Jméno: Mor
IP: uživatel1008
 Zdarte. Dělal si někdo z vás elektronické zapalování s řízením předstihu? Tvořím si totiž vlastní charakteristiku předstihu a zajímalo by mě jestli už někdo má char. vytvořenou a odladěnou. Rád bych si pohovořil o zkušenostech. Mějte se
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. července 2016 23:45
Jméno: Lemon
IP: uživatel18731
 U lodních motorů je tohle většinou pořešeno - buď mechanicky, kdy snímací cívka "jezdí" po obvodu v závislosti na nastavení plynové rukojeti. Třeba Yamaze to funguje výtečně, zkoušel jsem to táhlo sundat a nechat předstih na "jednom místě" Motor se buď nedal natočit, nebo zase netáhnul nahoře, prostě tomají zmáknutý. Tohatsu to řeší elektronicky...
Datum: 05. července 2016 23:45
Jméno: vacin
IP: uživatel5652
 Zdar. Já jsem šel co se týče mikroprocesorového zapalování svou vlastní cestou. Dělal jsem to na Babettu, mikroprocesor jsem použil PIC16f84, jako snímač Hall, jako výkonový člen jsem použil v principu to kondenzátorově- tyristorový orig zapalko. Charakteristiku jsem nastavil lineární 0-10000min-1 =0-20°. Na generu to chodilo bezvadně, když jsem to ale nasadil na "mašinu", narazil jsem ale na značný zarušování procesosoru, který padal do různých nedefinovaných stavů. Nepomohly přídavný zenerky, kondenzátory, stínění...nic. Nakonec jsem to vzdal-za tu námahu to fakt nestojí. U malého motoru je důležitější strmá jiskra s velkou energií=elektronické zapalko, ale řízení předstihu ať vezme čert.
Datum: 05. srpna 2009 20:59
Jméno: Chong
IP: uživatel6981
 Na zdejsi pomery a obvykle vedomosti se ptas na informaci ktera je temer vetsine nactiletych utajena. Nezbyde ti nic jineho nez se vydat vlastni cestou metodou pokus-omyl abys vyladil krivku predstihu. Ale ja se podelim o svuj usudek. Podle me u dvoutaktu a jeste k tomu tak male kubaturz je smes uvnitr pracovniho prostoru tak nestejnomerne tvorena, ze se neda usit na miru smysluplna krivka predstihu. Jde totiz o to abz pri urcitych otackach byla smes vzdy stejna. A to se podle me nevypocitatelne meni v zavislosti na pouzitem oleji, jeho presnosti namichani, stupni pricpanosti vyfuku a to nemluve o nedokonalem karburatoru pionyra.. takze ikdyby ti to pomohlo 10% a to je podle me znacne prehnany predpoklad, tak za tech par watiku to fakt nestoji. Neco jineho je to u ctyrtaktu,nebo dvoutaktu vyssich kubatur. Pro me je dukazem ze vliv dynamickeho rizeni predstihu u dvoutaktu nema valny vliv je to ze takove upravy jsou nabizene jen v casopisech a nenabizi je ladici firmy jako napr. TKmoto... To ze to dela IMFSOFT nic neznamena, to muze byt jen reakce na poptavku na trhu. Ackoli jsem delal procesoem rizene CDI, tak dynamicke rizeni predstihu na to budu roubovat na podzim, ale ciste jen jako zakazkovou vec, podle me to nic vyznamneho neprinasi...
Datum: 05. srpna 2009 12:54
|



|