Posl.aktualizace: 13. ledna 2011 22:25
 Chong: Skúsim to trafo. dakujem moc za rady dúfam že sa mi to podarí spojadnit.
Datum: 13. ledna 2011 22:25
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Počty závitů jsou problém. Nedá se to nějak empiricky spočítat. Faktorů je mnoho, zejména pokud se navíjí nadivoko a ještě k tomu nelze přesně říct jak silné mají magnetické pole magnety rotoru. Pro testování funkčnosti bych použil určitě trafo, až když by tohle bylo OK, takbych dělal pokusy s navinutým pólem. Trafo není problém sehant. Dneska se ke všemu dával adaptéry se spínaným zdrojem, takže adaptéry s klasickým trafem se vyhazují. Stačí ti sehnat nějakej adaptér ke spotřební elektronice odkud trafo vyndáš. Můžeš použít cokoli v rozsahu 6 až 12V okolo 10W. Ten příkon je důležitej parametr!
Datum: 13. ledna 2011 8:04
 Ja som asi spravil chybu v zdrojovej cievke pri prevíjaní už si nepamatám kolko závitov som natočil a nepoužil som drot 0,15 ale 0,16mm asi je tam okolo 1800 až 2000 závitov ešte bi som mohol skúsiť použiť trafo s klasickej cievky 6V/230V ale to bi som ho najskor musel zohnat
Datum: 12. ledna 2011 15:39
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Co se týká provozních otáček ad Wepo... z principu by měly být použitelné otáčky u CDI vyšší než u indukčního zapalování (doporučuji odbornou literaturu) Klasické CDI může narážet na problémy s indukcí napětí u vysokých otáček, to se však dá obejít konstrukcí DC-CDI které má nezávislý zdroj energie. Dnes bych byl spíše zastáncem použití zapalovacího pólu jako napáječe pro DC-CDI,kde pak lze jednoduše realizovat hall, či optozávoru, přičemž technické parametry CDI lze lehce odzkoušet na stole.
Datum: 11. ledna 2011 22:21
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Jawadraku 70V je málo.. přečti si text ke konstrukci.. 70V ti jiskru fakt nehodí  . Jinak k dotazu s póly magnetu.. ano, zjištuju je kompasem.. tedy přesněji buzolou
Datum: 11. ledna 2011 22:17
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 To Wepo: Cívka může být jakákoli, jde jen o její citlivost. Orientačně by měla být na 12 až 24V pokud se jedná o cívku, která byla původně relátkem
Datum: 11. ledna 2011 22:14
Jméno: wepo
IP: uživatel10027
 Jenom pro zajímavost: Můj kamarád na to staré zapalování s kladívkama a kondíkem narazil tady tu destičku a napojil to na převinutou světelnou cívku a dal si na ŘÍDÍTKA PŘEPÍNAČ : KLADÍVKA / BEZKONTAKT ... řeknu Vám, na rychlé rozjetí a sílu v malých otáčkách je to dobré, ALe jak pak de na rychlost tak to strácí výkon...takže si to přepíná a jezdí jak DRAK...!
Datum: 11. ledna 2011 21:16
 Skompasom alebo označeným magnetom severný pol označeného magnetu bude pritahovat južný pol na magnetke ale doma nemám ani kompas ani označený magnet  tak som ju skúšal otočiť aj tak aj tak.Cievka má mať 2 vývody ja som ju použil z iného relé na 24 V lebo to čo je v návode som nemohol nikde zohnať to može byť aj celý problém. Teraz od toho idem už nechápem prečo to tú iskru nehádže na výstupe som nameral napätie skoro 70volt ale iskru nie a nie hodit. podozrieval som tú cievku premeral som ju ale tá je dobrá takisto aj tyristor a rezistori ale tiež sú dobré ešte pozrem diody ale ked nie tak už fakt neviem
Datum: 11. ledna 2011 18:50
Jméno: Wepo
IP: uživatel10027
 CHong: Mám to také doma postavené, akorát mi chybí ta cívka z relé, to musí být se třemi vývody ? Mám jen s dvouma...?!
A jak se dá určit jih a sever na magnetu...? třeba podle čeho? De to s kompasem?  Díky
Datum: 11. ledna 2011 17:22
 Odskúšám... ten odpor tam mám dakujem za rady  potom napíšem či to išlo alebo nie.
Datum: 11. ledna 2011 16:55
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 nezapomeň výstup snímací cívky dostatečně zatlumit odporem jak píšu v článku. Pokud by byl vstup tyristoru přebuzenej, hrozí zničení tyristoru. Není marné dát na výstup snímací cívky antiparalelně dvě křemíkové diody (např. 1n4148) jako ochranu GATE tyristoru
Datum: 11. ledna 2011 14:38
 neska som vyfasoval tú magnetku z mechaniky o ktorej sa tam píše a dal som tam nový tyristor skúsim to nahodit
Datum: 11. ledna 2011 14:26
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Ahoj, napiš mi na mail co mám na webu. Proberem co s tím máš.
Datum: 10. ledna 2011 22:44
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 šak si pretoč celý stator alebo magnetku aby ťi to hadzalo na uvrati a to že užto nehádze isku ssa museloniečodosrať
Datum: 10. ledna 2011 22:38
|



|