Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 čus draci hele píši sem znovu s problémem s jawou 350/639 . Jak jsem psal motorka se světly chcípá a při bzdění motorem tim tuplem. bez zapnutych světel atd je vše ok. Baterku jsem dobil po 20 km to dělalo zas ale podle mě to baterkou neni protže na voltmetru mi to ukazuje na baterce přibližně 12V což má být... jestli to dobře dobíjí to nevim ale kontrolka po nastartovani zhasne což ma byt. třeba to je jen nějaky kondik nebo ja nevim co posranyho ale jak to mám poznat nebo jak mam změřit že to dobíjí? díky za rady (možna to pusobí že sem totalni vul ale když mi řeknete par tipu čim by to mohlo byt a na co se mam podivat a jak to mám provést tak problém nebude) díky za rady sem z toho smutnej  posledni tyden prazek a motka v hajzlu DIKY
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. srpna 2011 22:39
Jméno: fabrouk
IP: uživatel12336
 Ahoj, máš manuál k jawině? Tam máš i napsáno jak proměřit vývody x,y,z,. Co se týče toho usměrňovače tak si myslím že není určen pro vape. Usměrnovač bude pro vape stejny, bude se měnit maximálně proud který snesou diody. Možná design bude jiný ale principielně stejný. (http://www.motorkari.cz/moto-manualy-motorek/jawa/jawa-350-638/). Snad ti to pomuze.
Datum: 31. srpna 2011 22:39
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
Datum: 28. srpna 2011 11:42
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 ještě mě napadlo jak mi vedou z altiku vlastně 3 dráty X Y Z do usměrňovače tak bych je zkusil proměřit dřiv než se do něho dostanou. Jestli neni pravě špatny ten usměrňovač (vypada jak kdyby tam byl od novoty je škaredej  ). ale nevím jestli ten každy kabel mam změřit s kostrou nebo ty gable proměřit mezi sebou ?! bo tam je ten střidavy proud . dik za připadny odpovědi
Datum: 28. srpna 2011 11:36
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 včera jsem se na to mrkl a zkontroloval kondíky ty vypadaj dobře. uhliky nevim kde jsou schovany... Potom jsem zkoušel dat jiny relatko ale dela to porad takze tam zadava neni. A to cvakani delal spatne nasazenej kábl ktery prskal. Zkoušel jsem to znovui měřit na multimetru (analogove věcičky nemam, tkaže jenm digitalně) a to je jak čiselny generator pro losovani sportky. Prostě čisla litaji pořad nmahodu a dolu a zas nahoru....
Datum: 27. srpna 2011 9:12
Jméno: petvonchalaj
IP: uživatel6603
 díky za rady všechno se to pokusím skouknout a potom napíšu výsledek
Datum: 26. srpna 2011 10:25
Jméno: fabrouk
IP: uživatel12336
 ještě jsem si vzpomněl. Koukni při úplé tmě, jestli ti kontrolka jenom trošku nežhaví. Pokud ano, je závada v usměrňovači. Jedná se o vadnou budící diodu. Usměrňovací diodu jen tak nespálíš. čus.
Datum: 25. srpna 2011 23:26
 Ahoj, koukni na uhlíky jestli nejsou moc krátké. Puč si někde ručičkovej voltmetr s ampérmetrem do deseti ampér( digi na tohle měření není moc dobrý ). to by ti mělo stačit na přesné změření dobíjení. cca 13,6 až 14,2V při provozu a zátěži ( světla ) cca 2 A při zapnutých světlech ( ampermetr se zapojuje do serie ). Potom koukni na relelé jaké tam máš. Měl bys tam mít polovodičové, tak nechápu kde by se tam bralo to cvakání ( . to vzniká pouze u starých rozepínacích relat, které se už nemontují ). Nvoé relátko stojí 3 kila. Snad ti to pomuže. Mě se taky po... dobíjení tak vím jaké to je.
Datum: 25. srpna 2011 23:07
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Zdarec tenhle problém jsem jednou řešil na své 350 .Problémy budeš mít nejspíš dva. Ten první je že ti dělá problémy dobíjení ,to jak ti to padá až na 5v je nepřípustné musí to být stále aspon na 13,5 v jinak se ti baterie rychle vybije.A to je určitě i část druhé závady .Kdyby ta baterka byla ok dokážeš jezdit určitý čas i bez dobíjení .Ale tohle bylo jen okrajově.Přejdi si všechny spoje jak na baterii tak na statoru zapalování a relátku.POKUD JE VŠE OK.Podívej se na uhlíky v alternátoru popř na pružiny co je drží.Další věc která mě napadla je aby jsi zkontroloval ukostření relátka ,snad ti to trochu pomůže aby jsi tu závadu našel.
Datum: 24. srpna 2011 22:29
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 pomuze nekdo prosim?
Datum: 24. srpna 2011 20:09
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 jo a ještě se mi třeba v pruběhu jizdy rozsviti kontrolka na dobijeni a pak po 10 sekundach zhasne . ale při jizdě to cvakani nemam ověřený po nesedim na ramu
Datum: 24. srpna 2011 12:39
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 tak mám nový poznatky . baterka bez nastartovanyho motoru ma 11,96 V . S nastartovanym se světlama i bez to ma 13.65 V
-ono to trochu skáče 13.5V 11V zas 13V pak 5V ale z 80% drží těch 13,65V - -- ale : když nemam zaple světla tak ok .... Když je zapnu tak sem měl sundany sedlo a tak sem slyšel že tam cosik cvaka a pak jak vypnu světla tak zas necvaka
Datum: 24. srpna 2011 12:37
 při nastartovanym motoru jak pise jawa cezetak a pri nenastartovanym by mela mit nove nabita baterka napeti 12.6 V, ja to tak mel kdyz jsem jeste neznal udrzbu baterky, pri vypnutym motoru 10 V pri parkovackach 8 a neco a pri potkavackach neco kolem 5 V  uz jsem mel co delat abych to udrzel v chodu
Datum: 23. srpna 2011 21:45
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 a ještě mně napadlo kdyby to bylo baterkou tak bych přece ani nenastartoval ne? kdyby byla vyšťavněna?!
Datum: 23. srpna 2011 21:38
Jméno: petrvonchalaj
IP: uživatel6603
 nene kontakty na baterce jsou dobrý , zítra ráno teda změřím napětí na baterce za chodu motoru i se světly nebo bez ? jo a ještě bych se chtěl zeptat jestli : baterka dává energii světlům, blikrům atd a altík ji pak dobíjí nebo baterka je pro start a altík dává energii žárovkám a pak přebytečná energie jde do baterky ? diky zitra napišu to napětí za chodu
Datum: 23. srpna 2011 21:20
 jaké máš napětí na baterce pri nastartovaném motoru? má se to pohybovat od 13.8 do 14.2 V
Datum: 23. srpna 2011 21:10
Jméno: johny
IP: uživatel8528
 povolenej kontakt na baterce
Datum: 23. srpna 2011 21:03
|



|