
Předpokládám že máš 12V alternátor (motor 638, případně 632 s altíkem). Na baterce v klidu by mělo být cca 12,5 V, při nastartovaným motoru se zapnutýmy světly a cca 3000 ot. zhruba 13,5 - 14 V. Závada bude nejspíš v
usměrňovači (černá krabička s dírkama v kastlíku). Vyndej ho a proletuj spoje zespoda, případně můžeš za pár korun postavit novej podle návodu
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=52&nodeid=940
nezapoměň proměřit dráty z fází altíku X. Y. Z jesli vedou - stačí pípákem (jesli nejskou někde zalomený a pod) a zkonroluj délku uhlíků. Celý dobíjení můžes proměřit podle tohohle návodu (je to odpověď na dotaz z jwm) Ten rotor buzeni 0,7 ohm mi pripada dost malo, pri zastavenym motoru byva na DF+ kolem 10V a to by pri 0,7ohm bylo nejakych 14A buzeni, mozna mas v rotoru sekly drat na kostru, zkousel jsi to merit? Pri seklem vinuti rotoru ale hodne casto odejde i regulator a alt potom budi porad naplno a baterka se vyvari. Zkus tenhle postup :Nejdrive je treba zkusit, jestli alt skutecne nedobiji, nebo jestli jen nesviti kontrolka dobijeni. Na baterku pripoj V-metr a zmer napeti v klidu(melo by byt 12.6V). nastartuj , zvys otacky na nejakych 3000 a podivej se znovu na napeti(melo by byt asi tak 13.8 az 14.2V) pokud to odpovida, rozsvit hlavni svetlo a mer napeti na vytocene masine znovu, je-li vetsi nez 13.8 je to OK a je vadne relatko kontrolky dobijeni, jeho pripojeni nebo kontrolka. Pokud se napeti nezvedne a zustane na tech 12.6V postupuj nasledovne. Zapni zapalovani a mer napeti na svorce D regulatoru - melo by nani byt stejne napeti jako na baterce(cca 12.6V), pokud neni, hledej na privodu k regulatoru, pokud je, mer napeti na svorce DF regulatoru, melo by na ni byt tak o 1-3V mene nez na svorce D(cca 9-11.5V), pokud neni, je asi vadny regulator nebo zkratovany jeho vystup.Vadny regulator muze byt v dusledkem zkratu budiciho vinuti bud na kostru, nebo mezi sebou. NEZ ZACNES MENIT REGULATOR, ZKONTROLUJ ODPOR BUDICIHO VINUTI Z UHLIKU(SVORKY) DF !!!! Odpor ze svorky DF proti kostre musis namerit kolem 9 ohmu, souhlasi-li odpor budiciho vinuti, muzes vymenit regulator.Problemy muze zpusobit i nespravne pripojeni regulatoru k uhlikum, vyvod z regulatoru z DF musi jit na + uhlik, - uhlik musi byt ukostren.Pokud tam toto napeti je, zmer napeti na svorce DF alternatoru, melo by byt stejne jako na regulatoru, pokud neni, je vadne propojeni regulator-alternator, pokud je, rozpoj konektor z DF a zmer proud z dratu do alternatoru(mel by byt vic nez 1A - odhadem)pokud neni je preruseny obvod buzeni altu (bud nesedi uhliky nebo je prerusene budici vinuti rotoru). Pokud budici proud sedi, prejdi na silovou cast, nejproblematictejsi byva usmernovac, otevri ho a zkontroluj jestli v nem vejsou vyhrate a uvolnene spoje, pokud ano, proletuj je, pokud ne, zkontroluj diody usmernovace(nejjednodussi je to multimetrem prepnutym na mereni diod) od usmernovace odpoj konektory XYZ a konektor +,+ pol multimetru pripoj na - usmernovace(nebo na kostru) a a druhym hrotem utukej vyvody XYZusmernovace, kazdy by ti mel ukazat tak 0.4-0.6V,nakonec promer vyvod + usmernovace, ten by mel ukazat tak 0.8-1.2V, pak dej - hrot meraku na + usmernovace a +hrotem otukej XYZ, meli by ukazat zase 0.4-06V, diody ktere ukazou kolem 0 jsou prorazene, diody ktere ukazou vic nez 1V(zalezi na meraku) jsou vadne(nahrada je popsana v technice). Dale muzes promerit pracovni vinuti alternatoru, odpoj konektory XYZ,86, a ze konektoru 86 mer odpor proti X,Y,Z, mel by byt radove do jednotek ohmu a hodnoty vsech svorek X,Y,Z, proti 86 stejne. Odpor libovolne svorky XYZ86 proti kostre by mel byt nekonecno, urcite vice nez 1Mo.Propoj alternator s usmernovecem ,pripoj baterku(konektor na + usmernovace), nastertuj a mer napeti mezi X-Y, Y-Z, Z-X (POZOR, JE STRIDAVE!) melo by byt vice nez asi 5V na volnobeh a 14-16V na vytocenem motoru (zalezi na stavu baterky, kvalite diod, a zpusobu prevodu v meraku)zase by melo byt stejne pri vsech merenich. Pokud neni uvedeno jinak, meri se na konektorech ktere jsou zasunuty do sebe! Plati hlavne pro mereni na budicim obvodu. Mozna bude lepe zacit merit na silovem stupni, problemy na usmernovaci jsou dost caste. Pochlub se, jak jsi dopadl. [El Fag]