 Zdar hoši. Přemýšlel sem, že bych si přes zimu udělal mustastanga na polňačky a sehnal sem si bezkontaktní zapalování z motorové pily. Jenže rotor je moc velkej ale vleze se, jenže už se tam nevleze snímač. Chci se zeptat jak to máte udělaný vy, jestli máte vyřezanou díru v karterech a dál jak mám ten snímač připevnit. Je to na šroubky, ale bojim se že kdybych chtěl udělat závit v katerech tak se provrtám do klikovýho prostoru. Byl bych rád za nějaký odkaz na foto. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. listopadu 2011 12:12
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Hele, když už nestojíš o světla, tak použij originální zapalko a jen ho na bezkontakt překopej. Na zapalovací pól dáš transformátor 6V/230V tak 10W nejméně na jeho výstup jednu diodu, tyristor a kondenzátor 1uF/630V. Původní světelnej okruh osadíš zdvojovačem napětí a zenerovou diodou na např. 5.1V. Z toho můžeš pak napájet hall co bude budit tyristor, nebo optozávoru co bude budit tyristor. Součástky tak za kilo (hall pochopitelně stjí tři kila, ten nepočítám) a žádné brutální zásahy do mechaniky motoru. Maximálně upravíš stator původního zapalka, kde sundáš držák kondenzátoru a uřízneš (pokud ti bude překážet) osičku kladívka. Tišťák umístíš s trafem mimo blok motoru a je to. Viděl jsem totiž i hrůzy, že někdo vyřezal díry do harteru, a víka zapalka, jen aby se mu zapalko chladilo. Tohle zapojení ve skutečnosti kopíruje po elektrické stránce to co si tam hodláš dát z motorový pily... Kdybys o navrhované řešení stál, tak se ozvi, pomůžu ti to dát dohromady.
Datum: 17. listopadu 2011 12:12
 rotor osoustružit co to pujde-samozřejmě magnety nechat myslím jen lopatky atd... já měl vyřezanou díru v katrech a přichyceno na jednom šroubu kterej pasoval do držáku originálního statoru a druhej štoubek byl opřenej z venku o karter...fotky bohužel nemám,,,šlo to rychle z domu...dva dny jsem jezdil a na třetí jsem to nenastartoval a musel zase doladit.... bylo to s minibike ale to je skoro stejný...
Datum: 17. listopadu 2011 10:05
|



|