Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Filip
IP: uživatel16115
 zdar draci jak dlouho vám vydrží např. plynove lanko na motorce km? mám čz 250/455 najel jsem 300km a nove lanko se začlo už trhat nevíte čím to je ? praskaji mi hodně ... jak to jde ovlivnit? vždycky lanko trochu namažu olejem tím že ho stříknu do bowdenu ... děkuji za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. října 2013 13:55
Jméno: jiri_cz
IP: uživatel15512
 Čau, na pekáčovi 20 máme lanko od roku 1971 a furt dobrý na 350/640 jsem lanko vyměnil v létě, prasklo. Dej nové bowden i lanko a pořádně promaž. Uvidíš
Datum: 30. října 2013 13:55
 Zdravím mam dotaz.. babetě nejde neutral (jakože když stojim na mistě tak hned chcipne protože tam je furt kvalt.. jako kdyby jsi jel na pincku a zastavil s kvaltem.) To samé i při startovaní jen hnu s pedalem a hned startuje neni tam žadna vule . prý mam vyměnit pružinky ale nevim ktere a pokud vubec to tim je. Diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 19:07
 Dela to za studena i za tepla.. kolecko dekuji.. zitra je od tud obednam jen se chci zeptat.. jaky stahovak jeste k tomu koupit?
Datum: 06. října 2013 19:07
Jméno: pepa
IP: uživatel16237
 dělá ti to i za tepla???když je motor ohřátý?
Datum: 06. října 2013 17:05
 Asi to budou dělat pružinky na rozběhových čelistech...možná praskla...
Datum: 06. října 2013 15:57
 Chtěl bych se zeptat ohnul jsem si ráfek na simsonu monter pákou ale jako že fakt hodně  DDD co teď s tím nějaká rada ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 16:24
 Hned zítra se do toho pustím díky za radu
Datum: 06. října 2013 16:24
 Já jsem to kolo zul, položil jsem to na dřevěnej špalek a gumovou paličkou jsem to srovnal...případně můžeš zkusit na to klepnout přes dřevo normálnim kladivem...
Datum: 06. října 2013 16:21
 a srovnat teda gumovým kladivem ? protože pořádně nevím jak na to a nechci si to zničit úplně heh
Datum: 06. října 2013 16:17
 To ti s jistotou podle fotky neřekne nikdo  Ale měl jsem to podobně, srovnal jsem to a nehází to...
Datum: 06. října 2013 16:15
Datum: 06. října 2013 16:12
 tak díky zítra to narovnám a ozvu se zas
Datum: 06. října 2013 14:47
 Pravděpodobně ne...záleží co se s tim ráfkem stalo...pokud si jenom ohnul ten lem, tak to házet nebude...vim že na velkejch mašinách se s tim taky nechá jezdit, akorát nad cca 200 se to už projevuje...pokud si ale nějak brutálně změnil geometrii tak to kopat bude no...
Datum: 06. října 2013 14:45
 A nebude mi to nějak kopat ?
Datum: 06. října 2013 14:37
 Zkusit ho stejně hrubou silo vyrovnat...  mě se to povedlo gumovou palicí...
Datum: 06. října 2013 14:36
Jméno: Jakub
IP: uživatel16234
 Zdravím vás příznivci jedné stopy.Prosím o radu mám ČZ 125/476 (motor 175) a mám neustále povolený řetěz i po dotáhnutí je opět po čase povolený a prokluzuje.Děkuji za případnou pomoc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 14:23
 Neposouvá se ti zadní kolo dopředu?
Datum: 06. října 2013 14:23
 Zdravím, kamarád shání převodovku na Jawa 350 360 Panelka. Jenže co jsem se díval na inzeráty, tak nikde nic není. Nedá se tam použít nějaká jiná? Díky za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 16:54
 Kespr: On shání jenom převodovku, ne celej motor..
Datum: 06. října 2013 16:54
 Díky, napsal jsem na Jawa Mánii a něco mi tam poradili.
Datum: 06. října 2013 16:54
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 http://motorky.bazos.cz/inzerat/27152241/Motor-Jawa-350360.php
Datum: 06. října 2013 16:50
Jméno: pepa
IP: uživatel16233
 jde tam z kývačky ne? jinak tam snad jde i 634 ale je to umění vimezit.....písni na jawamania .cz do porady ...
Datum: 06. října 2013 13:12
Jméno: kemos
IP: uživatel12656
 Pro CHONGA: Postavil jsem ten omezovac ( http://btelectronic.sweb.cz/rego3.gif ) a pouzil taky BD244. Zarovka mi opet vyhorela,nevis cim to muze byt ?  V nekterym prispevku jsem cetl ze na 6V se meni hodnota R2,ale ted uz nevim..budu rad za kazdou radu  Dik moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 16:46
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Jako R2 dej 1k5 nebo 1k8.
Datum: 06. října 2013 16:46
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 zdar draci chci se zeptat jak je to se stadionem nakupuju ho po dílech rám,motor.... a jak ho mám pak dostat na papíry stačí ,když koupim kartičku a napíšu tam čísla co mám na rámu a motoru? a podepíšu se? na rámu jsem ale žádný číslo nenašel nemám tam štítek...,kde je umístěný?nebo musím koupit štítek vymyslet si nějáky číslo a nabouchat ho tam? a je stadion v evidenci vozidel?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 19:55
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 kartičku si vytiskni a čísla vymysli
Datum: 06. října 2013 19:55
 no tak to jsi mel napsat že máš s11 .. já psal o s22 .... kde má štítek s11 to netuším  ... jinak ta kartička je proto aby ji lidi kupovaly
Datum: 06. října 2013 17:48
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 něják jsem tě nepochopil na co by se potom ty kartičky dělaly? a kde myslíš to číslo pod sedlem ja mám s11
Datum: 06. října 2013 16:52
 stadion registraci nepodléhá.. takže není v evidenci a není potřeba ani kartičku... štítek je v uložném prostoru pod sedátkem... jinak taky jsem stavěl stadiona s22 o ničeho po dílech
Datum: 06. října 2013 12:52
Jméno: michal
IP: uživatel12170
 Prosím o radu, když jedu z kopce bez plynu a pak chci přidat, tak se to jakoby uleje. Co bych měl zkontroloval - Jawa 23 Mustang
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 13:52
 No když jedeš bez plynu tak se nediv... když seš línej vyhodit kvalt, tak aspon s trochou plynu ať se to maže... Např. když jedeš bez plynu s vymáčklou spojkou tak to chcípne a pak když přidáš tak se to zahltí a pak to teprve naskočí.
Datum: 06. října 2013 13:52
Jméno: pepa
IP: uživatel16233
 nemělo by se s 2 taktem jezdit z kopce s plynem anebo na neutral?? jinak vičistit karbec
Datum: 06. října 2013 13:17
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Zdravim, čim prosimvas je že mě mustang hazí palivo ven? Když vindam ten chobot z karburatoru tak je zevnitř celej mokrej nevite co stim? Hladina nízká, zářezi na jehle odskoušené. Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 12:22
Datum: 06. října 2013 12:22
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Kdyby napsal 2takt tak jo, ale ja to čtu jako dvětéčko. To už je jedno. Takže to je normální?
Datum: 06. října 2013 12:08
 Co to je 2T ?  to nechceš
Datum: 06. října 2013 11:57
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Co to je 2T? Tohle ale fluše nějak hodně jak když nechce nasat.
Datum: 06. října 2013 11:44
 tohle je u 2T uplně normální že fluše
Datum: 06. října 2013 11:36
Jméno: Víťa
IP: uživatel14157
 Zdravim, přivez sem fichtla ale chybí mu indukčka, jak poznám jestli tam má bejt 6V nebo 8V diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2013 23:52
Jméno: combust
IP: uživatel16231
 6V patří do typů 550,555 a do prvních 05 kde byl stejnej altík (magneto)
Datum: 05. října 2013 23:52
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 a nění to jedno?
Datum: 05. října 2013 23:44
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Zdarec, čim je, že mě fichtl vynechává, vynechává když jedu do kopce tak jednou za vteřinu nevíte co stim díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 8:31
Jméno: Michal
IP: uživatel16232
 Ucpane trysky
Datum: 06. října 2013 8:31
Jméno: akhbar
IP: uživatel9887
 Jakou zvolit trysku do origu karburátoru aby to jelo ceo nejlíp ?...Jsou k něčemu dobry ted ty nový hlavní trysky 95 ?..pomůžu si něčim nebo to bude akorát horsi než lepší ? nebo popřípadně jaký sou další nutný úpravy k tomu aby tam taková tryska mohla být ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 11:31
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Tryska se dává podle toho, co potřebuje motor. Ty na to hceš jít obráceně, upravit motor, aby ta tryska byla OK... nesmysl.
Datum: 06. října 2013 11:31
 Tak do 8 výbrusu se doporučuje 72 ale není jistý že se ti zvíší výkon páč každýmu motoru chutná něco jinýho
Datum: 06. října 2013 10:05
 do ničeho se nepouštěj.....
Datum: 06. října 2013 8:09
Jméno: akhbar
IP: uživatel9887
 8 vybrus. jaý souu teda jeste potreba udělat upravy aby to k tomu bylo ?
Datum: 06. října 2013 1:22
 Nejlíp ti to pojede s originální tryskou 68 a airboxem... Tryska 95 rozhodně nepatří do origo kargurace bez úprav...
Datum: 05. října 2013 22:45
 No do karbecu musíš skusit co tomu chutná  a s těma 95 si myslím že něčemu nepomužeš motor má nultej výbrus ?
Datum: 05. října 2013 21:49
 zdravím, dá se nějak slušně dostat ven čep u kyvky čz 175/356 ? skoušel jsem do toho dát pár ran kladivem pak na lisu a ani prd.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2013 20:16
 Tak se na to vykašli  Uložení kyvky na kývačce je tragické, a v terénu by stejně za chvíli odešlo
Datum: 05. října 2013 20:16
 jj, ok. zdá se mi to jen nebo tam ty pouzdra jsou kovový? dostane se to tam ta "chemie" ? taky si pokládám otázku jestli m ito za to stojí tu čz mám předělanou do terénu tak mě to nijak neomezuje ale ten blbej pocit vůle. asi to teda nechám tak jak to je
Datum: 05. října 2013 20:13
 Tohle bude vyžadovat dostatek chemie a dost času...pořádně prolejt konkorem, brzdovkou, petrolejem, naftou a nevim čim ještě...a nechat dlouho působit, případně i ohřát, aby se to trochu roztáhlo a zároveň se zvýšila vzlínavost těch rozpouštědel. Udělá to hrozně moc...
Datum: 05. října 2013 19:39
Posl.aktualizace: 05. října 2013 23:14
 ahoj, novou replikovou spínačku jsem nikde neviděl, že by se prodávala. Takže spíš z nějakého vraku a nebo jde ta z pionýra propojit napajním drátku a je z toho po funkcni stránce spinačka na 555. Takže asi tak moje rada
Datum: 05. října 2013 23:14
Jméno: misak2001
IP: uživatel16227
 Čau mám další problém s mojí ČZ 175/477 měl jsem problém že cukala na druhý kvalt problém vyřešila použitá převodovka z jiné 477 už to necuká zrovna jsem vyměnil pouzdra a ložisko v převodovce. A tet to normálně jezdí nic necuká ale nový problém je že když zařadím trojku tak se z převodovky ozývá hlasitý zvuk ale ne nějaký křupavý nebo cinkavý prostě plný ton,co to může být a jak to mám vyřešit popřípadě vadí to něčemu nebo to mam nechat aby si to nějak sedlo. Moc děkuji za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2013 17:12
 Chybu bych asi hledal v tom, že trojkový kolo na hlavní hřídeli o cosi škrtá...nejspíš o výstup. Rozhodně nemůžu doporučit abys s tim jezdil...ohobluje se to a pak to bude vyskakovat...
Datum: 05. října 2013 17:12
Jméno: misak2001
IP: uživatel16227
 Jo zkontroloval zapadaj pěkně do sebe a za jízdy nic nevyskakuje ale ten zvuk je je spíš jako kdyby se jedno kolečko dotýkalo druhého ale okolo kulisi nic není vědět.
Datum: 05. října 2013 17:01
 Zkontroloval sis před složenim jak to dořazuje kvalty?
Datum: 05. října 2013 16:58
 zdar, budu dělat GO motoru na 21 tak se chci zeptat jestli můžu dát ložiska c3 i do převodovky, chci tam totiž dávat SKF a tady jsem našel jen C3. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. října 2013 7:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 No na FK se ložiska C3 u převodovky objevují asi proto, že tam patří, viz katalog náhradních dílů.
Datum: 11. října 2013 7:30
Jméno: jirin10
IP: uživatel16230
 A bude to něčemu vadit ? Mužů je tam normálně dat ?
Datum: 05. října 2013 21:44
 Patří na kliku... to každopádně... tady na FK se objevují v nabídce C3 i do převodovky...
Datum: 05. října 2013 19:32
 do motoru patřej C3 !!
Datum: 05. října 2013 18:12
Jméno: Jan
IP: uživatel15729
 zdravim chtel jsem se zeptat jestli muzu dat karbec z pionyra na simsona diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 9:50
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 jo dej to tam, při startu to bude sát děcka z pískoviště a ten zátah to nemá ani GSXRo, já to mám a rubu s tím jednu mašinu za druhou
Datum: 06. října 2013 9:50
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 nejspíš to , že nemá karbec ze simsona, já bych ro zkusil
Datum: 05. října 2013 20:23
 co od toho očekáváš?
Datum: 05. října 2013 18:18
 Zdar chlapy mám dva dotazy ohledně fekála  když jezdím tak po nějakým čase mám špinavej přední blatník od benzínu hlavu mám tu polskou ale dělalp mi to i stou československou čím to je ? dál se mi často přetrhává lanko od plynu vždycky to spravím ale štve mě to předem díky za odpoveď
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 12:31
 lanko vedu jak je ten háček na prsíčkách tak vedlě něj
Datum: 06. října 2013 12:31
 Mezi koleno výfuku a válec patří těsnění, pak ti to nebude špinit blatník. Ohledně toho lanka mě napadá, jestli ho nevedeš nějak moc zlomený a tím se ti časem přešoupe v bowdenu.
Datum: 06. října 2013 11:15
Datum: 05. října 2013 20:56
 máš hodně silnou pravou ruku
Datum: 05. října 2013 17:55
 a po čase se přetrhne i origo lanko už sem strhal asi 4 ...
Datum: 05. října 2013 17:48
 Na tu přírubu se mrknu no a spravuju to vždycky tak že si tam natáhnu nový to lanko jak je bambulka na šoupátko tak tam to skápnu cínem a nahoře mám ten vnitřek z čokolády tak ten na to přišroubuju ale vždycky se utrhne nahoře
Datum: 05. října 2013 17:47
 Tak hlava se dá v každym případě zabrousit. Nefouká ti to spíš okolo příruby výfuku? A lanko opravuješ jak? Trhaji se i nový lanka?
Datum: 05. října 2013 14:50
Jméno: Radim
IP: uživatel16024
 Chtěl bych se zeptat co všechno se musí vozit sebou na skútru padesátce jako lékárnička žárovky a tak???Děkuji za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 10:23
 najdi si seznam povinné výbavy - lékárna jo, žárovky ne, ale musíš mít nářadí k jejich výměně
Datum: 06. října 2013 10:23
 Ahoj, chtěl bych si na fichtla namontovat do zadu LEDky. Aby mi šlo do předu více proudu. Co nepotřebuji na to jinou přední žárovku? díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 14:57
Jméno: combust
IP: uživatel16236
 to Chong - ztráty na můstku jsem započítal - provozní režimy soustav se 6V baterií maj okolo 6,9 až cca 7,1 V a žárovky jsou na to stavěný aby to vydržely dlouhodobě (udávaný výkony 6V žárovek platěj pro ss napětí 6,75V) - tudíž jestliže chci vyždímat max. výkon tak má smysl střídavej sinus regulovat někde od těch cca 9.5V, druhej háček je v tom že altík nedává zrovna čistej sinus ale spíš pilu. Ve finále je tím pádem ideální maximální hodnota někde nad 9,5V a pod 11,5V. Kdyby ten altík dával lineárně s otáčkama tak by ve finále byl průběh lichoběžníkovej až obdélníkovej a pak by efektivní hodnota byla nižší. Jenže to se díky jeho dalším vlastnostem a relativně velkýmu zatížení tou žárovkou taky úplně nekoná. To schéma je např. tady - http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=5&t=710&start=15 (ne to první ale to co je dál v příspěvcích - se dvěma tranzistory), akorát hodnoty zenerek sundat na 8V. Samozřejmě není to kdovíjak precizní ale je to prostě jednodušší, levnější a pro daný účely dostačující.
Datum: 06. října 2013 14:57
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 To Combust: no s ohledem na to že se zátěžovým reglerem tam nebude až tak moc sinusovka (zatěžuje zdroj teprve když se napětí blíží limitnímu, čímž dojde k sploštění vrcholu sinusovky), myslím že efektivní napětí vychází vyšší než kolik myslíš. Rego je naladěné na 6.25V,ale zapoměl jsi připočíst cca 1V ztráty na graetzi. Potom vychází strop regulace 7.25V. Pravda, lehonce je to poddimenzované, ale co by člověk neudělal pro žárovku že?  . Mohl bys tu hodit schéma Tvojí verze rega?
Datum: 06. října 2013 11:59
Jméno: to Mek
IP: uživatel16231
 stejnosměrný bys dostal jedině z dynama, standartní jawa 50 má alternátor s permanentníma magnetama, takže pokud to nemáš dovybavený usměrňovačem tak ti tam taky lítá střídavý, klakson může kňourat i na střídavej ale bude to modulovaný frekvencí zdroje (a je možný že tam není dioda ale selenovej usměrňovač)
Datum: 05. října 2013 23:18
Jméno: Mek
IP: uživatel14157
 ke kombostu, nevim kdes vzal že tam lítá střídaví napětí, jak je možný že mě teda troubí klakson dělanej pro stejnosměrný napětí? žadnou diodu tam nemam,
Datum: 05. října 2013 22:36
Jméno: combust
IP: uživatel16229
 Ten stabilizátor pro babetu je to co jsem psal - dva BD682 a dvě zenerky - dohromady to cenově vyjde na 20 kč (bez chladiče) a je tak jednoduchej že nemá smysl dělat nějakej plošňák. a co se týče ztrát tak je to úplně stejný, je to prostě omezovač kterej "požere" přebytečnou energii a přemění jí na teplo.
Datum: 05. října 2013 19:38
Jméno: standa
IP: uživatel16225
 Řeším něco podobného. Co takové použití 6V stabilizátoru na babetu? Jsou tam velký ztráty? A nebo je to jako Chongovo rego? Tzn.bere do sebe jen přebytek? Pro mě je ten stabík nejvíc schůdná varianta,protože když lehne,hodim ho do koše a za kilo koupim jiný... To s montovanou destičkou nezvládám...což sem si sám sobě dokázal s CDI...neni problém aby to někdo pospájel a nakoupil v Gesu,ale jak přijde chyba,tak jako elektroamater končim...mimojiné mi furt leží CDI mrtvý v regálu a nějak sme na něj zapoměli...asi bude k mání jestli ho Zdenda naposledy oživí...
Datum: 05. října 2013 13:27
Jméno: combust
IP: uživatel16226
 Vesměs souhlasím s Chongem až na pár detailů. Napětí tam lítá střídavý a tudíž těch cca 6 V je efektivní hodnota a je třeba s tím tak počítat. Ten regler na odkazu je sice pěknej ale zbytečně složitej a maká na napětích odpovídajících provozu s akumulátorem. Pokud se to bude provozovat na střídavinu bez baterie tak stačí omezovat napětí od cca 9-9,5V. Někde tu po netu lítá schémátko regulátoru z babety - dva PNP darlingtony se dvěma zenerkama (tuším že to byly tranzistory BD682). Zenerky použít něco okolo 8V a tranzistory dát na chladič. Jinak tahle úprava má smysl u 550 a 555 kde jsou obě žárovky na jednom okruhu. Musí se vyhodit tlumivka a dodat omezovač. S LED vzadu je krapet problém s regulací proudu aby to svítilo. Já tam mám přes jednocestný usměrnění (pouze kladná půlvlna) step-up na cca 13V a ve světle 2 x 6-7 LED v sérii (kombinace červenejch a bílejch). Bere to cca 1,2W a svítí to naplno od nějakejch 3,5V. Omezovač je nabastlenej s kusem chladiče namísto tlumivky a no problem.
Datum: 05. října 2013 10:12
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Světelná elektrická soustava pionýra (týká se jen 30W verze, u 20W verze má zadní světlo vlastní napájecí pól - cívku) je vyvážená co do výkonu i odběru. Díky tomu nevystoupá napájecí napětí víc než na 6V. Jakmile "odlehčíš" spotřebu odebráním jednoho spotřebiče (v tomto případě vyjmutím zadní žárovky), napětí se při provozních otáčkách v soustavě zvýší, což povede k destrukci vlákna přední žárovky. Zásadou tedy je buď zachovat celkovou spotřebu světelného okruhu, tj když dáš dozadu LED, tak dopředu těch ušetřených 5W poslat. Potíž ale je že pak vepředu bys měl mít 30W žárovku, ale ta se nevyrábí. Takže abys vlákno věčně neupaloval, pak je nutné mít v okruhu napěťový omezovač, který by přebytečné napětí "odebíral" (např. http://btelectronic.sweb.cz/rego3.gif to je na 12V, na 6V tam R2 musí mít 1k5). To způsobí že vlivem nižšího odběru nabíhá napětí schopné rozsvítit žárovku při nižších otáčkách, ale omezovač zabrání přepětí. Rozhodně s touto úpravou bych si nechal i nově nabudit magnety rotoru, aby výsledný efekt byl co nejlepší. Tato úprava je vhodná zejména pro rotory co mají tak silné magnety že běžně pálí žárovky, ty tedy rozhodně není nutné nechat nabudit
Datum: 05. října 2013 8:02
|



|