 Zdar chlapci  Jelikož ve sněhu se nedá s normálním vzorkem jezdit a fichtla si nechci níčit, tak chci konečně si splnit svůj sen a dodělat si dobíjení  Tedy... Rozhoduju se, zda udělat 6V nebo 12V okruh. 6V že bych z obou cívek vyvedl vodiče k regulátoru (regulátorům) a pak hodil na baterku. Zjednodušeně  Ale spíš mi přijde lepší zapojit 3cívky za sebe a navést to na regulátor 6V. Pak bych to hodil na baterku. Zapalování bych napájel z baterky normálně přes kladívka. Co si o tom myslíte ? Popřípadě jaké je nejjednoduší zapojení. Ještě zda bych mohl použít regulátor například tento: http://aukro.cz/regulator-rele-napeti-6v-jawa-cz-novy-i2825796066.html nebo zda tento elektronický http://aukro.cz/elektronicky-regulator-rele-napeti-6v-jawa-cz-i2864416725.html . Ale radši bych ten první. A jestli si to představuji dobře (  ) Tak by to bylo tak, že regulátor umístím "někam" na motorku, připojím napětí z cívek, asi ukostřím a jedním vývodem zřejmě mohu připojit rovnou na baterku. Poté z baterky mohu napájet rovnou světla, zapalování atd... Jinak baterku mám vyhlídnutou KOYO 6Ah . Pletu se nějak ? Pokud ano, byl bych Vám moc vděčný, kdyby jste napsali co a jak.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. prosince 2012 12:50
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Pro Chonga!Ahoj!MOC MOC děkuju!Nejenom, že temu perfektně rozumíš, ale ešče se tak do podrobna podělíš o svoje vědomosti!Toš ešče jednú díky!A pškný svátky, hodně ščestí a taky pevný nervy tady na pokecu!Měj se pěkně!
Datum: 23. prosince 2012 12:50
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 stabilizátor najdeš zde... http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif (existuje jich víc druhů ale tohle je ideální pro někoho kdo elektrice nehoví). Je to jednoduchý a neměl by být problém aby to makalo na první zapojení. Osobně doporučuji okruh nastavit na 12V. Všechno obslouží rego, nemusí se převíjet póly jak občas někdo tady trousí, pochopitelně pak musíš žárovku a indučku dát typ na 12V. Na každej pól dáš graetz, jak jsem psal. Jednodušší to je se zapalkem pařízka. Tam odpojíš u obou vinutí vodiče od kostry a spojíš obě vinutí do serie. Pak logicky 6V a 6V dohromady dá 12V a je příjemný že pak máš jeden pár vývodů z magnetta, takže stačí jeden graetz. Tady ale už teče větší proud, takže to chce schottky tak na 5A tedy doporučuji SB560. Za to uvedené rego (tam vyměnit tu diodu 1N5820 taky za SB560) a máš to předělaný na 12V s akumulátorem. Já tedy osobně jako nevyhnutelné doporučuji dozadu LED a s ohledem na uspoření energie i DC-CDI (ale to je už vyšší dívčí), protože klasické indukční zapojení zapalování je dost nenažrané. Když už je to s akumulátorem, není od věci zapojit bezkontaktní snímání polohy kliky, tj. optozávora, nebo hall snímač. Pochopitelně to vyžaduje ještě minimálně pár součástek navíc, ale v případě zachování indukčního zapalka to je složité asi jako to rego.
Datum: 23. prosince 2012 11:44
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Pro Chonga!Ahoj!Negdy dřív sem neco popisoval kolem eletriky a taky to negdo chválil.A to ani zdaleka nebylo tak podrobně popsaný!Toš Ti gratuluju k Tvým vědomostem! Vidím, že si do eletroniky hodně zapálenej.Umíš to aj krásně popsat!Babetu sem žádnú v rukách neměl.Ale ten stabilizátor by mě zajímal.Jaký má napětí na výstupu?Pokud by ses chtěl podělit aj o ostatní vědomosti tak mě kontaktuj na:"2beo@seznam. cz".Děkuju dopředu!Nutný to nejni.Toš tak.
Datum: 21. prosince 2012 20:59
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 úplně jednoduché to není. Podle mě na jezdění ve tmě je 15W fakt málo. Nejde o to že bys neviděl na cetu, to uvidíš, ale potíž je v tom že na silnici obvykle nejsi sám. Takže když potkáš auto v protisměru, tak se zcela normálně stáhne roznička v oku a když tě to vozidlo mine, u slabší žárovky v přední lampě dlouhou dobu trvá naž si oko zvykne... no a když by byl provoz v protisměru trvalej, nevidíš ani na cestu. Základ je 25W, ale osobně bych spíš reflektovat minimálně 35W. Rego z babety je tzv. ztrátová regulace, tedy to co neodebereš žárovkama a zapalováním, tak se promění na regulaci v teplo. To by neměl být problém pokud svítíš, ale rozhodně je to problém pokud zapomeneš rozžnout. Alternátor (magneto=alternátor s permanentními magnety) pionýra ti dá řekněme 30 až 40W (podle typu a zapojení) z toho si cucne tak 10 až 15W zapalko v klasickém zapojení (tzv. indukční zapalování) a zbyde ti tedy nejméně 15W a to musíš rozptýlit na chladiči rega.. docela dost tepla, to mi věř. Jinak to samé rego elegantně vyrobíš pomocí libovolného výkonového PNP tranzistoru, tří odporů (100 ohmů, 1k a 3k9 = 12V, na 6V se musí zmenšit 3k9 na polovinu) a integrované zenerky TL431. Fachá to na první zapojení ale jak píšu počítej s teplem, takže raději masivní chladič. Takže doporučuji dát tři stejný výkonový póly do všech pozic zapalka, u každého dopojit ukostřený drát, jejich výstupy připojit na smostatný graetz usměrňovač s použitím 1N5820 (pro 12V , pro 6V se musí použít 5A shottky), výstupy graetzů spojit , za ně rego za rego 10A shottky a na výstup akumulátor. Zbytek je na Tobě jak zapojíš. Dozadu určitě pak LED koncový světlo. Takhle zapojené to má bilanci řekněme 40W (na tři póly), 0.3W zadek v LED, 10W zapalko, 5W na dobíjení a máš to akorát na 25W dopředu... Ale majzla na provoz bez světel... to leda bych si chtěl dobít vybitou baterku.
Datum: 19. prosince 2012 11:54
 Ted mě nekdo řikal tam dát selenu diodu co se dává na 150... Jenže kde to shanět... Já asi udělám novou elektriku (stejne sem stim taknak pocital) a baterku si dam na brzdové svetlo a treba na parkovačky,,,
Datum: 17. prosince 2012 7:00
Jméno: trubka
IP: uživatel14854
 jubka-,,udělat,,regulátor na fíka to je dost velký problém.Zkus snížit spotřebu proudu v zadním světle LED diodami a ušetříš tak 3waty a ty půjdou do předního světla,ale jak máš slabší magnet tak je to nanic.Škoda že se nedostanu na chalupu nafotil bych jak jsem před mnoha lety ,,elektrifikoval,,mustanga.Mám tam 6cívek a rego ze součástek SSSR,2x 6V baterie.To schéma snad doma najdu 4au
Datum: 16. prosince 2012 21:31
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Tos mohl napsat hneď, že máš bratránka!!!A taky ses ho mohl optat na ty nesmysle kerý si tady napřed uváděl!!!A fčil vážně!!!Já bych fšecky cívky zapojil přes mústkový usměrňovače a potom to pustil přes stabilizátor kerej udrží napětí 7,2 - 7,3 Voltú na baterku!A nebo bych ověřil esli ty cívky nedajú aj vyšší napětí.Pro 12 V baterku je potřeba nabíjecí napětí kolem 14,5 V!Ale to bratránek určitě bude vědět!A ty světlušky za sklem?Na Pionýrovi sem v mládí jezdil do učení 60 km!Potom JAWA 250/559, JAWA 350/360 se saidú a fčíl 250/592 a dycky sem si vystačil s 6V/15W žárovkama.Ráno do práce za tmy z odpolední z práce zaséj a snihu mohlo byt kolik chcelo.To nikeho nezajímalo jak se tam dostanu!To bylo enom 20 km!Taky uvažuju o 12V eletrice na tu 592 ale enom proto, že budu potřebovat za jízdy aj kompresor!
Datum: 16. prosince 2012 20:20
 Tak dík za pomoc... Já na tom totiž potřebuju jezdit do školy. Asi 50km. A fak nechci na hlavní jezdit se světluškama za sklem... jenom mi poraďtě jak by to šlo nejjdenodušeji a já se pak dohodnu třeba s bratrancem. Je to slaboproudař. Jenom potřebuju vědět co a jak. zase ale nemám peněz na rozdávání. Počítám baterku za 300 a pak kolem 500 ostatní (kromě kabelů a pod) . Takovýhle keci můžu poslouchat i doma. Elektriku si na fichtlu, doma natahám všecko sám ale co se týče takovejhlech věcí to už nezvládám. od toho snad tahle "poradna" je ne ?
Datum: 16. prosince 2012 19:45
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ach jo!Já myslel esli nestabilizuje napětí nejakých pružin!HI!HI!Teď vážně!!!Nech to tak jak to bylo vyrobený!Ty s tym nic klúdnýho nevymyslíš!A pokud o eletrice skoro nic nevíš, tak se to po pokecu bude asi těško realizovat!A pokud toto negdo čtete a víte kolik Voltú stabilizuje stabilizátor z babety toš mě řekniteNebo si to negde najdu?Toš tak.
Datum: 16. prosince 2012 19:37
 Já nevim  Asi elektrický :'D Proto se ptám... V tomhle se fakt nevyznám.... Jde mi jen o to, jak nejjednodušeji to mohu zapojit. A jestli budu každý 2 roky kupovat novou baterku tak to mě fakt nezabije...
Datum: 16. prosince 2012 19:14
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj jubko!Stabilizátor z babety stabilizuje jaký napětí?
Datum: 16. prosince 2012 19:09
 No... Tak stabilizátor napětí... Jsem myslel z babetty. Abych pak bylo možno nabíjet tu baterii...
Datum: 16. prosince 2012 18:32
Jméno: trubka
IP: uživatel14854
 jubka-co chceš s těmito regulátory regulovat ?.Fichtl nemá dynamo ani alternátor s buzením takže vyhozené peníze.Dobrý regulátor má na wstránkách Chong.
Datum: 16. prosince 2012 17:06
 Ooops  Tak usměrňovač jsem zapoměl  Tak tedy místo toho "dobíjení" kdyby byl usměrňovač... a pak rovnou na baterku a z baterie bych napájel všechno ostatní.
Datum: 16. prosince 2012 14:13
|



|