
Napřed ti popíšu prvotní duvod,proc se pouziva dlouhá jednička..... motory s upraveným válcem(nebo i s lehčí klikou) jedou treb až od 6000 otáček třeba do 10000 nebo víc....s originální převodovkou nastává problém pri razeni(hlavne z jednicky na dvojku)....jedna vytočíš na plno,ale po prerazeni na dva spadnou otáčky pod mez kdy motor jede a motor se musí roztáčet pres spojku aby se zvedl do pásmy kdy jede.......s rychlou jednickou nastává resení v podobe jednicky která je delší rekneme o tretinu a za ní nasledují dva rychlé kvalty....jednicka je sice tvrdší nez origo jednicka(viz pomer 17/21) ale jede dýl....po prerazeni otáčky nepadnou tak nízko a motor muze okamzite akcelerovat,protoze otáčky jsou v pásmu kde motor jede.....dám ti příklad: Jednička 40,dvojka 60,trojka 80 .....v originalu je to cca 20,40,60....je tam jasne videt rozdíl v jedničce...