slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Vláda      IP: uživatel6696    
Čau draci. Uvažuju nad vodním chalzením svého mustanga a potřeboval bych nějakej názor na to co jsem vymyslel. Mělo by to fungovat tak, že mezi žebrování válce bych natlačit hliníkové trubičky ( http://www.rcm.cz/e-shop/material/hlinikove-trubky/ ) , udělal bych z nich okruh, kterým by se čerpala kapalina pomocí čerpadýlka ( http://www.rcm.cz/e-shop/prislusenstvi-spal-motoru/ostatni-hadicky-deflek-prizhavovani/elektr-palivova-pumpa-12v-id:3904.eshop ), lepší sem fakt nenašel, máte jinej nápad někdo? Někde dále od motoru by se nacházela další soustava trubiček kde by se kapalina chladila vzduchem, eventuelně by se tam hodil nějaký menší ventilátorek který by na to foukal například když bych stál, nebo když bych dojel a potřeboval za chvili zase jet, tak bych tohle nechal běžet na baterii a ono by se chladilo. Co myslíte? a ještě, mezi trubičkama z hliníku a čerpadlem by se to muselo asi rozvádět pomocí plastových hadiček, jakou myslíte že asi snesou teplotu a jakou teplotu bude mít celkově ta kapalina asi když pojedu? Asi bych musel dát čerpadlo tak, aby hnalo už trošku ochlazenou kapalinu radši než tu přímo od motoru. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 16. června 2010 19:50
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
43 - 9 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Jakub.Pycha ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Netvrdím že se dá dělat na koleně, ale je to realizovatelné. Pokud je dostatečné vybavení dá se realizovat spousta věcí. No byli jsme na těch závodech v sobotu když byl pořádný pařák a co si budeme povídat spousta pionýrů nedojelo, já patřím mezi ně :-D motory se přehřívali a nejeli, ale myslím, že to byl tenhle pionýr který okolo mě vždy prosvištěl jak ďábel. Tím nechci říct že by se tato úprava vyplatila, ale rozhodně to bylo zajímavé a pěkně mu to jelo také
 
 
Datum: 16. června 2010 19:50
 
 
 
 
Jméno: Jakub.Pycha ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Netvrdím že se dá dělat na koleně, ale je to realizovatelné. Pokud je dostatečné vybavení dá se realizovat spousta věcí. No byli jsme na těch závodech v sobotu když byl pořádný pařák a co si budeme povídat spousta pionýrů nedojelo, já patřím mezi ně :-D motory se přehřívali a nejeli, ale myslím, že to byl tenhle pionýr který okolo mě vždy prosvištěl jak ďábel. Tím nechci říct že by se tato úprava vyplatila, ale rozhodně to bylo zajímavé a pěkně mu to jelo také
 
 
Datum: 16. června 2010 19:19
 
 
 
 
Jméno: Noname      IP: uživatel9699    
Odkazy vypadají zajímavě, bohužel taková úprava se nedá dělat tzv. na koleně a bez technického vybavení se těžce realizuje. Na fotkách je vidět zcela jiná hlava a válec, pravděpodobně z jiného vodou chlazeného motoru. Taktéž výfukové potrubí má jiné uchycení. A zlatý hřeb úpravy - pravděpodobně čerpadlo vody navařené na hliníkovou skříň krytu motoru. Svařovat hliník teda moc lidí nedokáže. Laickým odhadem typuju na svařování v ochranné atmosféře s argonem a požítí se speciálními elektrodami. Mě by zajímal ten výsledný efekt toho chlazení. Jako tuning je to SUPER, ale aby to nebyl spíše tuzing, který vlastně nedává, ale bere. Je vůbec možné vyladit motor Pionýra tak, aby podával takový výkon, že jej bude potřeba intenzivně chladit vodou? A když už ho uchladím vodou, tak přidá mi to chlazení něco navíc, když budu mít zase nějakou malou ztrátu tím, že točím čerpadlem vody? To, že to projde na STK jen po známosti, nebo jen u těžkých flegmatiků je věc druhá ...
 
 
Datum: 16. června 2010 17:21
 
 
 
 
Jméno: Jakub.Pycha ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jenom pro inspiraci, teď jsem byl na závodech v Chabeřicích a pionýr s vodou chlazenou hlavou tam byl, tak zde máte foto http://2i.cz/62271c36e5 a http://2i.cz/37724963b0 myslím že dodělat k tomu vodou chlazený válec již takový problém nebude
 
 
Datum: 16. června 2010 14:56
 
 
 
 
Jméno: Jakub.Pycha ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jenom pro inspiraci, teď jsem byl na závodech v Chabeřicích a pionýr s vodou chlazenou hlavou tam byl, tak zde máte foto http://2i.cz/62271c36e5 a http://2i.cz/37724963b0 myslím že dodělat k tomu vodou chlazený válec již takový problém nebude
 
 
Datum: 16. června 2010 14:56
 
 
 
 
Jméno: Tojefuk      IP: uživatel9689    
To je skoro nereagovatelné na toto něco psát. Už samotná myšlenka je sci-fi a ta realizace něco mezi komedií a hororem. Není nemožné, že jednou vynalezneš něco funkčního, avšak věř, že někdo před tebou už dávno něco takového bude mít, co bude účinné a účelné. Spíš než to posezení u piva, kterým nic nepokazíš, jak ti to doporučil jeden z kolegů, bych ti doporučil já, nastudovat si literturu a pochopit princip funkce nejen tohoto typu motoru, ale i chlazení atd. Zatím je v tvých úvahách tolik neznámych, že na tom nebudeš moci stavět nikdy. Ty by jsi musel vědět, jaký chladící výkon má mít ten chladič, jakou potřebuje mít plochu chlazení toho chladiče, průměr hadiček, materiál kovu (s ním se pojí tepelná vodivost), jaký bude přetlak systému, vypočítat všechny délky potrubí ... atd., no a pro tento motor jak už tady padlo, je to stejně nereálné pokud to chceš chladit zvenčí, chladící kapalina by musela být rozvedena vnitřkem válce. Tvůj nápad když začneš realizovat, stejně skončí ztrátou času a peněz za vyrobený a nefunkční paskvil. Nechci se ti vysmívat, docela fandím konstruktivnímu myšlení, ale chce to podložit nějakými znalostmi a zkušenostmi.
 
 
Datum: 15. června 2010 18:51
 
 
 
 
Jméno: mileyracing      IP: uživatel1411    
zdarec dej tam čerpadlo (vodní pumpu) značky BOSH koupíš jetou za 1000KČ JE NA elektriku a pouziva se aut takže hodně tlačí sám jí mam na upravenem skútru a je skvěla
 
 
Datum: 15. června 2010 13:06
 
 
 
 
Jméno: míra      IP: uživatel9683    
Neblbni, aby vodní chlazení účinkovalo, musí jít hlavou a válcem, ne kolem a ještě bránit přístupu vzduchu k chladicím žebrům. Ten motor je stavěnej jako vzduchem chlazenej, takže z něj vodníka kterej by fungoval neuděláš.
 
 
Datum: 14. června 2010 23:09
 
 
 
 
Jméno: fermez      IP: uživatel8535    
vyprdniu se nato lepsi je mit vse ciste a pouzivat dobrej olej a nebude se ti dokopcu unavovat
 
 
Datum: 14. června 2010 21:35
 
 
 
 
Jméno: boocheer ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Toto jsem jednou skoušel na mustangu s hliníkovýma trubičkama a chladičem z nějaké motorky. Ten chladič byl velký jako kráva a plné funkční i s větrákama. Měl jsem tam čerpadlo z ostřikovačů skla taky z nějakýho auta a to bylo fakt výkonné. Zapojil jsem si ho na 12V baterku. A výsledek? Jak se po hodinové jízdě voda ohřála tak během chvíle už začínala vařit a prostě se neochlazovala a zadřel jsem motor. Naštěstí ten motor měl jit na GO takže mě to tak nevadilo,alespon jsem vypustil z hlavy myšlenku vodního chlazení.
 
 
Datum: 14. června 2010 20:37
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel9432    
a čeho tim docílíte?? že se kolem válce vytvoří spirála vařicí vody s minimalni chladící učinnosti a navíc bude bránit proudeni vzduchu žebrama-motor se bude víc hřát a výkon poleze dolu.... našetři si 1500,- a nech si komplet navařit žebra-s tema chladici ucinnost stoupá a je to nejaký plus pro upravenej motor...by the way: Jak moc máš upravenej motor,že se ti neuchladí? Muj motor točí 9000 a uchladí se seriovejma žebrama a to furt jedu na špičce,kdy se motor opravdu hřeje....a paráda....i po 40km zatěžovací jizdy byl motor stále v bezne provozni teplote,nevadnul,neztracel vykon,nepridiral se,nic... fakt by mi zajimalo na co potrebujete vodní chlazení:-D občas by to spíš potřebovalo chlazení oleje v převodovce:-D
 
 
Datum: 14. června 2010 19:54
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
s kámošem jsme ve škole rozebíraly pokaženej vysavač a vněm bylo vodní čerpadlo,co čistilo koberce.Taky jsme na vodním chlazením přemýšleli,ale bylo by to těžký udělat tak aby to fungovalo.Možná by to šlo předělat z nějaké starší motorky(chladič a pumpu) zbytek by se musel udělat
 
 
Datum: 14. června 2010 18:41
 
 
 
 
Jméno: denzileck ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
 
 
Datum: 14. června 2010 18:06
 
 
 
 
Jméno: Marek      IP: uživatel6282    
Já ti povím- jak máš rotor tak zkus na něj napojit kolo na něj klíňák který by roztáčel to čerpadlo. Viz. čz 175 skútr. Místo větráku čerpadlo......Čím vyšší otčáky motoru, tím rychleji by to čerpalo a tím pádem chladilo. Záleží na velikosti chladiče. Kdyby jsi vzal třeba moooc velkej, tak by jsi motor ani nedostal na provozní teplotu :-D
 
 
Datum: 14. června 2010 17:37
 
 
 
 
Jméno: mustang23      IP: uživatel1337    
cau , neco podobnyho me uz napadlo ale neodhodlal sem se do toho pustit,s tou pumpou je to blbost , nemuzes to hnat pres remen z kliky . muj nazor na to je takovej ze je to blbost ktera nikdy nebude fungovat spravne a dlouhodobe . a vic to uskodi nez prispeje , zamysli se nad vahou a jak je kazdy kilo cejtit :-D
 
 
Datum: 14. června 2010 17:37
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
hlavně se zamysli jakou použiješ vodní pumpu....
 
 
Datum: 14. června 2010 17:32
 
 
 
 
Jméno: Vláda      IP: uživatel6696    
Takže asi bude lepší varianta 2. Dát tam ty trubičky mezi žebra, abych podpořil vedení a chlazení,protože více povrchu...a ventilátorky nasměřovat na to na chlazení při stání
 
 
Datum: 14. června 2010 17:25
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
to čerpadýlo je k ničemu, je to palivové čeradlo...telotu chladící kapaliny která se pohybuje kolem 90°C to nesnese....když už tak vymyslet domeček pro vodní pumpu z nějaké novší škodovky a pohánět to řemenem na klice.... a nebo sehnat si vodní pumpu se staršího passata... neni nijak velká a je na obyč klínový řemen.... jako chladič by posloužilo i topení z favorita.
 
 
Datum: 14. června 2010 17:20
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 01.05.2025 12:39:00 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu