Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
Posl.aktualizace: 04. října 2011 11:36
Jméno: standa
IP: uživatel12526
 Hele jak říkam,pro mě to není akutní záležitost. Co bydlim na Kladně,tak najedu 50km za půl roku  A když chci něco ladit,mam tam Vape. Chci to rozchodit do budoucna. Ale ještě jednou se kouknu,jestli tam neni nějakej bordel ve "svorkovnici" .....to mi vůbec nenapadlo kontrolovat.....ale spíš mam tušení,že tam zase něco upadlo....až nebudu mít co dělat,tak to se Zděndou kuchnem a případně se ti ozvu....
Datum: 04. října 2011 11:36
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Standa. No nevím, podle toho jak to popisuješ, tak bych to viděl na nějaké rušení po napájení a že si to CDI vyhodnotí jako impulz k výboji, když nemá. Kdyby jsi se ozval dřív, tak jsem se stavil v sobotu a kouknul na všechny Tvoje potíže bo jsem byl na burze ve Velké Dobré  . Dej větší kapacitu na vhlazení. ZTeď tam budeš mít 1000uF tak to nahraď 2200uF a koukni jestli to pomohlo. Osobně pro CDI kladívka používám jen z nouze, páč kladívka trpí jednou nectností, stejně jako všechny mechanické spínače. Tomu se říká zákmity. Jakýkoli mechanický spínač po sepnutí poskakuje vlivem pružiny kontaktu... to může CDI vyhodnotit jako povel k výboji. Pokud motor dosáhne kritických otáček, stihne se i nabít CDI a pak může pálit znovu klidně i po čtvrtotáčce. Tedy osobně jsem to nikdy neviděl, ale tohle riziko tu je. Proto je bezkontakt lepší bo negeneruje falešné sepnutí jako kladívko.
Datum: 04. října 2011 6:37
Jméno: martin
IP: uživatel11975
 chongu ses moc sikovnej,koukal jsem na tve stranky a mas tam pekne vychytavky. Nerozumim moc elektrice ale asi se ji zacnu trochu venovat  jde videt ze se tim bavis a rozumis tomu ...
Datum: 04. října 2011 0:13
 škoda že netušim o čem je řeč  ))
Datum: 03. října 2011 20:00
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Chong: Díky za rady, mám to na stroj pro závody, součástky zalít epoxidem samozřejmě plánuju a světla potřebovat nebudu, magnety v rotoru "unavené" nejsou, tak snad se to ukrmí. Další plán bude nahrazení kladívek Hall. čidlem a plošňák půjde do krabičky. Dneska jsem to byl projet, předstih ani nevím jaký, prostě jsem tam něco plácnul, trysku jsem tam šoupnul 68, šlo to krásně za plynem, do kopce 3-ka na 4000ot/min a motor si ty otáčky držel. Dal jsem 76 trysku pro srovnání, plnej a překvapilo mě, že žádný tarokování se nekonalo, že ta jiskra je tak silná, že i tuhle bohatou směs to zapálí, to člověku otevírá nové možnosti, schválně zkusím, jestli to dokáže jet i na ten sajrajt zvaný E85. Prostě mě to strašně mile překvapilo.
Datum: 03. října 2011 19:41
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 zprvu se mi stávalo,že když jsem motor vytočil a zmáčknul klakson (kterej netroubí,jen se přilepí,je na 12V~) tak motor normálně běžel a nekašlal.....jak jsem v otáčkách pustil tlačítko klaksonu,následovala rána z karburátoru že odletěl filtrbox metr od motorky.....
Datum: 03. října 2011 19:14
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 Chongu co se mohlo v CDI posrat,když mi to začlo střílet z karburátoru....vím že je to zápalkem...na Vape fichtl nekašle....nemuže to bejt třeba indučka? Tu totiž na Vape nemám....nijak mi to nepálí,takže sem to doted neřešil......by the way je to,jestli si pamatuješ,jedna z prvních vývojových verzí na 12V.....měl jsem to zapojené jen baterka 12V/3,4Ah bez dobíjení,místo kladívka Hall+clona....a hallem to taky neni,protože to dělá i na kladívko.....
Datum: 03. října 2011 19:11
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 To Johny15. Se světlem a klaksonem to jde, ale nesmíš to mít zapnutý při startu. Jakmile to naskočí, tak světla už lze zapnout. Pochopitelně je nutné mít stabilizátor (aby neshořela elektronika při vytočeným motoru a zhasnutým světlu) úprava zadního světla na LED a náhrada klaksonu za stejnosměrnej, popř. vyrobit oscilátor (např. s NE555 a tranzistorem) jako budič původního klaksonu, ale popravdě lepší je koupit za pár korun klakson stejnosměrnej, přecijenom je líp slyšet
Datum: 03. října 2011 18:42
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 No abych doplnil... není od věci zalejt hmotné součástky epoxydem kvůlivá vibracím... a taky info, že osobně považuji za nejzdařilejší typ zapalka verze 3.0. Dneska nevyrábím obvykle jiná. Tam se ale musí použít UC2845 (www.temic.cz) také kvůli teplotě pod bodem mrazu. Taky doporučuju použít pojistku 2A na přívodní kabel.. sysch je sychr jak říkáme my češi
Datum: 03. října 2011 18:37
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 to sem zase něco plácnul......to víš že to jde se světlama a klaksonem....bavili jsme se o případu,kdy se to používá bez baterky......origo zapojení je s baterkou(což se dočteš v odkazu) a s baterkou vše maká paráda...dá se tam dokonce dát halogenka 12V/35W za použití zadního světla z LED diod....jen ten klakson je problematickej....protože origo bzučák je na střídavý napětí....tudíž na stejnosměrný "nebzučí"
Datum: 03. října 2011 17:46
 kurna tak to je dobry aji bych o tom uvažoval ale zas když mám origo ted dobře seřízeny a škoda že to nejde ze světlama a klaksonem
Datum: 03. října 2011 17:32
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 neudělal by mi ho nekdo? zaplatim, sem z Prahy
Datum: 03. října 2011 16:27
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 Ano,mužu jen souhlasit,je to pecka....jak píše Chong o chodu bez baterky.....mohu potvrdit.....chodí to normálně bez baterky,ale nesmí se rozsvítit světla a nebo zmáčknout klakson......jinak předem radím....ten velkej kndenzátor přitahni dvěma stahovacíma páskama....měl jsem CDI v masce u j21 a furt mi upadával....
Datum: 03. října 2011 14:31
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Ahoj Bakoune, gratuluji. Vždycky mě potěší když někdo dá dohromady moje zapalování bez mé pomoci.. pro mě je to důkaz že jsou ty konstrukce reprodukovatelné  . Ale ke konstrukci dvě poznámky... Musím si nad stránky sednout a doplnit nějaké novinky a úpravy pro zlepšení životnosti. Takže první věc... pokud nehodláš jezdit za mrazu, tak OK, ale pokud bys rád jezdil i o teplotách nižších než 0°C tak musíš vyměnit SG3525 za SG2525. Jsou stejné, jen ten SG2525 umí pracovat i v mrazu.. jsou holt věci, na které jsem zapoměl při vývoji.. ale život naučí  . Druhá věc je dimenzace tyristoru. máme zapalko co naběhalo okolo 6tisíc km a nakonec umřelo.. závěr je jednoznačný, pro dostatečnou životnost je potřeba předimenzovat spínací tyristor aby měl superpředimenzaci. Takže buď použij nějaký tyristor na větší sínaný proud, nebo použij jako já IGBT tranzistor. Používám IRG4BC30K (www.gme.cz). Zapájí se do stejného místra jako tyristor, pouze se otočí o 180° kolem osy (záda bude mít opačně). Tím uděláš životnosti zadost  . Bezbateriový provoz je potíž... chce to sloučit energii všech pólů a startovat bez světel. Tohle funguje, jakmile se vyhoupnou otáčky na volnoběh, tak lze zapnout i světla. Jinak pro start budeš potřebovat akumulátor. Jde o to, že startpákový otáčky jsou tak nízké, že neutáhnou se zapalkem i světla... Jinak moje osobní CDI (mám taky verzi 1.1 jako ty, ale laděnou na 160V) má najeto 3000km a zatím jsem vždycky dojel bez jediné závady na CDI. Pouze jednou jsem měl defekt stínítka hall snímače, takže se musel nechat vyrobit ze silnější oceli, odolné vibracím.
Datum: 03. října 2011 8:24
 Krásná práce. Teď se stydím za svojí jiskru o kterým sem si myslel že je pěkná.
Datum: 02. října 2011 21:21
|



|