 zdarec, prosím a bližší info. Mám mustanga. Mám na něm baterku s blinkrama, brzdovým světlem a klaksonem ( na stejnosměr). Jsem stím spokojen. Ted řeším dobíjení. Bude stačit když : magneto dává střídavé napětí. Muj postup zda - li by fungoval? : Jednu cívku bych odkostřil, přes usměrňovací můstek ( nebo diodu) bych usměrnil střídavé napětí na stejnosměrné pro dobíjení baterie. Pak přes relátko ( z ČZ 175) a pak do baterie. Cívka by mněla bezebproblému stíhat dobíjet už jen kvuli tomu, že blinkry neblikají pořád a není velký odběr. Bude to tak fungovat?? baterie by se neměla přebíjet kvuli relé .. je to tak?? děkuji za názory a rady. Předem děkuji.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. dubna 2012 11:51
Jméno: Chong
IP: uživatel13516
 na samostatnou cívku (v katalogu ND se jí říká pól, tak nevím proč furt tady používáte zavádějící název cívka, cívek je druhů.. zapalovací cívka např. a k ní zapalovací cívka na statoru, nebo jak to říct jinak? asi zapalovací pól jako v katalogu a hned každý ví jakouže to cívku mátebna mysli  ) není problém zapojit shottky usměrňovací diody, stačily by i 3A, ale potíž je ve chvíli kdy nic nebudeš odebírat. To je stav kdy neblikáš, nebrzdíš a akumulátor je nabitej až pookraj.. v tu chvíli celý okruh odebírá bezvýznamný proud a podle mě ve vysokých otáčkách naměříš na pólu střídavé napětí větší rozhodně než 45V, takže odpadá použití třísvorkových stabíků a musíš to v tu ránu spáchat jako zenerův stabilizátor posílený patřičným tranzistorem a shottky diody bych dal raději na 100V.
Datum: 20. dubna 2012 11:51
Jméno: hh
IP: uživatel13550
Datum: 19. dubna 2012 22:31
 děkuji za příspěvky... nene svítím normálně svět. cívkou... mám zapojený světla ( přední i zadní) na jednu cívku.. svítí krásně... a tou poslední 3tíbych chtěl dobíjet baterku co žene blinkry, klakson a brzdové světlo
Datum: 19. dubna 2012 22:30
Jméno: hh
IP: uživatel13550
 pokud tim chceš svítit a ještě dobijet baterku, jednocestný usměrnění v podobě jedný diody je dost málo, potřebuješ usměrňovač, nejlépe z Schottkyho diod.. schéma stabilizátoru má Chong na svym webu, i když pokud budeš jezdit se zapnutýma světlama (tzn zatížení magneta bude podobné jako za normálního provozu a napětí zůstane kolem 6V), asi by ani nebyl potřeba ..
Datum: 19. dubna 2012 22:26
 nevím zda se něco takového vubec dá koupit  ... určitě máš v okolí nějakého elektronika který by ti to postavil
Datum: 19. dubna 2012 22:05
 pokud se dá koupit na kolik tak zhruba ta věcička příjde?? s výrovou bych mněl já osobně asi problémy (popřípadě najít někoho kdo by mi to vyrobil za peněžní hodnotu samozdřejmě) ....
Datum: 19. dubna 2012 20:46
 stabilizátor se dá vyrobit.. schema ti na nej asi už nenajdu... chong by to mít měl.... a je tam proto, že magneto je schopno dělat i 12 V a víc.... takže napětí které poleze z cívek se bude stabilizovat na 7.2 aby to mohlo baterku dobíjet a nevařit.... jinak samosebou prvně musíš výstup z cívky usměrnit... mohla by stačit i jedna 3A dioda na cívku.
Datum: 19. dubna 2012 19:19
 mohl by jsi mi to nějak přiblížit? ten stabilizátor napětí?? ... dá se koupit? vyrobit ( rai bych si ho nechal popřípadě vyrobit)... proncip..?
Datum: 19. dubna 2012 19:01
 s regulátorem z dynama to fungovat nebude.. pracuje na uplně jiném postupu... ty potřebuješ prakticky stabilizátor napětí na cca 7.2 V a nejakých 5A
Datum: 19. dubna 2012 18:58
|



|