... jo mazu.. a svicka hazi jisku krasnou..
sundal sem hlavu ocistil dosedaci plochy ... dal sem to zpatky.. sundal sem zapalovani ocistil sem magneto a dal vse zpet.. pak se ho hned napoprve nastartoval a uz krasne podle plynu zvisuje otacky..
myslim teda ze si bral falesnej vzduch.. diky moc za rady
Datum: 29. července 2010 17:41
Jméno: Robert Bosch
IP: uživatel10039
 Tak jsem zvědavý jak dopadneš... Ještě pár kontrolních otázek. Předpokládám, že mažeš v poměru 1:40 - 1:50 olej/benzín = 20 - 25ml oleje / 1 litr paliva (1 - 1,25dc / 5 litrů paliva). Svíčku máš s odrušovacím odporem? Máš odrušovací odpor i ve fajce svíčky? Nemáš odrušovací odpor jak ve fajce tak ve svíčce? Svíčka má elektrodovou vzdálenost okolo 0,4 mm. Předstih byl nastavený s pístem v horní úvrati (mrtvé poloze) a vzdálenost kontaktů přerušovače je 0,2mm. Často zůstává na kontaktech přerušovače po zabrušování kontaktů (pokud už byly mírně opálené) jemný brusný brach, který je nevodivý a kontakty nedosedají, někdy bývají zaolejované. Kondenzátor u přerušovače je dobrý - neproražený. Karburátor - vzduchový filtr je průvzdušný, čistý. Vzdušník - šroub na karburátoru je správně seřízený, šroub volnoběhu není nastavený, tak aby byly otáčky příliš vysoké. Elektrická cívka je neproražená a plně funkční. Zkus ještě vyšroubovat svíčku, kovovou část svíčky opři o kovovou část motoru a zkus startovat a uvidíš, jestli a jakou jiskru svíčka hází. Jisté je, že svíčka je mokrá protože se palivo ve válci nespálí. Buď je ho tam moc, nebo ve špatném poměru benzín/vzduch, nebo svíčka hází jiskru před, nebo až po stlačení paliva ve válci = předstih znovu, nebo je slabá jiskra = svíčka, cívka, předstih, jiná elektrická závada - např. špatný kontakt (ukostření cívky apod.). Hledej kde se stala chyba.
Datum: 28. července 2010 21:52
Jméno: Kleed92
IP: uživatel10023
 jehla, soupatko sou v poradku.. kdyz dam jehlu na posledni zarez tak nejde nastartovat vubec ale kdyz je na druhym zarezu tak jde takhle..a predstih je dneska zerizovanej!!.. vyzkousim jinou svicku a uvidime..diky za rady dam vedet co a jak..
Datum: 28. července 2010 21:09
Jméno: Robert Bosch
IP: uživatel10039
 Nemáš třeba náhodou zaseklé šoupátko, nebo zaseklou jehlu, nebo příliš krátké plynové lanko, že by bylo šoupátko pořád nahoře, zdvihlá jehla a pak by to nereagovalo na plyn a chovalo by se to jako kdyby jsi startoval s plným plynem. Co se týče ještě té svíčky - proč ti ten motor reaguje na změnu povrchu svíčky? Suchá ti nefunguje, vlhká/mokrá ano. Pravděpodobně ti nehází jiskru a když je vlhká, tak dochází ke klouzavé jiskře tj. svodu jiskry po izolátoru svíčky do té doby, než se utopí benzínem. Buď je blbá svíčka a na tuto "blbou" svíčku je seřízený druhý pionýr a nějak s ní jede, nebo je velmi pravděpodobné, že máš absolutně špatný předstih - jiskra je slabá, nebo žádná, případně problém s cívkou, nebo závadu na elektroinstalaci, ale všechno je to v zapalování 100% !
Datum: 28. července 2010 21:04
Jméno: Kleed92
IP: uživatel10023
 ok diky moc za rady.. zitra na to kouknu.. sundam hlaviu pretesnim ji.. sundam zapalovani a kouknu na gufero.. a doufam jen ze ta zavada je jedna z tehlech veci  diky moc
Datum: 28. července 2010 21:02
Jméno: fermez
IP: uživatel8535
 mohlo by bejt spatny gufero pod zapalovanim jestli je uz stary
Datum: 28. července 2010 20:55
 Nemas treba jen povolenou hlavu?
Datum: 28. července 2010 20:52
 Taky mi to pincek dělal rozebral jsem válec, dal jsem těsnění mezi válec a motor (vyprskl z tama vždycky benzín) a mezi válec a hlavu, seřídil jsem předstih a karburator a jede..
Datum: 28. července 2010 20:51
Jméno: kleed92
IP: uživatel10023
 1) svicka odskousena na jinem pionyrovi..! a tam slape jak hodinky...2) nereaguje na pridani plynu.. 3) vzdycky kdyz chcipne vyndam svicku a je mokra ,ale kdyz posteluju karbec tak aby se neuchcaval tak nejde nastartovat vubec.. hladina je dobra!! predstih taky!! komprese vyborna.. a kdyz je mokra svicka znamena ze nepali?? ja myslel ze to znamena ze tam jde moc paliva a je (uchcana) proto nenastartuje.. zkusim postelovat jeste trisky ale moc tomu neverim..
"užitečný popis závady": Vyndam svicku profouknu ji a otru aby byla sucha.. vratim ji zpet.. a pionyr chytne , pridam plyn a ale otacky se nezvednou.. jen nechcipne ale furt ma otacky stejne .. pak se zacne dusit a i kdyz pridam plyn aby nechcipnul tak chcipne.. a zase furt dokola..vycistim svicku atd atd atd.. nevim co s tim..
Datum: 28. července 2010 20:45
Jméno: Robert Bosch
IP: uživatel10039
 Použíj teplou svíčku - tj. svíčka s nižším číslem. Napiš užitečný popis závady, podle kterého se dá něco poradit, ne tady ty hovna ... Zkus nějak nastartovat, jak ti to chcípne tak hned vytáhni svíčku a zjisti, jestli byla při zdechnutí suchá, nebo mokrá. Když bude mokrá, tak nepálí, když bude suchá, tak máš asi špatný přísun paliva. Přidáš plyn, aby jsi ho udržel v běhu, ale nereaguje na plyn? Co to je za nesmysl? Asi pouze nezvýší výkon, ale reaguje na přidání plynu. Špatné časování motoru - předstih, případně špatně seřízený karburátor - málo vzduchu / příliš paliva, vadná a nebo nevhodná svíčka.
Datum: 28. července 2010 17:51
Jméno: Kleed92
IP: uživatel10023
 Predstih sem delal, a svicka je odskousena na jinem pionyru.. tak snad ta hladina..diky..
Datum: 28. července 2010 14:09
 velká hladina v plovákovce, neseřízený předstih, špatná svíčka
Datum: 27. července 2010 21:09
|



|