slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 
 
vracím se pomalu s těžko prosazené kemp dovči (první den kroupy, druhý den kroupy) co taky čekat od jižních Čech. Pak dva dny dojížděni do nemocnice, mala šešu byla na pozorování, lebo ji trápě jí bakterky a nakonec když už vysvitlo slunce, že bychom mohli pokračovat  poslední dva dny před nástupem do školy,, tak všechny v rodině zasáhlo to nejhorší co mohlo, náš jedinečný otec nás všechny opustil a věřte že kdyby můj otec nebyl jednoduchého ražení a nedržel se pravidla,, Máš občanku, tak si dělej co chceš,, tak nemohl ani povstat ze země FICHTLKRÁMEK,, děkuji ti za vše táto
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Reklama  |  Reklama  |  Pravidla       
Zboží:






<













 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel19084    
Zdravím, mam babetu 210 (dvourychlostní) a blbě tam jde jednička (špatná volnobezka) mate někdo zkušenost s tou opravenou sadou jenom téma valeckama? Je to kvalitní nebo blato? Diky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. září 2017 20:28
 
 
 
 
Jméno: Radekfichtlar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Hooj draci mam problém, fichtl 21 mi stál 3 roky (v průběhu renovace) teď ho skládam a neházi mi jiskru. Zkoušel jsem vyměnit kladivko kondik i cívku ale pořád nic :/ nevíte co stím? Díky za rady :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. září 2017 19:38
 
 
 
 
Jméno: MIlan      IP: uživatel19248    
Zdar draci, jezdíte někdo na primáru 9 Z. ??? Jaké to nese s sebou problémy - neklouže např. spojka atd. ???? Stavím si odreagovací 21 na drapákách na zimu, tak o tom kolečku přemýšlím, válec mám upravený, chodí po rovině se zátěží 105 kg 7800 po rovině na 12/55, takže by to snad okolo 50 fičet mělo :-) Ještě mě láká k tomu doplnit převodovku 17/21 .... kvuli jedničce a odstupňování. Díky za příspěvky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: předevčírem 15:05
 
 
 
 
Jméno: MIlan      IP: uživatel19248    
To Standa, přesně tohle chci, stroj s papíry ke kterému se budu chovat v rozumných mezích :-D, tak aby se na tom dalo přejet po silnici 2 km do obchodu s V max okolo 50 ti ... 40 jet klídek stačí. Díky, nějak to vykoumám.
 
 
Datum: předevčírem 15:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19250    
Hele před lety přišel kámoš ať mu poladim fíka,ať mu tam dam nějaký menší drapáky a trochu to zpřevoduju do terénu,že když se zkouří takže pak lítá po lese a origo převod a gumy nebyly moc ok. Že už několkikrát si nabil hubu. Válec jsem minimálně popiloval,spíš opravil,dali jsme na to drapáky převod 11/55 a následně 10/55 a myslim že to naprosto vyhovovalo... a dalo se s tim i normálně 50-55 jet na středně vytočenou trojku ze vsi do vsi ... levný a nenáročný ....
 
 
Datum: předevčírem 14:10
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Trochu mi tu asi unikají souvislosti, nejdřív to má být na blbnutí na drapákach a pak se řeší origo vzhled kvůli rozetě? Oni tvrdé pružiny na spojce jsou i o následném ovládání spojky a upřímně tu posilovnu už zažít nechci. Prostě buď chci něco v origo vzhledu na papírech a nebo něco na drapákách do terénu. Kočkopes pak bude pro oboje na ho...
 
 
Datum: předevčírem 11:20
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19250    
Sekundár 10z s kombinací 60z rozety mi nepřijde špatný. Na druhou stranu ten 9z primár nebude tak problematickej,jen to bude asi chtít pořádně provařit kolíky ke koši,když na "seriovce" přitvrdim pružiny tak mi to vytahuje kolíky z koše ven.
 
 
Datum: předevčírem 6:43
 
 
 
 
Jméno: MIlan      IP: uživatel19248    
Spodek to má horší, v tom máš pravdu. Takže k řešení spojka, zvýšení přítlaku na origo ferodech co má zde sesa vedené jako specilalní matroš... a lepší olej. Kudla, nechce se mi jít do velké rozety místo primáru, má ten stroj na papírech a pokud vím, dostanu tam s krytem řetězu max. 60z rozetu. Díky za info.
 
 
Datum: 20. září 2017 20:18
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
17/21 mám i v sériáku. S tou originální se skoro nedá jezdit. A když ti to točí tyhle otáčky, tak budeš mít s dost velkou pravděpodobností válec, co nebude mít moc silný spodek, takže by ta rychlá převodovka určitě pomohla. A nebudeš mít rychlejší jenom jedničku, ale i dvojku. Jukni: http://www.fichtl-enduro.cz/Prevodovka.html Já lehčí převod řešil 11z. primárem a 36z. gumokorkovými lamelami. Origo lamely mi s tímhle převodem klouzaly. O 9z. ani nemluvě.
 
 
Datum: 20. září 2017 15:37
 
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tou převodovkou bych začal. Jinak ano 9z primár zatěžuje více spojku a převodovku, tak že pokud máš nějakej výkon tak ta spojka asi klouzat bude.
 
 
Datum: 20. září 2017 11:05
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
VAPE!! Mam dotaz ohledne Vape na Fichtlovi. Po dlouhem premysleni a neschopnosti sprovozdnit meho fika jsem si poridil zapalovani Vape. Po zapojeny vseho a nastaveni predstihu Fik stale nejede. OTAZKA -> Na statoru od Vape jsou ctyri podlouhle diry. Dve jsou na uchyceni statoru a zaroven nastaveny predstihu a dve kde jsou ty dva imbusy -> k cemu je toto? Pac na vsech fotkach nebo videjich jsou ty srouby zhruba vycentrovany uprostred te podlouhle diry -> u me to tak neni! U me je to potocene. Je tohle Problem??????????????? Uz to tak bylo jak to pryslo! Predem diky za odpoved. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. září 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19247    
Ano
 
 
Datum: 19. září 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Diky Stando za podporu. Vcera vecer jsem to zkusil se startovacim sprejem a hele fík se ozval, kratce ale ozval. Tak nevim. porad myslis ze to muze byt tim falesnym vzduchem????
 
 
Datum: 19. září 2017 8:03
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Gufero neboli hřídelový těsnící kroužek není díl na jawu ale obecný typ gumového těsnění,podle rozměru to koupíš v zemích východního bloku,západního bloku, v asii i v americe. Rozměr pro j20,21,23 je 17-30-7 stačí jednobřité černé obyčejné.
 
 
Datum: 18. září 2017 17:45
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo pokusim se. Ten Problem je ze v nebydlim v cz a na Jawu sezenu jenom v cz neco. Nejak to vymyslim. Popripadne Gufero je asi jedno jako..hlavne aby ty miry pasovali. Jo ten Motor se mi nechce opravdu pulit ale jestli to nespravi to gufero tak mi asi nic jineho nezbyde. Diky moc ozvu se jak to dopadlo
 
 
Datum: 18. září 2017 16:51
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
A pr zase. To si snad dokážeš zjistit sám,jaký gufero tam patří ;-) to gufero stojí dvacet korun a koupíš ho v každý mototechně,výměna je na 20 minut,moc bych se tim nezabejval. Osobně bych to teda pro sichr rozhodil celý a vše zkontroloval a přetěsnil,je to otázka pár korun ... a aspoň bych věděl jak na tom ten motor doopravdy je ... ale to se ti asi moc nechce ... což chápu ... tak aspoň to gufero
 
 
Datum: 18. září 2017 16:21
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jasnacka. Diky moc. Jeste mi prosim napis jaky ty gufera bych potreboval? Abych to mohl objednat. Da se to nejak predem vizualne vyzkouset kde to netesni? neco na to nastrikat a cumet jak se to zachova kdyz clovek na to slape?
 
 
Datum: 18. září 2017 15:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Jo v pohodě,schodíš zapalování i s rotorem,starý gufero opatrně vytrhni třeba nějakym háčkem ,nepoškoď kužel kliky. Já do kroužku gufera zavrtávam samořeznej šroub a prostě ho vyškubnu. Otvor pro gufero očisti,namaž otvor i nový gufero olejem a zatlač ho tam aby lícovala hrana s hranou,ne až úplně dovnitř ! Na druhý straně taktéž vše shodit. Vyndat,zatlačit. Udělej napřed to pod zapalovánim. To odchází. Realita je ale taková,že pokud už jsou tam špatný gufera tak už to bejvá na rozhození celýho motoru a částečnou GO. Ovšem mohl to gufero někdo jen poškodit při montáži a nebo ho tam narval nadoraz,či křivě a tak :-D ... to uvidíš... ovšem nelze vyloučit,že ten motor dělal nějakej patlal a třeba to tahne mezi blokama :-D takle přes displej mobilu těžko radit ...
 
 
Datum: 18. září 2017 15:12
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jak se vymenuji? Jde to bez puleni motoru?
 
 
Datum: 18. září 2017 14:52
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Pokud je špatný gufero pod zapalovánim tak nechytí a nebo když ho hodně uleješ tak třeba chytne na chvilku,vylítne do vysokejch otáček a po chvíli zdechne. Šel bych po guferech.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:50
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Stando a je mozne ze kvuli tomu vubec ani nechytne? KArbos az k valci jsem pretesnil. Prece by mel aspon nejak chytnout ne? Co jsem toho fika kupoval tak borec rikal ze mu ten Motor pretesnoval nejaky znamy ale nikdy mi poradne nebezel. Zu se stim seru pres jeden rok. Sranda je ta ze chytl a ted zas vubec. Jsem ztoho zu magor.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Vape mam. Chytne i totálně rozhašený. Ale to kladívka taky,pokud neni milimetr odtrh na kladívku. Ty dva šrouby myslim držej stator na duralovym mezikusu,s tim mužeš točit jak chceš,to z logiky věci nemá vliv na NIC,úpony jsou na statoru.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:25
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19246    
Vysoký otáčky = falešnej vzduch. Asi projetý gufero/gufera na klice či nějaké těsnění.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:19
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Takze je muzu normalne povolit a pootocit to na prostredek tak jak by to melo byt? Ne je to srandovni. Ten fichtl si dela co chce. Kdyz jsem to Vape zapojil tak jsem na to skocil a na podruhe hned naskocil a zacal nesmyslne tocit vysoky otacky. Tak to udelal asi trikrat. Jelikoz zu byl vecer a nechtel jsem strasit sousedy tak jsem to nechal na dalsi den. Skusim to znova.... a hele klasika fichtl si ani neskrt. A u toho to zustalo. Jiskru hazi krasnou ale fakt nevim proc nechce naskocit. Zkousel jsem karburator jinak tryskovat. Cely vnitrek jsem zu taky menil. Dnes to zkusim se startovacim sprejem jestli neco bude.
 
 
Datum: 18. září 2017 14:09
 
 
 
 
Jméno: Petr      IP: uživatel16313    
Podle mě to problém není, hrál jsem si s tím a na nic to nemělo vliv. Pokud ano, tak neznatelný. Nejede = nejde nastartovat? S VAPE to startuje snad na všechny možný otočení statoru. Vzhledem k tomu, že píšeš, že ti to nefungovalo ani s kladívkem, bude problém asi někde jinde ... Předpokládám, že jiskra funguje - je svíčka aspoň mokrá když to zkoušíš startovat?
 
 
Datum: 18. září 2017 13:59
 
 
 
 
Jméno: MZetz      IP: uživatel13743    
zdar lidi potřeboval bych pomoct.. už si vážně nevím rady mám čz 175/450 a nechce za tepla startovat.. studenej motor chytne max na 3 jak to chytne tak to jede nádherně ale chcípnu to a cca za 3-4minuty chci nastartovat a nemám šanci..zapalování jsem šteloval tak jak to má být 3,8 před HÚ a odtrh 0,40mm.. a za tepla pořád nic karburátor taky seštelovaný a porfoukaný, jehla 2 od shora vzduch 3/4 origo natryskovaný všechno jak má být. když to teda nechytá za tepla a vytáhnu svíčku je suchá a to můžu přeplavovat karbec jak chci nebo zacpat sání aby si to nasálo a svíčka stejně suchá..motor má ale horší kompresi nemůže to třeba být tím že to hůř za tepla saje benzín když to je všechno uvnitř roztáhlý? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. září 2017 21:56
 
 
 
 
Jméno: MZetz      IP: uživatel13743    
karbec sem už měl rozdělanej xkrát kontrolovanej čistěnej. jediný co tak jak je tryska hlavní m6 ja se šoubuje do takovýho šroubu a pak do karbecu tak tam nemám fíbr jestli to třeba nebude tím jinak když se při teplým motoru a startování dívám do karbecu tak ta smě spíš lítá všechna ven jak dovnitř.. napadlo mě ještě možná jehnu na 3zářez ale asi mžná zbytečný.. poslední možnost snad ta těsnost válce za studena to je celem slušná komprese ale jak je to ohřátý a roztáhlý tak jako kdyby to prostě nemělo ten podtlak a nechtělo to sát směs z karbecu místo toho aby to sálo tak to všechno lítá ven.. jak píšeš ty jak nechytne na první.. občas lapne jen na 3 otáčky kliky a pak konečná a už nic a svíčku vyndám suchou karbec přeplavuju škrtim sání a nic.. ještě bych dodal karburátory jsem zkoušel celkem 3 s různými tryskami i svíčky různé ale bylo to pořád stejný
 
 
Datum: 14. září 2017 21:56
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19242    
Z nepochopitelnýho důvodu mi tohle dělal pérák při ulitym karbecu a slabý baterce a následně zblázněnym regu. Jak nechyt na první tak na druhý střelil. Jak střelil muselo se to roztlačit,neblaflo to,svíčka se ulila,nedala. Prostě tam nešel proud. Stačilo aby se motor dvakrát otočil na dvojku a jel. S nabitou baterkou to neudělá. Studenej zpravidla chytá na první. Po roce většinou až na druhý. U tebe fakt nevim. Pokud je svíčka suchá šel bych po karbecu. Nepřidává si to teplý samovolně otáčky na volnoběh? Že by to sálo faleš?
 
 
Datum: 14. září 2017 21:34
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
zdar mam otazku na pioniery 50/21 je kostra plus ci minus kvoli ziarovke??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: dnes 17:51
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19251    
To netuším, mělo by to být někde označené. Ale spíš bych dal mínus na plast a plus na vývody.
 
 
Datum: dnes 17:51
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
jirka-- co ten obmedzovac?pouzijem led takze +je plast ledky a dva vyvody zospodu su - ????
 
 
Datum: dnes 17:36
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Z cívky připojíš oba vývody na svorky ~ usm. můstku, mezi +- připojíš kondenzátor. U žárovky jsou všechny vývody připojené na vlákno. Svorku - připoj na plášť žárovky, resp. u dvouvláknové žárovky na svorku společnou pro obě vlákna.
 
 
Datum: dnes 0:49
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
ok takze na jednu sv cievku napojim oba vyvody z cievky kostra +vyvod na usmernovaci mostik /mam 25A/na striedave jedno ako zato na + a - elektroliticky kond.mam2200uf 25v zato na - obmedzovac /na 6v led/ 6 voltovy ,+ je kostra ziarovky a - je vlakno ziarovky,,, moze to tak byt chapem to spravne dakujem vam za vsetky rady
 
 
Datum: včera 17:53
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Praktických zkušeností nemám, takže rady bez záruky a na vlastní nebezpečí. Schéma nemám, u Pajky a nejen tam je inspirace dost... Kondenzátor co největší, obecně se doporučují desítky mF/35V. Sesa tu má třebas tohle http://www.fichtlkramek.cz/nahled/kondenzator_aev_0403.html . Pro 12V LEDku jedině 12V "ořezávač" z Babetty. Jinak pozor na elektrolytický kondík - přepětí a hlavně přepólování ponese dosti nelibě, umí i bouchnout, tak bacha na oči. Ještě je varianta použít malou baterku gelovku a řešit to nezávisle na palubním napětí. Na pole to bude stačit, jen se nesmí zapomenout na nabíjení...
 
 
Datum: 19. září 2017 12:04
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
takze usmernovaci mostik zato na +,- napojit kondenzator elektroliticky /asi aky???a nato by mohol ist babetacky 6v regulator?nemate nejaku schemu
 
 
Datum: 18. září 2017 20:37
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
oprava: Graetzův můstek...
 
 
Datum: 15. září 2017 0:09
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Najdi si na netu, jak vypadá tzv. Greatzův můstek. Je to zapojení 4 diod jako dvoucestný usměrňovač. Má celkem 4 svorky - dvě střídavé, jednu + a jednu -. Na střídavé svorky připojíš vývody ze světelné cívky, jedno který vývod kam, jen nikde to nesmíš mít nikde spojené na kostru! V tomto případě kostra není mínus! A pak máš usměrněné napájení na svorkách + a -. Jenže prakticky průběh vypadá jako funkce sinus, akorát část pod X-osou je otočena nahoru. Takže napětí je stejnosměrné, ale rozhodně ne stabilizované. Hodnota napětí skáče od 0V do xxV a je závislá na tom, kolik aktuálně cívka dává - tj. podle otáček a podle aktuálního odběru, viz odkaz dole. Ideálně potřebuješ, aby napětí bylo konstantní. Toho lze dosáhnout připojením baterie nebo elektrolytického kondenzátoru s obrovskou kapacitou. Ale ať máš baterii nebo kondík, potřebuješ "regulátor", který nepustí napětí nad určitou úroveň, abys nepoškodil baterii nebo připojené zařízení - v tvém případě LEDku. Zároveň musíš umět odpojovat baterii v okamžiku, kdy zapalování nejede, abys ji nevybíjel do cívky. Spousta zapojení je např. na http://www.jawa-50.cz, jak dole zmiňoval Standa. Buď si postav něco podle zmiňovanách schémat nebo tam nech klasickou žárovku. Tuším, že čekáš radu ve smyslu připoj tuhle černou krabičku za dvě kila tuhle a hotovo, ale tak jednoduše to prostě nepůjde...
 
 
Datum: 14. září 2017 21:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19242    
Doporučuji prostudovat Chongovy návody na webu jawa-50.cz je to tam fakt podrobně popsáno. Co jsem postřehl,tak jako mínus se bere odletovanej spodní drát z vinutí cívky a jako plus ten na vývodu,to se obojí prožene usměrňovačem a minus se ukostří až za nim. Plus je jasnej. U tebe by stačilo usměrnit jednu malou světelnou cívku pro zadní světlo (asi 5W) ačkoliv je to v globálu kravina zabejvat se jednou cívkou. Furt nevim jak to zregulovat a nebo "zatratit" ty přebytečný watty. Stabík z báby je na střídavej. Sežeň i rego. Pak by ti to konečně třeba přestalo pálit tu vysněnou LED žárovku. Od začátku je to stejně absurdní story jak před lety chtěl borec upravovat válec podle trysky...
 
 
Datum: 14. září 2017 21:24
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19241    
no ok ale ako napojit usmernovaci mostik hm kedze je tam plus minus???
 
 
Datum: 14. září 2017 19:35
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel19011    
Pionýr nemá stejnosměrnou napájecí síť, ale střídavou. Takže plus ani mínus se nekoná, obdobně jako v zásuvce 230V. http://www.jawamania.info/poradna/detail.cz.aspx?questionid=60614
 
 
Datum: 13. září 2017 21:57
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19240    
led
 
 
Datum: 13. září 2017 18:44
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
A jedná se o obyčejnou žárovku nebo LED žárovku?:-D
 
 
Datum: 13. září 2017 8:55
 
 
 
 
Jméno: Jirka      E-mail:      IP: uživatel14508    
Ahoj, mám dotaz. Mám doma navíc kompletní motor na Jawa 20,21 a chci ho nabídnout na prodej někomu, kdo ho využije. Doporučte mi web kde ho nabídnout nebo inzerovat (tel.607550420). Díky za rady. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. září 2017 11:54
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel13343    
Bazos, Aukro...
 
 
Datum: 11. září 2017 11:54
 
 
 
 
Jméno: drak      IP: uživatel13743    
zdár chlapi řeším ted takový problém potřebuju nastryskovat karbec na čz 175/450 mám doma asi 3 ruzne ale když jsem hledal na jawarmaniak v sekci karburátory tak jsem tam nemohl ani najít takový označení co mám já.. jaká se tam dává hlavní tryska? ted tam mám 110 a hrozně se to při studených startech uchlastává a při teplých tam zase nejde benzín to můžu šlapat a čepovat jak chci ale svíčku stejně vytáhnu pokaždý suchou ale jakmile chytne tak to jede bez problému.. sání mám otevřrné odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. září 2017 16:42
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel19243    
mam dojem ze problem bude s tim otevrenym sáním bo dvojtakty musej sát v rezonanci chapešš to !?
 
 
Datum: 15. září 2017 16:42
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
nehledej přesný označení tvojeho karburátoru, ale najdi si prostě monoblok (tj. monoblok 2924 SBD) se specifikací pro tu kejchačku... mam za to, že by tam měla byt 95, ale to jen střílím...
 
 
Datum: 10. září 2017 21:54
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
zmena 6v ac na 6v dc ako nato????poradte odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. září 2017 6:32
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19237    
Máš XXX návodů na webu : jawa-50.cz koukni tam. Základem je usměrnit,regulovat,dobíjet. Pro kostitřas na pole bych se do takový akce nepouštěl...
 
 
Datum: 08. září 2017 6:32
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
poloha statora-zdar mam rotor 05 stator k tomu osadeny cievkami teda na 20w zapalovanie ako ma byt vsetko ok,no mam aj rotor 20 cize na 30w zapalovanie aj cievky ,chcel som ho tam dat kvoli lepsiemu svieteniu no ak ho ulozim tak isto ako 20w tak sa mi ramienko otvara aj pol centimetra po pretoceni a nejde nastavit odtrh predstih -ako ma byt otoceny stator na 30w???tak ako na 20w???? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: předevčírem 8:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19250    
Já to tam dostal. Musel jsem opatrně upravit jednu pertinaxovou podložku na vinutí cívky. Někdo podbrušuje karter. Problematický to je,s tim souhlasim.
 
 
Datum: předevčírem 8:19
 
 
 
 
Jméno: JK      IP: uživatel19249    
Ono to tam ani 30w nepude protože se tam nevejdou cívky měl jsem s tím problém i 20ky co nemá výlisek na cívku nahoře na karteru
 
 
Datum: 20. září 2017 16:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19238    
Tak buď máš všechno na stejnym místě a všechno ti sedí a nebo máš něco jinak. Víc variant neni. Hledej kam se vloudila chybka... statory jsou stejný,vačky jsou stejný,magneto je stejný jak pro 20W tak pro 30 W.
 
 
Datum: 08. září 2017 21:10
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
ale ja som myslel rotor 05 cize na 20w-ten tam mam teraz no dam rotor 20 na 30w stator ten isty z 20w samozrejme zap cievku vlavo hore a vacku tu istu z 20w zapalovania ,jedine zeby ta vacka bola nejaka ina.alebo otazka je aky typ motora mam to neviem bo to mam ako pises kolicek na kluke ktory sa tam nasadza potom rotor a na rotore je vycnelok na aretaciu vacky......
 
 
Datum: 08. září 2017 17:39
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19236    
Aha,tak tady bude ten problém.... Mezi vačkou ze staré j05 a j21 je podstatný rozdíl. Klika má kolíček na aretaci polohy magneta na klice a rotor má zub pro aretaci vačky.
 
 
Datum: 07. září 2017 19:48
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
davam ho tak isto ako ten 05 na 20w a tam mi vsetko funguje vacku som kupoval original na jawa 50 no je medzi tymi vackami nejaky rozdiel na 05/20/21???a presazeny ako myslis???
 
 
Datum: 07. září 2017 17:35
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel18754    
Tak ho asi dáváš jinak. Je to tvarově stejnej rotor a odlitek statoru je totožný. Vačka je totožná. Magneto máš na kolíčku? Vačku v zářezu? Vše musí být stejné. Pokud ne,máš to přesazený a nebo tam máš jinou vačku.
 
 
Datum: 07. září 2017 14:43
 
 
 
 
Jméno: Dávid      IP: uživatel19235    
Zdravim... dávam dokopy motor na pioniera a mam taký problém že po zaklapnutí kartrov s tesnením k sebe sa tažšie točí kolečko s nábojom. Menil som aj bronzové pudzrá tak neviem že či toto nerobí problem lebo predtým to bolo ok. Dalšia vec čo mi nedzá je to že hlavný hriadeľ ma dosť veľku volu dopredu a dozadu. Neviete poradiť ako to vyriešiť ? ďakuejm odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. září 2017 14:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Co se týká těžšího chodu, možná máš jen příliš tenké těsnění mezi kartery. Převodovka je původní nebo jsi něco měnil?
 
 
Datum: 13. září 2017 14:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Pokud máš motor rozebraný, tak poskládej do samotných karterů bez kliky jen samotnou hlavní hřídel a zkus, zda chodí volně. Pak obdobně přidávej předlohu a nakonec to seskládej komplet i s automatem. Kartery pořádně sešroubovat a nezapomeň na těsnění. Hlavní hřídel nemůže mít axiální vůli - je tam přišroubovaný spojkový koš, takže je to stažené do ložiska, náboj je přitažen do ložiska přes kroužek a rozetku. Nemůže mít ani radiální vůli, protože hřídel i náboj by měl mít oproti ložisku nějaký přesah. Axiální vůle předlohy se musí vymezit buď novým pouzdrem nebo podložkami, radiální vůle se dělá po nalisování pouzdra výstružníkem podle hřídele. Pokud kupuješ "hotová" pouzdra, tak záleží na stavu hřídele - opotřebením se zmenšuje průměr a pak to může mít nadměrnou vůli.
 
 
Datum: 13. září 2017 14:12
 
 
 
 
Jméno: Franky      IP: uživatel14185    
Huraaa skola.... hura hura hura...................... odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. září 2017 23:05
 
 
 
 
Jméno: Franky      IP: uživatel16565    
V novém školním roce nás čeká klid a bezpečí.... protože Franky slouží..... Každopádně si taky jednou budu muset pořídit fabriku na děti.... aspoň to plánuju.... Zdravím po letech..
 
 
Datum: 05. září 2017 23:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19234    
Holka šla včera poprvý do školky a moc nadšená z toho nebyla,dnes jsme ji nemohly dostat domu :-D
 
 
Datum: 05. září 2017 15:38
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
tyvol,, tak ted nevim co nas v novem skolnim roce ceka,, kdyz ho zahajuje FRANKY :-) ja ho kazdopadne prokaucoval,,, hned prvni den jsem s malym cesou prisel posledni,, skoro se predemnou zavirali dvere,,kdyz sem v ten okamzik prostrkaval prez dvere od tridy :-) a mala cesu jako prvnak byly o 2 driv nez malej sesa,, za vse mohlo hledani klicu od auta,,, rafi,, to nechtejte vedet co jsem si musel vyslechnout :-)
 
 
Datum: 05. září 2017 9:14
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/usmernovac_6v.html zdar da sa pouzit tento usmernovac na 50/21 pionier a za toto led ziarovka 12v?????chcem dopredu led ziarovku pionier papiere nema len chcem aby to lepsie svietilo odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 04. září 2017 16:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Abys mohl použít LEDku (nebo relé, případně nějaké elektronické zařízení, ...), musel bys nejprve elektroinstalaci přiblížit normálnímu silničnímu prostředku. Třeba Simson S51 (i když ani to není nejlepší případ) má blinkry řešené tak, že proud z alternátoru je usměrněn a nabíjí baterii. Do obvodu je zapojen stabilizátor napětí, který omezuje napětí tak, aby na baterii nepůsobilo příliš vysoké napětí a nezničilo ji. Na baterii je tak u 12V varianty napětí cca 12,5-14V. Z baterie pak můžeš napájet co chceš, třebas ty zmiňované blinkry, jen musíš dodržet podmínku, že dlouhodobě musí alternátor dodávat více energie, než ty budeš odebírat. U pincka bys musel dodat všechny zmiňované komponenty, navíc každá z nich ke své činnosti spotřebuje nějakou energii a k dispozici máš přitom jen velmi malý výkon (zvláště v nízkých otáčkách). Ona i samotná baterie funguje jako jakýsi stabilizátor nebo vyrovnávač - pokud nedává alternátor dostatek výkonu, dodá ho baterie. Bílá LEDka potřebuje ke svitu stejnosměrné 3V, takže výrobce buď rozdíl mezi 12V a 3V "spálí" na odporu nebo přidá zdroj, který napětí 12V sníží na 3V. Ale počítá se stálým palubním napětím a ne s tím čurbesem, co vyrábí Pionýr pro žárovku! Žárovka to snese, protože je geniální, ale LEDka je hloupá, ta bude v lepším případě jen svítít méně...:-D
 
 
Datum: 04. září 2017 16:23
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Tohle není usměrňovač, ale stabilizátor (tj. měl by oříznout napětí nad jmenovitou hodnotou) a navíc je jen na 6V. Pokud trváš na LEDce a chceš to jen na pole, tak si kup pořádnou cyklosvítilnu na řidítka. Pionýr má zkrátka takovou elektroinstalaci jakou má, smiř se s tím...
 
 
Datum: 04. září 2017 15:28
 
 
 
 
Jméno: patrikz ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj, neví někdo co stím když se mi nevrací plyn a jde těžko docela? JAWA Pionýr 05 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. srpna 2017 15:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19231    
Jestli je tam kolejka tak je zatuhlá. Chce promazat. Pořádně. Kolejka se normálně vrací jak jo ne... a nebo zlomený bowden lanka,překroucený lanko atd... vše promaž...
 
 
Datum: 29. srpna 2017 15:04
 
 
 
 
Jméno: jawasss      IP: uživatel18459    
zdar, chci se zeptat jaká je slušná a rozumná hodinová sazba při provádění renovace motoru na pionýra (pařez, stadion), respektive jaká je rozumná cena za kompletní renovaci motoru stadion (včetně materiálu), čištění, leštění, prostě komplet go. díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. srpna 2017 9:04
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19230    
Rychlá zborka/rozborka fichtla s výměnou pár hovadin cca 500,- (tak 2 hoďky). Kompletní montáž a demontáž s výměnou ložisek,futer,gufer,kliky + usazení,vystředění,vymezení 1000,- (tak do 5 hodin) .... brutální stavy 1000+ a víc ..... řek bych tak 200 až 300 za hodinu.... stadion je primitivní,to máš za hoďku rozebraný a zas složený,tam neni moc co k řešení :-D maximálně tě zdrží ohřívání bloků výměna ložisek ... do času ztráveného na motoru počítám pracovní čas a ne všechen ztrávený,protože se jdeš taky vychcat,napít,najíst,cigáro,kafe,telefonáty,někde něco hledáš atd.... hlavně se dopředu pořádně domluvte co se na motoru má udělat,co se bude kupovat,vyměňovat,opravovat a kolik zhruba za práci ... on si každej myslí že přinese pelech,ty v něm vyměníš všechny střeva a v dílech to bude za litr a práce tak dvě stovky :-D pokud se bude jednat o GO + leštění tak si stanov extra částku za montáž a extra za kosmetiku. Jinak je to nevděčná práce něco někomu dělat,připrav se na to ;-)
 
 
Datum: 28. srpna 2017 9:04
 
 
 
 
Jméno: nehaska      E-mail:      IP: uživatel19228    
Ahoj. Mám babetu 210. Po rovince, do kopce jede bez problémů. Ale, když jedu z kopce dolů, babeta začne škubat, nepřidám plyn, cuká, ale nechcípne. Občas se chytne, pak to samé. Vjede ale na rovinu a jede jak ďas. Prosím poraďte. Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 31. srpna 2017 9:26
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19232    
Ahoj. Dělal jsem sousedovi babetu. Při odzkoušení jsem ji párkrát plně otevřel i z kopce a stalo se mi to,že jsem v plnym kotli zkusil pustit plyn a zase přidat a motor najednou jakoby "zdechnul" ale jakmile babeta trochu zpomalila tak se zase chytil a letěl. Před opravou to nedělal,byl v tak zuboženym stavu,že babeta jela 40 když se rozjela a přeřadila ,někdy nejela vůbec. Po menší GO a seřízení jsem i pokrátil koleno a babeta začla jet fakt dost slušně. Z kopce šla přes tachometrových 60km/h,ale pak se takle úmyslně a nebo neúmyslně zahltila-odstavila. Vadu jsem nikde nenašel. Ptal jsem se kámoše,co babety má již nějaký ten pátek a ten mi řek,že je to normální.... že si s tim nemam lámat hlavu .... do cca 55km/h to bylo ok ... trochu si myslím,jestli za to nemuže ten miniaturní origo karbec ... pokud vysloveně škube,tak asi nedotéká palivo...
 
 
Datum: 31. srpna 2017 9:26
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel19219    
zdar da sa pouzit inducka zo skody 120 na jawa 50/21 docasne nez kupim novu??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 26. srpna 2017 11:33
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19227    
Myslim že jo,jen to bude mít třeba horší jiskru.
 
 
Datum: 26. srpna 2017 11:33
 
 
 
 
Jméno: mustaf10      IP: uživatel16049    
koupim revmaplecjy na 05 , na inzeratach chtej platba predem a to ja nehci ,klasika postou ma nekdo na prodej ? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. srpna 2017 15:07
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar draci, mám otázku třeba to někdo víte nebo změřite. Kolik vám dává zapalovaci cívka na statoru voltu při nakopnutí. U me da tak max 3 volty kdyz do toho fakt hodně skočím. Nechce to vůbec chytnout a škytnuti. Sice jiskru hází ale to neznamena ze uvnitř. Díky za pomoc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. srpna 2017 13:55
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Spravne...a nebo nedava jiskru kdyz je uvnitr. Kompresi si myslim ze ma. Nemuzu ji teda zmerit ale podly odporu na pace tam ma kompresi. Kdyby mel horsi kompresi tak by stejne musel aspon neco delat nebo trochu chrcet. Jak poznam ze dava jiskru i uvnitr?
 
 
Datum: 27. srpna 2017 13:55
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel10719    
Pokud nechytne se startovacím sprejem tak asi nemá kompresi.....jiskru píšeš že to dává....
 
 
Datum: 27. srpna 2017 11:04
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo uz se i vymenoval novy kondik novy kladivko, zkousel jinou civku a jiny svickovy kabel proste nic.
 
 
Datum: 27. srpna 2017 10:28
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Predstih tam mam 1,6 pred HU a odtrh 0,4. Ano jak rikas melo by to aspon nejak jet. Ale rikam on si ani neskrtne ani kdyz tam pri nakopnuti strikam ten startovaci sprej. Vubec se v motoru nic nedeje.
 
 
Datum: 27. srpna 2017 10:26
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19226    
Tak to jsou potom dvě možnosti. Buď máš blbou vačku a nebo nastavuješ kraviny... kolik tam dáváš předstih a odtrh? Mám zkušenost,že když je kladívko v HU otevřené něco pod půl milimetru kus za zubem vačky a začne otvírat pod zubem vačky tak to jede. Je úplně jedno jestli je tam odtrh 0,3 nebo 0,5 a předstih 1,5 nebo 2,0 MUSÍ TO JET aspoň nějak ! Pokud ne,je něco špatně. A platí to i pro kladívkový simsony,stadiona,mopedy,velký jawy atd...
 
 
Datum: 25. srpna 2017 17:03
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Klinek na klice je. Zapalovani je nastavene. Problem je ten ze i kdyz necham vypnuty benzin a skusim to se startovacim sprejem tak ani stim si neskitne. Karburator jsem vyzkousel uz uplne vsechno to to urcite neni. TRysky ruzny, hladinu, jehlu atd. Muze to byt jedine tim zapalovanim. Na Tom stejne neco nesedi. pac kdyz chci nastavit prestih tak jsem musel ubrousit ten plisek u toho sroubu abych ten Stator mohl vice posunout a Dostal se na nejaky rozumny predstih.
 
 
Datum: 25. srpna 2017 8:41
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel19226    
Myslim že takle se to měřit nedá... pokud je jiskra silná a nepálí to tak je blbě karbec a nebo je nastavený zapalování na nějakej totální nesmysl,přesazená vačka,rotor bez klínku na klice a podobně.... jezdilo to?
 
 
Datum: 25. srpna 2017 7:45
 
 
 
 
Jméno: petr.zuzana ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nikdo neporadi??
 
 
Datum: 25. srpna 2017 6:51
 
 
 
 
Jméno: jIRKA      IP: uživatel12689    
Ahoj, na volnoběh mi světla skoro nesvítí, jen když trochu zatůruju, čím to je? Dik. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. srpna 2017 15:55
 
 
 
 
Jméno: JIrka      IP: uživatel12689    
Díky za reakci borci.
 
 
Datum: 23. srpna 2017 15:55
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel5732    
všeobecně u fichtlů je to skoro klasika... každopádně pro maximální možnou svítivost je potřeba mít schopnej rotor, správnou spáru mezi zdrojovou cívkou a rotorem, minimalizovat všechny přechodový odpory!, vhodnou žárovku (dneska docela boj sehnat, v tom čínskym výběru) a nejlíp nově napařenou parabolu.... každopádně s origo zapalováním to na volnoběch už z principu nikdy dobře svítit nebude..
 
 
Datum: 22. srpna 2017 22:42
 
 
 
 
Jméno: karlos      IP: uživatel19223    
u čeho????.........pio 05....21 normal......
 
 
Datum: 22. srpna 2017 22:09
 
<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  >

   

 

   


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 23.09.2017 18:31:01 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu