Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Mám dotaz k zapalování VAPE, asi už to tu bylo ale najít to dá fušku.
Na tom papíru, co k němu dávají, je nakreslená křivka předstihu, směrem dolů (obráceně než se kreslí např u automobilů). Někde jsem slyšel, že u moderních 2T motorů se předstih s otáčkami skutečně zmenšuje. Je to opravdu tak? Neumím si představit, že to tak funguje...
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. ledna 2012 20:59
Jméno: standa
IP: uživatel13131
 Od začátku o tom mluvim. Jen jsem neřek natvrdo,že mluvim o vysokootáčkovejch 2T,ale řek sem,že se bavíme o moderních/vysokootáčkovejch dvoutaktech.....nepředpokládal jsem,že mi někdo bude argumetovat trabantem a jeho odstředivou regulací....
Datum: 29. ledna 2012 20:59
 ten tvůj trabant měl v roce 75 od Assmanna cca 70 koní (kopcový)a jel bez regulace.je rozdíl regulovat předstih u motoru který končí s výkonem v 6000rpm anebo ve 12000rpm
Datum: 29. ledna 2012 19:08
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Tak například japonské motocykly v 90 letech měli proměnný předstih a právě jako u čtyřtaktů. Snižování předstihu s otáčkami je záležitost posledních 10-20 let. A jeden příklad za všechny co jistě každá zná - Trabant - odstředivá regulace
Datum: 29. ledna 2012 16:50
Jméno: standa
IP: uživatel13127
 Netahej mi za nos  starý 2T neměli ani pořádný vyplachování válců,natožpak regulaci.....maximálně tak páčku na řidítkách kterou se na hulváta hejbalo se zapalovánim,protože všechno bylo tak nespolehlivý,že na předstih na kterej to jeden den přijelo,druhej den neodjelo....asi tak  literaturu poštuduj....dozvíš se to co jsem ti shrnul v kostce...
Datum: 28. ledna 2012 23:53
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Právě že ano, 2T motory měli dříve řízený předstih podobně jako 4T. Směs přeci prohořívá nějaký čas, nevybuchne celá naráz. A regulace předstihu zaručovala, aby směs prohořela (a největšího tlaku bylo dosaženo) těsně za horní úvratí. Pokud jsou vysoké otáčky (píst se pohybuje rychle) a malý předstih, směs nestačí prohořet celá v tak krátkém čase ale shoří až když je píst už daleko za úvratí. Ale tu literaturu o dnešních 2T motorech někde zkusím sehnat.
Datum: 28. ledna 2012 21:42
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Nemáš v tom bordel? I kdyby s malym předstihem,tak směs je zapálena před HU. Starý 2t neměli předstih řízenej nijak,byl tam prostě jeden natvrdo. Jinak 2t neni 4t. U moderních 2t je to jak sem popsal,včetně zmíněných důvodů a souvislostí. Doporučuju nějakou literaturu o 2T ze současnosti...dozvíš se tam vše...včetně okolností s výfukem ..
Datum: 28. ledna 2012 20:58
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Ale pokud je předstih malej, tak směs hoří zase dlouho za horní úvratí. U automobilů se proto předstih s otáčkama zvětšuje, aby byla doba hoření zhruba stejná. U dřívějších 2T to taky tak bylo, proto pořád nemůžu pochopit, že teď je to přímo obráceně. Ale asi se v tom moc vrtám, jen mě to prostě zajímá.
Datum: 28. ledna 2012 19:38
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 A pokud se nemýlím tak velkej předstih=směs je zapálena dřív=hoří delší dobu před otevřením výfuku... to je teda podle mě logický...selskej rozum...nejsem žádnej ing přes motory
Datum: 28. ledna 2012 19:31
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Teplota výfukových plynů je přesně to přeladění o kterym jsem psal...
Datum: 28. ledna 2012 19:26
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Sakra stejně mě to nejde do hlavy. Pokud budu mít ve vyšších otáčkách malej předstih, nebude se motor přehřívat, z důvodu dlouhýho hoření směsi? Aspoň jsme se to tak ve škole učili
Datum: 28. ledna 2012 18:52
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Je to tak. U novejch 2t co hodně jedou se po dosažení max točivýho momentu začne snižovat předstih a přeladí se tím rezonance ve výfuku-prodluže je se tak doba účinku rezonancí ve výfuku....u fichtla zbytečný řešit...u vape je to jen vedlejší efekt konstrukce zapalování....neřeš to...funguje to...jede to....
Datum: 28. ledna 2012 18:47
|



|