 Ahoj, mel bych takovy dotaz, nemá tady někdo zkušenosti s bezkontaktním zapalováním z babetty na pionyra??
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. prosince 2009 14:16
Jméno: Chong
IP: uživatel1961
 To Filip - Jsem rád že kámošově kentoye to tak dělá, ale já se bavil o tom že je možné pálit u 4T v obou HÚ a že se to v praxi často využívá, zejména u jednoválců a dvouválců... což ty jsi jednoznačně popíral. Nebo jak jinak lze vysvětlit Tvou větu ,,a 4T nehazi jiskru vzdy kdyz je v horni uvrati,, A jestli stále nevěříš, domluvíme se a stav se u mě doma a já ti to názorně předvedu na synově 4T čtyřkollce a dost možná že aby ti to nebylo trapné, požádám syna aby ti to vysvětlil on  , koneckonců počítám (podle tvých hystrických komentářů) že budte zhruba stejně staří tak líp porozunmíš tomu co Ti říká.
Datum: 20. prosince 2009 14:16
Jméno: filip
IP: uživatel924
 to patres.. jj jasny
Datum: 20. prosince 2009 13:46
Jméno: filip
IP: uživatel924
 To chong... haha.. 15 mi teda rozhodne neni.. no uznavam ze elektrice asi rozumis ale na kamosovy kentoye to hazi jiskru jen pri stlaceni a pri vyfuku ne..
Datum: 20. prosince 2009 13:44
Jméno: patres
IP: uživatel8263
 caw filip sorry ale zapomnel som ho odfotit ale zajtra ho urcite odfotim a poslem ti foto...oki?..
Datum: 19. prosince 2009 21:46
Jméno: Chong
IP: uživatel1961
 A ještě abych ti doplnil tvé vědomosti... setkal jsem se s podobným principem zážehu u motocyklu HD, byl to model z roku 1991. Tam bylo zajímavé že pálil pro dva válce najednou jednou indukční cívkou. Nejednalo se však o zapojení indukční cívky autotransformátorem (proštuduj co to je) ale standardním transformátorem s odděleným sekundárním vinutím vysokého napětí a každý z jeho konců vedl na vstup zapalovací svíčky... no a to je tedy záhada že můžeš mít jednu indučku pro dva spalovací prostory které nejsou vzájemně sfázované.. Logicky pak musí pálit jiskru i jindy než jen v době těsně ke konci komprese. Zajímavostí je že sekundární vinutí bylo pouze jedno... bylo však zapojené tak, že se v podstatě jednalo o výboj VN na dvou jiskřištích najednou z jednoho zdroje a spojovacím vodičem mezi jiskřišti byla kostra motoru... to jsou věci a pak že je všecko jasné jako z učebnice
Datum: 19. prosince 2009 14:27
Jméno: Chong
IP: uživatel1961
 To filip.. já vím, je ti patnáct, všude jsi byl.. v rusku, USA, za humny a kdovíkde ještě, ale jistě jsi zapoměl otevřít víko zapalování od motoru Honda Monkey, který se dnes standardně montuje do kdejaký číny a uviděl bys potom na rotoru z vnější strany takovej kus divnýho kovu.. a jak bys asi byl překvapenej že je to magnet  . Ano.. nagnet kterej by jsis nikdy do svého stroje nedal v podobě CDI... Mimochodem zapojení jLightCDI je víceméně shodné s tím co najdeš v takovém motoru. A také by jsi zjistil že onen rotor je natvrdo, bez děličky spojenej s klikovou hřídelí... no a co z téhle povídky vyplývá? No to že onen magnet míjí snímací cívku při každé otočce kliky a co čert nechce zrovna těsně před horní úvratí... no a otázka zní, když jsi tak moudrý, jakto, že snímač pozná v který ze dvou horních úvratí které se během cyklu čtyřtaktního motoru má pálit, když jedna je koprese a druhá je výfuk (bavíme se o HÚ). Zřejmě má v sobě nějakou zvláštní inteligenci, ale já ti prozradím sladké tajemství... bohužel navzdory tvé pýše pálí vždy v horní úvrati  Je škoda že se elementárními neznalostmi zde ztrapňuješ  A také právě proto ti na 4T jednoválci nekecá otáčkoměr... prostě hodí jiskru vždy při každé otáčce což by jsi mohl čekat u dvoutaktu, ale tady to máš i u 4T... než něco napíšeš zamysli se
Datum: 19. prosince 2009 14:17
Jméno: filip
IP: uživatel924
 patres - poslal by si mi ty fotky?
Datum: 18. prosince 2009 19:18
Jméno: patres
IP: uživatel8253
 mno takto kluci moji...ten pegas de aj vice jak 120...to zapalovanie je z normalniho 4 taktneho pitbiku a jede to supr...ale to neni jen tym karbecem a zapalovanim...tam se toho muselo delat viacej...8 vybrus valce vyvazenie klukovky vyfuk...a tak je toho hodne no ...sak tento moj fichtl ma hodnotu vice nez 1500 eur ...to si us viete prepocitat....okolo 50 000 SK...a tak
Datum: 18. prosince 2009 18:28
Jméno: filip
IP: uživatel924
 to chong.. i kdyby to bylo jednodussi tamto tak si to tam nedam ani za nic.. jedine to z babetty.. a 4T nehazi jiskru vzdy kdyz je v horni uvrati.. proc si myslis ze kdyz se na to dava digitalni otackomer tak se omota drat vedouci od otackomeru na kabel vedouci ke svicce a pak se tam musi nastavit ,,krat 2,, aby to ukazovalo spravny otacky.. delali sme to s kamosem na jeho motorce tak o tom asi neco vim ne?  tak priste nez zacnes machrovat tak si zjisti jak to je.. nebo mozna to tak u nejakyho zapalovani je ale u jednovalcovejch 4T pibiku to nebejva... a jeste k tomu zapalovani.. mam znamyho soustruznika takze to mam uplne v pohode
Datum: 18. prosince 2009 14:57
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To filip... no tvoje odpověď na okaz na CDI vytvořené na původním zapalku pionýra mě docela pobavil. Pravda spolehlivější babetí zapalko může být, ale že je to jednodušší vyrobit mi přijde pravda jedině v případě že má při ruce soustruh, frézu a uděláš si všecko sám... no to ale nepředpokládám. Mě zase přijde jednodušší nakoupit součástky na dobírku, vystříhnout a vyškrábat si tišťák, uříznout z původního statoru jakoukoli pilkou co je při ruce všechno co překáží, dát to na distanční sloupky, vyrobit unašeč a tradá... a to popisuju nejprimitivnější možnost s vybaveností dílny  v tom je kouzlo LightCDI. Jinak žádné zapalko nezvedá výkon, pouze maximálně zlepší spalování v kritických stavech směsi paliva. Na výkonu se podílí tedy nevýznamně. Pitbike jsem viděl i dvoutaktní, jinak ale CDI na jednoválcových 4T pálí pokaždé v hodní úvrati, prostě proto že spálené směsi je jedno jestli dostane jiskru  tak může pálit i při výfuku spalin.
Datum: 18. prosince 2009 8:42
 jestli to zvedne vykon o tolik jak si psal tak bych si to taky zrobil, a kolik ti tak vytahne ten fichtl??
Datum: 17. prosince 2009 21:47
 to by mě taky zajimalo, protože to všechno mužu mit. a tu přírubu na karburátoru sis nechal někde upravit, nebo jak??
Datum: 17. prosince 2009 21:44
Jméno: filip
IP: uživatel924
 a jak si tam poridil dat zapalovani z pitbiku? vzdyt pitbiky jsou 4T a ty hazej jiskru kazdou druhou otacku...
Datum: 17. prosince 2009 21:23
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 ne ne musel sem spravit prirubu nato a pasuje to
Datum: 17. prosince 2009 21:20
 ,,PATRES" když si daval ten karbec z toho pitbiku tak musel si to něják upravovat aby si ho tam dopasoval nebo si ho tam normalně nasadil a pasovalo to??
Datum: 17. prosince 2009 21:09
Jméno: filip
IP: uživatel924
 ok tak to zejtra posli.. muj e-mail je: filip.Jablonsky@seznam.cz
Datum: 17. prosince 2009 19:26
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 bohuzel nemam..ale zajtra bych ho odfotil a poslal by som ti ho ...mas nejaku e-mailovou adresu?
Datum: 17. prosince 2009 19:24
Jméno: filip
IP: uživatel924
 15 koni? tak to je hodne dobry.. mas fotku?
Datum: 17. prosince 2009 19:22
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 ja mam 3fichtle ...jeden mam totalne upraveny...akoze...hlava ze simsona zapalovanie z pitbiku karburator ties z pitbiku...a tak... sak tento pekac ma 15 koni a to je co povedat...teras chcem spravit take neco aj na toho druheho len s inych dielov ...a ten treti je v originalnom stave aj ty mas pionyra?
Datum: 17. prosince 2009 19:19
Jméno: filip
IP: uživatel924
 jo to se da, nekde sem o tom cetl jak ale tet uz nevim jak se to dela.. a ty mas pionyra nejak upravenyho? nebo mas ho v original stavu?
Datum: 17. prosince 2009 19:12
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 oki teda...a da sa zvetsit difuzor na fichtlackom karburatori?
Datum: 17. prosince 2009 19:09
Jméno: filip
IP: uživatel924
 no to nevim.. ja moc po slovensky neumim... no kdyz se udela priruba tak to tam napasovat jde ale pojede to hur nez s originalnim karbcem protoze karbec z babetty ma mensi difuzor.. to bych nedelal
Datum: 17. prosince 2009 19:07
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 hej hej....budem pisat po slovensky oki?...a dal by sa nejako napasovat karbec z babety na fichtla?
Datum: 17. prosince 2009 19:02
Jméno: filip
IP: uživatel924
 jo sem z cech.. ty jsi ze slovenska??
Datum: 17. prosince 2009 18:56
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 no to mi je jasne...a ty si s ciech?
Datum: 17. prosince 2009 18:46
Jméno: filip
IP: uživatel924
 tak jsem tady.. byl jsem za jednim mistnim opravarem a ten rikal ze by to takhle snad melo jit ale prej se ma davat pozor na to aby jak je ten klinek na kuzelu tak aby v rotoru po ty uprave byl furt na presne stejnym miste.. jako aby ta vlozka v tom mela ten zarez na klinek stejne s tim puvodnim.. prej to nesmi bejt pootoceny
Datum: 17. prosince 2009 18:02
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 ok ...ale to je dobry napad...tak vecer ked tu budes tak napis..=D
Datum: 17. prosince 2009 15:40
Jméno: filip
IP: uživatel924
 no to bych prave neriskoval... pak by to uz nemuselo mit takovy magnetincky ucinky kdyz se to zmensi... ja to budu delat tak ze si tu diru necham vyplnit a nechat udelat tam udelat diru na kuzel.. pak ten kuzel bude vlastne na kraji rotoru a ne takhle zalezlej... ja uz jdu vecer tady budu tak kdyby neco tak vecer odepisu
Datum: 17. prosince 2009 15:28
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 to ja viem...ale ked s neho kusok zoberem tak sa nic nestane lebo to bude mat stale kontakt so snimacom
Datum: 17. prosince 2009 15:22
Jméno: filip
IP: uživatel924
 mrkni se na ten rotor z babety.. ,,na hore,, mas 8 segmentu a ,,dole,, je jeden takovej malej ten je na snimac.. proto to nemuzes snizit
Datum: 17. prosince 2009 15:17
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 myslis ten kuzel...mno hej ale ked sa to vyplni tak co my potom bude drzad en rotor..sak cez rotor ide ten srob co ho drzi...ale tam staci len kusok vysustruzit a ten segment tam ostane...ne cely ale to nevadi ...ci?
Datum: 17. prosince 2009 15:11
Jméno: filip
IP: uživatel924
 ten rotor nemuzes zkratit protoze tam je segment pro snimac... musi se to udelat tak ze se ta ,,dira jako vyplni,, sory za neodborne vyrazy ale nevim jak jinak to popsat
Datum: 17. prosince 2009 15:00
 egzistovalo skusobné zapalovanie na pionyroch s takim sitim systemom ako u babetka,pasovalo na to aj tyristor z babety len potom sa stim zapalovanim nevyrabaly len 5kusu mustosa,,,,kto chce o takej zapalovani foto moze mi napisat mail
Datum: 17. prosince 2009 12:06
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 a ked ho tam dam tak jak to pojde ?pojde viac do otacok nebo co..
Datum: 17. prosince 2009 9:24
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 a ten rotor z babetty by sa mal skratit nebo co...lebo asi nepasuje na kuzel...
Datum: 17. prosince 2009 9:23
Jméno: filip
IP: uživatel924
 Dik za radu ale mnohem jednodussi je to z babetty predelat.. a hlavne to bude spolehlivejsi...
Datum: 17. prosince 2009 7:40
Jméno: Chong
IP: uživatel1961
 Proč takové hrozné úpravy.. zkuste tohle http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm . Přesně kvůli tomu o čem si tu píšete to vzniklo. Princip je stejný jak u té babety takže je to stejné a o dost levnější úprava.
Datum: 17. prosince 2009 6:24
Jméno: filip
IP: uživatel924
 proc bych ho tam nedostal? dostanu ho tam uplne v pohode.. akorat si musim nechat u soustruznika nechat upravit rotor..
Datum: 16. prosince 2009 22:31
Jméno: husso
IP: uživatel145
 to zapalovanie tam nedostaneš,ale mal som ho na simsone a bol to fakt masaker..
Datum: 16. prosince 2009 22:28
Jméno: filip
IP: uživatel924
 ja tam mam jen jednu civku.. jen aby to jelo, ty na svetla ne a vejde se to tam v pohode.. ale musi se upravit rotor (magneto)..
Datum: 16. prosince 2009 22:26
 do karteru by se to vlest mělo ale jestli by to točilo tolik co pincek ma
Datum: 16. prosince 2009 22:23
Jméno: patres
IP: uživatel8245
 to chcem aj ja spravit....len nwm ze ci mi to vojde do kartrov ...a este newem ze ako to bude fungovat ...ak mate nekdo skusenosti tak piste...dik
Datum: 16. prosince 2009 22:13
Jméno: filip
IP: uživatel924
 no to by me taky zajimalo.. naky zkusenosti.. tet to predelavam z jednorychlostni tak by se naky rady hodili
Datum: 16. prosince 2009 22:07
 to je jedno z jakeho typu, takovej ktery by tam šel, třeba z nějaky jednorychlostní
Datum: 16. prosince 2009 21:59
 z jakého typu?
Datum: 16. prosince 2009 21:56
|



|