 jaky je rozdil mezi kyvackou a panelkou?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. března 2009 17:38
Jméno: miso
IP: uživatel5493
 asi ako medzi skodou 105 a 120
Datum: 12. března 2009 17:38
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 To Steve: s tím pérákem to tak úplně jisté není... jedna z teorií o názvu říká co tvrdíš ty, ale existuje ještě alternativní která tvrdí že to souvisí se vznikem motorky. Vznikalal totiž ilegálně a za podmínek, kdy horzil až trest smrti jejím konstruktérům porušením říšského zákona o povinnosti veškerého úsilí pro válečné potřeby (zkrátka to mohlo být vysvětlováno jako sabotáž tím že se nedělalo na vojenské výrobě). A v té době hlavně v Praze ústní lidovou vypravěčskou tradicí vznikla báchorka o odbojáři - pérákovi co na takovejch pružinách na botech skákal po praze a bil fašouny... Dokonce jsem kdysi shlédl animovanou verzi tohodle příběhu na téma květnového pražského povstání kde hopsal od barikády k barikádě. Jednalo se o ukázku filmu v pořadu o historii české animované kinematografie, která potvrzuje dobovou existenci báchorky,snímek z roku 1945-46... Tak tahle druhá teorie říká že název péráku má právě něco společného s tímhle supermanem-odbojářem. Každopádně nic takového netvrdím, jen to uvádím pro zajímavost...
Datum: 12. března 2009 8:57
 nevihoda prvnich panelek klika na dvou loziskach hodne se to kazilo valec se da sundat i s karbcem u kejvacky ne panelka mela sitic na riditkach u plynu pak maly zmeny v kapotazi jinej tachometr bubny (jak u kterejch)prvni meli bubny jako kejva ty dalsi jako treba 175ú477jinak vetsina dilu je shodna s kyvackou a jeste mela jinej filtr sani normalni papirova vlozka jako je treba u kozla prvni kejvacky meli rybiny a filtr primo u karbce jako treba perak ampermetr na nadrzi novejsi mela plastovej arbox ale porad v tom byla vlozka na bazi dratenky to se pouzivalo pak i u 350 panelky takze u panelky mas i lepsi filtr ze nepropusti tolik necistot hlavne ty jemejsi
Datum: 11. března 2009 22:14
 Steve: Kejvačky se vyráběly pod společnou značkou JAWA-ČZ. Velký kývačky(250,350) vyráběla Jawa a malý kývačky(125,150,175) vyráběla Čezeta. Připadá mi to dost nepodtatný, jestli je ve znaku jen Jawa, nebo je tam i vměstnaný ČZ.
Datum: 11. března 2009 22:04
 jo vykonejsi motor urcite no...ale co si budem povidat, nesmrtelny sou secky Jawy pred revoluci (krom tech co se na konci vyroby flinkaly, treba posledni mustafy obvzlast)...sou to drzaky, nenarocny, bez udrzby, ovladatelny jak nic, nesmrtelny...jiank kyvacka je tusim z nejake koprodukce JAWACZ jelikoz nejaky chytrak gdysy rozhodl ze se proste JAWA a CZ jakoby slouci a budou spolu vyrabet, panelka je tusim uz "jen" Jawa...ale jistej si nejsem, u vyssich kubatur ztracim prehled jelikoz zadny nemam a tak nemam ani extra tendenci se o to zajmat...jinak u kejvy je nejtypictejsi typ 353...
Datum: 11. března 2009 21:53
 Hlavní rozdíl je v motoru - jeho chod, síla, a průběh točivého momantu. Někteří tvrdí, že panelka má lepší motor pro cestování a celkové jeýdění, ale zase kývačka je "nesmrtelná" a dost toho prý motor vydrží.
Datum: 11. března 2009 21:49
 Nejvyditelnější rozdíl je v řidítkách a masce. Hlavní rozdíl je, že panelka má výkonější motor.
Datum: 11. března 2009 21:48
 v mnoha vecech, kyvacka starsi, treba podle typu, podle vzhledu to muze byt treba v predni masce, u panelky je takova prodlouzena s riditka v ni zapustene, podle toho se ji taky rikala panelka, kyvacce se zaclo rikat podle sveho zadniho odpruzeni, na tu dobu horkou novinku, perak to same, gdysy to byla bomba a i dnes je na tom perfektni svezeni...jinak na netu je toho plno, viz treba na sesa-moto.cz tam se to da vycist uplne krasne...
Datum: 11. března 2009 21:45
|



|