Jméno: mustang1971
IP: uživatel12833
 Zdravím,chtěl bych se zeptat,jak poznám že mi nefunguje dobíjení?Kromě toho,že mi to po chvíli jízdy chcípne.Konkrétně na ČZ 175/470.S těmahle motorkama nemám žádné zkušenosti,doposud jsem dělal jen fichtly,tak mě prosím neukamenujte.Je tam origo relé a zdá se podle všeho že dobíjí protože vždy když nastartuju tak kontrolka zhasne a když chcípnu tak se rozsvítí.Což by mělo být v pořádku.Nebo jak se to jinak pozná?Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2012 22:25
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 analogem to určitě přeměř, v tomhle případě bývá přesnější, jinak ty nový relé taky nejsou žádná hitparáda, já kupoval dva roky zpátky taky nový a bylo blbě seřízený, spínalo už v 5,5V a druhej regulační supeň končil v 7V, musel sem si ho doseřídit.. Ohledně spotřeby doporučuju dopředu 25W žárovku, zapalování 10-15W, 5W zadní světlo 5W plus nějaká rezerva na dobijení vychází akorád..
Datum: 11. ledna 2012 22:25
Jméno: dan
IP: uživatel12113
 Je to 477, 50W dynamo. Se světlama (15W předek a 5 zadek) to bylo asi tak nějak jak jsem psal, tak jsem tam hodil do předu 35W žárovku a při max otáčkách tam bylo těch 7,5V. Ale někdo tady psal že jiskra potřebuje 15W a to mi vychází 5W přes výkon dynama takže to asi není moc vhodné..Jinak měřák by měl být v pohodě ale skusím to ještě přeměřit PUčkem (analog) až se k tomu dostanu. Už jsem si i pročítal dílenskou příručku relé ale moc chytrý z toho nejsem..Jo jinak relé je staré asi tak jak baterka-slabé 4 měsíce.
Datum: 11. ledna 2012 17:14
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 provaz: dovolím si nesouhlasit, to je ten samej případ jako s kontrolkou, pokud je relé rozeštelované a spíná dejme tomu už v 5V, tak sice na volnoběh kontrolka nesvítí, motor se v chodu bez světel udrží, nicméně o dobíjení se hovořit nedá, když tam totiž dáš novou nabitou baterku, tak ji napětím 5V nebudeš dobíjet, ale naopak vybíjet do dynama, a po pár měsících ježdění tímto stylem ji odrovnáš (samozřejmě záleží i na seřízení regulace)..
Datum: 11. ledna 2012 16:21
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 dan: 7,4V na volnoběh se mi zdá nějak moc, co máš za stroj? měříš se zapnutýma světlama nebo ne? a měří ti dobře multimetr? když je v něm slabá baterka tak občas ukazuje blbosti.. jinak pokud jsou měření správný, tak ti samozřejmě přebíjí, maximální přípustný napětí co by se mohlo objevit na baterce nesmí přesáhnout 7,8V, nad touto hodnotou už riskuješ poškození baterky, taky proto ti nejspíš odešla ta tvoje...
Datum: 11. ledna 2012 16:08
 Jinak teda nejjednodussi zkouska zda ti to dobíjí je to, že to nastartuješ, malinko přidaš plyn a odpojíš baterku( třeba rozpojit pouzdro pojistky) a motorka by měla běžet. Někdy se to udrží i na trocu zvýšený volnoběh když daš. Pak si zkus třeba i rozsvítit světla abys věděl co to dělá
Datum: 11. ledna 2012 12:52
 dan: jasně že ti to přebíjí... v otáčkách máš mít 7,2
Datum: 10. ledna 2012 22:18
Jméno: dan
IP: uživatel12113
 přiseru se  mám asi opačný problém..na volnoběh je na baterce napětí asi 7,4 V a při max otáčkách až 8,5 V. To znamená že to přebíjí že? Teď mi totiž odešla baterka tak jsem měřil co a jak a tohle se mi zda divne..Díky
Datum: 10. ledna 2012 22:05
Jméno: mustang1971
IP: uživatel12833
 Díky moc!Přesně takto jsem to potřeboval vysvětlit
Datum: 10. ledna 2012 21:48
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 že nesvítí kontrolka ještě nutně nemusí znamenat, že to dobijí, sežeň si multimetr a změř napětí na baterce a vypnutym motorem, na volnoběh a na zvýšenej volnoběh, ve druhém a hlavně ve třetím případu musí bejt větší než 6,5V, v opačnym případě nedobijí.. a když tomu nerozumíš, tak si nejdřív stáhni a přečti příručku (třeba tady http://www.cezeta487.ic.cz/cezeta_450.php ), případně i Dočkala, tam najdeš všechno důležitý ohledně opravy a údržby elektrozařízení
Datum: 10. ledna 2012 21:08
|



|