Jméno: Vláda
IP: uživatel6696
 Čau draci. Uvažuju nad vodním chalzením svého mustanga a potřeboval bych nějakej názor na to co jsem vymyslel. Mělo by to fungovat tak, že mezi žebrování válce bych natlačit hliníkové trubičky ( http://www.rcm.cz/e-shop/material/hlinikove-trubky/ ) , udělal bych z nich okruh, kterým by se čerpala kapalina pomocí čerpadýlka ( http://www.rcm.cz/e-shop/prislusenstvi-spal-motoru/ostatni-hadicky-deflek-prizhavovani/elektr-palivova-pumpa-12v-id:3904.eshop ), lepší sem fakt nenašel, máte jinej nápad někdo? Někde dále od motoru by se nacházela další soustava trubiček kde by se kapalina chladila vzduchem, eventuelně by se tam hodil nějaký menší ventilátorek který by na to foukal například když bych stál, nebo když bych dojel a potřeboval za chvili zase jet, tak bych tohle nechal běžet na baterii a ono by se chladilo. Co myslíte? a ještě, mezi trubičkama z hliníku a čerpadlem by se to muselo asi rozvádět pomocí plastových hadiček, jakou myslíte že asi snesou teplotu a jakou teplotu bude mít celkově ta kapalina asi když pojedu? Asi bych musel dát čerpadlo tak, aby hnalo už trošku ochlazenou kapalinu radši než tu přímo od motoru.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. června 2010 19:50
 Netvrdím že se dá dělat na koleně, ale je to realizovatelné. Pokud je dostatečné vybavení dá se realizovat spousta věcí. No byli jsme na těch závodech v sobotu když byl pořádný pařák a co si budeme povídat spousta pionýrů nedojelo, já patřím mezi ně  motory se přehřívali a nejeli, ale myslím, že to byl tenhle pionýr který okolo mě vždy prosvištěl jak ďábel. Tím nechci říct že by se tato úprava vyplatila, ale rozhodně to bylo zajímavé a pěkně mu to jelo také
Datum: 16. června 2010 19:50
 Netvrdím že se dá dělat na koleně, ale je to realizovatelné. Pokud je dostatečné vybavení dá se realizovat spousta věcí. No byli jsme na těch závodech v sobotu když byl pořádný pařák a co si budeme povídat spousta pionýrů nedojelo, já patřím mezi ně  motory se přehřívali a nejeli, ale myslím, že to byl tenhle pionýr který okolo mě vždy prosvištěl jak ďábel. Tím nechci říct že by se tato úprava vyplatila, ale rozhodně to bylo zajímavé a pěkně mu to jelo také
Datum: 16. června 2010 19:19
Jméno: Noname
IP: uživatel9699
 Odkazy vypadají zajímavě, bohužel taková úprava se nedá dělat tzv. na koleně a bez technického vybavení se těžce realizuje. Na fotkách je vidět zcela jiná hlava a válec, pravděpodobně z jiného vodou chlazeného motoru. Taktéž výfukové potrubí má jiné uchycení. A zlatý hřeb úpravy - pravděpodobně čerpadlo vody navařené na hliníkovou skříň krytu motoru. Svařovat hliník teda moc lidí nedokáže. Laickým odhadem typuju na svařování v ochranné atmosféře s argonem a požítí se speciálními elektrodami. Mě by zajímal ten výsledný efekt toho chlazení. Jako tuning je to SUPER, ale aby to nebyl spíše tuzing, který vlastně nedává, ale bere. Je vůbec možné vyladit motor Pionýra tak, aby podával takový výkon, že jej bude potřeba intenzivně chladit vodou? A když už ho uchladím vodou, tak přidá mi to chlazení něco navíc, když budu mít zase nějakou malou ztrátu tím, že točím čerpadlem vody? To, že to projde na STK jen po známosti, nebo jen u těžkých flegmatiků je věc druhá ...
Datum: 16. června 2010 17:21
 Jenom pro inspiraci, teď jsem byl na závodech v Chabeřicích a pionýr s vodou chlazenou hlavou tam byl, tak zde máte foto http://2i.cz/62271c36e5 a http://2i.cz/37724963b0 myslím že dodělat k tomu vodou chlazený válec již takový problém nebude
Datum: 16. června 2010 14:56
 Jenom pro inspiraci, teď jsem byl na závodech v Chabeřicích a pionýr s vodou chlazenou hlavou tam byl, tak zde máte foto http://2i.cz/62271c36e5 a http://2i.cz/37724963b0 myslím že dodělat k tomu vodou chlazený válec již takový problém nebude
Datum: 16. června 2010 14:56
Jméno: Tojefuk
IP: uživatel9689
 To je skoro nereagovatelné na toto něco psát. Už samotná myšlenka je sci-fi a ta realizace něco mezi komedií a hororem. Není nemožné, že jednou vynalezneš něco funkčního, avšak věř, že někdo před tebou už dávno něco takového bude mít, co bude účinné a účelné. Spíš než to posezení u piva, kterým nic nepokazíš, jak ti to doporučil jeden z kolegů, bych ti doporučil já, nastudovat si literturu a pochopit princip funkce nejen tohoto typu motoru, ale i chlazení atd. Zatím je v tvých úvahách tolik neznámych, že na tom nebudeš moci stavět nikdy. Ty by jsi musel vědět, jaký chladící výkon má mít ten chladič, jakou potřebuje mít plochu chlazení toho chladiče, průměr hadiček, materiál kovu (s ním se pojí tepelná vodivost), jaký bude přetlak systému, vypočítat všechny délky potrubí ... atd., no a pro tento motor jak už tady padlo, je to stejně nereálné pokud to chceš chladit zvenčí, chladící kapalina by musela být rozvedena vnitřkem válce. Tvůj nápad když začneš realizovat, stejně skončí ztrátou času a peněz za vyrobený a nefunkční paskvil. Nechci se ti vysmívat, docela fandím konstruktivnímu myšlení, ale chce to podložit nějakými znalostmi a zkušenostmi.
Datum: 15. června 2010 18:51
Jméno: mileyracing
IP: uživatel1411
 zdarec dej tam čerpadlo (vodní pumpu) značky BOSH koupíš jetou za 1000KČ JE NA elektriku a pouziva se aut takže hodně tlačí sám jí mam na upravenem skútru a je skvěla
Datum: 15. června 2010 13:06
Jméno: míra
IP: uživatel9683
 Neblbni, aby vodní chlazení účinkovalo, musí jít hlavou a válcem, ne kolem a ještě bránit přístupu vzduchu k chladicím žebrům. Ten motor je stavěnej jako vzduchem chlazenej, takže z něj vodníka kterej by fungoval neuděláš.
Datum: 14. června 2010 23:09
Jméno: fermez
IP: uživatel8535
 vyprdniu se nato lepsi je mit vse ciste a pouzivat dobrej olej a nebude se ti dokopcu unavovat
Datum: 14. června 2010 21:35
 Toto jsem jednou skoušel na mustangu s hliníkovýma trubičkama a chladičem z nějaké motorky. Ten chladič byl velký jako kráva a plné funkční i s větrákama. Měl jsem tam čerpadlo z ostřikovačů skla taky z nějakýho auta a to bylo fakt výkonné. Zapojil jsem si ho na 12V baterku. A výsledek? Jak se po hodinové jízdě voda ohřála tak během chvíle už začínala vařit a prostě se neochlazovala a zadřel jsem motor. Naštěstí ten motor měl jit na GO takže mě to tak nevadilo,alespon jsem vypustil z hlavy myšlenku vodního chlazení.
Datum: 14. června 2010 20:37
Jméno: standa
IP: uživatel9432
 a čeho tim docílíte?? že se kolem válce vytvoří spirála vařicí vody s minimalni chladící učinnosti a navíc bude bránit proudeni vzduchu žebrama-motor se bude víc hřát a výkon poleze dolu.... našetři si 1500,- a nech si komplet navařit žebra-s tema chladici ucinnost stoupá a je to nejaký plus pro upravenej motor...by the way: Jak moc máš upravenej motor,že se ti neuchladí? Muj motor točí 9000 a uchladí se seriovejma žebrama a to furt jedu na špičce,kdy se motor opravdu hřeje....a paráda....i po 40km zatěžovací jizdy byl motor stále v bezne provozni teplote,nevadnul,neztracel vykon,nepridiral se,nic... fakt by mi zajimalo na co potrebujete vodní chlazení  občas by to spíš potřebovalo chlazení oleje v převodovce
Datum: 14. června 2010 19:54
 s kámošem jsme ve škole rozebíraly pokaženej vysavač a vněm bylo vodní čerpadlo,co čistilo koberce.Taky jsme na vodním chlazením přemýšleli,ale bylo by to těžký udělat tak aby to fungovalo.Možná by to šlo předělat z nějaké starší motorky(chladič a pumpu) zbytek by se musel udělat
Datum: 14. června 2010 18:41
Datum: 14. června 2010 18:06
Jméno: Marek
IP: uživatel6282
 Já ti povím- jak máš rotor tak zkus na něj napojit kolo na něj klíňák který by roztáčel to čerpadlo. Viz. čz 175 skútr. Místo větráku čerpadlo......Čím vyšší otčáky motoru, tím rychleji by to čerpalo a tím pádem chladilo. Záleží na velikosti chladiče. Kdyby jsi vzal třeba moooc velkej, tak by jsi motor ani nedostal na provozní teplotu
Datum: 14. června 2010 17:37
Jméno: mustang23
IP: uživatel1337
 cau , neco podobnyho me uz napadlo ale neodhodlal sem se do toho pustit,s tou pumpou je to blbost , nemuzes to hnat pres remen z kliky . muj nazor na to je takovej ze je to blbost ktera nikdy nebude fungovat spravne a dlouhodobe . a vic to uskodi nez prispeje , zamysli se nad vahou a jak je kazdy kilo cejtit
Datum: 14. června 2010 17:37
 hlavně se zamysli jakou použiješ vodní pumpu....
Datum: 14. června 2010 17:32
Jméno: Vláda
IP: uživatel6696
 Takže asi bude lepší varianta 2. Dát tam ty trubičky mezi žebra, abych podpořil vedení a chlazení,protože více povrchu...a ventilátorky nasměřovat na to na chlazení při stání
Datum: 14. června 2010 17:25
 to čerpadýlo je k ničemu, je to palivové čeradlo...telotu chladící kapaliny která se pohybuje kolem 90°C to nesnese....když už tak vymyslet domeček pro vodní pumpu z nějaké novší škodovky a pohánět to řemenem na klice.... a nebo sehnat si vodní pumpu se staršího passata... neni nijak velká a je na obyč klínový řemen.... jako chladič by posloužilo i topení z favorita.
Datum: 14. června 2010 17:20
|



|