Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 ZDOKONALOVACÍ KURZ
BEZPEČNÉ JÍZDY A SPRÁVNÉHO OVLÁDÁNÍ MOTOCYKLU
Tento kurz je určen všem neprofesionálním jezdcům, především absolventům autoškol, znovu začínajícím jezdcům, jezdcům kteří přesedlali na jiný typ motocyklu a pro všechny kteří nejsou přesvědčeni o tom že dokonale a správně ovládají svůj stroj.
Základní podmínky účasti:
Vlastní, nebo s vědomím majitele za tímto účelem zapůjčený motocykl v dobrém technickém stavu; motocyklová výbava - pevná obuv, dlouhé kalhoty + bunda (doporučuji s chrániči holení, kolen, předloktí, loktů, ramen a páteře), rukavice, motocyklová helma schváleného typu. Jezdec se kurzu účastní na vlastní nebezpečí a odpovědnost.
Obsah kurzu :
Teoretická část cca 2h
oblečení; správný posez - ruce, nohy, hlava; vedení motorky pohledem; technické parametry motorky a jejich vliv na jízdu - brzdy, pneumatiky, pérování a tlumiče, rozvor, sklon vidlice, závlek předního kola, poloha těžiště; mechanika pohybu - akcelerace, brzdění, průjezd zatáčkou; Kammrova kružnice; fyzikální principy brzdění - správné způsoby brzdění za normálních okolností a při krizových situacích; kroutící moment v řidítkách při brzdění v zatáčce; vliv setrvačných momentů na pohyb stroje; nejčastější příčiny a následky nehod motocyklů; aktivní a pasivní bezpečnost při jízdě na motocyklu; krizová situace - jak ji 'ustát', pád, nehoda,
základy 1. pomoci
Praktická část cca 3-4h (dle počtu účastníků)
posez; vedení a zvedání stroje; zvládání rovnováhy na motorce; přímá jízda minimální rychlostí; slalom minimální rychlostí; motocyklová gymnastika; slalom v rychlosti; dobrzdění na cíl z vyšších rychlostí, nouzové brzdění, zvládání smyku při přímé jízdě; brzdění v místech se sníženou přilnavostí, smyk zadního i předního kola; kroužení na minimálním poloměru; kroužení na poloměru cca 10m - reálný X pocitový náklon; pohled v zatáčce; úhybný manévr při přímé jízdě, úhybný manévr v zatáčce; pro odvážné: nácvik pádů
Místo konání:
Kurz se koná na auto-moto cvičišti za nemocnicí a jízdárnou u střelnice na okraji Kolína směr Uhlířské Janovice (dříve půjčovna motokár). GPS souřadnice Loc: 50°0'58.91'N, 15°11'35.677'E
Termíny:
dle zájmu účastníků, obecně jsou termíny soboty (neděle), kurzu se účastní 5 - 10 jezdců
Přihlášku je možné podat telefonicky, e-mailem nebo osobně.
tel. 724 241 698, e-mail: motoskolakolin@seznam.cz
Více informací tel. 724 241 698
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2009 10:28
 zatím 500,-
Datum: 21. září 2009 10:28
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2390
 Docela zajimavy, nemam to tak daleko... Kolik si uctuji?
Datum: 18. září 2009 15:21
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 cau to je dobre ze neco takovy existuje chtelo by to dat na trvalo aby o tom vedelo co nejvic lidi co ty na to seso ??
Datum: 17. září 2009 22:17
Jméno: wiki
IP: uživatel7392
 Zdárek bombarďáci, sháním přednívidle s blatníkem a přední kolo na pařízka 550, kdyby se to náhodou někomu doma válelo dejte vědět na mejlík.\r\nDíky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 21:14
 zdarec hoši nevíte náhodou jestli se na Ústecku konají někde moto burzy??
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2009 18:48
 zdarec jetly tak zitra 19.9.2009 je motoburza v Březolupech ve zlínském kraji
Datum: 18. září 2009 18:48
Jméno: standa
IP: uživatel7394
 golias ® : nevim kdy jsi tam byl naposledy,ale kladenská burza se presunula z bustehradu na letiste na Velké dobré(u dalnice R6) a behem posledniho roku se to tam rozrostlo do stylu alá Chotusice......zacina to byt hodne velká a známá burza......pred lety to byl zablácenej plácek u hrbitova s veteší......dnes je to na uplne jiny urovni......
Datum: 17. září 2009 22:48
 http://www.jawadily.estranky.cz/stranka/burzy-v-ceske-rep_
te asi tak vse co se tu kona jo este buštehrad u kladna ale te malý a maj tam prt
Datum: 17. září 2009 21:41
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Caw seso,muzu se zeptat na 5 nejprodavanejsich veci tady na kramku?Jen tak pro zajimavost... Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. září 2009 21:33
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Cekal sem neco jinyho-zajimavejsiho ale neva
Datum: 19. září 2009 21:33
 tak to je segrovka 4 a nypl
Datum: 17. září 2009 21:24
Jméno: obbb
IP: uživatel2971
Posl.aktualizace: 18. září 2009 9:03
Jméno: Dobešová
IP: uživatel1142
 Čísla 15a54 mají stejnou funkci.Na panelce je značen 15/54.Do 15 dej vodič z indukční cívky a napájení kontrolek dobíjení a neutrálu.Do 54 můžeš upevnit
vodič z přerušovače blinkrů (pokud jsou instalovány).Do 30 jde napájení z akumulátoru,spínač brzdového světla,troubení a podle typu regulátoru i vodič
z dynama (51).Do 56 jde vodič z přepínače světel (dálkové,tlumené).Do 58 jde koncové světlo,parkovací,osvětlení tachometru ap.
Datum: 18. září 2009 9:03
Jméno: obbb
IP: uživatel2971
 Spatne nevim kam ma do boshaku zapojit 50 a 61 54,67,15 mam volny
Datum: 17. září 2009 21:06
 Zdarec draci neví někdo z vás o náké dobré chromovně v okolí olomouce ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2009 16:00
 Z Doloplaz
Datum: 18. září 2009 16:00
 odkud si ??? obec
Datum: 18. září 2009 12:48
Jméno: fekál
IP: uživatel7395
 Rudolf Podoba-okr Šumperk.Je dražší,ale zato,precizní
Datum: 18. září 2009 7:47
 Zdar draci,mám problém.podle návodu na internetu jsem si udělal přímé sání.filtr vový ,ale když jedu na 2ku tak se to dusí.mohli byste mi prosím poradit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 23:05
Jméno: standa
IP: uživatel7394
 tak ti tam jde malo benzinu......mas malou trysku.....musis dat trysku 72.......ale teda jako primy sani......nic moc........stratis tak skvelej nabeh vzduchu do karburatoru kterej maj puvodni filtry.......vzduch se ti ted pred karbecem víří.....
Datum: 17. září 2009 23:05
 kde je ten návod?
Datum: 17. září 2009 21:22
 nový (sorry)
Datum: 17. září 2009 21:00
 Čau mám na vás dva dotazy. Mam jawu 21 a tekl mi olej z převodovky ke klice, tak jsem vyměnil gufero ale když dám novou svíčku tak je za chvíli černá, ale neni taková mokrá a mastná je normálně suchá. Ještě druhý dotaz když je pionýr na volnoběch a já přidám hodně plynu tak to má jakoby snahu chcípnout a až potom to přidá. To samí je i při jízdě když jedu na jedničku a anechám to klesnout do nízkých otáček tak to pak už skoro neroztáhne musim pomoc spojkou. Jinak ve vysokých to jede docela dobře. Vůbec nevím čím to může být. Díky za pšechny rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2009 7:54
 Pokud ti nedrříí vlnoběh musíš ho vyštelovat šroubem mezi tryskami ...pokud ti zdecháá tak ho musíííš povolit
Datum: 18. září 2009 7:54
 no to ze mas cernou svicku neznamena ze ti tam tekl olej za 1 koukni na vzduchovej filtr za 2 na karbec dej jehlu niz a skus jinou svicku
Datum: 17. září 2009 20:55
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 SESO snad si neboural??neboo ten vyron maz zneceho jinyho??
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 21:30
 ale prd,,, porad predelavam web na novinky sem se nedostal pac jse jich fakt bojim,,,,fakt je to porva kdy se bojim uvest novinky
Datum: 17. září 2009 21:30
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 ja uz vim zceho to mas ty jsii tahal kupu novinek do vychtl kramku a nesl sjich takovou kupu ze to nevydrzelo koleno  tak to bude asi hodne novinek?? to si asi zase neco obednam premejslim nad karbecem ale este uvidim kdyz uz tak vic veci
Datum: 17. září 2009 20:38
Jméno: sliva
IP: uživatel5336
 hoši mam dotaz chci si zvěčit na karbecu difuzor jednou sem to zkoušel a dopadlo to tak že fechtl jel jen na plnej plyn a když sem trochu ubral tak to chcíplo a ještě jak řešíte kolinko k válci.Dik za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 21:00
Jméno: denzileck
IP: uživatel7358
 Ja si to tu necham udelat od jednoho typka za 450 i z nalestenim-doma bych to rozhodne nedelal.
Datum: 17. září 2009 21:00
Jméno: LIbor
IP: uživatel4573
 Zdar mam takovej problem koupil jsem si nahon k tachometru ale ve sneku mam zalomenyho kus staryho a ani za boha ho nemuzu vytahnou tak jestli nevite jak ho vytahnout nebo jak mam sneka rozdelat to velky kolo me vypadlo ale jak mam vydelat to maly co v nem je lanko tak to nevim?Dik za odpověd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 20:41
Jméno: bany
IP: uživatel6454
 to by mozna slo
Datum: 17. září 2009 20:41
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 este me napadlo jestli by to neslo vybouchat ze bys bouchal lechce snekem do neceho a treba by to vypadlo jestli to tam neni sekli moc
Datum: 17. září 2009 20:27
 no mozes to rozoberat tak ze je v hlinikovej casti cep z boku to vyklepes a potom vyklepes tú osicku alebo co je to................
Datum: 17. září 2009 19:54
 http://www.sesa-moto.cz/vikendovka/srazy/2009091684529
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 19:18
Jméno: bany
IP: uživatel6454
 zdar drakulove xD kdyz my nejde elektrika do prepinace na masce u jawa 20 a je to dobre zapojeny cim to muze jeste byt
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 20:52
 přepínačem, skus koupit novej a doporučuju ti, existuje přepínač na klíček přímo na fíka
Datum: 17. září 2009 20:52
Jméno: loijsa
IP: uživatel6454
 cau lidi kolik dratu ma vect od motoru do prepinace jake a kcemu sou diky jawa 21
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 19:16
 Cau chongu, mam na tebe dotaz. Jelikož mám u 555 klikovku Z 21 a ta ma delsi čepy, tak u zápalka to dělá 3mm.. Vadí ty 3 milimetry zapalovaní?? (že by vyrabelo min proudu..) a pro ostatni, nevite, jak je mozny, ze se mi pistni krouzek zbrousil po 500 km o 0,2 mm?? jsem si rikal ze mam nejak cernej pist, kokukl se na krouzky a hned to videl... uz sem je vymenil tak je to hned lepsi
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2009 7:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Koukni jak sedí magnety proti pólům. Osobně bych se snažil aby osa pólů byla shodná s osou rotace magnetů v tu chvíli mají póly největší účinnost. Pomohl bych si podložením statoru, kdyby to nebylo košér
Datum: 18. září 2009 7:19
Jméno: standa
IP: uživatel7394
 no mozna ze mel predtim ohlou kliku,ale tech 500 ted najel na novou ojnici........ja to vidim na malo oleje.......furt rikam ze 1:50 je sakra malo a na pareza dvojnasob malo......
Datum: 17. září 2009 23:14
 a válec ma asi 2000 km po vybrusu.. takze kdyz to vsechno tak vidim, tak se asi neni cemu divit no
Datum: 17. září 2009 20:21
 vidim to asi na pomer.. 1:50 je asi malo no
Datum: 17. září 2009 20:17
 preto zbrusilo to o0,2mm po 500km a preto si mal cerny piest z boku lebo más ohnutú ojnicu.... a piest s kruzkami behali sikmo vo valce a dostal tam karbon...............
Datum: 17. září 2009 20:02
 jinak 0,2 mm je vule provozuchopneho krouzku, proste si akorat sedl a tak po tisici km ho znova zmerit jestli uz nezlobi...pokud bude jeste o par mm kratsi nebo bude uz vylitanej (i to se muze stat) tak se ridit tim co sem psal...at jezdi
Datum: 17. září 2009 19:32
 pokud to nigde nedre tak neni co resit...jinak k tem krouzkum - to je mozny jen pokud - je cerstve vyhonovanej valec, nekvalitni matros krouzku, vetsi krouzek (vetsi vybrus krouzku) a nejpravdepodobnejsi jsou vysoke otacky, chuda smes a hlavne - nekvalitni olej nebo ho tam davas malo...pokud tam lijes nejakou sracku tak se neni cemu divit ze pist cernej a krouzky polovicni, verim ale ze tam davas neco cemu uz se da rikat olej, zkus vetsi pomer a pokud ani to nezabere (dokud si krouzky nesednou, musi se brve "zbrousit a sednout si do valce"  tak bych hledal problem jinde...
Datum: 17. září 2009 19:30
 jinak jako ono to sviti a jede, ale jestli by to bez tech 3 mm nebylo lepsi
Datum: 17. září 2009 19:02
Jméno: Tm
IP: uživatel7184
 Koupim kompletní kapotáž na jawu 20+masku světla, technický p. na jawu 20
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. září 2009 8:17
 mam na prodej jen přední masku tak kdyby si mel zajem tak napis na mail
Datum: 18. září 2009 8:17
Jméno: mustang 23
IP: uživatel1337
 mam prodam icq : 326429003 akorat chyby jedna cast prsicek
Datum: 17. září 2009 22:19
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 tak jsem asi v prdeli jel jsem prez jeden prejezd a byli tam cajti skamerou a natocil me i zezadu nevim proc nejsem si jistej jestli tam nebyla stopka. Kua sem nasra. nevite kolik zato je pokuta?
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. září 2009 15:15
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 Fikusi,to oni by tě asi dojeli, kdyby chtěli něco řešit, protože je jim jasný, že motorkář, kterýho se jim nepodaří chytit rovnou odmítne ve správním řízení podat vysvětlení s odkazem na "osobu blízkou". Takže bych se nebál.
Datum: 24. září 2009 15:15
Jméno: picuss
IP: uživatel5388
 Znamej dostal pokutu 6000 a a 2 roky vezeni bylo mu 16 a nemel papiry
Datum: 20. září 2009 17:10
Jméno: ...
IP: uživatel2471
 Myslis ze byla ta spz pres ten modrej dym videt?
Datum: 18. září 2009 17:18
Jméno: fikus
IP: uživatel692
 on se mi totiz utrhlo lanko a tak jsem zahodil bovden a tahal rukou za lanko a nemel jsem zas sledovat este stopku a kdyz me este zabral zezadu tak si nejsem jistej jestli tam nebyla proc by me jinak zachytil SPZ
Datum: 17. září 2009 18:50
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 zdar draci, budu asi muset dát menší kolečko na sekundáro. Problém je v tom, že tam mám 13 zubý a po rovině z toho jde vymačkat přes 70. Jenže v kopci ztrácí rychle tah a to co jsem vloni jezdil dvojkou dneska drtím za jedna.Příčina je v tom, že už je to zralý na výbrus, ale s tím se mi nechce drbat, takže jsem se rozhodl pro tohle řešení za cenu snížení maximálky. V úvahu připadá tedy 11 a 12 zub. Dotaz zní, když teď mám maximálku 70, o kolik půjde dolů s 12 a 11 zubem?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. září 2009 21:13
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 neupravoval jsem na něm nic. Je to origo motor bez GO a je pomalu zralej na výbrus, jenže je krásně volnej a jede jak pila, bohužel už ale ztrácí dech v kopcích. Dal jsem
nakonec 12z a teď je to bomba, maximálka pomalu stejná, ale kopce to bere jako předtím. Jinak mám ještě jednoho fichtla, je na něm 13zubů a taky to nikdy pořádně
nejelo, ale jezdí za hubičku, tenhle ten trhač je klidně schopnej vycucnout nádrž na 60 kilometrech, já ale jezdím pro radost, takže to neřeším. Hodně záleží na tom, jak je ten motůrek zkrátka rozhejbanej.
Datum: 21. září 2009 21:13
Jméno: Ondřej
IP: uživatel1179
 co zub tak o 5km\h dolů
Datum: 20. září 2009 21:27
Jméno: Jarda
IP: uživatel1818
 Můžu se tě zeptat, ty jsi už někdy na tom motoru něco upravoval? Jestli jo tak co? Já že mám fíka a nejede nic moc max těch 55 a to až s tím dělám co dělám.
Datum: 20. září 2009 18:30
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 12 zubů mám taky, mám je zkusit? Je to ale otrava furt rozdělávat....má to cenu?
Datum: 19. září 2009 20:12
Jméno: moony
IP: uživatel6609
 tak jsem nasadil 11 zubů. Rychlost je nyní max. 60 km/h, takže bída.Jenže! Těch 60 je tam furt, menší kopce, ve kterých se to předtím dusilo to teď necítí, na druhou stranu
to po deseti kilometrech plným tempem zvoní jak zvonkohra a vadne. Každopádně kopce za tři jsem jezdil naposled v 15 a to jsem měl o 30 kilo míň, takže to tak nechám, protože rychlostní průměr budu mít teď asi vyšší než předtím.
Datum: 19. září 2009 17:10
 no většinou je jeden zub asi tak 5-7km/hod ale jak řikal standa s 12 to zase bude točit víc
Datum: 18. září 2009 12:57
 o moc nee ale s 11 zuby může jít i pod 60
Datum: 18. září 2009 8:26
Jméno: standa
IP: uživatel7394
 maximalka se snizi nepatrne,ba naopak na rovine se mozna ani nezmeni,protoze motoru bude kladen mensi odpor a lepe se roztočí.....poznas to hlavne na max rychlosti z kopce  ......jinak jestli mas dobryho fichtla,tak na 11 zub jde na jednicku na prdel bez pomoci spojky......teda aspon ty fichtly co sem delal já
Datum: 17. září 2009 23:19
 no tak ja mam tiez 11 sekundaro dalo to z 13 70 ale z 11 to da len tak tak 60 ale dokpca nemam problem vist este drapak a jeto
Datum: 17. září 2009 20:34
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 tak o 5km/h
Datum: 17. září 2009 20:32
 12zub je akorát, po rovince to skoro od 13zubu nepoznáš ale vkopečku to má větší tah než 13zub já ho tam mám a nestěžuju si
Datum: 17. září 2009 19:38
Jméno: bga
IP: uživatel6529
 cus mam dotaz jaký je odstín modré a bílé na jawě 20 diky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 17:55
 a este jsem si vzpomel. mezi bloky motoru staci dat lukopren, nebo se tam musi dat i tesneni ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2009 20:35
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 já bych tam dal i těsnění protože už z výroby je to stavěný s těsněním tudíš když ubereš těsnění tak se to zúží a můžou ti jít ztuha hřídele tím pádem bych dal těsnění z papíru+tmel nějakej
Datum: 17. září 2009 20:35
 staci lukopren,ale ja radeji pouzivam gasket,neco podobneho,ale podle mich skusenosti ma lepsi vlastnosti
Datum: 17. září 2009 18:53
 podle mě stačí dát jen lukopren
Datum: 17. září 2009 17:11
|



|