Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: honza
IP: uživatel17478
 Zdar draci jakou muže mít životnost jehlový ložisko na klice u jawy 250. Jde mi o to aby se mi nevysypaly jehly. Jinak motor má už najeto po go 20000.
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. srpna 2015 10:22
Jméno: plihalpetr
IP: uživatel18259
 cus draci koupil jsem od sesi horni jehlove lozisko na kliku na fichtla ale mam problem jde tam nasadit ale nejde tam dat cep jako by bylo vetsi nevite co stim
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. srpna 2015 10:49
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
Datum: 19. srpna 2015 10:49
Jméno: standa
IP: uživatel5328
 Tak až to ojedeš,tak dej vědět. Vim od lidí,co jezděj závody,že Wm nevydrží nic,tak půl sezony a CKR vydrží i dvě sezony... a to je podstatnej rozdíl ... což mě pro porovnání stačí ...
Datum: 16. srpna 2015 21:46
 Já zase WM ojnici nemůžu nějak hanit protože v mustangu jezdí už 6 let od výbrusu válec už má hranku oklo 20tis km a drží v pohodě, zato jsem zvědav co bude dělat ckr v 05 ale nemůžu porovnávat protože 05 od go ještě pomalu nic nenaběhala jestli 2000 km.
Datum: 16. srpna 2015 13:56
Jméno: standa
IP: uživatel18262
 Tak to je ten problém. Musíš sehnat jehlovou klec pro ojnici WM. Ojnice CKR maj jiný rozměry pro tu klec (širší). Tudíž se CKR klec v užším oku WM ojnice víc stahne (jehly víc u sebe) a ten čep tam nedáš. Zrovna z tohodle důvodu jsem s žádnejma levnějšíma ojnicema typu WM neexperimentoval,protože za prvý nevydržej to,co CKR a zadruhý nevim kde bych k tomu věčně sháněl klece. A to jsem slyšel,že zrovna u těch WM ojnic jsou tak mizerný jehlový klece,že ani 1000km neudělaj a zvoněj. A pozor,to nejhorší,jak ji hned nevyměníš tak se vysype během chvíle. Ojnice se dnes dá sice koupit i za 250,- ale nikdy bych do toho nešel.
Datum: 16. srpna 2015 11:01
Jméno: plihalpetr
IP: uživatel18259
 na klice je wm motor tak nevim
Datum: 16. srpna 2015 10:12
 a máš CKR ojnici?
Datum: 15. srpna 2015 16:57
Jméno: plihalpetr
IP: uživatel18259
 no ale ja nevim tak co stim
Datum: 15. srpna 2015 7:10
Jméno: mustang 23
IP: uživatel15205
  NO , víme ,
Datum: 14. srpna 2015 20:02
 Zdravim, zajíždím motor po výbrusu u 20-tky. Kolik mám vyjet nádrží abych to co nejlíp zajel??? Díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. srpna 2015 19:43
 Díky.
Datum: 02. srpna 2015 19:43
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Aspoň 3
Datum: 02. srpna 2015 19:17
Jméno: Pepa
IP: uživatel17309
 Zdar draci potrebuju poradit ohledne ČZ 175 typ 477 delam GO motoru a mam klikovou hridel s ojnici od kamose ale bez horni jehlove klece, prumer pistniho čepu je 18 a ja nikde nemuzu sehnat jehlovou klec na moji ojnici kde to sezenu nebo jak to mam udelat diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. července 2015 12:25
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Dej tam pouzdro
Datum: 31. července 2015 12:25
 jak poznám dobrý kompres a čím ho přemněřím
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. července 2015 7:22
Jméno: standa
IP: uživatel18230
 Psal jsem ti,ať šahneš na kraj válce jestli je tam schod. A když seženeš tlakoměr s redukcí na pio závit svíčky tak beztak naměříš hodnotu,která ti neřekne absolutně nic ... takže píšu znova,sundej hlavu a šahni nehtem do válce - 4mm za okraj. Pokud ucejtíš schod tak to chce výbrus. Dokud to neuděláš tak to nezjistíš. Jedině zkusit ještě věšteckou kouli ...
Datum: 29. července 2015 7:22
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jinak komprese se měří tlakoměrem
Datum: 29. července 2015 6:49
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Dobrý kompres neexistuje, co je to zas za slátaninu?? Když už tak možná dobrá komprese.
Datum: 29. července 2015 6:49
 čaute potřeboval by jsem poradit jak poznám že mam udělat na mustangovi na motoře vybrus děkuji za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. července 2015 21:35
 podľa toho aký odpor kladie pri pretočení so založenou sviečkou, napr skús rukou zatlačiť o nakopávačku ak ľahko prekopneš tak je kompresia slabá, ak musíš zatlačiť aby si prekonal odpor tak tam nejaká je...
Datum: 28. července 2015 21:35
 jak poznám jestli je dobry kompres nebo jak to přemněřim
Datum: 28. července 2015 21:06
 standa, odpíš mi na tom vlákne kde sme riešili 12v pre vape. dakujem
Datum: 28. července 2015 20:49
Jméno: standa
IP: uživatel18230
 Motor mizerně jede,má mizernou kompresi a především znatelnej schod na kraji vložky válce (4mm pod hranou).
Datum: 28. července 2015 20:45
 Zdar prosím nemáte někdo válec na simsona 70ccm.
Nemusí to bejt žádnej krasavec potřebuji z něj pouze vložku.
Diky za nabídky Pavel
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. července 2015 10:54
Jméno: standa
IP: uživatel18230
 No Marku máš pravdu,měl jsem ho vyhozenej na motoinzerci,ale známej mi ukecal,že tu 70ccm uděláme,že to nebude problém. Tak sem si ho nechal.Jenže jak je u mě zvykem,tak před sebou hrnu spoustu dalších důležitějších věcí,který nejde odložit,takže válec furt leží v šupliku,rozměřený a vymyšlený to mam,i lidi by byly,jen neni čas a takovýhle věci dělam rád v klidu,takže snad podzim/zima ... docela se na to těšim,protože na papíru mi to vychází zajímavě a hlavně to tam "jde" ... co jsem vyčet,tak simson v 70ccm v serii má snad 6 koní,velkej krouťák a vše v poměrně nízkejch otáčkách,,,, jen to časování sacího kanálu mi přijde u simsona dost mazec,tak jsem zvědavej co to bude dělat na dlouhý ojnici u fichtla ... strop je pro mě 6500-7000ot/min,víc nechci,chci to na serii,dam jen "malej" 19mm karbec a "nějakej" vejfuk...
Pavle koukni po netu,dá se ten válec koupit okolo 1200,-,jen to nekupuj s pístní sadou 45,00 ale 45,25 protože se to po nalisovaní musí vybrousit o ten jeden výbrus.
Datum: 29. července 2015 10:54
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Pokud vím, tak Standa Hrbek měl jeden na prodej
Datum: 28. července 2015 7:18
 Zdar hoši, chci si dělat GO motoru u Mustanga a rád bych vyměnil staré futro na ojnici za jehličkové ložisko. Asi pravděpodobně nepasuje do staré ojnice že?
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. července 2015 21:36
Jméno: standa
IP: uživatel18221
 Nene,musel bys dát celou jinou ojnici.
Datum: 24. července 2015 21:36
 Čau draci mám problém, dělal jsem generálku motoru u pioníra, dal jsem nové ložiska a novou kliku a jak jsem to složil tak jsem zjistil že klikovka se točí strašně stuha.Nevíte čím to může být?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. července 2015 22:57
Jméno: tragos
IP: uživatel8528
 Musíš zjisti který ložisko ti šponuje a podle toho potukat trubkou na vnitřní kroužek ložiska, jinak předpokládám že jsi ani nevystředil kliku na střed až pak se řeší jaký ložisko šponuje a gufera tam dej až to budeš mít tak že to to půjde samovolně bez odporu a gufera tam musíš dát tak aby se ti neopírali o ložiska a zároven aby tam nebyli málo jinak je hned spálíš a nebudou těsnit.
Datum: 28. července 2015 22:57
 Urcitou jo, ale rozhodne ne strasnou. Za ojnici musi jit protocit. Jak jsi to montoval ? Nekdy se klika karterama sevre a pak chodi tezce - musi se povytahnout ven.
Datum: 11. července 2015 22:34
 Tak jestli tam mas gufera tak bud v klidku treni mezi cepy a brity gufer zpusobuje urcitou tuhost  hodne nalitanejch kilaku zdur
Datum: 11. července 2015 19:32
 Gufera jsem tam dal dřív než kliku.
Datum: 11. července 2015 14:36
 Cus jestli uz tam mas gufera, tak ztuha jde, ale jestli ji mas jen na loziskach bez namontovanych gufer tak to neni dobre. Co klika repasovana, vystredena, ojnice vyuhlovana? bloky parove? Musi se tocit krasne zvolna. Jinac jakym zpusobem si skladal motor?
Datum: 11. července 2015 13:45
Jméno: jirka
IP: uživatel18194
 čau lidi generálkuju motor na jawa 550 a já debil sem zalomil šroub do klikovky když sem přidělávál magnet.  nevíte jestli se s tím ještě dá něco dělat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. července 2015 0:17
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Já to dělám,tak že do zalomeného šroubu vyvrtám díru.Pokuď zalomení šroub je m5 vyvrtám díru m3, udělám do zalomeného šroubu závit m4 vemu noví šroub s matkou zašroubují šroub do zalomeného zavitu,matku dotáhnu a povolím zalomený šroub.
Datum: 12. července 2015 0:17
Jméno: JV
IP: uživatel17615
 Nevím, jestli to vypadá jako u pionyra, ale když se mi to stalo, tak jsem tu kliku i s tim šroubem říznul rozbruskou a pak vytočil šroubovákem jako červíka.
Datum: 11. července 2015 18:08
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 http://www.conrad.cz/sada-pro-vytaceni-zalomenych-sroubu-m3-m18-sada-5-ks.k802999?gclid=COCj35eq0sYCFSQHwwodSMcBfA#utm_source=google&utm_medium=agregator&utm_campaign=2015&utm_content=802999
Datum: 11. července 2015 7:21
Jméno: Rider21
IP: uživatel13868
 Draci mám problém u pio 20. já se v motoru tolik neorientuju takže nevím. motor jede a když přidám plyn tak klesnou otáčky ale jenom na sekundu až dvě a potom začně normálně přidávat. Za jízdy na dvojku malilililinko nepatrně cuká. Hladina dobrá a zápalko sem dnes poladil. Dík!
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. července 2015 18:39
Jméno: standa
IP: uživatel18188
 Zkus dát předstih 1,9 - mohlo by se to částečně zlepšit. A ta hladina,jehla,odpor vzducháče - zkoušej ... ten jakoby záškub kterej popisuješ bejvá v přechodu z nízkých otáček do vyšších a je to právě bohatou volnoběžnou směsí (většinou vysoko hladina,rozrejpaná tryska volnoběhu,přicpanej vzdušnik) a druhý zahlcení muže bejt uškrcenym vzducháčem,velká tryska,vysoko jehla atd... všechno má souvislost se všim ... pio karbec je blbej karbec ...
Datum: 08. července 2015 18:39
Jméno: Rider21
IP: uživatel13868
 Ale to dělalo už i předtím, tím poladěním jsem to chtěl trošku vylepšit (bezvýsledně)
Datum: 08. července 2015 17:32
Jméno: Rider21
IP: uživatel13868
 Zapalování jsem udělal co bylo v mejch silách. normálně odtrh 0.4, předstih 1.6
Datum: 08. července 2015 17:09
Jméno: standa
IP: uživatel18188
 Klasika. Není vyladěna směs. Nejspíš vysoko hladina. Škubání muže být od zapalování. Napiš jak jsi poladil?
Datum: 08. července 2015 17:00
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Zdravim, vadilo by hodně motoru z pionýra (nejvíce asi klice) kdybych v zapalovaní měl jenom jednu zapalovací cívku nebo dokonce žádnou i bez magneta? (byla by namáhána jenom jedna strana kliky) Myslíte si že by to jelo znatelně lépe? (S jenom jednou cívkou a žádnou) Pochopitelně zapalování a světla bych si natáhnul z nějaké lehčí baterie. Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. července 2015 15:24
Jméno: standa
IP: uživatel18188
 A že se k tomu vracim - proč sčítáte výkon motoru a výkon alternátoru? Vždyť jsou to jabka a hrušky ... K věci - pokud odděláš magneto,ztratíš závaží na klice (moment setrvačnosti) a tudíž se bude motor rychleji vytáčet (akcelerovat) a zároveň bude trochu ztrácet v kopci. Proč to píšu ? Protože už seriovka sama o sobě pokud není v top stavu tak v kopcích ztrácí,sám jsem si to vyzkoušel,měl jsem na klice jen hallovo čidlo,napájela to baterka,motor netočil víc jak 9000ot/min,spodek to ještě nějakej mělo,ale už tam bylo znát,že chybí závaží na klice,v kopcích jsem musel prospojkovávat,aby se motor dostal do otáček kde "jede" ... takový nic moc na normální ježdění - ber v úvahu i toto... jinak rozdíl v tom,jestli je v zapalování jen zapalovací cívka a nebo všechny tři je tak malej,že bych řek neznatelnej. Pokud hledáš výkon,tak napřed zbav motor a stroj celkově ztrát a pak lze opravit výrobní nedostatky ve válci,vše zarovnat,začistit,slícovat ... Mam takle udělanej motor,žádná úprava,jen opravenej válec (no nějakou desetinku jsem tam ubral),vrtání 41mm,vape,vše cajk ... s mými 90kg jede na 12/55 dokonce 75km/h (musim teda zalehnou) a předevčírem jsme s mojí skoro manželkou vyrazili do přírody za vodou a byl jsem tak překvapenej,co to s náma všechno vyjelo na dvojku,na rovině jsme točili trojku takřka doplna (i 70km/h)...do mírnejch kopců furt za 3 ... jedničku jsme jeli jen po lesní cestě mezi kořenama a v místech,kde to bylo už fakt moc do vrchu... a to je serioveej motor a ani neni nějak ve formě ... já 93kg,mladá od porodu 76kg,batoh max 2kg = 170kg na sedle ... vy furt hledáte někde výkon,ale on tam je a když se tomu trochu pomuže,tak je to střela jako blázen... pro mě samotnýho to bylo překvápko,protože jsme takle na pio jeli naposledy někdy před 10-12 lety na rozhašenym motoru a byl to děs  tak teď řešim podvozek,protože ve dvou to je extra děs
Datum: 08. července 2015 15:24
 Dynamo z kola má asi 10W nehledě o jeho jasných nevýhodách(zastavíš-nesvítíš a abys těch 10W dostal, ztratíš víc cestou od motoru ke kolům, dále jeho závislost na rychlosti...). To co hledáš je výměna magneta v motoru za něco, co má lepší účinnost(nebo jednoduše větší výkon)a/nebo nějaké světlo s vyšší svítivostí(Ledky, halogeny, xenony, výbojky....), což by ale mohlo zajímat policii jako nelegální úprava. Viděl jsem stator upravený pro čtyři cívky, které byly použity jako alternátor, usměrněny a následně použity pro dobíjení baterie přes jakousi regulaci(jejíž princip asi tuším, ale nebudu plácat odborné termíny a možné hovadiny). Možná by šlo staré magneto více nabudit popř. i převinout cívky silnějším drátem, ale to jsou výpočty pro inženýry a vůbec netuším cenu takového zákroku. Možná by šlo nabastlit dynamo z nějaké větší motorky, nebo si vlastní udělat. A pak je tu jedno dokonalé, avšak podle mého názoru trochu předražené, řešení, s názvem VAPE. Výkon na světla má větší(například pro mojí 350 je rozdíl mít 45W nebo ultimativních 160W, kdy zvažuji i možnost přídavných dálkových a autorádia) + CDI zapalování, které je v podstatě věčné(ale ne blbuvzdorné) a srovnatelné s bateriovým(plus mám dojem, že má i regulaci předstihu). Já se velice omlouvám za takovou nechutnou reklamu, ale nic lepšího a snažšího mě momentálně nenapadá. Jinak jako totální šílenost kterou jsem osobně zprovoznil, uvedu ELEKTRONKOVÉ zapalování na 250 včetně rotačního měniče napětí z vojenské radiostanice, nabastleného alternátoru z nějakého malého auta a louhovou baterií navrch... Není nad tři lampy v pružinovém závěsu
Datum: 03. července 2015 22:35
Jméno: Pepe
IP: uživatel14157
 Mě ta učinost těch cívek přijde hrozně malá.. nebylo by lepší přidělat si tam nabijení dynamo z kola pohánění přímo plášěm?
Datum: 03. července 2015 14:57
 Toť otázka..... ztratit 50W(cca, nevím ty výkony cívek) z těch 2.65 KW motoru, nebo ztratit X W taháním externí baterie vážící nějaké to kilo? Plus se otravovat tím, že po každé jízdě nabíjet baterii a mít tímto omezený dojezd... Když spočítám poměr výkonu ku hmotnosti u obou variant. Hmotnost bude i s jezdcem o 70kg celkem 135kg. Motor má 2.6kw. Poměr výkon-hmotnost s cívkama 0,0192. Přidáme 2kg(celkem 137kg) a 50W(celkem 2.65kw) - 0,0193. Výsledek? Neznatelný. Ale je pravda, že s bateriovým zapalováním to pojede lépe (bohužel nemám motorovou brzdu abych to zjistil přesně, ale vím z vlastní zkušenosti, že vylágrovaný motor z pionýra s bateriovým zapalováním jel sakra jinak než s klasickým).... Takže pokud jsi do toho fanda můžeš to zkusit, nicméně upozorňuju, že jawa 175/356 mi na 10Ah baterii ujela cca 20 km s kolabujícím dobíjením a jízdou na obrysovky a také, že pionýr háže jiskru častějí než 175, takže záleží spíše na způsobu použití onoho stroje. když už bych řešil výkon cestou zapalování, tak bych šel buďto do VAPE(nebo stvořil svoje vlastní CDI zapalování) nebo bateriové, ale zajistil dobíjení nějakým způsobem(použít původní cívky, nebo si udělal svůj alternátor, alezase vybije se baterie - nejedeš - vyhrává CDI ála VAPE). Variantu mít zapalko origo a světla z baterie bych zahodil rovnou, jednak nezískáš žádný extra výkon a taháš sebou váhu navíc... plus je spousta dalších cest(hlavně mechanických a palivových) jak z motoru vydolovat vyšší výkon(místy za cenu životnosti)
Datum: 03. července 2015 14:03
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
Posl.aktualizace: 02. července 2015 12:32
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
 Super. Díky moc.
Datum: 02. července 2015 12:32
 Matici se 6 zářezy, takovou jako je na fotce, mám mezi kolenem a tlumičem na 487, Stejně tak ji mají i 471 a 472. Buď byla verze se šlicem na o-kroužek nebo se závitem na tuto matici.
Datum: 01. července 2015 17:09
Jméno: Buvol
IP: uživatel13426
 Právě že 471 a 472 mají tyhle matice na válcích, kde se tím chytají kolena. To 477 to má jinak, ta má tuhle matici jen mezi kolenem a tlumičem. Ale asi máš pravdu, že rozměrově budou stejný.  Zmátlo mě totiž, že svý 477 mám na matici jen 4 zářezy, kdežto tady na foto je jich 6. Ale to už je detail.
Datum: 30. června 2015 11:27
 Pokud to má Sesa dobře popsaný a matice je pro 471/472, pak je i pro 477, vzhledově to odpovídá.
Datum: 29. června 2015 18:16
Jméno: xxx
IP: uživatel17345
 Zdar draci,mam dotaz opravuji závit na svíčku,tak se chci zeptat jaké máte zkušenosti s vložkou na svíčku,nemůže náhodou ta svíčka i s vložkou vystřelit,drží to dobře v hlavě?dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 0:09
 jestli se ejdná o PIO je lepší hlavu vyměnit za jinou...levnější,rychlejší, spolehlivější
Datum: 30. června 2015 0:09
Jméno: pepa
IP: uživatel18166
 Po vyvlozkovani je tam treba zavrtat ze strany jeste 4 mm cecvika tak aby se vlozka neprotocila a vse zajistit lepiflem
Datum: 28. června 2015 23:54
Jméno: jirka
IP: uživatel18115
 Ahoj, řešíte při skládání motoru axiální vůli na klice (ne na pístním čepu, ale na hlavních čepech)? Resp. má smysl řešit to na sériovce? Přinese mi to něco? Na nějakým závoďáckým fóru jsem kdysi vyčetl hodnotu 0,4mm. Takže nejmenší šíře mezi vnitřními kroužky mínus šířka kliky mínus 0,4, výsledek vydělit dvěma a vymezit z obou stran? Předem díky za odpovědi...
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. června 2015 15:52
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Ta klika je jen příklad, že ta vůle tam reálně existuje. Říkal jsem si proč to neudělat lépe, když je možnost. Ale pokud to není nutné, nebudu to řešit. Možná lépe  Každopádně oběma díky za odpovědi...
Datum: 30. června 2015 15:52
Jméno: standa
IP: uživatel18168
 Odpovím jinak než bys čekal. Takovouto plující kliku vyhoď,dej zdravou a zdravá klika se v ložiskách nehne,tu jen usadíš na střed motoru a tak,aby se nepnuli ložiska proti sobě... víc neni potřeba řešit ... ale to kdybys měl závodní motor s upravenou klikou,tak to je jiná ... tam se axiální vůle řeší,ale z trochu jiný příčiny/důvodu ... u serie k tomu není důvod ... u seriovky to prostě nesmí bejt mimo normál jak psal kolega níže ...
Datum: 29. června 2015 15:23
Jméno: jirka
IP: uživatel18165
 Mám na mysli vůli kliky vůči karterům. Moje úvaha je taková, že velikost vůle je závislá jak šířce kliky a karterech samotných, tak i na vloženém těsnění mezi kartery. U hodně vyběhaných motorů lze často klikou hýbat v ložiscích - pak cestuje primární kolečko vůči spojkovému koši a vačka s rotorem. Pokud by vačka neměla všude stejný profil, může rozhazovat předstih. Stejně tak primární kolečko vůči spojkovému koši by mělo mít nějakou pozici - aby neničilo primární řetěz. Otázkou je, jaká má být vůle, jak ji měřit a jestli to má u pincka smysl (natož u sériovky)?
Datum: 28. června 2015 2:59
 Abych řekl pravdu, pokud jde o motory JAWA a jim podobné - myslíš vůli kliky vůči karterům, nebo ojnice vůči klice? Vůle kliky vůči karterům jsem neřešil, pokud nebyly zjevně mimo mísu(např. vysypaná ložiska, pokud se nemýlím, tato vůle by měla být ve své podstatě nulová, vzhledem k naraženým ložiskům jak na klice tak v karterech). Vůle ojnice vůči klice - nějaká vůle tam být musí(poloha válce, pístu, čepu v něm atd... ojnice si musí najít správné místo), a při troše fantazie větší vůle znamená lepší mazání ale zase menší místo pro přefuky do válce(šířka setrvačníků atd...). Je to celé taková alchymie, že pokud něco není opravdu mimo, tak bych to neřešil.
Datum: 26. června 2015 17:20
 čaute lidi mamještě dotaz jak poznam že mi fichtl žere převodovy olej
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. června 2015 10:20
 To že ubývá zjistíš tak že naleješ lehce nad rysku(aby vytékal tím šroubem), a pokud za měsíc provozu olej klesne pod rysku, tak ti očividně někam mizí. Pak už záleží zjistit kudy. Provalený simerink u kliky poznáš jak napsal níže bílým kouřem a celkově se bude motor chovat divně(pravděpodobně nebude chytat + barva svíčky(pokud tedy nemažeš víc jak 1:33)). Pak vypouštěcí šroub, simerinky u sekundáru(v motoru a v krytu) a pak netěsnící nebo ruplý kartery(popř. šrouby, zažil jsem utržený kříž včetně držáku na motoru - ano, olej vytékal překvapivým tempem  )
Datum: 21. června 2015 10:20
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
 Mě když fichtl žral převodoví olej.Tak svíčka měla barvu šedou a byl zamnou bílí kouř a strašně to smrdělo
Datum: 20. června 2015 21:45
 že ti ubúda (pokiaľ nevyteká) a pri správnej zmesi a pomere oleja v benzínu bude čierna sviečka
Datum: 20. června 2015 17:55
Posl.aktualizace: 19. června 2015 20:12
 Už jsem jsi všiml že je to tam napsané ale stejně děkuji.
Datum: 19. června 2015 20:12
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Jestliže je vyrobená na Taiwanu, tak musí být nová. pochybuji, že by se jim vyplatilo posílat přes pul světa kliky na repas.
Datum: 19. června 2015 19:18
 potřebuju poradit co s tim mam udělat mam mustanga a když je studeny tak chyta na prvni šup ale jakmile se zahřeje a jaho chcipnu a chci nakopnout tak už nejde předstih i odtrh je seštelovany a je tam dana i nova svíčka
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. června 2015 22:06
Jméno: standa
IP: uživatel18147
 Seřiď si hladinu a bohatost směsi na volnoběh. Pak ti bude chytat i teplej na první. Ve většině případů je vysoká hladina. Pak zasranej vzdušnik volnoběhu. Lze dát i menší volnoběžná tryska.
Datum: 19. června 2015 22:06
Jméno: Martin
IP: uživatel14967
 Sklepával jsi odtrh na svíčce na 0,5 mm? Taky mám mustanga a s origo odtrhem na svíčce za studena taky chytl na první šlápnutí, ale špatně držel volnoběh a za tepla na nakopnutí chytl a hned chcípl a už jsem ho nenastartoval a šel i hůř roztlačit. Sklepl jsem odtrh na 0,5 mm (svíčka brisk N15C) a za studena vždy na první šlápnutí, za tepla max na 3 šlápnutí a krásně drží volnoběh.
Datum: 19. června 2015 20:50
Jméno: pepa
IP: uživatel18145
 Je to konstrukcni neduh a je to vyreseno doporucenim ze za tepla se pri startu ma stroj leche naklonit na stranu ke karbecu a pak az nakopavat....
Datum: 18. června 2015 0:05
 Čest přátelé,mám takový nepříjemný problém mám klasiko pionýra motor 21 a nehorázně mi zvoní od válce válec po výbrusu vč nové pístní sady pístní čep nemá vůli v oku tak vůbec nevim čím to jako je ale jde to od válce díky čau
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. června 2015 9:24
Jméno: standa
IP: uživatel18142
 Chlapci,tak já vám to vysvětlim. Rozměr 39,5 je 6.výbrus a zde je nutné ukrouhnout hlavu,aby do ni píst nenarážel (to je to klepání). Rozměr pístu vepředu a vzadu se liší o 0,25mm protože tepelná roztažnost,ty jsi měřil vepředu,proto si naměřil o 25 stovek menší rozměr,to je ok. Dále - některé "druhovýrobové" písty a kroužky prostě chrastí ... dej tam český silný kruhy a bude to cajk ... jinak klika dole či ojnice,primární řetěz atd ... hledej ... a pokud tu hlavu nevyřešíš zničíš kliku ... možná už je dole načatá ...
Datum: 17. června 2015 9:24
 tož. tři desetiny jsou opravdu sakra moc. Koupil jsi píst na jiný výbrus, asi bys musel jezdit na nitro aby se to vymezilo XD(například válec v toleranci C a píst A ještě pochopím, ale tohle je totálně mimo). Tady jsem našel jak by to mělo být - http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-pisty-valce-krouzky-vybrus-zabeh.html - číslo výbrusu bohužel nevím jak zjistit jinak než měřením, ale tolerance by měla být na válci vyznačená(mám dojem, že se buď vyráží, nebo nějak fixou, už si nepamatuju jakže to je)
Datum: 16. června 2015 11:28
Jméno: Lukas
IP: uživatel18137
 Tak jsem to dnes rozebral a normální šuplerou poměřil.
Válec je jak jsem psal po druhém výbrusu, naměřen průměr 39.55mm. Jenomže průměr pístu je 39.25mm.
Že by chybička ? Píst se ve válci malinko vikle. To bude asi to zvonění, ne ?
Datum: 15. června 2015 22:54
 Pokud jsem pochopil správně, kliku jsi nedělal. takže bych to tipoval na ojnici u kliky. Pokud jo, tak bych šel po kroužkách. Nedávno jsem řešil cinkání 350 kde byl origo tříkroužkový píst ale kroužky byly z dvoukroužku nové, avšak o půlmilimetru nižší, takže cinkaly jak blázen. Mohly ti ještě vypadnout seegrovky z pístu a čep vyjel do strany, kde demoluje kanály. Zkus sundat hlavu a válec a vzít za kroužky proti pístu, za píst proti ojnici, a nakonec ojnici vůči spodku. Pokud to zvoní tak, jak říkáš, ta vůle bude určitě někde znát. Ještě mě napadlo, jestli máš mezi válcem a kartery papír nebo kit, setkal jsem se s tím, že píst narážel do hlavy i bez žádných tuningových úprav.
Datum: 15. června 2015 13:27
Jméno: Lukas
IP: uživatel18134
 Když jsem to kontroloval, válec je opravdu viditelně po výbrusu, jak původní majitel tvrdil, píst a kroužky jsou úplně nové.
Hrany na kanálech jsem srazil jemným pilníčkem.
To zvonění se ozývá hlavně při brždění motorem, nebo při dosažení maximálních otáček.
Stačí na neutrál protůrovat. Při puštění rychlopalu, jak začnou klesat otáčky, ozve se to zvonění. Při brždění motorem za jizdy je to ještě o dost hlučnější.
Datum: 15. června 2015 13:27
Jméno: Lukas
IP: uživatel18134
 Ahoj, já motorku koupil už sčerstvým druhým výbrusem a mám úplně stejný problém.
Bylo by možné, že je nasazen nevhodný píst (třeba o stupeň menší) a ten se vikle a zvoní/drnčí ve válci ?
Jak bych to poznal ? Tak přesné měřidla nemám.
Datum: 15. června 2015 13:22
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Srazil jsi hrany na kanálech? Kolikátý je to výbrus?
Datum: 15. června 2015 13:20
 Ahoj kluci,Byl by někdo z vás ochoten mi pomoci?????Moc nutně potřebuji půjčit stahovák na pístní čep na Babeta 210!!500kč jak jsem se díval ja šíleně moc a potřebuji to jen jednou a pak roky nic!!!!!Za bublinku a poštovné i něco navíc za ochotu pošlu čestné motorkářské zpet!!!!!Spěchá to!!!!Donluví se semnou nějaká dobrá duše a pomůže mi????Jak se někdo ozve napíšu mu adresu.DÍKY ZA POMOC A OCHOTU!!!!!!Jirka.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2015 15:25
 Ahoj zabijáci,dík za rady už je ta mrcha dole!!!!!!!Super jednoduché a nekompromisní!!!!!!!!!!!
Datum: 12. června 2015 15:25
Jméno: standa
IP: uživatel18124
 Dělam to tak už léta,mam delší M8 imbusovej šroub s víc prořízlym závitem,matici M8,velkoplošnou podložku M8,jedu obyč podložku M8 a vždy poskládam z různejch pouzder takovej "tubus" do kterýho ten čep vytlačim ... při montáži je to opačně (a zde je potřeba ten delší šroub s delšim závitem) ... čepem prostrčim imbus,na druhou stranu dam podložky a utahuju a čep zajíždí dovnitř. Bacha při vtahování čepu do pístu ať vše sedne a vše máš v jedné ose,musí to jít jak po másle,nesmí se nic zašprajcnout,mohl bys pak nalisovat čep šejdrem či roztrhnout jehlový ložisko ...
Datum: 11. června 2015 10:37
Jméno: Jirka
IP: uživatel18099
 Heuréka už je mi to jasné!!!!Dík zabijáku!!!!!
Datum: 10. června 2015 21:39
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jasně... matka na závitový tyči (plus kontra, je li třeba klidně), nebo nejlíp hlava imbusovýho šroubu správnýho průměru vytlačí čep do trubučky o vnitřním průměru větším než je vnější průměr čepu... nic v tom nehledej, jen zapoj rozum..
Datum: 10. června 2015 21:27
Jméno: Jirka
IP: uživatel18099
 Počkat-počkat!!!Jako dát tam matku a ta bude čep tlačit ven a pak oráceně??Chápu to dobře????!!!!
Datum: 10. června 2015 21:20
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 asi tak.. 1000x rychlejší než čekat na nějakýho aktivistu, kterej ti pošle stahovák (ani se nemusíš dočkat)... prostě prostrčíš čepem vhodnej průměr závitovky či dostatečně dlouhýho šroubu a vylisuješ čep do trubičky opírající se o píst...
Datum: 10. června 2015 20:52
 No fakt jsem úplný divák!!!!Total out!!!
Datum: 10. června 2015 16:32
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Závitová tyčka + 2x podložka + trubička + 2 matky a máš to venku. a zpět zahřát píst PBčkem a zmrazit čep a je to.
Datum: 10. června 2015 16:13
|



|