Jméno: libor1
IP: uživatel12974
 Nazdar draci,já se prostě musim pochlubit  , nedavno jsem tu psal že sem sehnal tyristorovýzapalování (to z amatérskýho rádia-novější úprava), minule sem se s tim zapojenim sr*l dva dny ,ale výsledek fakt stojí za to. Takhle pěknou a sytou jiskru sem na pinckovi ještě neviděl!! A nejlepší na tom je že jiskru hodí už i při malejch otáčkách,fakt stačí trochu šlápnout na start páku a už je cítit jak to chce blafnout. Taky pěkně pravidelně drží volnoběh a tahne pěkně i v menšich otáčkách a při rozjezdech, takže kdo uvažuje o koupi od někoho, nebo mu to někdo umí sestrojit tak doporučuju, paráda  , to je vše Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. ledna 2012 20:18
 Nevite nekdo kde bych to zapalovani sehnal (komplet) smontovany????
Datum: 27. ledna 2012 20:18
Jméno: dan
IP: uživatel12113
 ano tyristor jsem použil podle návodu takže jsem asi mohl dát větší...Jinak bych si troufl říct že nejsem svátečním elektronikem nebo aspon při nejmenším umím zapájet součástku  DPS byla dělaná fotocestou..ale jak to tak čtu asi se k tomu zapalku zas vrátím a skusím ho rozchodit...díky za radu
Datum: 23. ledna 2012 14:35
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Všechno je to dostatečné dimanzaci součástek a ochraně proti uklepání. Kritické místo zapalování je tyristor, ten bych volil na maximální možněj proud a dostatečný napětí (nejméně 600V) a pak to může mít snesitelnou životnost. Když jsme v CDi použili TYN610, tedy 600V/10A tak vydržel 6000km. Takže dneska bych pod 20A nešel, takže BT152. Ale ještě lepší je použít IGBT tranzistor. Ona je totiž potíž v tom, že když se sepne tyristor a začne vybíjet vysoké napětí kondenzátoru přes indukční cívku, tak ta jehlovitá špička okamžitého proudu v řádech milisekund mnohonásobně převyšuje max. spínací proud tyristoru a toto dlouhodbé namáhání způsobuje únavové proražení tyristoru. Většinou ti umře zapalko na tohle. No a co se týká odolnosti vibracím... no asi tak.. většina z vás svátečních elektroniků neumí v první řadě ani pájet. Takže studeňáky a nebo uhřáté spoje se zoxydovaným cínem to životnosti nepřidá a když k tomu nerespektujete váhu součástek a dáváte je do tišťáku s dlouhejma nohama bez fixace čímkoli, třeba zalitím epoxydem, nemůžete se divit krátké životnosti. A to nemluvím o kvalitě podomácku vyrobenejch tištěnejch spojů.... ale i tak vám v tomhle experimentování držim palce, protože kdo nic nedělá, nic nezkazí
Datum: 23. ledna 2012 8:02
Jméno: dan
IP: uživatel12113
 Já jsem si tyristorové zapalovaní stavil 2x a ani jednou mi nejelo vic jak tyden.. Uz jsem ho nerozchodil tak jsem to hodil na origo a uz jezdím jak sax  A tím druhým sem si ale fakt yhrál aby se nemohlo nic uklepat a zas po 4 dnech konec...asi sem uplne pako, přeju at ti vydrží
Datum: 22. ledna 2012 17:08
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 To nemění nic na tom, že by Vape jiskra bůhvíjaká zázrak. Rozdíl proti koudnýmu origo zapojení jsem nezaznamenal, ať už pomocí startpáky nebo po roztočení vrtačkou...
Datum: 22. ledna 2012 16:16
Jméno: standa
IP: uživatel13093
 Největší jiskra co jsem kdy viděl,je z CDI zapalování od Chonga co mam doma....jinak Vape....nezdá se mi že by to dávalo nějakou extra jiskru.....
Datum: 22. ledna 2012 14:18
 no podla mna nemáme co porovnávat ked ti to išlo z baterky, to ti spraví aj original z baterky
Datum: 22. ledna 2012 14:07
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
Datum: 22. ledna 2012 13:21
 este si nevidel vape, od vape sa bojím dává takú ranu ze ta to moze zabiť.. pri prvej skúške som vypol motor tak ze som sundal fajku.. v normalnom pripade s origo zapalovanim nic moc to vydrzís, ale s vape nikdy viac...
Datum: 22. ledna 2012 11:09
Jméno: libor1
IP: uživatel12974
 neboj už sem laboroval a fakt šlape dobře ina nízkej volnoběh,taky sem zkoušel i větší odtrh na svíčce - 1mm no problem
Datum: 22. ledna 2012 11:06
 Nedivím sa ti že máš radosť  tiež som tak reagoval keď som si to postavil, vyskúšaj niekedy aký najmenší sa ti dá nastaviť volnobeh, bol som prekvapený ako krásne ten motor pradie vo fakt nízkych otáčkach...  S origo zápalkom by už dávno zdochol
Datum: 22. ledna 2012 10:44
|



|